Zwarte puntjes op de lak.

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Zwarte puntjes op de lak.

Bericht door ChielED35 »

Dit is denk ik het meest herkenbaar voor de liefhebbers met een witte, maar vast ook herkenbaar voor de poetsers onder ons..

Ik heb op de achterklep, bovenkant achterbumper en onderaan de deuren zwarte spikkels zitten. Vanavond weer lekker staan poetsen en het staat er weer mooi bij, maar ik blijf me storen aan iedere zwarte spikkel die ik zie op de prachtige witte kleur.

Wie o wie heeft daar een handige oplossing voor zonder dat ik de volledige auto moet gaan kleien of polijsten. Wellicht alleen achterklep en bumper kleien+waxen, als dat al weggaat met klei. Of alleen de achterkant polijsten en waxen.

Ik laat me graag bijpraten want eerlijk gezegd heb ik nog nooit klei of polijst op mijn auto gebruikt om dit aan te pakken :oops:
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
ED30Erwin
Berichten: 375
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:44
Type auto: Golf mk5 gti Ed30
Locatie: Onder nap

Re: Zwarte puntjes op de lak.

Bericht door ED30Erwin »

ChielED35 schreef:Dit is denk ik het meest herkenbaar voor de liefhebbers met een witte, maar vast ook herkenbaar voor de poetsers onder ons..

Ik heb op de achterklep, bovenkant achterbumper en onderaan de deuren zwarte spikkels zitten. Vanavond weer lekker staan poetsen en het staat er weer mooi bij, maar ik blijf me storen aan iedere zwarte spikkel die ik zie op de prachtige witte kleur.

Wie o wie heeft daar een handige oplossing voor zonder dat ik de volledige auto moet gaan kleien of polijsten. Wellicht alleen achterklep en bumper kleien+waxen, als dat al weggaat met klei. Of alleen de achterkant polijsten en waxen.

Ik laat me graag bijpraten want eerlijk gezegd heb ik nog nooit klei of polijst op mijn auto gebruikt om dit aan te pakken :oops:
Mij is inderdaad wel eens verteld door een poetsbedrijf dat wat jij noemt de klei hier de oplossing voor is was heel simpel bij te houden zij deze beste man. Is er alleen nog niet van gekomen dus ik ben benieuwd naar de reacties van andere forumers.

Succes met poetsen!
Zero99
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 nov 2015, 18:20
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Moergestel

Re: Zwarte puntjes op de lak.

Bericht door Zero99 »

De zwarte puntjes zijn teer. Het beste is om dit met een teerverwijderaar weg te halen. En daarna evt clayen. Teerpunten direct clayen is zonde van de clay die er vettig en bros van kan worden.

Zelf gebruik ik deze: https://www.carclean.nl/product/Valet_P ... 0ml_101769
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: Zwarte puntjes op de lak.

Bericht door golf5gt »

Is inderdaad teer & rubber etc.
Daar kun je je wel een paar uurtjes op vernaken met kleien
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
GTIED30
Berichten: 195
Lid geworden op: 02 jul 2012, 14:26
Type auto: GTI edition 30

Re: Zwarte puntjes op de lak.

Bericht door GTIED30 »

Er zijn ook claymit's in de handel die zijn ook erg handig en je kunt er snel mee werken.
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Zwarte puntjes op de lak.

Bericht door FGT »

Ik heb er met mijn witte auto ook veel last van. Vooral als we op vakantie naar Spanje zijn geweest en lekker veel km's hebben gemaakt. Ik krijg het meeste er af met kleien, maar niet alles.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Zwarte puntjes op de lak.

Bericht door ChielED35 »

Dank allen! Met jullie info kan ik wel vooruit. Het is gelukkig niet heel veel, maar iedere spikkel is er 1 teveel, dus dat wordt kleien in deze vakantie en de teerwijderaar gebruiken. Zal eens wat bestellen. Thanks!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Re: Zwarte puntjes op de lak.

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Ik heb hier ook last van. Mijn advies is om even te kijken bij CarClean.nl. Ik gebruik de volgende producten;

- Monello klei (iets zachter dan Poorboys, en niet overdreven zacht als die van Maguiars)
- Spray & Wipe van Poorboys voor de klei (eventueel verdunnen met water)
- Gyeon Tar (minder effectief, maar wel handig als je even snel de kleine teerspetters weg wil halen. Wel goed naspoelen met HD-reiniger!)

Succes!
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Zwarte puntjes op de lak.

Bericht door Famous1303 »

Golf VI GTI Adidas schreef:Ik heb hier ook last van. Mijn advies is om even te kijken bij CarClean.nl. Ik gebruik de volgende producten;

- Monello klei (iets zachter dan Poorboys, en niet overdreven zacht als die van Maguiars)
- Spray & Wipe van Poorboys voor de klei (eventueel verdunnen met water)
- Gyeon Tar (minder effectief, maar wel handig als je even snel de kleine teerspetters weg wil halen. Wel goed naspoelen met HD-reiniger!)

Succes!
Zie je met zo'n HD reiniger de waterdruppels heel scherp of hoe werkt dat?

:lol: :oops:
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Zwarte puntjes op de lak.

Bericht door ChielED35 »

Heb vanavond mogen ontvangen van Carclean:
- Valet Pro op aanraden van Zero99
- Kleipakket van Meguiars.
Hoop morgen even aan de was, spray, klei en wax toe te komen. Ligt aan 't weer.
Zal mijn bevindingen wel delen als ik er klaar mee ben, mss help ik er weer iemand mee.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
LE240
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 mei 2016, 17:36
Type auto: GTI LE240

Re: Zwarte puntjes op de lak.

Bericht door LE240 »

Ik had op mijn auto bruine vlekjes. Waarschijnlijk insecten uitwerpselen en troep dat uit bomen waait. Door regen spreiden de vlekjes uit uit tot grote plekken wat er uit zag als een koffie vlek. En vervolgens was maar een klein beetje zon nodig waarna deze vlekken niet meer met gewoon wassen of speciale producten te verwijderen was. Ik heb toen mijn auto laten kleien en polijsten. En vervolgens hebben ze een lakverzegeling aangebracht.

Nu was ik die vlekjes gewoon weg in 1 a 2 ''swipes'' met een microvezel washandschoen en de bij de lakverzegeling horende conditioner. Van die zwarte plekjes zoals jij hebt moet ik iets beter m'n best op doen, maar ook die was ik er zonder al te veel moeite van af. Een lakverzegeling kan je in de toekomst dus een hoop moeite besparen.
VW Golf 5 GTI Limited Edtion 240
Els
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2016, 11:28
Type auto: polo 6n2

Re: Zwarte puntjes op de lak.

Bericht door Els »

Ik heb dezelfde probleem net mijn witte auto. Ik gebruikte polilijst op mijn auto.
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Zwarte puntjes op de lak.

Bericht door ChielED35 »

Een halve update op het poetsproces.
De spray van Valet Pro is prima om bij de poetscollectie te hebben. Dit kan ik aanraden.
Het nadeel is dat het niet alles wegneemt. Van het kleien is het nog niet gekomen. Dus nog niet volledig tevreden maar wel goed op weg.

Daar ik niet weet wat de Valet Pro spray met de lak doet, heb ik maar meteen de Chemical Guys butter wet wax op de witte gesmeerd. Is dat ook maar weer gedaan :mrgreen:
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Zwarte puntjes op de lak.

Bericht door MK5benGTI »

Je geeft in je post aan dat je liever niet je hele auto wilt kleien of polijsten en vervolgens geef je aan dat je het nog nooit hebt gedaan. Geeft niks want het is allemaal relatief simpel.

Heb je last van een vervuilde lak (teer, muggenstront, platgesjeesde muggen)? Zorg voor een aantal zaken:
-medium klei met een glijmiddel. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van een spray and wipe van Meguiars.
-bug squash van Poorboys World. Een erg goede muggen verwijderaar.


Probeer daarna eens een "Iron-X", wat een ijzer verwijderaar is. Ideaal voor het verwijderen van vliegroest, remstof of andere vervuilde zaken.

Zitten er daarnaast nog steeds plekjes op de lak dan zijn dit naar alle waarschijnlijkheid 'tar' plekjes. Daar zijn goede tar removers voor.

Zet nooit je polijsttool op je lak voordat je bovenstaande zaken hebt gedaan!

Als je meer informatie wilt dan vraag je hier maar om. Succes!
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Zwarte puntjes op de lak.

Bericht door ChielED35 »

MK5benGTI schreef:Je geeft in je post aan dat je liever niet je hele auto wilt kleien of polijsten en vervolgens geef je aan dat je het nog nooit hebt gedaan. Geeft niks want het is allemaal relatief simpel.
Zoals je al aangaf Ben, het is relatief simpel.
Vandaag met de klei aan de slag geweest van Meguiars. Ik vond 'm erg zacht maar het resultaat mag er zijn. Zal vast wel wat kleine dingen gemist hebben, maar overall zo glad als wat. Blij met het resultaat!
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Zwarte puntjes op de lak.

Bericht door MK5benGTI »

Kijk, top! Kleien vind ik persoonlijk altijd één van de leukere dingen van een auto te detailen. Je haalt snel resultaat en je krijgt er een rete gladde lak voor terug! Let er wel op dat je je wax er dus ook af haalt. Na het kleien dus altijd een nieuwe wax aanbrengen!
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Zwarte puntjes op de lak.

Bericht door ChielED35 »

MK5benGTI schreef:Kijk, top! Kleien vind ik persoonlijk altijd één van de leukere dingen van een auto te detailen. Je haalt snel resultaat en je krijgt er een rete gladde lak voor terug! Let er wel op dat je je wax er dus ook af haalt. Na het kleien dus altijd een nieuwe wax aanbrengen!
Kleien was wel zweten haha.
Idd ook weer in de wax. Toen ik net begon ging het spetteren met een stortbui als gevolg. Dat is dan altijd jammer voor het resultaat de volgende ochtend met al dat opspattende zand.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten