Tuning Mk6 Edition 35
Tuning Mk6 Edition 35
Goedemiddag beste leden.
Enige tijd geleden een ED35 aangeschaft en nu een beetje gewend aan het heerlijke TSI blok. (Kom van Giulietta 1.4T)
Tweetal vraagjes van mijn kant:
Is een kat-mod icm een chip op maat een goede uitgangspositie om mee te beginnen? Op termijn zou ik wel een Carbon Air intake (alhoewel ik twijfel of dit de prijs van 300eu plus waard is?) toe willen voegen en een ander uitlaatsysteem.
Ik ben van plan bij de tuning bij Rspeed in Halsteren uit te laten voeren. Iemand hier die daar positieve (/negatieve) ervaring mee heeft?
Sidenote: het betreft een DSG die in ieder geval de DSG stage 1 krijgt.
Ik ben nog een beetje leek op het gebied van tuning, dus alle advies is sowieso welkom.
Enige tijd geleden een ED35 aangeschaft en nu een beetje gewend aan het heerlijke TSI blok. (Kom van Giulietta 1.4T)
Tweetal vraagjes van mijn kant:
Is een kat-mod icm een chip op maat een goede uitgangspositie om mee te beginnen? Op termijn zou ik wel een Carbon Air intake (alhoewel ik twijfel of dit de prijs van 300eu plus waard is?) toe willen voegen en een ander uitlaatsysteem.
Ik ben van plan bij de tuning bij Rspeed in Halsteren uit te laten voeren. Iemand hier die daar positieve (/negatieve) ervaring mee heeft?
Sidenote: het betreft een DSG die in ieder geval de DSG stage 1 krijgt.
Ik ben nog een beetje leek op het gebied van tuning, dus alle advies is sowieso welkom.
Edition 35 - JD Stage 2+ & DSG Stage 2: 391 hp/504 nm
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
Re: Tuning Mk6 Edition 35
Als je uiteindelijk toch een andere inlaat en uitlaat gaat nemen zou je daarna stage 2 op maat kunnen laten doen. Daar kan je veel profijt uit halen. Ik zou ik voor een stage 2 inlaat gaan. Forge twintake of een carbon intake met aanzuigbuis. Daar haal je het meeste uit. Ik spreek uit ervaring dat je het zonde gaat vinden als je het niet eerst allemaal zou monteren.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
Re: Tuning Mk6 Edition 35
En sla RSpeed maar over. Resultaten zijn belabberd.
Kies voor een goed bedrijf zoals JD of DVX.
Kies voor een goed bedrijf zoals JD of DVX.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Re: Tuning Mk6 Edition 35
Het beste werkt een andere intake, carbonio is mooi, maar helpt bijna niets voor extra vermogen te maken. De begrenzing zit hem in de luchtfilterbak/afdekplaat van de motor en niet in de inlaat die er naar toegaat, want de inlaatkant van een carbonio is maar marginaal groter.
Re: Tuning Mk6 Edition 35
FGT schreef:En sla RSpeed maar over. Resultaten zijn belabberd.
Kies voor een goed bedrijf zoals JD of DVX.
Kun je dit ook onderbouwen?
Gr
Edition 35 - JD Stage 2+ & DSG Stage 2: 391 hp/504 nm
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: Tuning Mk6 Edition 35
Ik heb nu een kleine 40.000 gechipte km's met mijn ed35 erop zitten. Het blok krijgt geregeld (zojuist nog) de 355 pk's en 458 nm voor zijn kiezen. Van de 40.000 km heeft het blok geen slag verkeerd gedaan, gehikt of op een andere manier laten weten dat ie niet lekker in z'n vel zat.
De auto is gechipt door JD. Hiervoor had ik ook een mk6 die bij JD gechipt was. Hetzelfde verhaal. Beiden verbruiken geen drup olie.
Ik weet niet waar je woont maar voor mij is het ook een pokke eind rijden naar Lochem.
De auto is gechipt door JD. Hiervoor had ik ook een mk6 die bij JD gechipt was. Hetzelfde verhaal. Beiden verbruiken geen drup olie.
Ik weet niet waar je woont maar voor mij is het ook een pokke eind rijden naar Lochem.
Groet RobvR
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 25 mar 2015, 17:08
- Type auto: Scirocco R
Re: Tuning Mk6 Edition 35
Zou gelijk het gehele pakket doen idd. Uitlaat filter en een chip op maat.
je wil later toch meer hebben.
je wil later toch meer hebben.
- John
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
- Type auto: Golf MK7 GTI
- Locatie: Hoeksche Waard
Re: Tuning Mk6 Edition 35
Sebster schreef:FGT schreef:En sla RSpeed maar over. Resultaten zijn belabberd.
Kies voor een goed bedrijf zoals JD of DVX.
