Grille embleem monteren

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LE240
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 mei 2016, 17:36
Type auto: GTI LE240

Grille embleem monteren

Bericht door LE240 »

Eindelijk heb ik een Limited Edition 240 embleem voor in mijn grill gevonden. Na laten maken om precies te zijn. Maar nu zit ik met de vraag, hoe zit dit embleem ''origineel'' door PON gemonteerd?

Ik heb nu enkel een aluminium plaatje waar je de achterkant van ziet op de foto. Het is niet onmogelijk om zelf te graan priegelen met kit/lijm boutjes en moertjes. Maar ik ben dus vooral benieuwd hoe PON dat oorspronkelijk heeft gedaan. Of ze daar iets slims voor hadden.

Ik hoop dat mede (of oud) Limited Edition 240 bezitters hier mee kunnen helpen. :D
Afbeelding
VW Golf 5 GTI Limited Edtion 240
Gebruikersavatar
Barry141
Berichten: 76
Lid geworden op: 24 dec 2013, 19:33
Type auto: Golf MK5 GTI 240

Re: Grille embleem monteren

Bericht door Barry141 »

De originele logos zitten gewoon met 3m tape onder het gti logo geplakt. Ik kan eventueel wel een foto maken van de achterzijde van een nieuw origineel logo maar dat stelt jammer genoeg niet heel veel voor.
Gebruikersavatar
LE240
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 mei 2016, 17:36
Type auto: GTI LE240

Re: Grille embleem monteren

Bericht door LE240 »

Dat had ik niet verwacht. Ik was zelf al aan de slag gegaan met een bout-moer systeem. Maar dat is niet ideaal vanwege de honingraat die schuin omhoog loopt in de diepte. Daardoor past een fatsoenlijk boutje niet tussen het GTI logo en de achterkant van de grill door. En een maas/gat lager gebruiken zorgt er voor dat het LE240 embleem te ver van het GTI embleem af komt.

De achterkant van een origineel embleem is vermoed ik vrijwel gelijk aan mijn zelf gegraveerde exemplaar? Of zit daar al het 3M tape op voor gemonteerd?
VW Golf 5 GTI Limited Edtion 240
Gebruikersavatar
Barry141
Berichten: 76
Lid geworden op: 24 dec 2013, 19:33
Type auto: Golf MK5 GTI 240

Re: Grille embleem monteren

Bericht door Barry141 »

Heb inderdaad ook gezocht naar een anderen oplossing ivm mogelijke diefstal. Uiteindelijk toch maar voor de tape gegaan. Deze zit inderdaad origineel al op de achterzijde van het logo.
Gebruikersavatar
LE240
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 mei 2016, 17:36
Type auto: GTI LE240

Re: Grille embleem monteren

Bericht door LE240 »

Is dat dan bedoeld voor de kofferklep? Of zit het huidige embleem in je grill nu ook getaped?
VW Golf 5 GTI Limited Edtion 240
Gebruikersavatar
Barry141
Berichten: 76
Lid geworden op: 24 dec 2013, 19:33
Type auto: Golf MK5 GTI 240

Re: Grille embleem monteren

Bericht door Barry141 »

Bijde emblemen zijn getaped. Wanneer je de logo's besteld krijg je ze als set van 2 en bijde emblemen zijn precies het zelfde. Ik heb de mijne nu ongeveer 2 jaar terug op de grill geplakt en deze zit nogsteeds erg goed vast alleen is de rode en zwarte lak van de tekst zo goed als volledig verdwenen.
Gebruikersavatar
LE240
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 mei 2016, 17:36
Type auto: GTI LE240

Re: Grille embleem monteren

Bericht door LE240 »

Goed om te weten, dank voor je antwoord! :D Ik ga nog eens even pielen met wat kleine boutjes. Inderdaad ivm diefstal. En anders ga ik het ook tapen. Eventueel nog met een kleine verbinding door de grill heen met daar achter een grote ring. Zodat ie toch niet zomaar er af kan vallen en minder makkelijk te stelen is.
VW Golf 5 GTI Limited Edtion 240
Gebruikersavatar
Barry141
Berichten: 76
Lid geworden op: 24 dec 2013, 19:33
Type auto: Golf MK5 GTI 240

Re: Grille embleem monteren

Bericht door Barry141 »

Misschien dat hete lijn de oplossing is? Of een beetje ruiten kit of sika flex. Krijg je hem alleen nooit meer los ben ik bang
Gebruikersavatar
Barry141
Berichten: 76
Lid geworden op: 24 dec 2013, 19:33
Type auto: Golf MK5 GTI 240

Re: Grille embleem monteren

Bericht door Barry141 »

Is het nog gelukt met het monteren van het embleem? Heb je eventuele foto's van jou manier van bevestiging? Misschien handig voor mensen die tegen het zelfde probleem aan lopen!
Gebruikersavatar
LE240
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 mei 2016, 17:36
Type auto: GTI LE240

Re: Grille embleem monteren

Bericht door LE240 »

Ik heb verschillende opties overwogen, waaronder een bout moer systeem. Maar doordat de honingraat in de diepte schuin omhoog loopt en het GTI embleem een groot deel van van de 2 mogelijke gaten afdekt past dit niet.

Dus ik heb besloten het embleem ook met tape te bevestigen. Ik heb dubbelzijdige tape voor buiten van Pattex gebruikt. Die is (zee)water, vorst en hitte bestendig. Daarnaast heb ik van aluminium een beugeltje gemaakt en deze in het midden van het embleem gelijmd met Bison Kombi Metaal. Aan de achterkant van grill heb ik ook met tape een ander aluminium stripje geplakt met een gaatje er in. En vervolgens met een Tie-wrap het embleem door middel van het gemaakte beugeltje aan de aluminium strip aan de achterkant bevestigt. Dit is meer om het embleem te zekeren mocht de tape ooit los laten. Maar ik heb gemerkt dat de tape al zo'n enorme kleefkracht heeft dat dit niet snel zal gebeuren.

Hier onder het resultaat
Afbeelding
VW Golf 5 GTI Limited Edtion 240
Gebruikersavatar
Barry141
Berichten: 76
Lid geworden op: 24 dec 2013, 19:33
Type auto: Golf MK5 GTI 240

Re: Grille embleem monteren

Bericht door Barry141 »

Ziet er netjes uit! Wel veel beter zo dan zonder logo! niet te onderscheiden van origineel volgens mij.
Met tape laat hij inderdaad niet los hoor en als ze hem willen jatten nemen ze hem toch wel mee.
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Grille embleem monteren

Bericht door Golf88 »

Mooi geworden hoor!
Gebruikersavatar
LE240
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 mei 2016, 17:36
Type auto: GTI LE240

Re: Grille embleem monteren

Bericht door LE240 »

Bedankt! Is idd niet te onderscheiden van het origineel als je die er niet direct naast houdt. Zelfs bij de VW dealer kreeg ik de complimenten.

En idd, als ze 'm willen jatten lukt dat toch wel
VW Golf 5 GTI Limited Edtion 240
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 gasten