Clubsport luxeproblemen

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Clubsport luxeproblemen

Bericht door Hoppers »

goedemiddag,

Ik ben al een tijdje niet meer actief geweest op het forum. Ik heb mijn MK5 GTI 2 jaar geleden verkocht en voor 3 jaar naar het eiland Sint Maarten verhuisd. Maar nu begint het toch weer een beetje te kriebelen.

Ik sta op het punt om een clubsport te bestellen en heb net mijn offerte binnen gekregen. Bij de offerte werd vermeld dat keyless access niet in combinatie met de mooie schaalstoelen te leveren is. Ik heb geen idee wat de reden hier van is dus als iemand hier meer info over heeft, graag. Nu is dus de vraag.. Dikke stoelen of het comfort van keyless. Wat zouden jullie kiezen?

En wel of geen zwart dak icm een Carbon steel grey auto? Ik denk dat het contrast te klein is maar ik heb het nog nooit in het echt gezien. Ook hierover graag jullie mening.

Thnx

Dennis
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Wouter666
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jun 2016, 16:03
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Clubsport luxeproblemen

Bericht door Wouter666 »

Stoelen, daar heb je meer profijt van dan eens per rit de sleutel uit je zak vissen. Ik heb op mijn Golf 7 GTI ook geen keyless, wel op mijn vorige Volvo maar ik mis het nu niet. Natuurlijk is het handig maar het is maar een minimale moeite om die sleutel even te gebruiken. Die stoelen heb je tijdens de gehele rit plezier van, die sleutel alleen bij het instappen.
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Clubsport luxeproblemen

Bericht door Famous1303 »

Wouter666 schreef:Stoelen, daar heb je meer profijt van dan eens per rit de sleutel uit je zak vissen. Ik heb op mijn Golf 7 GTI ook geen keyless, wel op mijn vorige Volvo maar ik mis het nu niet. Natuurlijk is het handig maar het is maar een minimale moeite om die sleutel even te gebruiken. Die stoelen heb je tijdens de gehele rit plezier van, die sleutel alleen bij het instappen.

Dit..
Daarnaast zou ik geen zwart dak doen op Carbon steel grey. Naast dat het al een donkere kleur is (zeker als de zon onder is/bewolkt is) vind ik het eigenlijk alleen mooi op een witte auto.

Welke Clubsport wordt het? Een S? :oops:
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
Caveman
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 mei 2016, 15:40
Type auto: Golf MK7R

Re: Clubsport luxeproblemen

Bericht door Caveman »

Stoelen... Comfort/aangename houding de hele rit of 1 keer lui zijn als je in of uitstapt ;)
Greetz Danny...

Afbeelding
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: Clubsport luxeproblemen

Bericht door Hoppers »

Famous1303 schreef:
Wouter666 schreef:Stoelen, daar heb je meer profijt van dan eens per rit de sleutel uit je zak vissen. Ik heb op mijn Golf 7 GTI ook geen keyless, wel op mijn vorige Volvo maar ik mis het nu niet. Natuurlijk is het handig maar het is maar een minimale moeite om die sleutel even te gebruiken. Die stoelen heb je tijdens de gehele rit plezier van, die sleutel alleen bij het instappen.

Dit..
Daarnaast zou ik geen zwart dak doen op Carbon steel grey. Naast dat het al een donkere kleur is (zeker als de zon onder is/bewolkt is) vind ik het eigenlijk alleen mooi op een witte auto.

Welke Clubsport wordt het? Een S? :oops:
Dit idee heb ik ook. Carbon steel grey is een te donkere kleur voor het zwarte dak. Mocht ik het ooit nog willen, kan ik het dak altijd nog laten wrappen.

Er moet ook nog een kinderzitje achterin dus een "normale" clubsport..
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Clubsport luxeproblemen

Bericht door Famous1303 »

Hoppers schreef:
Famous1303 schreef:
Wouter666 schreef:Stoelen, daar heb je meer profijt van dan eens per rit de sleutel uit je zak vissen. Ik heb op mijn Golf 7 GTI ook geen keyless, wel op mijn vorige Volvo maar ik mis het nu niet. Natuurlijk is het handig maar het is maar een minimale moeite om die sleutel even te gebruiken. Die stoelen heb je tijdens de gehele rit plezier van, die sleutel alleen bij het instappen.

Dit..
Daarnaast zou ik geen zwart dak doen op Carbon steel grey. Naast dat het al een donkere kleur is (zeker als de zon onder is/bewolkt is) vind ik het eigenlijk alleen mooi op een witte auto.

Welke Clubsport wordt het? Een S? :oops:
Dit idee heb ik ook. Carbon steel grey is een te donkere kleur voor het zwarte dak. Mocht ik het ooit nog willen, kan ik het dak altijd nog laten wrappen.

Er moet ook nog een kinderzitje achterin dus een "normale" clubsport..
Deze??
Afbeelding
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Clubsport luxeproblemen

Bericht door KnuffelTurk »

+1 voor de stoelen!
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Clubsport luxeproblemen

Bericht door yal »

Ik zou voor de stoelen gaan , zien er super uit :D

Keyless entry is inbraak gevoeliger en ik heb het ook niet op mijn mk7.

Wel op onze gezinsauto aangezien het toch wel makkelijk is en een Mazda jatten ze toch niet :mrgreen:
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: Clubsport luxeproblemen

Bericht door Hoppers »

Iedereen bedankt voor de input.

Alleen kom ik er net achter dat de middenarmsteun en de ventilatie richting de achterbank ook komen te vervallen als ik voor de schaalstoelen zou gaan. Dit maakt de keuze er niet makkelijker op. Ik ga er nog een nachtje over slapen. :mrgreen:
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Gebruikersavatar
gti240edition
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 feb 2013, 22:19
Type auto: Golf 7R reflex

Re: Clubsport luxeproblemen

Bericht door gti240edition »

+1 voor stoelen
Sold: Gti 240 edition
Sold: mk6 Gti
Sold: mk7 R lapiz
Sold: mk7 R reflex 418pk
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Clubsport luxeproblemen

Bericht door ChielED35 »

Hoppers schreef:Iedereen bedankt voor de input.

Alleen kom ik er net achter dat de middenarmsteun en de ventilatie richting de achterbank ook komen te vervallen als ik voor de schaalstoelen zou gaan. Dit maakt de keuze er niet makkelijker op. Ik ga er nog een nachtje over slapen. :mrgreen:
Ik zeg +1 voor de middenarmsteun. Als linkshandige vind ik dit onmisbaar. Indien je met rechts stuurt zeg ik +1 voor de stoelen ;)
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Clubsport luxeproblemen

Bericht door MK5benGTI »

Sowieso schaalstoelen. Dit is namelijk alleen al een goede investering voor later.
Gebruikersavatar
gti240edition
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 feb 2013, 22:19
Type auto: Golf 7R reflex

Re: Clubsport luxeproblemen

Bericht door gti240edition »

Als hij geleverd is weer een midden armsteun erin zetten. Dat ia goedkoper dan later de stoelen erin 8-)
Sold: Gti 240 edition
Sold: mk6 Gti
Sold: mk7 R lapiz
Sold: mk7 R reflex 418pk
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Clubsport luxeproblemen

Bericht door Famous1303 »

Gisteren nog even gekeken maar je kan via de configuratie bij VW wel gewoon schalensitze + keyless selecteren.
Weet je zeker dat ze dit niet uitleveren?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: Clubsport luxeproblemen

Bericht door Hoppers »

Famous1303 schreef:Gisteren nog even gekeken maar je kan via de configuratie bij VW wel gewoon schalensitze + keyless selecteren.
Weet je zeker dat ze dit niet uitleveren?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja klopt. Ik had hem ook zo geconfigureerd en doorgestuurd naar de dealer voor de offerte. Daarna belden ze me op dat deze combi niet mogelijk is. Ik kan me er niks bij voorstellen, wat hebben stoelen nou weer met keyless te maken.. Ze gaan voor me uitzoeken wat de reden is en kijken of het echt niet mogelijk is.
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Clubsport luxeproblemen

Bericht door Tino »

Stoelen er in is de betere optie 8-)
Is een circuit auto heb daar nog nooit een arm steun in gezien en kan later ook nog gemonteerd
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: Clubsport luxeproblemen

Bericht door Hoppers »

Tino schreef:Stoelen er in is de betere optie 8-)
Is een circuit auto heb daar nog nooit een arm steun in gezien en kan later ook nog gemonteerd
Een circuitauto? Een clubsport S misschien.. En er is wel gewoon een armsteun als je deze stoelen niet kiest.
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Clubsport luxeproblemen

Bericht door VroemTFSI »

Ik snap de voordelen van keyless entry wel, maar ik vind dat er ook een groot nadeel aan zit. Je moet dan kiezen om de sleutels of in je zak te houden (en dan hangt het er vanaf wat voor soort broeken je draagt, hoe onze Lieve Heer jou toebedeelt heeft voor je derde been) of je gooit ze in de middenconsole. Bij dat laatste loop je de kans dat je sleutels lekker gaan rammelen en heen en weer glijden, plus krassen op hey plastic. Lekker krasgevoelig dat kunststof van de middenconsole.

Dus ik zou ook voor de stoelen kiezen. Een middenconsole met ventilatie achteraf inbouwen is niet zo makkelijk. Daarvoor moet er aardig wat worden omgebouwd. Met een kleine achterin is die ventilatie geen overbodige luxe, dat weet ik uit ervaring. En de stoel moet natuurlijk een Recaro zijn.

Maar ik heb nog een andere tip: waarom importeer je hem niet zelf, of je laat dit verzorgen door Chris van Sjoeritzz. Het voordeel is dat je heel veel geld in je zak houdt. Wel even zoeken naar de juiste uitvoering, maar daar is Chris in gespecialiseerd. Hij heeft voor ons de Polo Blue GT geïmporteerd en inmiddels voor vrienden en vage kennissen ook al 4 auto's. Van Audi TT Cabrio tot BMW 535d.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
The happy smurf
Berichten: 270
Lid geworden op: 24 sep 2015, 21:25
Type auto: Golf MK5
Locatie: Goeree-Overflakkee

Re: Clubsport luxeproblemen

Bericht door The happy smurf »

Keyless go is ook meer diefstal gevoelig toch?
Plakken iets onder je auto, dat meet het signaal / frequentie van je sleutel, dat zetten ze in een eigen sleutel en voilla.

Althans, dat heb ik ooit ergens gelezen, of het echt zo makkelijk gaat durf ik niet te zeggen.
Wie het laatst lacht ...... snapt de grap niet snel genoeg.
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: Clubsport luxeproblemen

Bericht door Hoppers »

VroemTFSI schreef:Ik snap de voordelen van keyless entry wel, maar ik vind dat er ook een groot nadeel aan zit. Je moet dan kiezen om de sleutels of in je zak te houden (en dan hangt het er vanaf wat voor soort broeken je draagt, hoe onze Lieve Heer jou toebedeelt heeft voor je derde been) of je gooit ze in de middenconsole. Bij dat laatste loop je de kans dat je sleutels lekker gaan rammelen en heen en weer glijden, plus krassen op hey plastic. Lekker krasgevoelig dat kunststof van de middenconsole.

Dus ik zou ook voor de stoelen kiezen. Een middenconsole met ventilatie achteraf inbouwen is niet zo makkelijk. Daarvoor moet er aardig wat worden omgebouwd. Met een kleine achterin is die ventilatie geen overbodige luxe, dat weet ik uit ervaring. En de stoel moet natuurlijk een Recaro zijn.

Maar ik heb nog een andere tip: waarom importeer je hem niet zelf, of je laat dit verzorgen door Chris van Sjoeritzz. Het voordeel is dat je heel veel geld in je zak houdt. Wel even zoeken naar de juiste uitvoering, maar daar is Chris in gespecialiseerd. Hij heeft voor ons de Polo Blue GT geïmporteerd en inmiddels voor vrienden en vage kennissen ook al 4 auto's. Van Audi TT Cabrio tot BMW 535d.
Iedereen bedankt voor de reacties, de keuze is gemaakt. Het worden de stoelen en eventueel later nog de middenarmsteun/ventilatie inbouwen. Als er eenmaal een bearlock in zit, is de functie van het keyless systeem ook wat overbodig. Ik moet dan alsnog een sleutel gebruiken. Ook de diefstalgevoeligheid speelt een grote rol.

Vwb het importeren, ik ga hem ex-BTW bestellen in Duitsland en uitvoeren naar Sint Maarten (waar ik nog ruim een jaar woon). Sint Maarten kent helemaal geen invoerrechten. Bij terugkeer naar Nederland mag ik de auto als verhuisboedel invoeren. Dit houd in dat ik dan ook geen BTW/BPM/invoerbelasting betaal. Eigenlijk komt het er op neer dat ik over een tijdje een "full-option" clubsport rijd voor de prijs van een basismodel GTI. Nu maar hopen dat het allemaal goed uitpakt..
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Clubsport luxeproblemen

Bericht door ferry »

Mooi dat je keuze is gemaakt. We zien de foto s wel verschijnen.

Moet je bij dat in en uitvoeren de auto ook daadwerkelijk meenemen, dus fysiek aanwezig. Of is het een hoop papier werk. En de auto kan na het kopen in de garage worden gezet in nl?
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: Clubsport luxeproblemen

Bericht door Hoppers »

ferry schreef:Mooi dat je keuze is gemaakt. We zien de foto s wel verschijnen.

Moet je bij dat in en uitvoeren de auto ook daadwerkelijk meenemen, dus fysiek aanwezig. Of is het een hoop papier werk. En de auto kan na het kopen in de garage worden gezet in nl?
De bestelling is nog niet geplaatst. Ik hoop volgende week. Aankomende december ben ik een aantal weken in NL voor de feestdagen. Het is de bedoeling dat ik de auto dan persoonlijk ga ophalen in duitsland met een autoambulance en deze de dag erna in Rotterdam afzet om in de container ingepakt te worden. Alle voorbereidingen doe ik van tevoren vanaf Sint Maarten, maar ik wil hem wel zelf in de container zien gaan.

Uiteraard gaat hij in NL netjes in de garage. :mrgreen:
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Clubsport luxeproblemen

Bericht door MK5benGTI »

Je gaat hem dus verschepen naar St. maarten?
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: Clubsport luxeproblemen

Bericht door Hoppers »

Jep. En over een jaartje weer terug naar NL.
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Clubsport luxeproblemen

Bericht door ChielED35 »

Klinkt als een logische en slimme constructie. Hopelijk pakt het in de paratijk ook uit zoals je het voor ogen hebt.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 15 gasten