Weer een kettingtopic

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Paulgti
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jun 2016, 19:25
Type auto: Golf

Weer een kettingtopic

Bericht door Paulgti »

Hallo ik ben nieuw hier en ben op zoek naar een golf 6 gti.

Ik heb al aardig wat uurtjes rond gezocht op het forum en op het internet maar ik kon niet echt antwoord vinden op mijn vraag.

Vanaf welk bouwjaar zijn de problemen met de ketting verholpen?

Las iets vanaf bouwjaar 2011 maar dat werd ook weer tegen gesproken. En is na deze datum ook de cilindercoating verbeterd?

Ik heb namelijk een hele mooie golf 6 gti gezien en die is van juli 2011 en ik heb echt geen zin in grote reparaties.

Nogmaals ik heb de zoekfunctie heel goed gebruikt maar kon er geen duidelijk antwoord op vinden.

Alvast bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1115
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Weer een kettingtopic

Bericht door Famous1303 »

Rond september 2010 is het kettingprobleem verholpen.
Auto is echter nog 5 jaar oud, onderhoud zit er denk ik wel aan te komen maar dat is anders dan een reparatie natuurlijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Paulgti
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jun 2016, 19:25
Type auto: Golf

Re: Weer een kettingtopic

Bericht door Paulgti »

Normaal onderhoud is geen probleem zolang er maar geen motorblokken moeten worden vervangen.

Anders nog ff doorsparen voor een golf 6 edition 35 maar dat ligt nog net boven mijn budget.
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Weer een kettingtopic

Bericht door NL_MK5 GTI »

Tja,of het opgelost is weet ik echt niet. Ik heb al gelezen dat het bij één uit 2012 gebeurd is. Maar ze zeggen vanaf oktober 2010 dat het in ieder geval beter moet zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: Weer een kettingtopic

Bericht door golf5gt »

Zelfnhad ik volgensmij als datum,

Bouwjaar 2010.
Modeljaar 2011, kalenderweek 22 met motorcode cczb.

Modellen TOT die datum & motorcode zouden de welbekende kettingproblemen hebben.
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Weer een kettingtopic

Bericht door staffpride »

golf5gt schreef:Zelfnhad ik volgensmij als datum,

Bouwjaar 2010.
Modeljaar 2011, kalenderweek 22 met motorcode cczb.

Modellen TOT die datum & motorcode zouden de welbekende kettingproblemen hebben.
Alle Golf 6 GTI hebben deze motorcode. Dus ik zou de motorcode even buiten beschouwing laten in de zoektocht ;)


En los daarvan wil er nog wel eens een probleem voorkomen met het zeefje en kogeltje(wat los komt) in de nokkenas versteller. En dit wordt dan
nog wel eens onder het kettingprobleem ingedeeld, maar staat daar in feite los van.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
MK6 Jt-Head GTI
Berichten: 419
Lid geworden op: 12 jun 2016, 14:21
Type auto: Golf MK7 GTI CS

Re: Weer een kettingtopic

Bericht door MK6 Jt-Head GTI »

Ik ben vandaag bij de dealer geweest waar ik mijn golf 6 gti volgende week op ga halen.
Deze valt ook in de categorie kanshebber kettingprobleem.
Die van mij staat 124000 op en geen ernstige gevallen bekend, serviceboekje was keurig ingevuld.
Ik raad je aan om 6 maanden bovag garantie te nemen en de mogelijke toekomstige problemen die bekend zijn zoals bovenstaand op te nemen in je koopcontract.
In die of na die 6 maanden kun je er altijd evt. voor kiezen om preventief heel het zooitje te vervangen, altijd goedkoper dan een motor die in de soep loopt.

Met vriendelijke groet,

Joey
Huifige wagen : MK7 GTI CS TTE535 powered :twisted:
Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast