Twee vreemde geluiden ernstig of niet ?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Twee vreemde geluiden ernstig of niet ?

Bericht door kevin78 »

Hoi jongens heb jullie ervaring nodig voor het volgende.

Als ik s'ochtends weg rijd met me GTI maakt de koppelings een raar geluid alleen de eerste paar meters daarna de rest van de dag niet meer. Je hoort een soort rare tik een paar keer als je het koppelingspedaal intrapt. Het is daarna ook gelijk weer verdwenen en komet dan pas volgende dag bv weer terug. Iets met koppelingskabel ? (corrosie)

Tevens als ik s'ochtends weg rij draai ik achteruit het pakkeer vak uit en moet dan vooruit het stuur helemaal naar rechts draaien terwijl de auto heel iets beweegt zeg maar anders haal ik de bocht niet. Hier bij hoor ik een krakend geluid vooraan bij de wielen weg komen.

Heeft iemand anders deze rare geluiden ook of weet iemand wat dit kan zijn.

Alvast bedankt

Mvg,

Kevin
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Twee vreemde geluiden ernstig of niet ?

Bericht door MkVI Nmgn »

Welke type rijd je ? als je een 5 / 6 rijd dan heb je net als mij een hydraulische
Wat jij zegt lijkt op je druk groep dat die beetje blijft plakken aan de koppelingsplaten km stand van de auto ?
en natuurlijk je rijstijl ;)
Als je bijna altijd hard optrekt of je koppeling teveel laat slippen dan kun je om de 60.000 je platen en druk groep vervangen
Maar rijd je gewoon zoals de meeste mensen dan moet je wel 120.000 denken dat je platen op zijn met groep
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Twee vreemde geluiden ernstig of niet ?

Bericht door kevin78 »

Het is een type 5 uit 2007 met 64000 km op de teller...
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Twee vreemde geluiden ernstig of niet ?

Bericht door NielsED30 »

Wat Tonnie zegt inderdaad, jij hebt een hydraulische koppeling. Het zou bijv. het kleven kunnen zijn van de koppelingsplaten, wat Tonnie ook al aangaf.

Het kraken bij de voorwielen vandaan zouden je veerpootlagers kunnen zijn. Laat iemand is aan het stuur draaien, en voel dan met je hand aan de veer zelf. Als je dan tegelijk met het geluid ook trillingen voel, zijn het de veerpootlagers.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Twee vreemde geluiden ernstig of niet ?

Bericht door MkVI Nmgn »

Het kan wel je drukgroep zijn maar hoef niet ernstig te zijn zoals je het nu beschrijft valt het wel mee.
Voel je hem dan ook slippen of dat niet ? als dat niet het geval is zal ik je niet zo'n zorgen maken

Gr Tonnie
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Twee vreemde geluiden ernstig of niet ?

Bericht door NielsED30 »

Ik zou er ook pas wat aan doen als er andere nadelige dingen bij komen.. Als het alleen een tikje is zou ik het laten zitten, het kan irritant zijn maargoed het hoeft er niet op te duiden dat het gelijk kapot is.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Twee vreemde geluiden ernstig of niet ?

Bericht door kevin78 »

Het lijkt of die koppelingskabel dus van je pedaal naar de koppeling even vast zit of zo hoor even een tik 1 of twee keer en dan is het weg.. Koppeling slippen volgens mij niet merk niks raars vind de koppeling altijd wel bruut ingrijpen als je niet echt goed gas bij geeft met overschakelen schokt die even. Maar of dat slecht is ??
En wat denken jullie van dat andere geluid bij het uiterst naar rechts sturen. Of komt dat gewoon omdat je zowat stilstaand de wielen beweegt.
Laatst gewijzigd door kevin78 op 30 aug 2011, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Twee vreemde geluiden ernstig of niet ?

Bericht door NielsED30 »

Jij hebt geen koppelings kabel. Dat werkt allemaal met vloeistof.

Andere geluid heb ik ook al op gereageerd...
Het kraken bij de voorwielen vandaan zouden je veerpootlagers kunnen zijn. Laat iemand is aan het stuur draaien, en voel dan met je hand aan de veer zelf. Als je dan tegelijk met het geluid ook trillingen voel, zijn het de veerpootlagers.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Twee vreemde geluiden ernstig of niet ?

Bericht door kevin78 »

hehe oke sorry !!!(teveel dingen te gelijk doen ) Ga wel even bij garage langs vragen wat zij ervan denken lijkt me het beste..
Maar dat met die veerpootlagers is dat ernstig ?
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: Twee vreemde geluiden ernstig of niet ?

Bericht door Eric H »

Euh, hoeven niet je veerpootlagers te zijn.
Homokineet maakt ook een goede kans.

Als het kraakt bij het sturen zelf kan het een veerpootlager zijn.
( echter een draagarmrubber of fuseekogel behoort ook tot de mogelijkheden )
Als het kraakt als je met volledig uitgedraaid stuur gaat rijden dan moet je aan de homokineet denken.

Verder wordt een slecht werkende lmm inderdaad niet opgeslagen in het foutgeheugen. Pas als deze echt kapot is wordt het anders.
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Gebruikersavatar
markosgti
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jul 2016, 04:13
Type auto: Golf 6 GTI ED35
Locatie: Emmen

Re: Twee vreemde geluiden ernstig of niet ?

Bericht door markosgti »

Ik wil graag dit oude topic gebruiken voor mijn probleem, het lijkt er namelijk erg veel op. Sinds mijn verlaging naar vaste veren eibach sportline, kraakt het ergens voor/onder in de auto. Dit is vooral goed hoorbaar wanneer de auto stil staat en ik naar links of rechts stuur. Ik heb beide toplagers nieuw gekocht en direct laten vervangen tijdens de verlaging. Ook is er links voor een nieuwe veerpoot lager opgekomen omdat we 1 schroef met geen mogelijkheid los konden krijgen, deze vervolgens doorgeslepen en daarom moest er een nieuwe veerpootlager in met 1 nieuw boutje. Sinds de verlaging kraakt de auto dus tijdens het sturen. Maar ook tijdens erge hobbel wegen bonkt er iets aan de voorzuide, dus het geluid is niet alleen aanwezig tijdens sturen. Het lijkt erop dat het getik nu erger wordt.

Ik heb al wat rond gezocht, fuseekogel, lager of een rubber? Het is wel vreemd, want nu na de verlaging heb ik er dus last van. Voor de duidelijkheid, de originele schokdempers zitten er nog gewoon onder.
New: Golf MK6 GTI ED35 350pk/510nm
Daily: Golf MK7 Variant 1.4 tsi 122pk dsg highline
Sold: Golf MK5 GTI 285pk/405nm
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Twee vreemde geluiden ernstig of niet ?

Bericht door bzb »

heb je niet gewoon subframe gekraak?
Gebruikersavatar
markosgti
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jul 2016, 04:13
Type auto: Golf 6 GTI ED35
Locatie: Emmen

Re: Twee vreemde geluiden ernstig of niet ?

Bericht door markosgti »

Ben net bij de garage geweest. Monteur zegt speling in het stuurkolom. Dit zou door de verlaging gekomen zijn. Normaal staat deze stang mooi recht maar nu door de verlaging loopt deze stang licht naar beneden en dus speling. Auto is maar circa 25mm verlaagt. Reparatie 8 a 900 euro.
New: Golf MK6 GTI ED35 350pk/510nm
Daily: Golf MK7 Variant 1.4 tsi 122pk dsg highline
Sold: Golf MK5 GTI 285pk/405nm
R400
Berichten: 278
Lid geworden op: 25 feb 2015, 18:11
Type auto: R400

Re: Twee vreemde geluiden ernstig of niet ?

Bericht door R400 »

markosgti schreef:Ben net bij de garage geweest. Monteur zegt speling in het stuurkolom. Dit zou door de verlaging gekomen zijn. Normaal staat deze stang mooi recht maar nu door de verlaging loopt deze stang licht naar beneden en dus speling. Auto is maar circa 25mm verlaagt. Reparatie 8 a 900 euro.

Das een duur geintje ,,,,,
Gebruikersavatar
markosgti
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jul 2016, 04:13
Type auto: Golf 6 GTI ED35
Locatie: Emmen

Re: Twee vreemde geluiden ernstig of niet ?

Bericht door markosgti »

Idd moet mij weer overkomen, dat dit probleem dan niet vaker voorkomt. Iedereen op dit forum heeft de auto verlaagd. Volgende week woensdag ben ik bij hbt techniek, daar ga ik nog eens vragen voor de zekerheid.
New: Golf MK6 GTI ED35 350pk/510nm
Daily: Golf MK7 Variant 1.4 tsi 122pk dsg highline
Sold: Golf MK5 GTI 285pk/405nm
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Twee vreemde geluiden ernstig of niet ?

