GTI 6 kettingschade
Re: GTI 6 kettingschade
Dit staat los van het aantal eigenaren, mits de auto volgens fabrieksvoorschriften is dealer-onderhouden. De hoogte van de coulancebijdrage wordt bepaald door leeftijd en kilometrage. Bij het vaststellen van de schade, herleidbaar naar kettingoorzaak, moet de dealer een aantal vastgelegde punten nalopen c.q. nameten.
Kettingproblemen en spannerproblemen staan bij VW genoteerd onder TPI 2024866 en 2025206.
Je kunt ook rechtstreeks contact opnemen met VW Kundenservice.
Adres circuleert hier ergens, evenals de andere informatie.
Kettingproblemen en spannerproblemen staan bij VW genoteerd onder TPI 2024866 en 2025206.
Je kunt ook rechtstreeks contact opnemen met VW Kundenservice.
Adres circuleert hier ergens, evenals de andere informatie.
Gr. Wehoo.
Re: GTI 6 kettingschade
@louis
De kop is er inmiddels af. Er staat een klein afdrukje op de zuigers maar dat is zo weinig dat we daar niks aan gaan doen. Zo'n inlaatklep is heel dun en heeft zo maar net de zuiger "gekust" om het zo maar even te noemen. Kop word gereviseerd dat is goed mogelijk, alleen de inlaatkleppen zijn krom en klep geleiders waarschijnlijk ovaal.
Alle 3 de kettingen worden vervangen voor beter type incl spanners en geleiders.oliezeef van de lagerbrug van nokkenas was kapot waardoor de nokkenas versteller niet goed werkt. Deze word ook vervangen. En de olie zeef in het carter word gecontroleerd.
De kop is er inmiddels af. Er staat een klein afdrukje op de zuigers maar dat is zo weinig dat we daar niks aan gaan doen. Zo'n inlaatklep is heel dun en heeft zo maar net de zuiger "gekust" om het zo maar even te noemen. Kop word gereviseerd dat is goed mogelijk, alleen de inlaatkleppen zijn krom en klep geleiders waarschijnlijk ovaal.
Alle 3 de kettingen worden vervangen voor beter type incl spanners en geleiders.oliezeef van de lagerbrug van nokkenas was kapot waardoor de nokkenas versteller niet goed werkt. Deze word ook vervangen. En de olie zeef in het carter word gecontroleerd.
Re: GTI 6 kettingschade
Ik hoop voor je dat het met deze reparatie opgelost is.Peter6gti schreef:@louis
De kop is er inmiddels af. Er staat een klein afdrukje op de zuigers maar dat is zo weinig dat we daar niks aan gaan doen. Zo'n inlaatklep is heel dun en heeft zo maar net de zuiger "gekust" om het zo maar even te noemen. Kop word gereviseerd dat is goed mogelijk, alleen de inlaatkleppen zijn krom en klep geleiders waarschijnlijk ovaal.
Alle 3 de kettingen worden vervangen voor beter type incl spanners en geleiders.oliezeef van de lagerbrug van nokkenas was kapot waardoor de nokkenas versteller niet goed werkt. Deze word ook vervangen. En de olie zeef in het carter word gecontroleerd.
Re: GTI 6 kettingschade
Is ondertussen alles weer ok?Peter6gti schreef:@louis
De kop is er inmiddels af. Er staat een klein afdrukje op de zuigers maar dat is zo weinig dat we daar niks aan gaan doen. Zo'n inlaatklep is heel dun en heeft zo maar net de zuiger "gekust" om het zo maar even te noemen. Kop word gereviseerd dat is goed mogelijk, alleen de inlaatkleppen zijn krom en klep geleiders waarschijnlijk ovaal.
Alle 3 de kettingen worden vervangen voor beter type incl spanners en geleiders.oliezeef van de lagerbrug van nokkenas was kapot waardoor de nokkenas versteller niet goed werkt. Deze word ook vervangen. En de olie zeef in het carter word gecontroleerd.
Re: GTI 6 kettingschade
Hallo..
Ik heb vorige week vrijdag ook een golf 6 gti gekocht.
Nu al met spijt in het hart !
Nu donderdag was ik aan het rijden en epc springt op, ik zet mij direct aan de kant en schakel de motor uit, ik start hem weer en hij begint heel hard te schudden.
Ik doe de motorkap open en zie mijn blok alle kanten opgaan !
Ik heb direct de garage gebeld ( niet volkswagen ) en die zeiden me dat ik op het gemak mocht afkomen.. dat deed me al zeer om dat te doen, wat ik hoorde was echt niet normaal !
Nu dachten ze dat het de bobinnen waren die kapot zijn, maar gisteren belde ze me dat er 2 tuimelaars gewoon los lagen in de motor... Waarschijnlijk ook kleppen kapot, en ze krijgen in 1 cillinder geen beweging.. De garagist wist me ook te zeggen dat het misschien de ketting kon zijn..
Oke nu ben ik beginnen opzoek werk doen omdat ik al aan het geld ben aan het denken.
Nu lees ik hier dat ik niet de eerste ben en de laatste zeker en vast ook niet..
Ik ga alles laten maken, maar ik heb wat info nodig over alles.
Ik ga volkswagen niet aanvechten want het zal toch geen zin hebben.
Voorlopig ligt de motor deels uit elkaar en ga ik maandag eens langsgaan en horen hoe het allemaal juist zit.
Ik hoop dat het me gaan duizend euros gaat kosten !
Groetjes, en alvast bedankt voor diegene die me hulp bieden !!!!
Ik heb vorige week vrijdag ook een golf 6 gti gekocht.
Nu al met spijt in het hart !
Nu donderdag was ik aan het rijden en epc springt op, ik zet mij direct aan de kant en schakel de motor uit, ik start hem weer en hij begint heel hard te schudden.
Ik doe de motorkap open en zie mijn blok alle kanten opgaan !
Ik heb direct de garage gebeld ( niet volkswagen ) en die zeiden me dat ik op het gemak mocht afkomen.. dat deed me al zeer om dat te doen, wat ik hoorde was echt niet normaal !
Nu dachten ze dat het de bobinnen waren die kapot zijn, maar gisteren belde ze me dat er 2 tuimelaars gewoon los lagen in de motor... Waarschijnlijk ook kleppen kapot, en ze krijgen in 1 cillinder geen beweging.. De garagist wist me ook te zeggen dat het misschien de ketting kon zijn..
Oke nu ben ik beginnen opzoek werk doen omdat ik al aan het geld ben aan het denken.
Nu lees ik hier dat ik niet de eerste ben en de laatste zeker en vast ook niet..
Ik ga alles laten maken, maar ik heb wat info nodig over alles.
Ik ga volkswagen niet aanvechten want het zal toch geen zin hebben.
Voorlopig ligt de motor deels uit elkaar en ga ik maandag eens langsgaan en horen hoe het allemaal juist zit.
Ik hoop dat het me gaan duizend euros gaat kosten !
Groetjes, en alvast bedankt voor diegene die me hulp bieden !!!!
- Markvanliempt
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 19 jun 2015, 17:45
- Type auto: Golf mk6 GTI
- Locatie: Omgeving eindhoven
Re: GTI 6 kettingschade
Heb je geen garantie op de auto? Particulier gekocht?
- kaptino
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 30 okt 2013, 23:41
- Type auto: Golf VII GTI perf.
- Locatie: Rotterdam
Re: GTI 6 kettingschade
Dit gaat je sowieso meer dan 1000,- kosten, ik denk dat je beter af bent met een andere motor.
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
Re: GTI 6 kettingschade
kaptino schreef:Dit gaat je sowieso meer dan 1000,- kosten, ik denk dat je beter af bent met een andere motor.
Dat denk ik ook. Beter gelijk een ed30,35,r20 motor erin hangen.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
Re: GTI 6 kettingschade
Ik heb deze particulier gekocht inderdaad, geen garantie dusMarkvanliempt schreef:Heb je geen garantie op de auto? Particulier gekocht?
Re: GTI 6 kettingschade
Ik denk niet dat dat in Belgie zomaar gaat, ik heb al horen zeggen dat ik een niet originele motor niet door de keuring hier krijg...ferry schreef:kaptino schreef:Dit gaat je sowieso meer dan 1000,- kosten, ik denk dat je beter af bent met een andere motor.
Dat denk ik ook. Beter gelijk een ed30,35,r20 motor erin hangen.
Re: GTI 6 kettingschade
inderdaad bij ons lukt dat zo maar niet
keuring is in bel
keuring is in bel
mk7 gti 325 pk 525nm
- black gti
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 19:07
- Type auto: mk7 gti 230 + T5 GP
- Locatie: noord brabant
Re: GTI 6 kettingschade
heb nu ook een ratel bij het starten en die is na een seconde of 5 weg
maar dat is bij een GTI 7 performance
heb wel 2 weken geleden de carter er onderuit gereden dus zonder olie maar wel meteen stopgezet
maarja wat wil je met een kunststof carter eronder die kunnen niet veel hebben
volgens de garage kan het niet veel kwaad maar zoals ik het hier lees is het niet zo best
dus van de week toch maar ff langs de dealer
maar dat is bij een GTI 7 performance
heb wel 2 weken geleden de carter er onderuit gereden dus zonder olie maar wel meteen stopgezet
maarja wat wil je met een kunststof carter eronder die kunnen niet veel hebben
volgens de garage kan het niet veel kwaad maar zoals ik het hier lees is het niet zo best
dus van de week toch maar ff langs de dealer
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: GTI 6 kettingschade
Als ik al die ellende lees, wil ik echt geen mk6 aanschaffen.
Re: GTI 6 kettingschade
Morgen zal ik meer weten van mijn garagist, ik hou jullie wel nog op de hoogte.. Hopelijk valt het wat mee !
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 20 dec 2015, 21:54
- Type auto: Nog invullen
Re: GTI 6 kettingschade
Amai, ik twijfel nu ook al..
Ik zou woensdag mijn golf gti kunnen gaan halen, 2dehands particulier. Maar deze heeft al een motorswap gehad door kettingproblemen..
Ben benieuwd ivm jouw gti..
Ik zou woensdag mijn golf gti kunnen gaan halen, 2dehands particulier. Maar deze heeft al een motorswap gehad door kettingproblemen..
Ben benieuwd ivm jouw gti..
Re: GTI 6 kettingschade
NL_MK5 GTI schreef:Als ik al die ellende lees, wil ik echt geen mk6 aanschaffen.
gewoon letten op bouwmaand ik heb met een ton gereden nog nooit zo weinig kosten gehad. 30.000 km beurtjes en 1 bobine thats it
Re: GTI 6 kettingschade
Heb deze morgen de garage gebeld, het is door de ketting en de kettingspanner, nu de cillinder heeft schade opgelopen de kleppen hebben de cillinder geraakt, blablabla etc.. er moet een heleboel gerevisseerd worden.
Hij wist mij ook te zeggen dat hij dit nog al eens heeft gehad en dat het zal oplopen naar 3000 euro..
Ik zit op van de stress, wat een kostenplaatje al !
Eerst de wagen 13800 gekocht, nu nog eens 3000 euro kosten !
Wat een mens niet allemaal meemaakt
Hij wist mij ook te zeggen dat hij dit nog al eens heeft gehad en dat het zal oplopen naar 3000 euro..
Ik zit op van de stress, wat een kostenplaatje al !
Eerst de wagen 13800 gekocht, nu nog eens 3000 euro kosten !
Wat een mens niet allemaal meemaakt
- Golf VI GTI Adidas
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
- Type auto: Golf 6 GTI Adidas
- Locatie: Randstad
Re: GTI 6 kettingschade
Gewoon een 6 GTI van na september 2010 nemen. Nu 75k op de teller en nooit problemen gehad.
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Re: GTI 6 kettingschade
Mag het met 75KGolf VI GTI Adidas schreef:Gewoon een 6 GTI van na september 2010 nemen. Nu 75k op de teller en nooit problemen gehad.
Mvg Lex
I'd rather push my VW than drive an Opel.
I'd rather push my VW than drive an Opel.
- John
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
- Type auto: Golf MK7 GTI
- Locatie: Hoeksche Waard
Re: GTI 6 kettingschade
Die van mij is van februari 2010 nu met bijna 52k op de teller en (even afkloppen) nog nergens geen last van.Golf VI GTI Adidas schreef:Gewoon een 6 GTI van na september 2010 nemen. Nu 75k op de teller en nooit problemen gehad.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Re: GTI 6 kettingschade
op zich ben je dan al bijna aan de beurt voor een reguliere ketting wissel dus gelijk de nieuwe spulletjes erin
Re: GTI 6 kettingschade
toch een beetje het risico van de eerste 6 gti's, maar voor een 2009 geld ook dat deze ketting al vervangen had moeten zijn volgens het onderhoudsschema, eigenlijk alles wat nu rondrijd zou safe moeten zitten als het onderhoud maar gevolgd wordtAlex schreef:Heb deze morgen de garage gebeld, het is door de ketting en de kettingspanner, nu de cillinder heeft schade opgelopen de kleppen hebben de cillinder geraakt, blablabla etc.. er moet een heleboel gerevisseerd worden.
Hij wist mij ook te zeggen dat hij dit nog al eens heeft gehad en dat het zal oplopen naar 3000 euro..
Ik zit op van de stress, wat een kostenplaatje al !
Eerst de wagen 13800 gekocht, nu nog eens 3000 euro kosten !
Wat een mens niet allemaal meemaakt
- Markvanliempt
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 19 jun 2015, 17:45
- Type auto: Golf mk6 GTI
- Locatie: Omgeving eindhoven
Re: GTI 6 kettingschade
Ik heb mijn ketting bij 90.000km preventief vervangen. Hoop er vanaf te zijn.
Re: GTI 6 kettingschade
Ketting zou toch juist vervanging overbodig moeten maken , vandaar dat VW v/d riem af wildebzb schreef:op zich ben je dan al bijna aan de beurt voor een reguliere ketting wissel dus gelijk de nieuwe spulletjes erin
Wat is de voor geschreven termijn dan om de ketting te wisselen?
grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
- ExXx
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 14 jun 2011, 22:24
- Type auto: Golf VII GTI Perf
- Locatie: Randstad
Re: GTI 6 kettingschade
Ik heb hetzelfde gehad, ook 2009 model. Geloof rond de 3k schade.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 80 gasten