Ervaringen met JB1?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
kola82
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 sep 2015, 18:44
Type auto: Golf 7R DSG
Locatie: Gold Coast, België

Ervaringen met JB1?

Bericht door kola82 »

Iemand ervaring met de JB1 van BurgerTuning?
http://burgertuning.com/jb_vw_stage_1_tuner.html

Komt uit de VS en ik lees er veel goede reviews over, is met name ook populair in de BMW community. Is een geavanceerde box met meerdere stekkers die dus op verschillende parameters ingrijpt (zoals Abt maar dan pakken goedkoper)
Wie verdeelt dit in Nederland/België of kan eventueel assisteren bij installatie?
Golf 7R Stage 1 356,9 pk/504 nm
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ervaringen met JB1?

Bericht door NielsED30 »

Een powerbox dus... Ik zou er persoonlijk vanaf blijven. Zo te lezen heb je een Golf 7 R, dus ik zou lekker naar JD toe gaan om er goede software op te laten schrijven. En geen kastje die de sensoren voor de gek houd! Ik heb al menig auto gehad die slecht liep door die grappen..
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
geert@dvx
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 jan 2016, 17:16
Type auto: Golf 7
Locatie: Grimbergen BE
Contacteer:

Re: Ervaringen met JB1?

Bericht door geert@dvx »

Burger is zeer zeer goed en hier zijn we invoerder van gezien jb4 onontbeerlijk is voor stage 3 en meer op de nieuwe F-series.
VAG doen we niet gezien het niet nodig is, maar kan ik wel hebben.
Boxen zijn idd minder dan software, maar als ik me niet vergis gebruikt jd ook boxen als hij niet in de ecu kan, of vergis ik me?
VW golf mk6 R20 DSG @ 460pk 515nm.
VW transporter T5 2.0TDI edition 25 @ 180pk 400nm.
VW golf 5 TDI endurance trackday tool.

Afbeelding
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Ervaringen met JB1?

Bericht door bzb »

inderdaad geert ze hebben externe tuning dus altijd handig mocht je er zelf niet inkomen :mrgreen:

"Boxen zijn idd minder dan software" yeah right en "burger tuning is zeer goed" want dat verkopen we zelf, ja zo lust ik er nog wel een paar :mrgreen:
kola82
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 sep 2015, 18:44
Type auto: Golf 7R DSG
Locatie: Gold Coast, België

Re: Ervaringen met JB1?

Bericht door kola82 »

Ja jongens, ik heb uiteraard ook liever software, probleem is dat mijn R versie (04/2015) nog niet tunebaar is (ja, dit werd al getest....)
Enige optie momenteel is APR (die kunnen het blijkbaar al wel) maar die zijn dan weer veel te duur. En nog eens een half jaar wachten tot de rest het ook kan, daar heb ik geen zin in want ik verander na 3 jaar en dan zijn we al halfweg en is het de moeite niet meer.
JB1 leek me daarom misschien geen slecht alternatief, i.c.m. een DSG-upgrade
Golf 7R Stage 1 356,9 pk/504 nm
geert@dvx
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 jan 2016, 17:16
Type auto: Golf 7
Locatie: Grimbergen BE
Contacteer:

Re: Ervaringen met JB1?

Bericht door geert@dvx »

bzb schreef:inderdaad geert ze hebben externe tuning dus altijd handig mocht je er zelf niet inkomen :mrgreen:

"Boxen zijn idd minder dan software" yeah right en "burger tuning is zeer goed" want dat verkopen we zelf, ja zo lust ik er nog wel een paar :mrgreen:
Ik snap de reden van uw iets of wat pro-jd-contra-dvx-reactie niet goed. Ik zeg dat boxen minder goed zijn dan software op maat. ( niets nieuws) Maar als je een box wil is burger zeer goed. Ik zeg dat deze goed zijn omdat enkel deze de boxherkenning van bmw omzeilen en je ze absoluut nodig hebt als je een turbo upgrade doet bij de nieuwe bmw's.
En ja. Omdat we zo een project hadden ben ik op zoek gegaan naar degelijk materiaal. Niet voor de commerce, want heb nog maar 1 box verkocht, op dat project LOL.

Waarom zo snel in de aanval? Er staat toch niet dat die van jd slecht zijn?

Om even te reageren op uw uitspraak " want dat verkopen we". We verkopen liever geen box en laten de klant terugkomen als het wel gaat. Als iemand hier achter zo een box vraagt wil ik hem het plezier doen zo een box te leveren. ( daar gaat de titel en de vraag over ) Doch met de raad dat het minder goed is.
VW golf mk6 R20 DSG @ 460pk 515nm.
VW transporter T5 2.0TDI edition 25 @ 180pk 400nm.
VW golf 5 TDI endurance trackday tool.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten