Knipperende oliedruk lampje

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Golfgti6
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2013, 03:56
Type auto: Golf 6 gti

Knipperende oliedruk lampje

Bericht door Golfgti6 »

Goede dag heren,

Gister na een avondje flink op 't gaspedaal te zijn geweest begon mijn motor lampje (check engine) te branden, auto even aan de kant gezet, motorkap open, maar zag verder niks of hoorde niks raars, dus maar na huis gereden en de auto maar in de stalling gezet. Vandaag ben ik langs de garage geweest en die vertelde mij dat er niks aan de hand was, na het uitlezen van de auto. Enige storing dat die aangaf was "Tankafvoersysteem - onjuiste stroom" maar de monteur zei dat het niks was en heeft het maar gerest.

Nu is het probleem dat - later op de dag mijn olie tempratuur toch wel behoorlijk heet werd, gradetje of 100, voornamelijk door de hitte buiten en een lang stuk op se snelweg. Plots kreeg ik de volgende melding "oliedruk te hoog - wagen tot stilstand/motor afzetten". Dus maar aan de kant gezet, motor uit voor een paar minuten en weer opstarten. Na 2 min de zelfde melding weer gekregen, dus maar na huis gereden. Auto 3 uurtjes stil laten staan, daarna opgestart en ermee gereden, maar kreeg geen melding of wat dan ook.

Moet ik me hier zorgen over maken...? Wat kan het zijn volgens jullie? Ik ga wel terug na de garage morgen, maar word hier toch wel een beetje gek van.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Knipperende oliedruk lampje

Bericht door bzb »

geen idee verder maar 100 graden is niet heet op een warme dag, 105 kan ook net zo goed, 130 bij circuitgebruik :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten