ik wilde toch een keer een nieuw topic starten over mijn huidige GTI. Inmiddels zijn er al diverse aanpassingen gedaan en er staan er nog een paar in de planning. Ik zal deze post bijhouden zodat alles overzichtelijk blijft.
De basis:
Golf 7 GTI Performance Package in de kleur Night Blue
fabrieksaf zijn de volgende opties gemonteerd:
Executive plus pakket met Discovery Pro, DAB+ tuner en Dynaudio speakers
LED mistlampen en achterlichten
Getint glas achter
Austin 18" lichtmetalen velgen
Dynamic Drive Control instelbare dempers
Park assist
Panorama schuifdak
Spiegel pakket
Xenon plus koplampen
Bij aflevering is door de dealer gelijk een Construct versnellingsbakslot gemonteerd. Slaapt toch wat rustiger nadat mijn vorige GTI gestolen was en er een inbraakpoging is gedaan bij mijn transporter. Deze is niet meegenomen doordat er een Construct in zat.
De auto voor aflevering op het parkeerterrein van Van Der Velden in Zoetermeer:

Na aflevering:

Uiteraard moeten er ook wintervelgen onder. Omdat ik de velgen er mooi onder vindt staan heb ik gekozen voor 18" velgen van de R.

Het interieur is op kleine punten aangepakt:
Rode LED voetenverlichting en GTI matten

De 6 GTI was gechipt door JD, echter voor de 7 GTI was er nog geen OBD tuning beschikbaar.
Als voorpret, en omdat de garantie nog liep, een JD Box genomen. Tevens is door Tuningparts een Milltek catback resonated gemonteerd.

Het resultaat; 306PK en 432NM.

Er waren nog niet heel veel andere luchtfilters beschikbaar, maar toen APR kwam met een carbon box was ik gelijk om.
Ik vindt hem er enorm mooi uitzien ondanks dat de kap dicht zit. Aanzuig geluid is minimaal, maar je hoort hem er soms tussendoor.

De OBD tuning is beschikbaar via JD, en om gelijk een mooie vermogenswinst te halen ook een Milltek downpipe laten monteren bij Tuningparts.
Nieuw vs oud:

Soms zeggen grafieken meer dan cijfers, maar het gevoel is fenomenaal. Stage 2 tuning door JD: 340PK en 465NM.
Tijd om aandelen te kopen van een bandenfabrikant

Een dagje racen op Zolder betekende het einde voor de remblokken en schijven. Ze waren te heet geworden. De blokken zijn verbrand en de schijven krom. Na wat zoekwerk gekozen voor de Zimmermann Sport Coat Z. EM Services heeft deze vakkundig gemonteerd onder de GTI.

Er komen nog 2 updates aan, deze worden 13 april gemonteerd door Tuningparts!