Zooitje ellende

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Warhoofd
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 aug 2014, 07:31
Type auto: Golf MK6 GTI

Zooitje ellende

Bericht door Warhoofd »

Vorige week Zaterdag kwam mijn GTI al stotterend en met een dikke witte rookwolk tot stilstand langs de A44.
Auto laten afslepen naar de VW garage en na het uitlezen was hun oordeel: motor liep nog maar op 3 cilinders, 1 injector was kapot en tevens zagen ze ook dat mijn radiator lekte.

Afgelopen Donderdag belde ze op dat ze de injector en radiator hadden vervangen, nieuwe bougies, olie vervangen. Ze hadden een proefrit van een kleine 20 km gemaakt, auto opnieuw uitgelezen: ALLES was weer in orde! Kosten een kleine 1500 euro..

NIET dus... Uurtje later bellen ze terug dat ze de auto mee hadden gegeven aan een medewerker om mijn auto schoon te maken en dat toen mijn GTI opeens weer in storing ging. :roll:

Na het opnieuw uitlezen kwam er nu opeens als vout naar boven dat de distributieketting 1 schakel was verschoven :evil:
Dezelfde ketting die volgens hun bij een eerdere beurt prima was en waar ik mij geen zorgen over hoefde te maken....

Morgen word ik terug gebeld en ga ik horen hoe t nu verder moet, maar ik moest dit ff van mijn afschrijven want ik ben "niet blij"
312 pk & 460 NM by JD Engineering
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Zooitje ellende

Bericht door bzb »

wat is je bouwjaar/maand? een tip voor 1 ieder die een exemplaar van voor half 2010 rijd subiet de ketting te vervangen

heb je nog het orginele inlaatspruitstuk? is ook niet je van het
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Zooitje ellende

Bericht door Henniej »

Kan je binnenkort nog een 1500, er bij lappen.
Heeft het je 3000,- gekost.

Nog hopen dat ze goed de timing in precies zie monteren.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
Warhoofd
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 aug 2014, 07:31
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Zooitje ellende

Bericht door Warhoofd »

Surprise...surprise.... Ik bleek toch een oude ketting te hebben die volgens de garage "aardig versleten' was. De binnenkant vd beschermkap was iig behoorlijk kaalgeslagen :? De lambasonde bleek ook nog eens naar de vaantjes te zijn maar..... we rijden weer!
312 pk & 460 NM by JD Engineering
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Zooitje ellende

Bericht door bzb »

ondanks de hoge kostenpost enorme mazzel gehad dat de motor niet compleet is afgeschreven, bij de meeste komt het ineens en is het klaar, nu met een nieuwe ketting kan je er weer tegenaan!
Gebruikersavatar
AR6R
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jun 2017, 20:30
Type auto: Golf MK6 R20

Re: Zooitje ellende

Bericht door AR6R »

1500 euro voor die paar dingen.... absurd!
-= Powered by EMService =-
-=JD Engineering Stage 3=-

387Hp - 514Nm
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Zooitje ellende

Bericht door MK5benGTI »

Warhoofd schreef: 09 nov 2017, 07:58 Surprise...surprise.... Ik bleek toch een oude ketting te hebben die volgens de garage "aardig versleten' was. De binnenkant vd beschermkap was iig behoorlijk kaalgeslagen :? De lambasonde bleek ook nog eens naar de vaantjes te zijn maar..... we rijden weer!
Hoe hebben ze het vervangen van de ketting in rekening gebracht?
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Zooitje ellende

Bericht door bzb »

wel weer even een reminder voor ieder met een gti voor juli 2010 om beter voortijdig de ketting te vervangen
Gebruikersavatar
Warhoofd
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 aug 2014, 07:31
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Zooitje ellende

Bericht door Warhoofd »

bzb schreef: 22 nov 2017, 10:04 wel weer even een reminder voor ieder met een gti voor juli 2010 om beter voortijdig de ketting te vervangen
Zeker weten! In mijn geval had ik de vw garage n.b nog gevraagd toen ik deze GTI kocht of ik een probleem ketting had en mij werd toen verzekerd dat dit niet zo was :| Enfin, geluk bij een ongeluk dat het defect nog op tijd werd opgemerkt.
MK5benGTI schreef: 22 nov 2017, 03:28
Hoe hebben ze het vervangen van de ketting in rekening gebracht?
Voor de reparatie (ketting en lambasonde) was ik een kleine 1000 euro kwijt.
312 pk & 460 NM by JD Engineering
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Zooitje ellende

Bericht door bzb »

ja dealers moet je eigenlijk niet heen willen gaan, het maakt hun ook niet uit verder je betaald het toch zelf als het later stuk is
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 131 gasten