Clubsport luxeproblemen
Clubsport luxeproblemen
goedemiddag,
Ik ben al een tijdje niet meer actief geweest op het forum. Ik heb mijn MK5 GTI 2 jaar geleden verkocht en voor 3 jaar naar het eiland Sint Maarten verhuisd. Maar nu begint het toch weer een beetje te kriebelen.
Ik sta op het punt om een clubsport te bestellen en heb net mijn offerte binnen gekregen. Bij de offerte werd vermeld dat keyless access niet in combinatie met de mooie schaalstoelen te leveren is. Ik heb geen idee wat de reden hier van is dus als iemand hier meer info over heeft, graag. Nu is dus de vraag.. Dikke stoelen of het comfort van keyless. Wat zouden jullie kiezen?
En wel of geen zwart dak icm een Carbon steel grey auto? Ik denk dat het contrast te klein is maar ik heb het nog nooit in het echt gezien. Ook hierover graag jullie mening.
Thnx
Dennis
Ik ben al een tijdje niet meer actief geweest op het forum. Ik heb mijn MK5 GTI 2 jaar geleden verkocht en voor 3 jaar naar het eiland Sint Maarten verhuisd. Maar nu begint het toch weer een beetje te kriebelen.
Ik sta op het punt om een clubsport te bestellen en heb net mijn offerte binnen gekregen. Bij de offerte werd vermeld dat keyless access niet in combinatie met de mooie schaalstoelen te leveren is. Ik heb geen idee wat de reden hier van is dus als iemand hier meer info over heeft, graag. Nu is dus de vraag.. Dikke stoelen of het comfort van keyless. Wat zouden jullie kiezen?
En wel of geen zwart dak icm een Carbon steel grey auto? Ik denk dat het contrast te klein is maar ik heb het nog nooit in het echt gezien. Ook hierover graag jullie mening.
Thnx
Dennis
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Re: Clubsport luxeproblemen
Stoelen, daar heb je meer profijt van dan eens per rit de sleutel uit je zak vissen. Ik heb op mijn Golf 7 GTI ook geen keyless, wel op mijn vorige Volvo maar ik mis het nu niet. Natuurlijk is het handig maar het is maar een minimale moeite om die sleutel even te gebruiken. Die stoelen heb je tijdens de gehele rit plezier van, die sleutel alleen bij het instappen.
- Famous1303
- Berichten: 1114
- Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
- Type auto: Polo AW GTI
- Locatie: Gelderland
Re: Clubsport luxeproblemen
Wouter666 schreef:Stoelen, daar heb je meer profijt van dan eens per rit de sleutel uit je zak vissen. Ik heb op mijn Golf 7 GTI ook geen keyless, wel op mijn vorige Volvo maar ik mis het nu niet. Natuurlijk is het handig maar het is maar een minimale moeite om die sleutel even te gebruiken. Die stoelen heb je tijdens de gehele rit plezier van, die sleutel alleen bij het instappen.
Dit..
Daarnaast zou ik geen zwart dak doen op Carbon steel grey. Naast dat het al een donkere kleur is (zeker als de zon onder is/bewolkt is) vind ik het eigenlijk alleen mooi op een witte auto.
Welke Clubsport wordt het? Een S?
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI
Re: Clubsport luxeproblemen
Stoelen... Comfort/aangename houding de hele rit of 1 keer lui zijn als je in of uitstapt
Greetz Danny...
Re: Clubsport luxeproblemen
Dit idee heb ik ook. Carbon steel grey is een te donkere kleur voor het zwarte dak. Mocht ik het ooit nog willen, kan ik het dak altijd nog laten wrappen.Famous1303 schreef:Wouter666 schreef:Stoelen, daar heb je meer profijt van dan eens per rit de sleutel uit je zak vissen. Ik heb op mijn Golf 7 GTI ook geen keyless, wel op mijn vorige Volvo maar ik mis het nu niet. Natuurlijk is het handig maar het is maar een minimale moeite om die sleutel even te gebruiken. Die stoelen heb je tijdens de gehele rit plezier van, die sleutel alleen bij het instappen.
Dit..
Daarnaast zou ik geen zwart dak doen op Carbon steel grey. Naast dat het al een donkere kleur is (zeker als de zon onder is/bewolkt is) vind ik het eigenlijk alleen mooi op een witte auto.
Welke Clubsport wordt het? Een S?
Er moet ook nog een kinderzitje achterin dus een "normale" clubsport..
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
- Famous1303
- Berichten: 1114
- Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
- Type auto: Polo AW GTI
- Locatie: Gelderland
Re: Clubsport luxeproblemen
Deze??Hoppers schreef:Dit idee heb ik ook. Carbon steel grey is een te donkere kleur voor het zwarte dak. Mocht ik het ooit nog willen, kan ik het dak altijd nog laten wrappen.Famous1303 schreef:Wouter666 schreef:Stoelen, daar heb je meer profijt van dan eens per rit de sleutel uit je zak vissen. Ik heb op mijn Golf 7 GTI ook geen keyless, wel op mijn vorige Volvo maar ik mis het nu niet. Natuurlijk is het handig maar het is maar een minimale moeite om die sleutel even te gebruiken. Die stoelen heb je tijdens de gehele rit plezier van, die sleutel alleen bij het instappen.
Dit..
Daarnaast zou ik geen zwart dak doen op Carbon steel grey. Naast dat het al een donkere kleur is (zeker als de zon onder is/bewolkt is) vind ik het eigenlijk alleen mooi op een witte auto.
Welke Clubsport wordt het? Een S?
Er moet ook nog een kinderzitje achterin dus een "normale" clubsport..
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI
- KnuffelTurk
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
- Locatie: Uit de Buurt
Re: Clubsport luxeproblemen
+1 voor de stoelen!
Met vriendelijke groet,
KnuffelTurk
____________________________________________________
''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
KnuffelTurk
____________________________________________________
''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Re: Clubsport luxeproblemen
Ik zou voor de stoelen gaan , zien er super uit
Keyless entry is inbraak gevoeliger en ik heb het ook niet op mijn mk7.
Wel op onze gezinsauto aangezien het toch wel makkelijk is en een Mazda jatten ze toch niet
Keyless entry is inbraak gevoeliger en ik heb het ook niet op mijn mk7.
Wel op onze gezinsauto aangezien het toch wel makkelijk is en een Mazda jatten ze toch niet
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: Clubsport luxeproblemen
Iedereen bedankt voor de input.
Alleen kom ik er net achter dat de middenarmsteun en de ventilatie richting de achterbank ook komen te vervallen als ik voor de schaalstoelen zou gaan. Dit maakt de keuze er niet makkelijker op. Ik ga er nog een nachtje over slapen.
Alleen kom ik er net achter dat de middenarmsteun en de ventilatie richting de achterbank ook komen te vervallen als ik voor de schaalstoelen zou gaan. Dit maakt de keuze er niet makkelijker op. Ik ga er nog een nachtje over slapen.
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
- gti240edition
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 27 feb 2013, 22:19
- Type auto: Golf 7R reflex
Re: Clubsport luxeproblemen
+1 voor stoelen
Sold: Gti 240 edition
Sold: mk6 Gti
Sold: mk7 R lapiz
Sold: mk7 R reflex 418pk
Sold: mk6 Gti
Sold: mk7 R lapiz
Sold: mk7 R reflex 418pk
Re: Clubsport luxeproblemen
Ik zeg +1 voor de middenarmsteun. Als linkshandige vind ik dit onmisbaar. Indien je met rechts stuurt zeg ik +1 voor de stoelenHoppers schreef:Iedereen bedankt voor de input.
Alleen kom ik er net achter dat de middenarmsteun en de ventilatie richting de achterbank ook komen te vervallen als ik voor de schaalstoelen zou gaan. Dit maakt de keuze er niet makkelijker op. Ik ga er nog een nachtje over slapen.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
- MK5benGTI
- Berichten: 1209
- Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
- Type auto: Golf MK 5 GTI
- Locatie: Leeuwarden
Re: Clubsport luxeproblemen
Sowieso schaalstoelen. Dit is namelijk alleen al een goede investering voor later.
- gti240edition
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 27 feb 2013, 22:19
- Type auto: Golf 7R reflex
Re: Clubsport luxeproblemen
Als hij geleverd is weer een midden armsteun erin zetten. Dat ia goedkoper dan later de stoelen erin
Sold: Gti 240 edition
Sold: mk6 Gti
Sold: mk7 R lapiz
Sold: mk7 R reflex 418pk
Sold: mk6 Gti
Sold: mk7 R lapiz
Sold: mk7 R reflex 418pk
- Famous1303
- Berichten: 1114
- Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
- Type auto: Polo AW GTI
- Locatie: Gelderland
Re: Clubsport luxeproblemen
Gisteren nog even gekeken maar je kan via de configuratie bij VW wel gewoon schalensitze + keyless selecteren.
Weet je zeker dat ze dit niet uitleveren?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weet je zeker dat ze dit niet uitleveren?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI
Re: Clubsport luxeproblemen
Ja klopt. Ik had hem ook zo geconfigureerd en doorgestuurd naar de dealer voor de offerte. Daarna belden ze me op dat deze combi niet mogelijk is. Ik kan me er niks bij voorstellen, wat hebben stoelen nou weer met keyless te maken.. Ze gaan voor me uitzoeken wat de reden is en kijken of het echt niet mogelijk is.Famous1303 schreef:Gisteren nog even gekeken maar je kan via de configuratie bij VW wel gewoon schalensitze + keyless selecteren.
Weet je zeker dat ze dit niet uitleveren?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
- Tino
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
- Type auto: Scirocco MK3
- Locatie: Gelderland Midden
Re: Clubsport luxeproblemen
Stoelen er in is de betere optie
Is een circuit auto heb daar nog nooit een arm steun in gezien en kan later ook nog gemonteerd
Is een circuit auto heb daar nog nooit een arm steun in gezien en kan later ook nog gemonteerd
Re: Clubsport luxeproblemen
Een circuitauto? Een clubsport S misschien.. En er is wel gewoon een armsteun als je deze stoelen niet kiest.Tino schreef:Stoelen er in is de betere optie
Is een circuit auto heb daar nog nooit een arm steun in gezien en kan later ook nog gemonteerd
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Re: Clubsport luxeproblemen
Ik snap de voordelen van keyless entry wel, maar ik vind dat er ook een groot nadeel aan zit. Je moet dan kiezen om de sleutels of in je zak te houden (en dan hangt het er vanaf wat voor soort broeken je draagt, hoe onze Lieve Heer jou toebedeelt heeft voor je derde been) of je gooit ze in de middenconsole. Bij dat laatste loop je de kans dat je sleutels lekker gaan rammelen en heen en weer glijden, plus krassen op hey plastic. Lekker krasgevoelig dat kunststof van de middenconsole.
Dus ik zou ook voor de stoelen kiezen. Een middenconsole met ventilatie achteraf inbouwen is niet zo makkelijk. Daarvoor moet er aardig wat worden omgebouwd. Met een kleine achterin is die ventilatie geen overbodige luxe, dat weet ik uit ervaring. En de stoel moet natuurlijk een Recaro zijn.
Maar ik heb nog een andere tip: waarom importeer je hem niet zelf, of je laat dit verzorgen door Chris van Sjoeritzz. Het voordeel is dat je heel veel geld in je zak houdt. Wel even zoeken naar de juiste uitvoering, maar daar is Chris in gespecialiseerd. Hij heeft voor ons de Polo Blue GT geïmporteerd en inmiddels voor vrienden en vage kennissen ook al 4 auto's. Van Audi TT Cabrio tot BMW 535d.
Dus ik zou ook voor de stoelen kiezen. Een middenconsole met ventilatie achteraf inbouwen is niet zo makkelijk. Daarvoor moet er aardig wat worden omgebouwd. Met een kleine achterin is die ventilatie geen overbodige luxe, dat weet ik uit ervaring. En de stoel moet natuurlijk een Recaro zijn.
Maar ik heb nog een andere tip: waarom importeer je hem niet zelf, of je laat dit verzorgen door Chris van Sjoeritzz. Het voordeel is dat je heel veel geld in je zak houdt. Wel even zoeken naar de juiste uitvoering, maar daar is Chris in gespecialiseerd. Hij heeft voor ons de Polo Blue GT geïmporteerd en inmiddels voor vrienden en vage kennissen ook al 4 auto's. Van Audi TT Cabrio tot BMW 535d.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 24 sep 2015, 21:25
- Type auto: Golf MK5
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Re: Clubsport luxeproblemen
Keyless go is ook meer diefstal gevoelig toch?
Plakken iets onder je auto, dat meet het signaal / frequentie van je sleutel, dat zetten ze in een eigen sleutel en voilla.
Althans, dat heb ik ooit ergens gelezen, of het echt zo makkelijk gaat durf ik niet te zeggen.
Plakken iets onder je auto, dat meet het signaal / frequentie van je sleutel, dat zetten ze in een eigen sleutel en voilla.
Althans, dat heb ik ooit ergens gelezen, of het echt zo makkelijk gaat durf ik niet te zeggen.
Wie het laatst lacht ...... snapt de grap niet snel genoeg.
Re: Clubsport luxeproblemen
Iedereen bedankt voor de reacties, de keuze is gemaakt. Het worden de stoelen en eventueel later nog de middenarmsteun/ventilatie inbouwen. Als er eenmaal een bearlock in zit, is de functie van het keyless systeem ook wat overbodig. Ik moet dan alsnog een sleutel gebruiken. Ook de diefstalgevoeligheid speelt een grote rol.VroemTFSI schreef:Ik snap de voordelen van keyless entry wel, maar ik vind dat er ook een groot nadeel aan zit. Je moet dan kiezen om de sleutels of in je zak te houden (en dan hangt het er vanaf wat voor soort broeken je draagt, hoe onze Lieve Heer jou toebedeelt heeft voor je derde been) of je gooit ze in de middenconsole. Bij dat laatste loop je de kans dat je sleutels lekker gaan rammelen en heen en weer glijden, plus krassen op hey plastic. Lekker krasgevoelig dat kunststof van de middenconsole.
Dus ik zou ook voor de stoelen kiezen. Een middenconsole met ventilatie achteraf inbouwen is niet zo makkelijk. Daarvoor moet er aardig wat worden omgebouwd. Met een kleine achterin is die ventilatie geen overbodige luxe, dat weet ik uit ervaring. En de stoel moet natuurlijk een Recaro zijn.
Maar ik heb nog een andere tip: waarom importeer je hem niet zelf, of je laat dit verzorgen door Chris van Sjoeritzz. Het voordeel is dat je heel veel geld in je zak houdt. Wel even zoeken naar de juiste uitvoering, maar daar is Chris in gespecialiseerd. Hij heeft voor ons de Polo Blue GT geïmporteerd en inmiddels voor vrienden en vage kennissen ook al 4 auto's. Van Audi TT Cabrio tot BMW 535d.
Vwb het importeren, ik ga hem ex-BTW bestellen in Duitsland en uitvoeren naar Sint Maarten (waar ik nog ruim een jaar woon). Sint Maarten kent helemaal geen invoerrechten. Bij terugkeer naar Nederland mag ik de auto als verhuisboedel invoeren. Dit houd in dat ik dan ook geen BTW/BPM/invoerbelasting betaal. Eigenlijk komt het er op neer dat ik over een tijdje een "full-option" clubsport rijd voor de prijs van een basismodel GTI. Nu maar hopen dat het allemaal goed uitpakt..
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Re: Clubsport luxeproblemen
Mooi dat je keuze is gemaakt. We zien de foto s wel verschijnen.
Moet je bij dat in en uitvoeren de auto ook daadwerkelijk meenemen, dus fysiek aanwezig. Of is het een hoop papier werk. En de auto kan na het kopen in de garage worden gezet in nl?
Moet je bij dat in en uitvoeren de auto ook daadwerkelijk meenemen, dus fysiek aanwezig. Of is het een hoop papier werk. En de auto kan na het kopen in de garage worden gezet in nl?
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
Re: Clubsport luxeproblemen
De bestelling is nog niet geplaatst. Ik hoop volgende week. Aankomende december ben ik een aantal weken in NL voor de feestdagen. Het is de bedoeling dat ik de auto dan persoonlijk ga ophalen in duitsland met een autoambulance en deze de dag erna in Rotterdam afzet om in de container ingepakt te worden. Alle voorbereidingen doe ik van tevoren vanaf Sint Maarten, maar ik wil hem wel zelf in de container zien gaan.ferry schreef:Mooi dat je keuze is gemaakt. We zien de foto s wel verschijnen.
Moet je bij dat in en uitvoeren de auto ook daadwerkelijk meenemen, dus fysiek aanwezig. Of is het een hoop papier werk. En de auto kan na het kopen in de garage worden gezet in nl?
Uiteraard gaat hij in NL netjes in de garage.
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
- MK5benGTI
- Berichten: 1209
- Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
- Type auto: Golf MK 5 GTI
- Locatie: Leeuwarden
Re: Clubsport luxeproblemen
Je gaat hem dus verschepen naar St. maarten?
Re: Clubsport luxeproblemen
Jep. En over een jaartje weer terug naar NL.
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Re: Clubsport luxeproblemen
Klinkt als een logische en slimme constructie. Hopelijk pakt het in de paratijk ook uit zoals je het voor ogen hebt.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 106 gasten