Stotteren en brandende lampjes help

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Diiaan92
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:28
Type auto: Golf 6

Stotteren en brandende lampjes help

Bericht door Diiaan92 »

Wie kan mij helpen net toen ik de auto starte stotterde hij heel erg ik trok op en reed stotterend weg. Elke keer bij het stoplicht stotterde hij. Op de snelweg nergens last van en van de snelweg af bij 50 km bleef die stotteren. Toen ging t lampje esp en t oranje motorblok lampje branden. Eenmaal in ze p (automaat) blijft hij stotteren wie kan mij helpen ?!!
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Stotteren en brandende lampjes help

Bericht door staffpride »

Klinkt als een kapotte bobine (loopt op 3 poten)

Even uit laten lezen of hij misfires geeft op een bepaalde cilinder, dan weet je meer
MVG EMServices

Afbeelding
Diiaan92
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:28
Type auto: Golf 6

Re: Stotteren en brandende lampjes help

Bericht door Diiaan92 »

Dankjewel staffpride!! Ik ga m morgen uit laten lezen me pa zei ook kan wel kloppen omdat ie in ze 6 bij de 50 heel erg stotterd ook. Die Bearlock ben ik nog steeds erg blij mee!! (Je had toevallig paar weken geleden me vader aan de telefoon of die jou nummer mocht doorgeven aan een collega van m voor ook een Bearlock)
Diiaan92
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:28
Type auto: Golf 6

Re: Stotteren en brandende lampjes help

Bericht door Diiaan92 »

Iemand zei trouwens ook EGR klep is dicht geroet had diegene zelf ook gehad met zijn golf 6 kan dat ook?
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: Stotteren en brandende lampjes help

Bericht door golf5gt »

zoals staffpride zegt klinkt dit als een kapotte bobine.
mocht dit zo zijn zou ik ze gelijk alle 4 vervangen, want dan is het wachten tot de volgende ook gaat.
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Diiaan92
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:28
Type auto: Golf 6

Re: Stotteren en brandende lampjes help

Bericht door Diiaan92 »

Had ik nog een vraagje hij is voor t laatst nagekeken met 28 000 km (2.5 jaar geleden) wel afgelopen jaar apk keuring gehad er staat nu 58 800 op en met 60 000 wil ik grote beurt doen olie verversen etc ook de bougies zitten er al een tijdje in. Zijn er nog meer dingen die jullie aanraden om even naar te kijken of te vervangen. De remblokken en remklauwen zijn ook vervangen pas geleden.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Stotteren en brandende lampjes help

Bericht door bzb »

golf5gt schreef:zoals staffpride zegt klinkt dit als een kapotte bobine.
mocht dit zo zijn zou ik ze gelijk alle 4 vervangen, want dan is het wachten tot de volgende ook gaat.

totaal onwaar, de dealer zal wel blij zijn met je
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Stotteren en brandende lampjes help

Bericht door NielsED30 »

bzb schreef:
golf5gt schreef:zoals staffpride zegt klinkt dit als een kapotte bobine.
mocht dit zo zijn zou ik ze gelijk alle 4 vervangen, want dan is het wachten tot de volgende ook gaat.

totaal onwaar, de dealer zal wel blij zijn met je
Mee eens, er is geen peil op te trekken wanneer er een bobine kapot gaat.. In dit geval zeg ik; "if it aint broken, don't fix it".
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Stotteren en brandende lampjes help

Bericht door bzb »

gewoon 1 reserve in de kofferbak
Diiaan92
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:28
Type auto: Golf 6

Re: Stotteren en brandende lampjes help

Bericht door Diiaan92 »

Ik heb m net weggebracht, gaat hij erin rijden doet ie niet stotteren niks en branden er ook een lampjes.. T is echt als die bijna warm is. De ene keer stottert ie meer als de andere keer. Hij gaat m nu uitlezen dan weet ik meer erover hoop ik.
Diiaan92
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:28
Type auto: Golf 6

Re: Stotteren en brandende lampjes help

Bericht door Diiaan92 »

Een cilinder is kapot maak geen contact gaat 800/900 euro kosten ben ik niet blij mee :|
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Stotteren en brandende lampjes help

Bericht door NielsED30 »

Een cilinder is kapot?

Dat is een aparte diagnose...

Als je bedoeld dat er een misfire in één cilinder aanwezig is, kan dit een bougie/bobine/injector of slechte compressie zijn. Laat je niet zomaar iets wijsmaken, als het een bougie is ben je voor een paar tientjes klaar inplaats van 8-900 euro..
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Stotteren en brandende lampjes help

Bericht door staffpride »

Vind het ook een beetje een vreemde diagnose. "cilinder kapot maakt geen contact"

Ik kan me er niets bij voor de geest halen wat er bedoeld wordt!
MVG EMServices

Afbeelding
GTI usa
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 apr 2011, 20:18
Type auto: Golf MK5 GTI usa

Re: Stotteren en brandende lampjes help

Bericht door GTI usa »

Diiaan92 schreef:Een cilinder is kapot maak geen contact gaat 800/900 euro kosten ben ik niet blij mee :|
Is het op deze manier gezegd of is het zo uit frustratie geschreven? Als het zo gezegd is, dan moet je een andere garage of dealer zoeken. Een kapotte cilinder is wel heel wat anders dan de klachtomschrijving. Het woord contact doet vermoeden dat het inderdaad een bobine of bougie is en dat de garagist niet helemaal eerlijk is. Succes

gr Marcel
Diiaan92
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:28
Type auto: Golf 6

Re: Stotteren en brandende lampjes help

Bericht door Diiaan92 »

T werd mij zo in t kort verteld door me vader heb t fout om schreven. De compressie druk van een van de cilinders is niet goed 2 waren er 14 en 1 was maar 2. Nieuwe bobine bougies etc hebben ze er al in gedaan. Ze denken dat t me kleppen zijn dat er een verbrand is..
Diiaan92
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:28
Type auto: Golf 6

Re: Stotteren en brandende lampjes help

Bericht door Diiaan92 »

Nieuw nieuws ze hebben alles nagekeken blijkt er iets onder de zuiger of iets met de zuigerveer kapot te zijn en af gebroken als dat vervangen word en gereviseerd word (blijkt meer schade te zijn daaronder) kost 3000/4000 euro dus hij zegt een nieuwe (2e hands) blok is goedkoper. Maar nu vraag ik mij af hoe kan dat allemaal ? De man die t allemaal doet is t vertrouwen hij ligt nu ook open en mijn vader gaat morgen ook langs om te kijken naar de schade (ikzelf moet werken)
GTI usa
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 apr 2011, 20:18
Type auto: Golf MK5 GTI usa

Re: Stotteren en brandende lampjes help

Bericht door GTI usa »

@Diiaan92

Lastig te zeggen wat de oorzaak kan zijn. http://track-techniek.blogspot.nl/2014/ ... ennen.html
Kosten kunnen erg hoog zijn. Hoop voor je dat het een beetje binnen de perken blijft.

gr Marcel
Diiaan92
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:28
Type auto: Golf 6

Re: Stotteren en brandende lampjes help

Bericht door Diiaan92 »

Mijne komt zelf uit 2009, nu heeft de dealer een motorblok uit 2012 met 20000 km. Ik las dat de motoren uit 2012 beter zijn dan van 2009 tot 2011. Dus ik hoop hiermee goed te doen... Duur grapje dit allemaal voor een auto die maar 58000 heeft gelopen. Nu had ik nog een vraag aan staffpride, ik heb een startonderbreking moet hier nog iets mee gebeuren, omdat er een nieuwe motorblok in komt? Hartelijk dank voor al jullie reacties !
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 121 gasten