Bericht door ChielED35 »

markosgti schreef:Idd moet mij weer overkomen, dat dit probleem dan niet vaker voorkomt. Iedereen op dit forum heeft de auto verlaagd. Volgende week woensdag ben ik bij hbt techniek, daar ga ik nog eens vragen voor de zekerheid.
Zou je wel adviseren om dit op voorhand even te melden bij Tom. Misschien kan hij het dan meteen aanpakken.
Straks stel je de vraag pas als je er bent, moet je wellicht weer terug omdat hij er niet direct tijd voor heeft.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Twee vreemde geluiden ernstig of niet ?

Bericht door bzb »

inderdaad nooit van gehoord en rij nu al een ton goed laag (50/60mm verlaging)
Gebruikersavatar
markosgti
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jul 2016, 04:13
Type auto: Golf 6 GTI ED35
Locatie: Emmen

Re: Twee vreemde geluiden ernstig of niet ?

Bericht door markosgti »

ChielED35 schreef:
markosgti schreef:Idd moet mij weer overkomen, dat dit probleem dan niet vaker voorkomt. Iedereen op dit forum heeft de auto verlaagd. Volgende week woensdag ben ik bij hbt techniek, daar ga ik nog eens vragen voor de zekerheid.
Zou je wel adviseren om dit op voorhand even te melden bij Tom. Misschien kan hij het dan meteen aanpakken.
Straks stel je de vraag pas als je er bent, moet je wellicht weer terug omdat hij er niet direct tijd voor heeft.
Klopt helemaal, alleen heeft Tom alleen in de ochtend tijd voor mij, inlaat schoonmaken. Hier is hij circa 4 uur mee bezig en dan knal ik direct door naar JD voor een kat mod, dv+ en chip op maat. In de middag heeft Tom hij nog een motor revisie. Dus hij heeft zowieso geen tijd voor mij. Ik kan er prima mee rijden, is verder niks aan de hand alleen het geluid is irritant. Ik vraag hem gewoon even of het klopt wat er nu mis is. Want dan weet ik zeker waar ik aan toe ben. Want ik vind het tot nu toe nog een raar verhaal. Straks op de brug zal het wel duidelijk worden.
New: Golf MK6 GTI ED35 350pk/510nm
Daily: Golf MK7 Variant 1.4 tsi 122pk dsg highline
Sold: Golf MK5 GTI 285pk/405nm
papejojo
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 mei 2016, 11:15
Type auto: Golf 5 gti

Re: Twee vreemde geluiden ernstig of niet ?

Bericht door papejojo »

markosgti schreef:Ik wil graag dit oude topic gebruiken voor mijn probleem, het lijkt er namelijk erg veel op. Sinds mijn verlaging naar vaste veren eibach sportline, kraakt het ergens voor/onder in de auto. Dit is vooral goed hoorbaar wanneer de auto stil staat en ik naar links of rechts stuur. Ik heb beide toplagers nieuw gekocht en direct laten vervangen tijdens de verlaging. Ook is er links voor een nieuwe veerpoot lager opgekomen omdat we 1 schroef met geen mogelijkheid los konden krijgen, deze vervolgens doorgeslepen en daarom moest er een nieuwe veerpootlager in met 1 nieuw boutje. Sinds de verlaging kraakt de auto dus tijdens het sturen. Maar ook tijdens erge hobbel wegen bonkt er iets aan de voorzuide, dus het geluid is niet alleen aanwezig tijdens sturen. Het lijkt erop dat het getik nu erger wordt.

Ik heb al wat rond gezocht, fuseekogel, lager of een rubber? Het is wel vreemd, want nu na de verlaging heb ik er dus last van. Voor de duidelijkheid, de originele schokdempers zitten er nog gewoon onder.
Beste kan zijn dat dit er helemaal niets mee te maken had, maar had hetzelfde voor bij mijn vorige wagen vanaf dat deze verlaagd was en dit lag aan de homokineet/cardanas, misschien is dit ook bij u het geval?

Met vriendelijke groet
Golf 5 GTI -edition 30 blok- stage 3
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 10 gasten