Kun je dit ook onderbouwen?
Gr
Ik kan wel wat uitleggen.
Ik kom weleens bij vag-parts (wat gewoon een goed bedrijf is) en Rspeed zit in dat zelfde pand.
Ik heb van een aantal mensen toch wel negatieve verhalen gehoord en een vriend van mij heeft zijn ED35 daar laten tunen.
De vermogens die het bedrijf uit de auto's krijgt komen vrijwel hetzelfde overeen met de vermogens die JD eruit zou krijgen en de grafieken zijn ook goed hoe het vermogen erin komt.
MAAR....de software zelf is niet betrouwbaar vind ik.
Die vriend van mij heeft vorig jaar in Frankrijk met pech gestaan. Hij zette de auto stil en na 5 minuten startte hij hem weer en de auto liep ineens op 2 cilinders.
Van alles geprobeerd met wisselen van bobines etc. maar niks hielp.
En als je denkt dat de ANWB makkelijk te bereiken is in dat kut land dan heb je het mis maar dat ter zijde.
Achteraf bleek de motorcomputer stuk te zijn. Deze had een paar softwarebitjes terug gezet naar origineel. Vraag mij niet hoe het kan maar dat bleek de oorzaak.
En dit kwam doordat zijn computer meerdere malen overschreven was (en dan heb ik het niet over een keer of 5 maar veel meer)
Van een aantal anderen mensen die daar geweest zijn heb ik gehoord dat kort na het tunen de motor niet lekker ging lopen, motorstoringlampjes die aan gaan etc.
Ook de manier van rollen op de testbank is een punt van discussie.
Heb een verhaal gehoord dat de stukken rubber je om de oren vliegen.
Dus ik zou zeggen ga naar JD of VAG-Techniek of DVX.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Re: Tuning Mk6 Edition 35
Om het verhaal van John kracht bij te zetten, kijk naar de onderstaande advertentie.
Het is een Edition 35 en zou zonder probleem bij een stage 1 tuning 310pk moet krijgen. Hoe komt deze dan op 298??
http://link.marktplaats.nl/m956269700
Het is een Edition 35 en zou zonder probleem bij een stage 1 tuning 310pk moet krijgen. Hoe komt deze dan op 298??
http://link.marktplaats.nl/m956269700
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Re: Tuning Mk6 Edition 35
Omdat het een normale GTI is... Edition 35 "uitgevoerd".
Serviced by EMServices.
Re: Tuning Mk6 Edition 35
Fu**ed, je hebt helemaal gelijk. Zo op het eerste ook verwacht je een Edition 35, maar als je een keneteken check doet is het een GTI.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
-
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
- Type auto: Passat CC TSI
Re: Tuning Mk6 Edition 35
Ook een lekkere omschrijving 'uitgevoerd'.
- John
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
- Type auto: Golf MK7 GTI
- Locatie: Hoeksche Waard
Re: Tuning Mk6 Edition 35
Ik zie nu ook dat het een normale GTI is en dat is wat ik zei, bij R-Speed haal je wel genoeg vermogen vergelijkbaar met JD of andere goede tuner.
Ik ben er alleen niet kapot van hoe zij de auto afstellen op de testbank en heb geen vertrouwen in de betrouwbaarheid van hun software gezien het aantal mensen waarbij het motorstoringslampje ging branden of nog erger dat er een of meerdere bits zichzelf terug zet in originele stand (al vind ik dit vreemd).
Ik ben er alleen niet kapot van hoe zij de auto afstellen op de testbank en heb geen vertrouwen in de betrouwbaarheid van hun software gezien het aantal mensen waarbij het motorstoringslampje ging branden of nog erger dat er een of meerdere bits zichzelf terug zet in originele stand (al vind ik dit vreemd).
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Re: Tuning Mk6 Edition 35
Software blijft hoe je hem er op flashed. Die veranderd niet, dat is volstrekt onmogelijk.
Iedereen maakt fouten, zelfs de grootsten op aarde. Maar sommige tuners, maken wel erg veel fouten natuurlijk. Soms kan je als tuner ook gewoon dikke pech hebben hoor
Iedereen maakt fouten, zelfs de grootsten op aarde. Maar sommige tuners, maken wel erg veel fouten natuurlijk. Soms kan je als tuner ook gewoon dikke pech hebben hoor
Re: Tuning Mk6 Edition 35
Lijkt me sterk dat net die wagens van bij tuner X dan een magneet op de ecu of rond de ecu gehad hebben
Re: Tuning Mk6 Edition 35
Goedemiddag Allen,
ik weet niet of jullie op deze manier allemaal een melding van mijn berichtje krijgen, maar dat terzijde.
Enige tijd afwezig geweest (druk met sparen..) lees nu jullie antwoorden, dank hiervoor!
Inmiddels een plan van aanpak gemaakt. Enige tijd geleden een CTS Turbo Intake systeem aangeschaft. Daarnaast een order staan voor een (lege) 3.5'' Downpipe.
Zit alleen nog te twijfelen wat ik met de catback aan moet. Weet niet zeker of het geluid van de downpipe al afdoende is of niet (ieder youtube filmpje wel gezien, blijft moeilijk oordelen). Tevens hoop ik natuurlijk ook wel wat natte scheetjes (because DSG) te produceren uiteraard Iemand hier wijze tips voor? Via YouTube lijkt iedereen wel een ander verhaal te hebben, de een geeft aan dat een downpipe dit heel erg versterkt, de ander zweert bij een custom Y pipe.... Maar dit catback verhaal kan altijd nog lijkt mij. Ik ben sowieso niet van plan een complete catback aan te schaffen.
Nu rest mij enkel nog welke tuner.. JD vind ik wel prijzig, plus daarbij dat ik uit Zeeland moet komen. Rspeed is voor mij een logischere benadering. DVX zit ook niet meer als een uur weg.
Ik hoor graag jullie input! Fijne dag
ik weet niet of jullie op deze manier allemaal een melding van mijn berichtje krijgen, maar dat terzijde.
Enige tijd afwezig geweest (druk met sparen..) lees nu jullie antwoorden, dank hiervoor!
Inmiddels een plan van aanpak gemaakt. Enige tijd geleden een CTS Turbo Intake systeem aangeschaft. Daarnaast een order staan voor een (lege) 3.5'' Downpipe.
Zit alleen nog te twijfelen wat ik met de catback aan moet. Weet niet zeker of het geluid van de downpipe al afdoende is of niet (ieder youtube filmpje wel gezien, blijft moeilijk oordelen). Tevens hoop ik natuurlijk ook wel wat natte scheetjes (because DSG) te produceren uiteraard Iemand hier wijze tips voor? Via YouTube lijkt iedereen wel een ander verhaal te hebben, de een geeft aan dat een downpipe dit heel erg versterkt, de ander zweert bij een custom Y pipe.... Maar dit catback verhaal kan altijd nog lijkt mij. Ik ben sowieso niet van plan een complete catback aan te schaffen.
Nu rest mij enkel nog welke tuner.. JD vind ik wel prijzig, plus daarbij dat ik uit Zeeland moet komen. Rspeed is voor mij een logischere benadering. DVX zit ook niet meer als een uur weg.
Ik hoor graag jullie input! Fijne dag
Edition 35 - JD Stage 2+ & DSG Stage 2: 391 hp/504 nm
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
Re: Tuning Mk6 Edition 35
vergeleken met en luchtinlaat systeem of een uitlaat is de jd chip prijs per pk winst verreweg het goedkoopst, ongelooflijk dat juist daarop bezuinigd moet worden
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 24 sep 2015, 21:25
- Type auto: Golf MK5
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Re: Tuning Mk6 Edition 35
Dan lekker naar DVX gaan
Wie het laatst lacht ...... snapt de grap niet snel genoeg.
- MK5GTI
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 10 aug 2015, 19:24
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Tuning Mk6 Edition 35
Lekker belangrijk dat je er even voor moet rijden? Je hebt je auto toch ook om te rijden?
Ik zou persoonlijk niet zozeer naar de afstand kijken, wel naar de kwaliteit.
Ik zou persoonlijk niet zozeer naar de afstand kijken, wel naar de kwaliteit.
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
- Tino
- Berichten: 1107
- Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
- Type auto: Scirocco MK3
- Locatie: Gelderland Midden
Re: Tuning Mk6 Edition 35
Goed koop is duur koop
Kon bij mij om de hoek ook voor 350 Euro wat meer turbo druk en brandstof krijgen maar de kans op een lang leven is dan wat minder
JD veel power en rijbaar vermogen en kwaliteit
En de terug weg zit je met een big smile in de auto
Kon bij mij om de hoek ook voor 350 Euro wat meer turbo druk en brandstof krijgen maar de kans op een lang leven is dan wat minder
JD veel power en rijbaar vermogen en kwaliteit
En de terug weg zit je met een big smile in de auto
Re: Tuning Mk6 Edition 35
Goed, dat lijkt me dus duidelijk. Technisch vraagje: de CAI sleutel ik er zelf op en de Downpipe laat ik hier in de buurt monteren. Kan ik hierna op standaard software wel een stuk (bijv naar JD) rijden zonder dat er storingen in komen?
Gr.
Gr.
Edition 35 - JD Stage 2+ & DSG Stage 2: 391 hp/504 nm
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
Re: Tuning Mk6 Edition 35
zal heus wel een cel komen voor de uitstoot, zal gewoon rustig ernaartoe rijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten