GOLF V GTI KOPEN TIPS?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Rusdy
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 apr 2017, 09:56
Type auto: Golf MK4

GOLF V GTI KOPEN TIPS?

Bericht door Rusdy »

Beste forumleden,

Ik wil graag een golf 5 gti kopen. Daarbij zoek ik er een met de volgende eigenschappen:

- 5 deurs
- DSG automaat (vanwege het geluid bij het schakelen voornamelijk)
- Met beeldscherm in auto
- Tussen de 150.xxx en 200.xxx km op de teller
- Goede kwaliteit van interieur en exterieur

Budget is 8000-9000.

Graag aan jullie de vraag: Waar moet ik allemaal op letten als ik een dergelijke auto wil kopen?

Graag tips!
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: GOLF V GTI KOPEN TIPS?

Bericht door MK5GTI08 »

- History en onderhoud.
- Distributieriem met toebehoren.
- Storingen.
- Of alle optie's in de auto werken.
- Tijdens je proefrit koppeling controleren en pak een paar goeie hobbels voor bijgeluiden.
- Met een lamp onder de motorkap kijken voor eventuele lekkages.

Eigenlijk een beetje de standaard dingen als je een auto koopt, je kan ook altijd naar een garage gaan voor een onafhankelijke aankoopskeuring.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Rusdy
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 apr 2017, 09:56
Type auto: Golf MK4

Re: GOLF V GTI KOPEN TIPS?

Bericht door Rusdy »

MK5GTI08 schreef:- History en onderhoud.
- Distributieriem met toebehoren.
- Storingen.
- Of alle optie's in de auto werken.
- Tijdens je proefrit koppeling controleren en pak een paar goeie hobbels voor bijgeluiden.
- Met een lamp onder de motorkap kijken voor eventuele lekkages.

Eigenlijk een beetje de standaard dingen als je een auto koopt, je kan ook altijd naar een garage gaan voor een onafhankelijke aankoopskeuring.
En hoelang mag de distributieriem er max. inzitten?

En nog speciaal op de DSG m.b.t. olie letten?
Luc
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 apr 2017, 11:19
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Geesteren (OV)
Contacteer:

Re: GOLF V GTI KOPEN TIPS?

Bericht door Luc »

de interval voor het vervangen van de distributieriem is verschillend per motorcode
ik heb er wel eens wat vervangen en uit mijn hoofd is het 150.000 maar anders moet je dit gewoon even navragen bij de dealer of je garage ( die kunnen dit zo uitzoeken )

kijk in de onderhoudsboekjes of de DSG bak ooit gespoeld is, de 1e keer is bij .. ( opgvragen bij dealer of garage ) en daarna standaard om de 60.000, maar er zijn maar weinig mensen die hier wat op uit doen.
Rusdy
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 apr 2017, 09:56
Type auto: Golf MK4

Re: GOLF V GTI KOPEN TIPS?

Bericht door Rusdy »

Luc schreef:de interval voor het vervangen van de distributieriem is verschillend per motorcode
ik heb er wel eens wat vervangen en uit mijn hoofd is het 150.000 maar anders moet je dit gewoon even navragen bij de dealer of je garage ( die kunnen dit zo uitzoeken )

kijk in de onderhoudsboekjes of de DSG bak ooit gespoeld is, de 1e keer is bij .. ( opgvragen bij dealer of garage ) en daarna standaard om de 60.000, maar er zijn maar weinig mensen die hier wat op uit doen.
Maar stel je voor dat het een auto van een particulier is? Vragen bij welke garage diegene is gegaan en daar opvragen?

En ik woon in Rotterdam, is het gek om aan de verkoper te vragen om naar een garage naar mijn keuze te rijden, zodat ze daar ff naar de auto te kijken?
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: GOLF V GTI KOPEN TIPS?

Bericht door ferry »

Dit komt echt regelmatig terug. Gebruik anders even de zoekfunctie. Distributieriem golf 5 gti 180000km en gern jaren aan vast staat in het boekje. Echter is het zeker gangbaar om hem om de 5 jaar te doen. Dan zit je in ieder geval safe.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Luc
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 apr 2017, 11:19
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Geesteren (OV)
Contacteer:

Re: GOLF V GTI KOPEN TIPS?

Bericht door Luc »

Rusdy schreef:
Luc schreef:de interval voor het vervangen van de distributieriem is verschillend per motorcode
ik heb er wel eens wat vervangen en uit mijn hoofd is het 150.000 maar anders moet je dit gewoon even navragen bij de dealer of je garage ( die kunnen dit zo uitzoeken )

kijk in de onderhoudsboekjes of de DSG bak ooit gespoeld is, de 1e keer is bij .. ( opgvragen bij dealer of garage ) en daarna standaard om de 60.000, maar er zijn maar weinig mensen die hier wat op uit doen.
Maar stel je voor dat het een auto van een particulier is? Vragen bij welke garage diegene is gegaan en daar opvragen?

En ik woon in Rotterdam, is het gek om aan de verkoper te vragen om naar een garage naar mijn keuze te rijden, zodat ze daar ff naar de auto te kijken?

Neehoor, wij krijgen ook wel eens klanten die vragen of ze de auto naar een andere garage mogen meenemen of ze de auto daar willen controleren. Als de verkoper zegt dat hij dit liever niet heeft dan zou ik al twijfels krijgen bij die auto.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten