Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Akabooy
Berichten: 66
Lid geworden op: 11 nov 2016, 10:18
Type auto: Golf 7 R-Line

Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door Akabooy »

Beste forumleden,

Ik vind het hoogtijd voor andere banden, die van nu zijn al aardig versleten.
Op het forum lees ik veel goeds over de Michelin PSS maar ik kreeg ook advies om naar de Dunlop Sport Maxx RT2 te kijken.

Verder heb ik er niet super veel verstand van dus vraag ik het aan jullie?
Is er een groot verschil tussen deze twee, zijn er misschien mensen die ervaringen hebben met deze banden?
Want ik twijfel tussen deze twee echt.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Crocky
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
Locatie: België

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door Crocky »

Of de pilot sport 4? de PSS presteert marginaal beter en ben er enorm tevreden van. Zijn ook ontwikkeld op basis van de PSS.
Akabooy
Berichten: 66
Lid geworden op: 11 nov 2016, 10:18
Type auto: Golf 7 R-Line

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door Akabooy »

Crocky schreef:Of de pilot sport 4? de PSS presteert marginaal beter en ben er enorm tevreden van. Zijn ook ontwikkeld op basis van de PSS.
Wat ik dan afvraag hoe merk je dat verschil echt? Misschien heb je een aantal voorbeelden.
Ben nog een leek op dat gebied :roll:
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Ik heb nu sinds twee maanden de Michelin PSS eronder zitten. Er zaten eerst nog de standaard Bridgestones onder, en wat een verschil! Zoveel meer grip! Ik wil niets anders meer. Het kost een duit, maar heb zelden zoveel verschil gevoeld met banden als met de PSS.

Succes met de keuze :)
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Gebruikersavatar
Crocky
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
Locatie: België

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door Crocky »

Akabooy schreef:
Crocky schreef:Of de pilot sport 4? de PSS presteert marginaal beter en ben er enorm tevreden van. Zijn ook ontwikkeld op basis van de PSS.
Wat ik dan afvraag hoe merk je dat verschil echt? Misschien heb je een aantal voorbeelden.
Ben nog een leek op dat gebied :roll:
Ik kan enkel vergelijken met Bridgestone Potenza's en die zijn echt een stuk slechter dan de ps4, veel minder grip. Aangezien ik bij droog weer en 384 pk/514 Nm vanaf 60 km/h volledige tractie heb betwijfel ik dat de PSS beter gaat doen.
Pss vs ps4 heb ik heel wat gegoogled. In de artikels vond ik dat de ps4 een doorontwikkeling is van de pss.
Wil je echt het beste van het beste en is geld geen punt, ga dan voor de PSS. Bespaar je graag wat, zou ik zeker voor de ps4 gaan.
GolfRMk6
Berichten: 108
Lid geworden op: 20 dec 2015, 21:04
Type auto: Mk6 R stage 4 463 pk

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door GolfRMk6 »

Ik heb nog voor een mooi prijsje 2 nieuwe michelin pilot super sport liggen 235 35 19.
Akabooy
Berichten: 66
Lid geworden op: 11 nov 2016, 10:18
Type auto: Golf 7 R-Line

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door Akabooy »

Crocky schreef:
Akabooy schreef:
Crocky schreef:Of de pilot sport 4? de PSS presteert marginaal beter en ben er enorm tevreden van. Zijn ook ontwikkeld op basis van de PSS.
Wat ik dan afvraag hoe merk je dat verschil echt? Misschien heb je een aantal voorbeelden.
Ben nog een leek op dat gebied :roll:
Ik kan enkel vergelijken met Bridgestone Potenza's en die zijn echt een stuk slechter dan de ps4, veel minder grip. Aangezien ik bij droog weer en 384 pk/514 Nm vanaf 60 km/h volledige tractie heb betwijfel ik dat de PSS beter gaat doen.
Pss vs ps4 heb ik heel wat gegoogled. In de artikels vond ik dat de ps4 een doorontwikkeling is van de pss.
Wil je echt het beste van het beste en is geld geen punt, ga dan voor de PSS. Bespaar je graag wat, zou ik zeker voor de ps4 gaan.
Is goed bedankt dat je het ook nog even hebt opgezocht!!
GolfRMk6 schreef:Ik heb nog voor een mooi prijsje 2 nieuwe michelin pilot super sport liggen 235 35 19.
Ik heb helaas andere afmetingen nodig, toch bedankt.
GolfRMk6
Berichten: 108
Lid geworden op: 20 dec 2015, 21:04
Type auto: Mk6 R stage 4 463 pk

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door GolfRMk6 »

Geen probleem.
Ilhan28
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 jun 2014, 18:53
Type auto: Golf 5 R32 3.2 v6

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door Ilhan28 »

Ik heb zelf dunlop sporttmaxx rt2 eronder rondom,

Tot nu toe vind ik banden beste wat ik heb gehad, veel grip in regen en droogweer,

Maar weet niet weke beter is pss of dunlops aangezien ik geen ervaring heb met de pss
Ex: Golf MK5 R32 3.2 v6 2006
Ex: Golf MK4 R32 3.2 v6 2002
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door Golf88 »

Rijd nu zelf ook een tijdje op boven genoemde Dunlops en ben daar zeer tevreden over. Zowel op droog/nat/circuit doen ze het erg goed. Het enige waar ze af en toe nalaten is bij een nat wegdek bij behoorlijke acceleratie, maar nooit bij het remmen gelukkig!
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door golf5gt »

Ik kan je zeker PSS aanraden.
Wat een fantastische band is het,
Veel meer grip, nat, droog maakt allemaal niet uit,
Kost wat.. maar dan heb je ook wat!
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door Tino »

Zou voor de michelin gaan ;) ik had wat scheurtjes in de Dunlops zij wang en bij de conti`s stukjes uit het loopvlak maar rijdt een beetje als een hooligan :oops: Michelin heeft zeker meer grip als Dunlop.
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door VroemTFSI »

Even een kleine aanvulling op dit topic. Ik heb zojuist rondom de Michelin Pilot Sport 4S laten monteren. Maat 255/35-20 (op een Audi A4, dus geen GTI) De Pilot Sport 4S is de echte opvolger van de Pilot Super Sport. Ook weer met de aramide vezel erin verwerkt om vervorming op hoge snelheid tegen te gaan. En verder doorontwikkeld qua compound, mooie combi van compound met veel grip aan de buitenkant en andere compound aan de binnenzijde om nat weer eigenschappen te verbeteren.

En hoe rijdt het? Hier kan ik niet veel meer over zeggen dat dat hij comfortabeler aanvoelt dan de Bridgestone S-001 die ik hiervoor had. Maar het is altijd moeilijk vergelijken tussen een versleten band en vers rubber. In ieder geval ook stukken stiller.

De Pilot Sport 4 is ook helemaal nieuw ontwikkeld en is geen update van de Sport 3. Hier is ook veel gebruik gemaakt van de technologie uit de Super Sport.
Maar de Super Sport is nu dus officieel uit het programma.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door bzb »

zou nu ook voor de 4s gaan, al zijn de ss en ps4 nog altijd beter dan de andere merken volgens testen en eigen ervaring, enorm veel km's kunnen ze ook aan voor ze op zijn
Gebruikersavatar
Flog itg
Berichten: 216
Lid geworden op: 19 jan 2017, 23:00
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door Flog itg »

Pilot supersport topband met zeer veel grip!!
Golf 7 gti pp stage 3
Gebruikersavatar
Crocky
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
Locatie: België

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door Crocky »

PS4S is er spijtig genoeg niet in 18 inch.
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door Henniej »

Michelin s veel beter! Vind ik dan.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door Golf88 »

Golf88 schreef:Rijd nu zelf ook een tijdje op boven genoemde Dunlops en ben daar zeer tevreden over. Zowel op droog/nat/circuit doen ze het erg goed. Het enige waar ze af en toe nalaten is bij een nat wegdek bij behoorlijke acceleratie, maar nooit bij het remmen gelukkig!
Heb zelf nu ook sinds kort de Super Sport op de vooras liggen en ben hier super tevreden over. Inmiddels heb ik best wat verschillende banden versleten, maar er is geen enkele geweest die het zo goed doet als de Michelin PSS. Absoluut een aanrader :!:
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door VroemTFSI »

Twee zomers geleden ben ik met een groepje leuke auto's 6 dagen door de Dolomieten gaan rijden. O.a. met een BMW 328i M Sport met de Pilot Super Sport eronder. Ook toen kunnen ervaren dat het echt een super band is, droog of nat. Wat een grip! En dan toch niet oncomfortabel en ook nog stil! Als het rubber echt goed warm was van alle haarspeldbochten, had je aan 275 pk op de achterwielen niet genoeg om hem te laten driften!

Ook op mijn vorige A4 had ik de Pilot Super Sport in 255/35-19. Ik kon ze goed vergelijken met de Pirelli P Zero. En ook hier weer alle lof voor de Pilot SS!
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Gebruikersavatar
Flog itg
Berichten: 216
Lid geworden op: 19 jan 2017, 23:00
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door Flog itg »

Golf88 schreef:
Golf88 schreef:Rijd nu zelf ook een tijdje op boven genoemde Dunlops en ben daar zeer tevreden over. Zowel op droog/nat/circuit doen ze het erg goed. Het enige waar ze af en toe nalaten is bij een nat wegdek bij behoorlijke acceleratie, maar nooit bij het remmen gelukkig!
Heb zelf nu ook sinds kort de Super Sport op de vooras liggen en ben hier super tevreden over. Inmiddels heb ik best wat verschillende banden versleten, maar er is geen enkele geweest die het zo goed doet als de Michelin PSS. Absoluut een aanrader :!:
Eens
Golf 7 gti pp stage 3
Akabooy
Berichten: 66
Lid geworden op: 11 nov 2016, 10:18
Type auto: Golf 7 R-Line

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door Akabooy »

Uiteindelijk de sport maxx RT2 gehaald die rijd zeer goed naar mijn gevoel, volgende keer zal ik de michelin pps uittesten :D
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door bzb »

nuttig topic zo :mrgreen:
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door Tino »

Dacht het zelfde Michelin is Top ;) maar je had ook advies gehad voor Dunlop Sport Maxx RT2 :?:
Gebruikersavatar
Crocky
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
Locatie: België

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door Crocky »

Iemand hier de Pilot Super Sport en de Pilot sport 4 al beide gehad? Hoe verhouden deze zich tov elkaar?
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door Tino »

Crocky schreef:Iemand hier de Pilot Super Sport en de Pilot sport 4 al beide gehad? Hoe verhouden deze zich tov elkaar?
Er wordt nu iets door elkaar gehaald.
De Pilot Sport 4S is de opvolger van de Supersport deze zijn beide voor 20% circuit gebruikt gemaakt.
De Pilot Sport 4 is gewoon een sportiefe straat band en niet met beide bovenste te vergelijken.
Rij zelf met Superport en gaat lang mee met veel grip 8-) daarna zal het de Pilot Sport 4S worden ;)
Verder rij ik op circuit dagen met MICHELIN Pilot Sport Cup 2 deze is 80% circuit en 20% straat ( om heen en weer naar het circuit te rijden ) standaard band van de Porsche 911GT3RS :D
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten