Golf v gti uitlaatsound

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Mitchellgtiv
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2017, 09:18
Type auto: Golf mkv gti

Golf v gti uitlaatsound

Bericht door Mitchellgtiv »

Hallo allemaal !

Ik heb nu al een tijdje een golf 5 gti en zit nu toch al een tijdje met het gedoe rond mijn uitlaat.
Ik heb via via een mooie 3inch downpipe van milltek kunnen kopen met de volledige lijn naar achteren op de einddemper na.
Dus ik heb ik de orginele einddemper laten zitten en hier netjes een verloopstuk op gemaakt zodat hij op de milltek pijp paste
Echter maakte dit zoveel lawaai en gedreun in de auto dat alles begon te trillen en doen en het zwaar iritant werdt.
Dus ik naar celtemp om een mooie racekat er tussen te laten lassen echter hielp ook dit niet.
Van de week een mooie simons uitlaat binnen gekregen omdat ik na een half jaar wel genoeg had van het zoeken naar een losse milltek demper .
Gisteren de simons demper gemonteerd en nu is hij alleen wel heel erg stil , en de dsg farts die ik had en erg gaaf vond zijn nu ook gewoon volledig weg eigenlijk

Nu is mijn vraag hebben jullie misschien hier een oplossing voor dat het geluid toch enigzins beschaafd blijft maar wel lekker roffelt met schakelen (dsg)
Zou het zonde vinden als ik nu weer een complete milltek catback moet gaan kopen om weer een beetje geluid terug te krijgen .....

Evt een optie de simons uitlaat een beetje leeg te laten halen ? Of zou hij dan weer teveel lawaai maken met een gedreun in de auto op vooral de snelweg ....

Graag van jullie wat opties :D

Groetjes mitchell
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Golf v gti uitlaatsound

Bericht door ominous »

Even voor de duidelijkheid...

Je heb een downpipe nu met kat van milltek. En heb je dan je middendemper nog(resonator)?
Just asking :p
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: Golf v gti uitlaatsound

Bericht door MK5GTI08 »

Volgens mij heeft ie 3" downpipe, geen middendemper en verloopstuk naar orgrinele dikte voor zn einddemper..
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Golf v gti uitlaatsound

Bericht door Henniej »

Je had gewoon alles zo moeten laten, en al dat getril in de auto moeten bijwerken zo dat je dat niet meer had.
Onder mijn GTI 6 ED35 had ik helemaal geen pot demper niets! Van voor tot achteren 3.5 inch!
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Golf v gti uitlaatsound

Bericht door ominous »

Henniej schreef: 29 okt 2017, 18:14 Je had gewoon alles zo moeten laten, en al dat getril in de auto moeten bijwerken zo dat je dat niet meer had.
Onder mijn GTI 6 ED35 had ik helemaal geen pot demper niets! Van voor tot achteren 3.5 inch!
Hoe klonk dat dan :o
Just asking :p
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Golf v gti uitlaatsound

Bericht door Henniej »

Bij koud start was heel de wijk wakker.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Golf v gti uitlaatsound

Bericht door NielsED30 »

De oplossing is een No Drone demper van JMTuning.

Heb ik ook, maakt een hoop kabaal buiten de auto, maar in de auto nergens last van
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Jeffrey026
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 sep 2017, 20:54
Type auto: Golf 5 GTI

Re: Golf v gti uitlaatsound

Bericht door Jeffrey026 »

ik heb een 3'' uilaat van BULL X . vind de knallen wat magertjes(DSG Fart), is hier wat aan te doen ?
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: Golf v gti uitlaatsound

Bericht door MK5GTI08 »

Jeffrey026 schreef: 10 nov 2017, 16:54 ik heb een 3'' uilaat van BULL X . vind de knallen wat magertjes(DSG Fart), is hier wat aan te doen ?
Middendemper wegslijpen, kat leegslaan. Wat voor uitlaat heb je precies? 3 inch en bull-x schiet niet op.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Jeffrey026
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 sep 2017, 20:54
Type auto: Golf 5 GTI

Re: Golf v gti uitlaatsound

Bericht door Jeffrey026 »

MK5GTI08 schreef: 10 nov 2017, 18:55
Jeffrey026 schreef: 10 nov 2017, 16:54 ik heb een 3'' uilaat van BULL X . vind de knallen wat magertjes(DSG Fart), is hier wat aan te doen ?
Middendemper wegslijpen, kat leegslaan. Wat voor uitlaat heb je precies? 3 inch en bull-x schiet niet op.
volgens JD niks mis met de uitlaat,waarom is het volgens jou niks?

downpipe
http://www.engbarth-performance.de/prod ... ucts_id=99
catback
http://www.engbarth-performance.de/prod ... cts_id=158
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: Golf v gti uitlaatsound

Bericht door MK5GTI08 »

Ik bedoelde dat we niks kunnen met een antwoord van 3 inch en bull-x. Om een harder geluid te krijgen kan je gewoon een middendemper vv er tussen doen. Alleen 3 inch van voor naar achter en bull-x moet toch al aardig hard zijn denk ik zo..
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Jeffrey026
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 sep 2017, 20:54
Type auto: Golf 5 GTI

Re: Golf v gti uitlaatsound

Bericht door Jeffrey026 »

MK5GTI08 schreef: 12 nov 2017, 16:46 Ik bedoelde dat we niks kunnen met een antwoord van 3 inch en bull-x. Om een harder geluid te krijgen kan je gewoon een middendemper vv er tussen doen. Alleen 3 inch van voor naar achter en bull-x moet toch al aardig hard zijn denk ik zo..
geluid is verder prima, ben geen 18 meer maar vind de dsg plofjes wel mooi :)
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten