Branfstof golf 5 gti

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Branfstof golf 5 gti

Bericht door Schippersss »

Er is idd nog weinig bekend over wat deze natte bio ethanol doe op langer termijn. Wel is de prijs gunstig vn dit goedje.
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Branfstof golf 5 gti

Bericht door NL_MK5 GTI »

bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Branfstof golf 5 gti

Bericht door bzb »

Ik heb er 50.000 km mee gedaan al schat ik
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Branfstof golf 5 gti

Bericht door MK5benGTI »

bzb schreef:Ik heb er 50.000 km mee gedaan al schat ik
Op één tank ofnie :lol:
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Branfstof golf 5 gti

Bericht door MK5benGTI »

Wesley053 schreef: En ik woon erg dicht bij een aral tank. Kan ik nu ook gewoon van 95 in 1x naar aral 102 gaan?
Gr Wesley
Om antwoord te geven op je vraag. Ja dit kan gewoon. Je motormanagement past dit automatisch aan.

Ook ik tank het liefst 102 (Firezone) alleen is de prijs van 1,84 (hier in Leeuwarden) veelste duur. Ik rijd dus op 98 en vind het prima. Ik merk wel dat hij bij 95 minder soepel loop en dat het bij stationair draaien iets onrustiger draait.
Wesley053
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 sep 2015, 21:43
Type auto: golf MK5 GTI

Re: Branfstof golf 5 gti

Bericht door Wesley053 »

Nu ook firezone hier met 102 maar ook erg duur. Toch maar eens over de grens kijken hier ;) . Maar ik heb wel het idee dat het zuiniger loopt als 98ultimate van BP die brande er wel vlot doorheen 8-)
MrJ
Berichten: 108
Lid geworden op: 10 jun 2013, 18:03
Type auto: Golf V Gti

Re: Branfstof golf 5 gti

Bericht door MrJ »

Ik was altijd BP98 met bio ethanol aan t mengen tot ik er via-via achterkwam dat de Firezone op 200m rijden gewoon competion 102 verkocht!

Dus nu keurig 102 erin. Auto rijdt perfect. :)
Golf V GTi 2007
Audio; Pioneer X2500BT/Gladen 200 - Lowering springs; Eibach Sportline - Wheels: 18" Dotz Shift pinstripe red
Airintake; Carbonio/Pipercross/Rev D Diverter Valve - Exhaust; Milltek downpipe & non resonated catback - Chip; JD stage 2 @ 293pk / 406nm
larsberg
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 sep 2015, 14:21
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Branfstof golf 5 gti

Bericht door larsberg »

Benzine van de shell moet beter zijn, aangezien shell zelf zijn benzine produceert waardoor er veel minder troep in de brandstof zit. Dit is dus beter voor de motor.
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Branfstof golf 5 gti

Bericht door ferry »

larsberg schreef:Benzine van de shell moet beter zijn, aangezien shell zelf zijn benzine produceert waardoor er veel minder troep in de brandstof zit. Dit is dus beter voor de motor.

Het gaat hier voornamelijk over het octaan gehalte in de brandstof.

Over wat voor troep praat je dan? Je hebt van de esso, bp, q8 enzovoorts ook gewoon eigen raffinaderijen. Die ook hun eigen producten raffineren. Dus ik begrijp je punt niet helemaal.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Bluepower
Berichten: 464
Lid geworden op: 13 jan 2013, 20:25
Type auto: 2010 Audi TTS

Re: Branfstof golf 5 gti

Bericht door Bluepower »

Als ik het ooit goed had begrepen, komt ALLE benzine bij BP vandaan, maar voegen de verschillende merken(Shell/Texaco/BP enz) daar hun eigen dopes aan toe.
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Branfstof golf 5 gti

Bericht door MK5benGTI »

Nogal veel vragen die in dit topic prima beantwoord worden..

http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... of#p120843
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 991
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Branfstof golf 5 gti

Bericht door Maarten »

Heb voor het eerst BP Ultimate 98 getankt. Motor is merkbaar stiller bij constante snelheden. Van extra vermogen nog niets gemerkt...
Serviced by EMServices.
Gti_strikeforce
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mar 2015, 19:34
Type auto: Golf 5 GTI

Re: Branfstof golf 5 gti

Bericht door Gti_strikeforce »

