FSI pomp vervangen?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Joey
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 mei 2011, 19:19

FSI pomp vervangen?

Bericht door Joey »

Hallo,

Ik zoek informatie over vervangende FSI pompen. Wil mijn FSI pomp graag upgraden/vervangen. Mijn huidige pomp heeft zijn beste tijd gehad, en stottert zo nu en dan (al zei het minimaal) de eerste keer dat ik vol op het gas ga. Gaat overigens om een type 5.

Hoe, wat, waar, welke?

Graag input!

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: FSI pomp vervangen?

Bericht door wehoo »

Bedoel je de hoge druk benzine pomp?

Kijk maar eens hier:
http://www.golfmkv.net/blog/archives/6#

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Joey
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 mei 2011, 19:19

Re: FSI pomp vervangen?

Bericht door Joey »

Hey,

Thanks, bedoel de hogedruk pomp inderdaad! Ik zoek eigenlijk ervaringen met geuprade hogedruk pompen. Ik heb ooit een keer gezien dat er een onderdeel van de hogedruk pomp vervangen werd als zijnde een 'upgrade', en dat er meer vermogen geleverd wordt met andere/geupgrade pompen. Hier misschien iemand die ook geen orginele pomp meer heeft?

Zo kom ik bijv. dit tegen:
http://hpfpupgrade.com/index.php

En:
KMD Upgrade kit:
http://www.kmdtuning.com/index.php?_a=v ... uctId=1153

Autotech:
http://www.autotech.com/product/fuel-in ... l?fromcat=

En zo zijn er nog enkele.
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: FSI pomp vervangen?

Bericht door Mackdennis »

Ben wel nieuwsgierig of je echt verschik gaat merken bij een upgrade pomp..

Blijf dit dan ook volgen.
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: FSI pomp vervangen?

Bericht door Wilcoos »

Voorzover ik had begrepen levert de originele pomp voldoende brandstof bij gebruik van de K03 turbo. Upgraden zou pas noodzakelijk zijn bij gebruik van een K04 turbo. Ook heb je andere software nodig dan.

Maar... Als je golfmkv.com forum leest rijden ze bijna allemaal met een geupgrade pomp, zijn ze er allemaal blij mee, en merken ze nog verschil ook volgens mij. Het fijne ervan zou ik dus ook niet weten ;)
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: FSI pomp vervangen?

Bericht door Race Eend »

FSI pompen zijn inderdaad een zwak deel van de GTI motoren, als ze getuned zijn wil het nog wel eens voorkomen dat de pompen het niet trekken (dit is wel vaker met de k04 ombouwen of de k04 motoren (ED30 etc).

Er zijn verschillende upgrades, oa van KMD (goedkoopste), autotech, APR etc.

APR levert alleen pompen met montage, de andere merken leveren losse upgrades voor in je eigen pomp.

Echter alle 3 hebben we wel eens stuk zien gaan (met als gevolg brandstof door de olie, met alle gevolgen van dien).


Via xtreme-tuning zijn er inmiddels nieuwe setjes te krijgen, die op de auto van Chris al een hele tijd heel blijft, zelfs op 140bar (origineel af fabriek staan ze op 110 bar).

Na de upgrade is aanpassen van de software niet direct nodig, bij een maattuning kun je echter wel de pompdruk iets hoger laten zetten, zodat er nog iets extra vermogen kan gaan worden zonder dat de motor te arm gaat lopen.

http://www.youtube.com/watch?v=hzAWO0D4En4
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: FSI pomp vervangen?

Bericht door wehoo »

Van een van de tuners (vertalen moet je zelf):

Afbeelding

Bron (registratie is nodig, uitgebreide threat over dit onderwerp):
http://www.golf5gti.com/topic.php?t=22672&page=1
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: FSI pomp vervangen?

Bericht door Mackdennis »

Maar is er zonder software aanpassing ook merkbaar/voelbaar verschil?

Wat is er anders aan de pomp upgrade die xt levert in vergelijking met de andere merken!?
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: FSI pomp vervangen?

Bericht door Wilcoos »

Mackdennis schreef:Maar is er zonder software aanpassing ook merkbaar/voelbaar verschil?

Wat is er anders aan de pomp upgrade die xt levert in vergelijking met de andere merken!?
De prijs :lol:
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: FSI pomp vervangen?

Bericht door MkVI Nmgn »

De prijs :lol:
+1
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Joey
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 mei 2011, 19:19

Re: FSI pomp vervangen?

Bericht door Joey »

Bedankt voor de input race eend, zijn er nog vereiste voor de orginele pomp qua upgrades? Kan die in alle (of de meeste) gevallen gewoon geupgrade worden, of moet de staat van deze eerst gecontroleerd worden? Met andere woorden; wanneer kan het wel, en wanneer kan het niet?
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: FSI pomp vervangen?

Bericht door Race Eend »

in principe kan het altijd geupgrade worden, tijdens de demontage van de huidige pomp zal moeten blijken of alles verder in orde is. (bij JD ligt er altijd een nieuwe pomp klaar, mocht het toch niet in orde zijn).

Merken doe je het overigens niet, een upgrade pomp geeft niet meer vermogen opzichzelf. Echter als je huidige pompdruk niet gehaald wordt, kan de motor gaan inhouden, dan is je winst van de upgradeset, dat de motor gewoon strak doorloopt zonder af en toe in te houden.

Als je auto nog gemapt moet wordien, kan hij veilig nog wat verder getuned worden (vooral bij k04 setups met uitlaatsysteem), zonder dat de motor te arm zal lopen (de injectoren zitten aardig aan de maximale openingstijden).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Joey
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 mei 2011, 19:19

Re: FSI pomp vervangen?

Bericht door Joey »

Thanks!

Daar doe ik het ook voor, mijn huidige pompdruk wordt niet gehaald, wanneer m'n auto maximaal vermogen moet leveren houd hij in (al is het zelde en van hele korte duur). Vandaar dat ik de pomp wil upgraden, zeker met het oog op eventuele verdere vermogensupgrades (k04). Ik rijd nu nog stage 2. Ik neem aan dat een pomp die niet meer in orde is makkelijk te herkennen is wanneer deze gedemonteerd is.
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: FSI pomp vervangen?

Bericht door Mackdennis »

Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: FSI pomp vervangen?

Bericht door Spuugemmer »

Als je wil dat de hoge druk pomp heel blijft zorg dan sowieso dat de lage druk ook goed is (lees ruim voldoende) anders gaat ie sowieso stuk.

Neem aan na de reactie van Wilcoos dat ik niet de verschillen tussen de verschillende pompen (apr,autotech,kmd,xtm) hoef te laten zien aangezien het hier enkel om de prijs gaat? Dan kan je namelijk het beste een originele pomp nemen. Dan heb je een pomp & internals voor net 300 euro.

Als je het budget wil oplossen zijn grotere injectoren en een stabiele lage druk de weg om te gaan en ook voldoende om zonder problemen 370 pk te doen.
Golf MK1 GTI
Joey
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 mei 2011, 19:19

Re: FSI pomp vervangen?

Bericht door Joey »

Prijs speelt geen rol, in zoverre dat ik niet ga bezuinigen, en niet de hoofdprijs betaal voor eenzelfde product dat ook stukken goedkoper aangeboden wordt. Wanneer het om de prijs zou gaan zou ik idd ook niet verder naar een update kijken (zat er namelijk aan te denken om wanneer nodig een nieuwe pomp + upgrade kit te zetten). Dus graag info over de verschillen, het prijs verschil moet immers ergens vandaan komen.

Leveren andere injectoren al een bijdrage bij een GTI met een stage 2 behandeling? En waar moet ik dan aan denken, S3 injectoren?
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: FSI pomp vervangen?

Bericht door Spuugemmer »

Afbeelding

Een pomp die het een beetje warm heeft gehad en daar door duidelijk groeven heeft gekregen.

Afbeelding

Een pomp die zo precies past dat ie is vast geslagen. bovenkant steel is afgebroken.

Afbeelding

lengte verschil. Dat hoort dus niet

Afbeelding

Dit zijn een originele en een xtm variant naast elkaar. Waarin onderscheid de xtm variant zich:
- Gebruikte materiaal
- vorm van de pompkit hierdoor gaat de zuiger altijd naar de centre positie.
- Door de grotere diameter meer volume verplaatsing.

Maar goed alles leuk en aardig.

Mijn persoonlijke ervaring??
Een pomp van een ander merk heeft mij een complete motor gekost. motor was pas 4000 km oud. Maar benzine is blijkbaar niet zo'n goed smeermiddel.
Nadat de xtm pomp onwikkeld was heb ik er 35000 km mee getest met toch iedere keer weer in het achterhoofd. Hij gaat stuk kan niet anders dat doen ze allemaal......Aantal weken geleden de pomp eraf gehaald en een nieuwe erop gezet. Waarom omdat de "test" pomp voor materiaal onderzoek weg moest. Kwam niets spannends uit.
Golf MK1 GTI
Joey
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 mei 2011, 19:19

Re: FSI pomp vervangen?

Bericht door Joey »

Dat ziet er idd niet best uit! Welke varianten zijn dat hierboven, de Autotech, en de ...? Ook ervaringen met de KMD? Zien we dit alleen met upgrade pompen, of komt dit ook wel eens voor bij de orginele?
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: FSI pomp vervangen?

Bericht door Wilcoos »

Apr moet ook goed zijn. Nog geen klachten over gelezen.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: FSI pomp vervangen?

Bericht door Race Eend »

autotech en kmd heb ik stuk zien gaan...

APR kan chris meer over vertellen...
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
RL1975
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 mei 2011, 22:34
Type auto: Golf mk5 GTI ED30

Re: FSI pomp vervangen?

Bericht door RL1975 »

Hallo Joey,

Wat heb je nou gedaan met de hoge drukpomp?
Edition 30 united grey, full milltek, S3 intercooler, carbon airintake, Fiscon tel/boordcomputer.
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: FSI pomp vervangen?

Bericht door Spuugemmer »

Ook de APR pompen kunnen stuk!
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
RL1975
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 mei 2011, 22:34
Type auto: Golf mk5 GTI ED30

Re: FSI pomp vervangen?

Bericht door RL1975 »

O jee ervaring?

Hoor zo links en rechts dat er hoge drukpompen stuk lopen? En dat de stoter stukslaat en dit voor motorschade zorgt!?

Dat je deze stoter regelmatig moet vervangen?

Iemand ervaringen hiermee?
Edition 30 united grey, full milltek, S3 intercooler, carbon airintake, Fiscon tel/boordcomputer.
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: FSI pomp vervangen?

Bericht door Spuugemmer »

Toevallig afgelopen week de stoter vervangen. Had namelijk heel erg gehoopt dat deze een tik veroorzaakte. Hij was niet nieuw meer maar was niet de tik die ik weg wilde hebben.
Golf MK1 GTI
Freddier
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 mei 2012, 08:55
Type auto: MK5 GTI

Re: FSI pomp vervangen?

Bericht door Freddier »

APR lees je niet dan goeds van (in US toch)

is wel duur; +1000e, maar dan heb je wel wat, redelijk delivaat onderdeel toch...

En verder; alles kan wel is stuk gaan hé...
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot] en 101 gasten