dagrijverlichting inbouwen/instellen?

Voor al je body kits, bumpers, spuitwerk aan je in- en exterieur
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

dagrijverlichting inbouwen/instellen?

Bericht door Chris5gti »

Weet iemand of het mogelijk is om dagrijverlichting te maken of in te stellen is bij de normale gti koplampen (golf 5 zonder xenon)??
Zou wel mooi zijn 8-)


Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: dagrijverlichting inbouwen/instellen?

Bericht door Chris5gti »

weet niemand of dit maakbaar of in te stellen is (vag com) ? zie het vaker bij amerikaanse uitvoereningen ..
jarno1979
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 mei 2011, 08:43

Re: dagrijverlichting inbouwen/instellen?

Bericht door jarno1979 »

Dit zou mij ook wel iets lijken.
Je kan toch je knippers instellen als dagrijverlichting bij sommige modellen?

Als iemand weet hoe het zit laat maar horen.
Gebruikersavatar
Jeanmarc
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:36
Type auto: Golf V GTI
Locatie: regio Amsterdam

Re: dagrijverlichting inbouwen/instellen?

Bericht door Jeanmarc »

Wat je op de foto ziet is in Nederland verboden. Een combinatie van DRL en cliognoteurs.
Je clignoteurs laten branden op bijv 50% is mogelijk via Vagcom alleen staat dat niet in de boeken als dagrijverlichting en is geloof ook een APK-afkeur.
De mistlampen laten programmeren als dagrijverlichting is wel legaal, maar of dat bij iedere type mogelijk is weet ik niet.
Op dit forum zijn voldoende goeroe's die hier meer over kunnen vertellen.
Gr. Marcel
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: dagrijverlichting inbouwen/instellen?

Bericht door Chris5gti »

dus is dat ook bij de normale (sorry ken de naam niet ) koplampen van golf 5 in te stellen via vag com ? omdat op de foto allebei die xenon koplampen zijn ..
Gebruikersavatar
Jeanmarc
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:36
Type auto: Golf V GTI
Locatie: regio Amsterdam

Re: dagrijverlichting inbouwen/instellen?

Bericht door Jeanmarc »

Bij de versie met xenonverlichting zitten er extra lichtunits in de koplampen welke als dagrijverlichting functioneren. Volgens mijn gebruikershandleiding is dat enkel via Vagcom te programmeren. Bij de modellen zonder xenon ontbreken deze units dus kunnen enkel de richingaanwijzers op continue branden ingesteld worden. (Vermoedelijk afhankelijk van het bouwjaar, maar daar kunnen anderen wel weer antwoord opgeven...)
Mijn tip is om je mistlampen te programmeren als DRL. Je bent beter zichtbaar en het geeft (als het goed is) geen problemen bij APK en controles.
Ik heb het zelf bij de dealer laten doen en bevalt goed. Tot nu toe nog niet aangehouden ;)
Gr. Marcel
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: dagrijverlichting inbouwen/instellen?

Bericht door Chris5gti »

Ik kan me vergissen maar volgens mij mag dat niet want ik heb toen met een andere auto van mij een boete gekregen voor de mistlampen koste dacht ik iets van 70 of 80 euro ..
De rede was dat ik de mistlampen aan had terwijl het niet regende sneeuwde of mistig was .. vond het toen ook vreemd mja het zijn wel MIST lampen dus dan eigenlijk wel de rede hoezo ze niet mogen aanstaan als het niet mistig is enz .. Wil niet zeggen dat je ongelijk hebt ofzo .. Maar ik zag idd ook op ebay al die led lampen wat het H1 lampje vervangen of H7 weet ik ff niet meer .. Zag er ook wel leuk uit maar ik vind dat in de koplampen toch mooier staan , maar dat is natuulijk een kwestie van smaak ..
Gebruikersavatar
Jeanmarc
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:36
Type auto: Golf V GTI
Locatie: regio Amsterdam

Re: dagrijverlichting inbouwen/instellen?

Bericht door Jeanmarc »

Wat jij zegt klopt. Mistlampen mogen enkel branden bij slecht zicht.
Deze branden dan ook in combinatie met het stadslicht en de achterlichten en dat is nu juist verboden wanneer er geen aanleiding is vanwege de weersomstandigheden. Wanneer de mistlampen als DRL geprogrammeerd zijn branden alleen de mistlampen en verder geen enkele andere verlichting. Het RDW heeft hier destijds een verklaring voor opgesteld welke met zoeken op dit forum wel te vinden moet zijn. (Anders het GOlf GTI-forum van Autoweek).

Een discussie zou kunnen zijn dat in de mistlamp een "F" staat van fog, dus bedoelt is als mistlamp en niet als DRL.
Maar let maar eens op de nieuwe Skoda's en Polo's. Deze hebben allemaal hun DRL op plaats van de mistlampen. Alleen wel in een aparte behuizing met daarnaast de mistlamp.

Wanneer je de koplampunits wilt benutten hiervoor is de enige oplossing om extra lamphouders erin te plaatsen. Immers DRL mag niet oranje licht uitstralen. Dit kan alleen wel weer andere problemen veroorzaken met de auto-electronica.
Of je richtingaanwijzers laten programmeren op continue branden...
Gr. Marcel
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: dagrijverlichting inbouwen/instellen?

Bericht door Jeffreyvdt »

Ik heb mijn mist lichten laten instellen als dag rij verlichting toen op een meeting bij XTMotorsport (Xtreme tuning) in Poeldijk door Chris.
Als ik mijn handrem aan trek zijn de mist lichten uit haal ik mijn handrem eraf gaan ze aan.
Ze staan op standje 69 en dat is net mooi heb er zelf nog geen problemen mee gehad.
Maar mijn licht schakelaar staat altijd op de stand automatisch dus als ik een tunnel in rij of het wordt donker dan schakelt die automatisch om naar mijn dimlicht en gaan de mist lichten uit en andersom.
Dus ik rij altijd met mij mist lichten als dag rij verlichting en anders is de mist lichten uit en rij ik als de sensor dat vind met mij dimlicht.
Je mag niet met beide rijden want dan wordt het niet meer verstaan onder dag rij verlichting.
En wat jij wil dat de knipperlichten mee branden is verboden in Nederland en kan alleen als de auto xenon heeft.

Al een wat ouder foto is alweer wat aan veranderd de voorkant.
Afbeelding
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: dagrijverlichting inbouwen/instellen?

Bericht door Chris5gti »

Is de xenon koplamp dan anders in het onderste gedeelte waar het knipperlicht zit ?
zoja is het een mogelijkheid om het te maken met een 2e lampje in de onderkant of raakt dan alles in de war ?
Vind het er echt mooi uitzien en zoek een beetje een oplossing om dit te maken .. En ja verboden is wel meer in nederland he ;)
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: dagrijverlichting inbouwen/instellen?

Bericht door MkVI Nmgn »

Xenon heeft 2 lampen onderin
Heb er zelf 2 oranje in zitten, en heb ze ook als DRL ik weet dat het niet mag voor apk en ben zelf nog nooit aangehouden
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: dagrijverlichting inbouwen/instellen?

Bericht door Chris5gti »

oh dus die hebben 2 lampjes erin .. is het mogelijk om eentje door te lussen naar een tweede en daar een extra fitting voor te maken of zeg ik nu iets onmogelijks ? En als dat zou kunnen is het wel via vag com in te programeren om dan bij de gewone koplampen de knippers continu te laten branden ??
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: dagrijverlichting inbouwen/instellen?

Bericht door Wilcoos »

Bij mijn Leon hebben ze een keer het hele motormanagement vervangen, omdat de monteur niet snapte hoe die lampjes nou konden branden. Dacht dat het kapot was :D
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: dagrijverlichting inbouwen/instellen?

Bericht door MkVI Nmgn »

Hoi Chris het is mogelijk om bij een normale lamp ook de knipperlichten telaten branden maar zou ze wel op 30% laten zetten als je iemand kent met een vagcom
En door lussen is wel mogelijk alleen dan krijg je storing op je dasbord dat er een lamp defect is Ik zal even de vag com code erbij zoeken heb deze nog op geschreven voor als mijn auto gekeurd moet worden dan moeten ze weer uit ;)
Chris5gti schreef:oh dus die hebben 2 lampjes erin .. is het mogelijk om eentje door te lussen naar een tweede en daar een extra fitting voor te maken of zeg ik nu iets onmogelijks ? En als dat zou kunnen is het wel via vag com in te programeren om dan bij de gewone koplampen de knippers continu te laten branden ??
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: dagrijverlichting inbouwen/instellen?

Bericht door MkVI Nmgn »

Je gaat in vag com naar 09-centr electr.
dan coderen - 07 zoals gezegd.
dan klik je op long coding help
dan naar byte 7 door in regel 3) te klikken op het 7e of 8e vakje waar cijfers in staan.
dan krijg je dit scherm:
Afbeelding
hier zie je ergens in het midden van dat scherm staan: Dec: 0 x 1 = 0
In dat vakje naast Dec: waar nu de 0 nog staat vul je je percentage in (20, 25 of 30 bijvoorbeeld)
Vervolgens op Enter drukken, dan links bovenin naar Exit en vervolgens op save of do-it ofzo.
Dan ff wachten en je krijgt de melding dat de code is geaccepteerd.
Lampen aan en kijken of je het wat vind.

( Heb dit even over genomen van een ander fora anders moest ik teveel type ;) )
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: dagrijverlichting inbouwen/instellen?

Bericht door Chris5gti »

wow dat is ingewikkelde info voor mij :D En dan blijven mijn knipperlichten continu branden ... en als ik het knipperlicht aanzet gaat die dan wel knipperen ? zou wel mooi zijn ;) En dan meschien nog zon witte led erin zoals op de bovenste foto :shock: .

maar is het wel zeker dat dit ook bij de normale koplampen zo is in te stellen want ik neem aan dat die kodering dan voor xenon koplampen is omdat het daar meestal word toegepast ..

Maar als ik die zou doorlussen dan krijgt die meer weerstand ipv minder zoals bij een kapot lampje toch ? Ik heb niet zo heel veel verstand van elektronika .. een lampje doorlussen zou nog wel lukken denk ik ;)
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: dagrijverlichting inbouwen/instellen?

Bericht door MkVI Nmgn »

Afbeelding

Zonder Xenon ;)
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: dagrijverlichting inbouwen/instellen?

Bericht door Chris5gti »

inderdaad ! :D Maar zijn wel slecht zichtbaar .. komt dat door het aantal % wat je eerder aangaf ? Zou mijne wel wat feller maken .. en toch wel jammer dat het maar aan een kant is dan .. op de bovenste foto wat ik had gestuurd zie je eigenlijk ook maar een lamp maar toch schijnt het door naar de andere kant zodat het een beetje een streep vormt .. dat was een beetje mijn bedoeling . Of dat komt meschien doordat die een fellere LED lamp heeft gebruikt en het daardoor meer licht geeft ..
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: dagrijverlichting inbouwen/instellen?

Bericht door JonasV »

Kan zijn dat ik ergens overheen lees maar ik mis nog wat in de reacties hier. Tenzij ik het mis zie natuurlijk en dan wordt ik wel verbeterd ;)

Je hebt 2 koplamp units voor de golf V gehad.
Een halogeen en een xenon variant.
Bij de xenon variant zoals op de foto in de eerste post zit het stadslicht in de buitenste hoeken van de units naast het knipperlicht. Vandaar dat dit 1 baan verlIchting geeft als je de knipperlichten aan hebt.
Bij de halogeen units zit het stadslicht in de binnenste reflectors waar ook het groot licht zit dus is verlichting in de onderste rand naast de knipperlichten niet mogelijk.
Helaas, want het is wel veel mooier!

De knipperlichten mee laten branden tegelijk met de stadslichten is mogelijk via vagcom, apart aanzetten is dus niet mogelijk.
Het knipperen werkt normaal en op de normale sterkte, na het knipperen komt het continu branden weer terug op de Ingestelde sterkte.
Te fel de knipperlIchten continu laten branden zou ik niet doen
Mooi overdag maar in het donker vaak te fel en verwarrend voor mede weggebruikers en ik denk
Boete gevoeliger.

Het mag helaas niet om dubbel stadslicht (wat het eigenlijk is) te hebben en oranje mag ook niet. Er zijn echter diverse modellen die daar wel type goedkeuring voor hebben. Daar hebben we Misschien een voordeel mee bij de politie daar die door de verschillen niet zo snel over de knippers die meebranden zullen vallen.
Kijk maar eens naar de BMW 5 serie, die heeft Side markers in de koplampen (zoals Volvo) die ook een
Stukje naar voren doorlopen. Knipperen niet maar kijkt beetje hetzelfde als de meebrandende knippers.
En dan natuurlijk de diverse amerikanen. Ik rij er zonder angst voor boetes of APK probleem mee rond in ieder geval!

De drl op mistlichten is ander verhaal maar voldoende besproken denk ik.
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: dagrijverlichting inbouwen/instellen?

Bericht door Chris5gti »

ja dat vind ik nou jammer eraan dat er maar 1 lampje in de halogeen lampen zit onder .. en zoek een beetje een oplossing ervoor .. maar als ik dit nou zo zie kan ik meschien beter een beetje sparen en dan de xenon LOOK lampen van hella kopen die zien net zo uit als de originele maar dan zonder xenon verlichting erin .. maar dan wel met die 2 lampjes onder , zodat het meer een streep vormt .. want de originele ombouwen is me wat duur wil wel graag ook xenon (had ik ook in al me vorige autos ) maar dat is bij deze een ander verhaal (can bus) en daar wil ik niet aan beginnen ..
dus de enige optie dat het plug and play is , is door de xenon look lampen naderhand te kopen lijkt mij .. :)
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: dagrijverlichting inbouwen/instellen?

Bericht door JonasV »

De vorige eigenaar van mijn auto heeft er zelf xenon Ingebouwd, in de halogeen lampen.
Ik heb geen canbus problemen en het is een onbekend xenon merk.

Ik vind de donkere halogeen units van de gti wel een extra look geven en dat is
Het jammere van de xenon vind ik persoonlijk. Die zijn in elke golf hetzelfde.
Las laatst wel ergens dat je ze met folie ofzo wat donkerder kunt maken, dan heb je weer wat onderscheid.
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: dagrijverlichting inbouwen/instellen?

Bericht door Chris5gti »

Ja het schijnt dat er heel veel problemen bij anderen mee zijn gekomen .. dat ze flitsen met opstarten of maar eentje aangaat of naderhand de ruitenwissermoter doorbrand enz .. dat zet me dan toch wel aan het denken sommige zeggen weer je moet extra massakabel leggen omdat de massa anders niet genoeg is of een relais erbij .. Ik weet het niet .. Als dat niet was had ik me laats van een bekende een setje overgekocht was maar 1 maand gebruikt kon ik voor 25 euro hebben 8000 k .. was wel mooi geweest natuurlijk ..
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: dagrijverlichting inbouwen/instellen?

Bericht door MkVI Nmgn »

Folie over een lamp is afkeur apk.
Thuis heb ik een linkje dat je de voor koplampen donkerder te kunnen maken post ik vanavond wel even
JonasV schreef:De vorige eigenaar van mijn auto heeft er zelf xenon Ingebouwd, in de halogeen lampen.
Ik heb geen canbus problemen en het is een onbekend xenon merk.

Ik vind de donkere halogeen units van de gti wel een extra look geven en dat is
Het jammere van de xenon vind ik persoonlijk. Die zijn in elke golf hetzelfde.
Las laatst wel ergens dat je ze met folie ofzo wat donkerder kunt maken, dan heb je weer wat onderscheid.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: dagrijverlichting inbouwen/instellen?

Bericht door wehoo »

Jeanmarc schreef:Het RDW heeft hier destijds een verklaring voor opgesteld welke met zoeken op dit forum wel te vinden moet zijn. (Anders het GOlf GTI-forum van Autoweek).
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6 ... sg-4662554
(AW heeft ook een (geavanceerde) zoekfunctie).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: dagrijverlichting inbouwen/instellen?

Bericht door Chris5gti »

ja folie over de koplampen heen ziet zeker mooi uit .. maar dan heb je zo meneer de agent achter je aan met zwaailicht en alles ;) Ik wil wel eens kijken voor me achterlichten met folie te voorzien dat valt niet zo op omdat wel meer mensen donkere achterlichten erin zetten als het niet te donker is zal het geen problemen veroorzaken denk ik .. hier een idee hoe het uitziet bij koplampen .. bij de rode golf is goed het verschil te zien tussen origineel en folie en die andere zijn ze heel donker gemaakt ..

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Cosmetische modificaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 gasten