Mensen blijven toch praten over octaangehalte terwijl het octaangetal is.
Ze blijven ook geloven dat er een merkbaar kwaliteitsverschil is tussen benzinemerk x en benzinemerk y.
Benzinetankers rijden naar dezelfde installatie en tanken dezelfde benzine, enigste verschil is dat ieder merk zijn eigen additieven toevoegd. Die trouwens te verwaarlozen zijn, je gaat er geen tientallen km's verder mee rijden of zijn niet properder of beter of meer pk's. Dat is allemaal merkpraat.
Doet me denken aan een collega die zei dat het goedkoopste tankstation in de buurt enkel de resten en het onderste van de tankinstallatie krijgt vol met brokken, smurrie en de vellen aan de bovenkant. En dat hij er daarom niet ging tanken. Wat een ezel, ik lach er nu nog mee.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Branfstof golf 5 gti

Bericht door bzb »

en toch blijkt op de rollenbank de ene benzine de andere niet te wezen :mrgreen:
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Branfstof golf 5 gti

Bericht door ferry »

Gti_strikeforce schreef:Mensen blijven toch praten over octaangehalte terwijl het octaangetal is.
Ze blijven ook geloven dat er een merkbaar kwaliteitsverschil is tussen benzinemerk x en benzinemerk y.
Benzinetankers rijden naar dezelfde installatie en tanken dezelfde benzine, enigste verschil is dat ieder merk zijn eigen additieven toevoegd. Die trouwens te verwaarlozen zijn, je gaat er geen tientallen km's verder mee rijden of zijn niet properder of beter of meer pk's. Dat is allemaal merkpraat.
Doet me denken aan een collega die zei dat het goedkoopste tankstation in de buurt enkel de resten en het onderste van de tankinstallatie krijgt vol met brokken, smurrie en de vellen aan de bovenkant. En dat hij er daarom niet ging tanken. Wat een ezel, ik lach er nu nog mee.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Er zit wel degelijk verschil in merken brandstof. Zoals bzb zegt is er merkbaar verschil op de rollenbank. En wat jij zegt, dat het alleen maar merkpraat is. Dat is deels waar. Wij nemen op mijn werk rond de 10.000 liter wekelijks af. En de prijs is erg belangrijk maar ook de brandstof. Er word wel degelijk meer km gereden op verschilllende brandstoffen.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Branfstof golf 5 gti

Bericht door MK5benGTI »

Gti_strikeforce schreef:Mensen blijven toch praten over octaangehalte terwijl het octaangetal is.
Ze blijven ook geloven dat er een merkbaar kwaliteitsverschil is tussen benzinemerk x en benzinemerk y.
Benzinetankers rijden naar dezelfde installatie en tanken dezelfde benzine, enigste verschil is dat ieder merk zijn eigen additieven toevoegd. Die trouwens te verwaarlozen zijn, je gaat er geen tientallen km's verder mee rijden of zijn niet properder of beter of meer pk's. Dat is allemaal merkpraat.
Doet me denken aan een collega die zei dat het goedkoopste tankstation in de buurt enkel de resten en het onderste van de tankinstallatie krijgt vol met brokken, smurrie en de vellen aan de bovenkant. En dat hij er daarom niet ging tanken. Wat een ezel, ik lach er nu nog mee.

Echt gewoon onzin wat je verteld. Nogmaals, lees het grote brandstof topic maar eens goed door :roll:
Gti_strikeforce
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mar 2015, 19:34
Type auto: Golf 5 GTI

Re: Branfstof golf 5 gti

Bericht door Gti_strikeforce »

Echt gewoon onzin wat je verteld. Nogmaals, lees het grote brandstof topic maar eens goed door :roll:

"The truth is", blijkbaar weer maar eens, "in the eye of the believer".
Het is niet omdat er eens een "GROOT" topic is over geschreven dat het als algemeen waarheid wordt aanvaard.
Nou, je doet maar. :lol: :lol: :lol:
Romac Fuels 98 1,283€/L :D
Q8, Texaco, Total 98 1,424€/L
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Branfstof golf 5 gti

Bericht door wehoo »

Er is geen enkele (gerenommeerde) test, die aantoont dat er een kwaliteitsverschil is tussen merk- en merkloze benzine. Daarentegen zijn er wel talloze testberichten die aantonen dat er geen kwaliteitsverschil is. Logisch want de (merk-)benzine komt per regio van dezelfde raffinaderij. Het verschil, aangebracht door de merken zit hem in de toevoegingen. Dat is uiteraard een marketingaspect.

Prestatiewaarden zijn afhankelijk van het octaangetal van de benzine, niet van het merk. Rollenbankgegevens zijn afhankelijk van vele factoren, waarvan één het octaangetal. Meer factoren zijn van invloed op deze gegevens. Vandaar dat er zeer manipulatief mee kan worden omgegaan. ("de klant vraagt, wij leveren")

Gti_strikeforce je hebt gelijk.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Branfstof golf 5 gti

Bericht door MK5benGTI »

Ik tank graag bij de BP. Niet vanwege het merk, maar het zit bij mij in de buurt en ze hebben BP Ultimate. Wil ik perse BP Ultimate? Nee hoor, maar ik weet dat dit een octaangetal heeft van 98. Kortom, ik weet ook dat een brandstof merk (Shell, BP, Total etc.) dezelfde minimale kwaliteits niveaus zal moeten hebben. Ik lees jou reactie nog eens goed door en de mijne en dan begrijp ik niet helemaal waarom ik zo bot reageer. Niet nodig en ook nog eens onterecht. Mijn excuses daarvoor.

Ik denk dat, als je het verschil in brandstof wilt vinden, dat je samples naar een lab moet sturen en dat je de benzines helemaal gaat ontleden. Dit gebeurd in de Maritieme tak ook en is betrouwbaar. Immers, je hebt geen omgevings variabelen..
Robertgti
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jul 2014, 12:09
Type auto: Golf mk5 GTi

Re: Branfstof golf 5 gti

Bericht door Robertgti »

Volgens mij lees ik vaak genoeg bij testbank uitslagen van JD, dat ze laten we zeggen 100 pk hebben met benzine 98, en 110Pk met 102 benzine....
Dus lijkt me niet dat ze dan opeens ook de banden oppompen/ zachter laten lopen/ nieuwe motorolie erin, turbo druk 0.1 omhoog... dus zoals al eerder gezegd hierboven, er MOET wel verschil inzitten !
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Branfstof golf 5 gti

Bericht door Race Eend »

Klopt, we werken ook vaak met losse vaten naast de auto, gewoon je pomp overzetten in het volgende vaatje / type brandstof en je kunt weer verder testen.

Afbeelding
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
The happy smurf
Berichten: 270
Lid geworden op: 24 sep 2015, 21:25
Type auto: Golf MK5
Locatie: Goeree-Overflakkee

Re: Branfstof golf 5 gti

Bericht door The happy smurf »

Ik ben helaas niet in het bezit van een gti, maar heb een 1.6fsi.
Sinds enige tijd tank ik euro 98 van de Tinq en merk dat de auto (voornamelijk in hogere toeren) net wat meer door blijft gaan.
Vroeger was ik altijd zo'n schreeuwlelijkerd die zij dat dit tussen je oren zat, echter ik ben om.
Als je het in een fsi al voelt, moet je het denk ik in een TSI of TFSI al helemaal voelen.

Nu alleen hopen dat de kwaliteit van de Tinq gewoon gemiddeld / voldoende is.
Wie het laatst lacht ...... snapt de grap niet snel genoeg.
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Branfstof golf 5 gti

Bericht door MK5benGTI »

102 Competition vaatje :twisted:
Gebruikersavatar
DamonGTI
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 jan 2015, 18:59
Type auto: Golf MK7 GTI PP
Locatie: Gelderland

Re: Branfstof golf 5 gti

Bericht door DamonGTI »

Wanneer ik 95 tank ipv 98 ,wat staat aangegeven aan de binnenkant van mijn tankdop, merk ik wel degelijk een verschil.

De grootste verschillen tussen 95 en 98 bij mijn GTI zijn:

- Motor loopt met 98 rustiger;
- Verbruik met 98 is gunstiger;
- Auto/motor reageert sneller op het gas met 98;
- Actieradius is met 98 meer dan met 95;
- Met 98 merk je en verschil qua vermogen dan met 95.

Natuurlijk begrijp ik ook dat iedere auto anders reageert en dat het van vele factoren af hangt.

Maar als je het mij zou vragen, zou ik voor 98 gaan als je moet tanken met je GTI.
Golf 7 GTI PP DSG (SOLD)

Golf 6 GTI -> JD Stage 2 321 PK & 466 NM (SOLD)

Golf 5 GTI DSG -> JD Stage 2+ 294 PK & 441 NM (SOLD)
Gebruikersavatar
MK5GTI
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 aug 2015, 19:24
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Branfstof golf 5 gti

Bericht door MK5GTI »

Twijfelen tussen ron98 en ron95 moet je al helemaal niet doen naar mijn mening.
Minstens ron98 tanken met een gti als je het mij vraagt.
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 121 gasten