Navigatie / GPS compleet van slag

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JDean
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 mar 2017, 08:44
Type auto: Golf Mk6 GTD

Navigatie / GPS compleet van slag

Bericht door JDean »

Hi,

Ik heb in mijn golf een MFD2 Navigatie zitten (volgens mij uit een seat.. Geeft in iedergeval dat logo bij starten). Deze zat er al toen ik de auto kocht.

Ik heb een paar weken geleden een aantal cd's met wegenkaarten besteld. Prima niks aan het handje werken perfect (ook getest bij een maat van me).

Probleem:
Nadat ik de navigatie calibreer naar mijn exacte locatie en daarna een adres invoer krijg ik netjes de route en alle opties die daar bij horen te zien. Alleen na een kleine 30km rijden is de navigatie compleet van slag af en bevindt ik mij ergens 50km verderop volgens de kaart. Momenteel staat mijn auto ook gestationeerd in de Noordzee ipv. Thuis op de stoep. Ritjes richting werk belanden ook wel is in frankrijk volgens de navigatie.

Ligt dit aan de MFD2 Zelf of kan dit komen door mijn Antenne/GPS?
Verkocht Blue Graphite Pearl MK5 GTI - DSG
Golf Mk6 GTD
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Navigatie / GPS compleet van slag

Bericht door NielsED30 »

Kan je via het systeem zelf, of via VCDS met meetwaardes kijken hoeveel sattelieten er ontvangen zijn? Als dit er maar erg weinig zijn, of zelfs 0, dan is het vermoedelijk je GPS antenne.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Gebruikersavatar
JDean
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 mar 2017, 08:44
Type auto: Golf Mk6 GTD

Re: Navigatie / GPS compleet van slag

Bericht door JDean »

NielsED30 schreef: 27 sep 2017, 21:28 Kan je via het systeem zelf, of via VCDS met meetwaardes kijken hoeveel sattelieten er ontvangen zijn? Als dit er maar erg weinig zijn, of zelfs 0, dan is het vermoedelijk je GPS antenne.
Ik zal zo even gaan kijken. Als het goed is ben ik dat wel ergens tegen gekomen.
Verkocht Blue Graphite Pearl MK5 GTI - DSG
Golf Mk6 GTD
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 gasten