Aankoop GTI

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Dexter
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 apr 2017, 18:13
Type auto: Golf MK5

Aankoop GTI

Bericht door Dexter »

Beste forumleden,

Ik ben van plan een nieuwe GTI (facelift) te kopen en volg daarom dit forum al een tijdje.
Nu heb ik enkele vragen naar jullie. Ik was van plan een manuele performance aan te schaffen maar sinds enkele weken blijkt dat D'ieteren deze niet invoert in België. Ik wil echter absoluut een manuele bak waardoor ik genoodzaakt ben om de gewone versie aan te schaffen wat ik wel ergens betreur.

Voor de velgkeuze sta ik voor een dilemma. Ik dacht sowieso voor 18inch velgen te willen gaan maar het design van de nieuwe "Mylton Keynes" en "Sevilla" staat mij niet aan. Ik vond de "Austin"-velgen van voor de facelift veel mooier. Mijn vraag naar jullie is nu als volgt; kies ik voor de standaard "Brooklyn"- velgen (saai design) of ga ik meteen voor de 19inch "Brescia". (Ik heb liefst originele VW velgen onder mijn wagen).

Zijn de 19inch velgen niet te oncomfortabel om te rijden? Bij sportief rijden mag de wagen wat strakker staan maar voor lange afstanden mag hij ook wel nog comfortabel rijden zodat je niet na 1u met pijn in de rug eruit stapt. Daarom zou ik eventueel ook voor DCC gaan. Kan DCC ervoor zorgen dat de 19inch velgen even comfortabel aanvoelen als een wagen zonder DCC met 17inch velgen?

Wat raden jullie aan?

Verder vroeg ik mij ook nog af of de standaard LED-lichten achteraan ook dynamische achterpinkers hebben of is dit enkel het geval bij de optionele verdonkerde exemplaren?

Ik zou voor onderstaande opties gaan:

-Indium Grey
-Zetels: streepjesmotief
-Velgen: weet ik nog niet
-Eventueel DCC
-Travel pack
-Comfort pack
-5 deuren
-Pre-crash
-Reservewiel

Alvast bedankt voor jullie hulp!
JanDR
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 nov 2016, 09:08
Type auto: Clubsport

Re: Aankoop GTI

Bericht door JanDR »

Wordt de "basisversie" (welke vroeger 220pk was ipv 230) nog steeds geleverd zonder dat speciaal sperdifferentieel? Dit was vroeger zo.. In dat geval zou je best je keuze nog eens opnieuw overwegen om geen performance versie te kopen, want dit sperdifferentieel is het meest bejubelde onderdeel van heel de Golf 7 GTI...

Qua wielen zou ik vooral voor je visuele smaak kiezen. Ik heb zelf een CS met 18" wielen en DCC. Je voelt een verschil met DCC maar bijvoorbeeld een put in de weg komt nog steeds even hard aan voor de mechaniek.
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Aankoop GTI

Bericht door VroemTFSI »

Qua velgen: De Pretoria van de Golf R! Dat vind ik echt de mooiste van allemaal. En dan in Gunmetal. Moet je wel een beetje medewerking krijgen van de dealer, maar het is mogelijk.

En ik ben het met je eens dat een handbak meer beleving geeft tijdens het dagelijks gebruik. Wanneer je gaat "knallen" dan is een DSG-bak net zo leuk. Al flipperend, heb je volledige controle bak en je houdt steeds twee handen aan het stuur.

Succes met je keuzes!

P.S. Denk ook eens aan de BBS CH-R, een van de mooiste en meest tijdloze velgen die er bestaat!
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 120 gasten