golf r vs golf gti

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
filip peeters
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mei 2018, 21:32
Type auto: nog niets

golf r vs golf gti

Bericht door filip peeters »

hoi allemaal, heb een beetje advies nodig van jullie kenners. ben van plan een golf aan te schaffen maar zit met een dilemma.

enerzijds zou ik voor een golf r willen gaan en anderzijds voor een golf gti. op verschillende plaatsen hoor ik wel dat je evenveel rijplezier hebt met de gti tov de R. deze is natuurlijk wel een pak goedkoper dan de R maar ga ik het me achteraf niet beklagen dat ik toch geen R hebt gekocht voor zijn extra pk's en 4 motion?

wat is jullie mening hierover?

thx

flip
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: golf r vs golf gti

Bericht door ChielED35 »

Nou Flip...ik heb ze allebei gehad, maar ik zou je geen goed advies kunnen geven. Beide autos hebben voors en tegens. Beste is om in beide te gaan rijden en zelf je mening er bij te vormen.
Ik vind de R een heerlijke wagen, mede vanwege het gewicht en 4motion. Altijd grip. Mn oude Gti ED35 was een stuk lichtvoetiger en voelde wat speelser, maar vooral ook veel wielspin
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Carbonblack
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 mei 2018, 22:10
Type auto: Golf MK7 Clubsport

Re: golf r vs golf gti

Bericht door Carbonblack »

Vergeet ook niet dat een R ook gewoon visueel mak uitziet.
Gaat als een speer maar straalt dat langs buiten wel niet uit.

Sommigen vinden dat een plus maar ik persoonlijk vind dat een snelle wagen er ook wel wat sportiever mag uitzien
VW Golf MK7 Clubsport - Tornado red
filip peeters
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mei 2018, 21:32
Type auto: nog niets

Re: golf r vs golf gti

Bericht door filip peeters »

Hey ik kan je helemaal volgen ivm dat mak zijn. Het voordeel bij de gti is wdl dat er wat euro's over blijven voor bijvoorbeeld een diffusor en een splitter. Gaat hij al wdl wat sportiever lijken.
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: golf r vs golf gti

Bericht door Henniej »

Wat zal de budget zijn? Persoonlijk allebei `t varieert gewoon.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
filip peeters
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mei 2018, 21:32
Type auto: nog niets

Re: golf r vs golf gti

Bericht door filip peeters »

Kijk het zit zo, ik ben zelfstandige en zou graag in het weekend of buiten het werk ook eens in een net wagentje willen zitten. In principe kan ik er rond de 45000 budget aan geven. De R die ik zou willen zit rond de 45000 en de gti rond de 38000. Heb zelf nog nooit met iets sneller gereden dan met 125 pk dus 245 van de gti gaat ook al een hele openbaring zijn. Dus blijft natuurlijk de vraag is 310 pk wel nodig? Dat hij niet super sportief oogt hoeft voor mij niet en hou meer van het discrete. Bel al 40 he 😁😁😁.en ok de de R is het snelste maar je gaat nooit de snelste zijn.
Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 486
Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
Type auto: GTI ed 35

golf r vs golf gti

Bericht door JeroenGTIed35 »

Ik zou zelf met zo’n budget voor een tweedehandse clubsport gaan met lage km stand. Je houd dan geld genoeg over om hem helemaal naar je wens te zetten.

Daarbij Heb je hetzelfde blok als de R en oogt in mijn ogen als de mooiste dikste golf
Ook nog waarde vaster als een gewone gti.


Succes met je keuze.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
tommy
Berichten: 506
Lid geworden op: 07 aug 2013, 13:14
Type auto: 7 gti dsg
Locatie: belgium

Re: golf r vs golf gti

Bericht door tommy »

heb gti gehad en nu r de gti reed ook goemaar vroeg of laat ben je de pk gewoon en dan is een r naturlijk intressanter invb tunning
de r komt wel zowieso pak duurder uit alleen al aan benzine :D
mk7 gti 325 pk 525nm
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: golf r vs golf gti

Bericht door ChielED35 »

Dan is een Clubsport eigenlijk een mooie middenweg..R blok, exclusievere Gti dan de normale, iets normaler verbruik dan een R..keuzes keuzes keuzes
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
Demon
Berichten: 306
Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
Type auto: Golf 7 R Facelift
Locatie: Belgie

Re: golf r vs golf gti

Bericht door Demon »

De R ziet er mak uit ? Wat een opmerking. De vraag is wat ben je van zinnens om te doen. Standaard of later tunen ?
Want dan is een GTI financieel aantrekkelijker. Heb zelf de GTI PP gehad stage 2. Lekkere auto tot het klimaat wat tegen slaagt of je mee wilt gaan met de snellere jongens. Kwestie van grip he. Ik werd het op de duur beu die wielspin.Vooral in het nat. Geen voortrein meer voor mij. Nu een kleine 440 PK
op mijn R en OMG wat gaat het heerlijk zonder enige wielspin. Dus keuze is aan u. ;) BTW ik ben zelf ook al 50j . Maar het zotte zit er nog steeds in.
Een clubsport vind ik best ook wel mooi maar je blijft steeds met het zelfde verhaal.. wielspin. En ja op circuit is ie iets sneller maar niet iedereen rijdt
elke dag op het circuit.Ten slotte nog wat pics van een makke R.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Grtjs Demon
Gebruikersavatar
maRRRtinus
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
Type auto: Audi TTS comp 500

Re: golf r vs golf gti

Bericht door maRRRtinus »

Helemaal eens met Demon. Ooit 370pk op de voortrein gehad van een Scirocco R, sloeg eigenlijk nergens op. Met zulke vermogens wil je, zeker in west-europa 4wd hebben. Tenminste als je van een beetje sturen houd that is.
Carbonblack
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 mei 2018, 22:10
Type auto: Golf MK7 Clubsport

Re: golf r vs golf gti

Bericht door Carbonblack »

ChielED35 schreef: 27 mei 2018, 14:19 Dan is een Clubsport eigenlijk een mooie middenweg..R blok, exclusievere Gti dan de normale, iets normaler verbruik dan een R..keuzes keuzes keuzes
Iets normaler verbruik mag je vergeten ;)
Gewoon R verbruik.
VW Golf MK7 Clubsport - Tornado red
Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 486
Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
Type auto: GTI ed 35

Re: golf r vs golf gti

Bericht door JeroenGTIed35 »

Carbonblack schreef:
ChielED35 schreef: 27 mei 2018, 14:19 Dan is een Clubsport eigenlijk een mooie middenweg..R blok, exclusievere Gti dan de normale, iets normaler verbruik dan een R..keuzes keuzes keuzes
Iets normaler verbruik mag je vergeten ;)
Gewoon R verbruik.
Verbruik maakt geen drol meer uit als je zo een auto rijdt.

Wil je laag verbruik koop je iets anders


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Carbonblack
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 mei 2018, 22:10
Type auto: Golf MK7 Clubsport

Re: golf r vs golf gti

Bericht door Carbonblack »

maRRRtinus schreef: 27 mei 2018, 18:00 Helemaal eens met Demon. Ooit 370pk op de voortrein gehad van een Scirocco R, sloeg eigenlijk nergens op. Met zulke vermogens wil je, zeker in west-europa 4wd hebben. Tenminste als je van een beetje sturen houd that is.
Als je van sturen houd moet je AWD hebben? :lol:
Fuck zeg , dan zet ik best onmiddelijk mijn CS te koop want dan heb ik me al die fun die ik al op circuit en op de binnenwegen beleefd heb volledig ingebeeld.
Eigenlijk had ik ook beter direct aan de topicstarter moeten vragen of hij ook graag tegen tjoeners optrekt aan de verkeerslichten.
Als dat het geval is dan moet hij natuurlijk zeker die AWD hebben EN als hij dan ook nog houd van sturen met groter vermogen in West Europa DAN moet hij zeker niet twijfelen en onmiddelijk een R kopen. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Carbonblack op 27 mei 2018, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
VW Golf MK7 Clubsport - Tornado red
Carbonblack
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 mei 2018, 22:10
Type auto: Golf MK7 Clubsport

Re: golf r vs golf gti

Bericht door Carbonblack »

JeroenGTIed35 schreef: 27 mei 2018, 19:05
Carbonblack schreef:
ChielED35 schreef: 27 mei 2018, 14:19 Dan is een Clubsport eigenlijk een mooie middenweg..R blok, exclusievere Gti dan de normale, iets normaler verbruik dan een R..keuzes keuzes keuzes
Iets normaler verbruik mag je vergeten ;)
Gewoon R verbruik.
Verbruik maakt geen drol meer uit als je zo een auto rijdt.

Wil je laag verbruik koop je iets anders


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Amen to that!
VW Golf MK7 Clubsport - Tornado red
Carbonblack
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 mei 2018, 22:10
Type auto: Golf MK7 Clubsport

Re: golf r vs golf gti

Bericht door Carbonblack »

Demon schreef: 27 mei 2018, 15:50 De R ziet er mak uit ? Wat een opmerking. De vraag is wat ben je van zinnens om te doen. Standaard of later tunen ?
Want dan is een GTI financieel aantrekkelijker. Heb zelf de GTI PP gehad stage 2. Lekkere auto tot het klimaat wat tegen slaagt of je mee wilt gaan met de snellere jongens. Kwestie van grip he. Ik werd het op de duur beu die wielspin.Vooral in het nat. Geen voortrein meer voor mij. Nu een kleine 440 PK
op mijn R en OMG wat gaat het heerlijk zonder enige wielspin. Dus keuze is aan u. ;) BTW ik ben zelf ook al 50j . Maar het zotte zit er nog steeds in.
Een clubsport vind ik best ook wel mooi maar je blijft steeds met het zelfde verhaal.. wielspin. En ja op circuit is ie iets sneller maar niet iedereen rijdt
elke dag op het circuit.Ten slotte nog wat pics van een makke R.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Grtjs Demon
Dikke (makke) R ! ;)
VW Golf MK7 Clubsport - Tornado red
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: golf r vs golf gti

Bericht door Vissa »

Ben het helemaal eens dat een R er braafjes uit ziet. Zeker de MK7.5 lijkt nagenoeg op de R line. Het enige verschil zit hem in de remmen, de 4 pijpjes en de grille in de voorbumper. Voor de rest identiek aan welke R line dan ook, dat vind ik jammer.

Wij kunnen niet bepalen wat beter is omdat het 2 verschillende auto's zijn. Zelf proefrijden en dan een keuze maken, dan heb je snel genoeg door wat jij zelf belangrijk vind en het lekkerst vind rijden.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: golf r vs golf gti

Bericht door Zluytr »

Ik ben het zeker met het bovenstaande eens.

Als ik mijn GTI nu zou moeten vervangen komt er bij mij ook een clubsport.

En dat is puur om de styling en het nostalgische van de GTI. Het ruitje, het golfballetje op de pook (al ben ik 1 van de weinige met een handbak) de rode lijntjes (veel mooier dan blauw en zilver) en de agressievere uitstraling.

En natuurlijk is 4motion veel beter, en ook word gek van de wielspin.

Bij de voorgaande modellen vond ik de R mooier... maar bij de 7 zeker niet.

Ik hoop dat VW bij de 8R iets meer uit de kast trekt :)
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
Carbonblack
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 mei 2018, 22:10
Type auto: Golf MK7 Clubsport

Re: golf r vs golf gti

Bericht door Carbonblack »

Zluytr schreef: 28 mei 2018, 17:46 Ik ben het zeker met het bovenstaande eens.

Als ik mijn GTI nu zou moeten vervangen komt er bij mij ook een clubsport.

En dat is puur om de styling en het nostalgische van de GTI. Het ruitje, het golfballetje op de pook (al ben ik 1 van de weinige met een handbak) de rode lijntjes (veel mooier dan blauw en zilver) en de agressievere uitstraling.

En natuurlijk is 4motion veel beter, en ook word gek van de wielspin.

Bij de voorgaande modellen vond ik de R mooier... maar bij de 7 zeker niet.

Ik hoop dat VW bij de 8R iets meer uit de kast trekt :)
Zluytr : koop die CS nou maar en dan kan je lekker bij mij en Vissa in het CS clubje komen ;)
Op basis van je uitleg verdien je gewoon die CS :mrgreen:
VW Golf MK7 Clubsport - Tornado red
HansR
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 feb 2018, 17:36
Type auto: Golf R
Locatie: Haarlemmermeer

Re: golf r vs golf gti

Bericht door HansR »

Flip, volg het advies van Chiel op. Ga rijden met een GTImen een R. Er zij vast wel forumleden die je daar mee willen helpen.

Tja en “ Mak “, ik geef de voorkeur aan de term...ingetogen.AfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: golf r vs golf gti

Bericht door kurtje »

Ik rij momenteel een Cupra, en moest deze weg gaan komt er altijd een 4wd wagen...

Op standaard vermogen gaat dit nog perfect, maar eenmaal je gaat tunen ben je met een FWD met 400pk weinig zodra er een druppel regen valt.
Dan mag je nog zo graag willen sturen met een FWD... Ik werd ook gek van de wielspin met 550nm.
Zo erg zelfs dat ik hem terug standaard heb laten zetten met het doel om hem te verkopen en een 4wd te gaan halen. Echter heb ik zoveel rijplezier terug gekregen met het standaard vermogen dat ik hem nog steeds in het bezit heb!

Persoonlijk zou ik daar ook mijn keuze in maken:

Ga je hem standaard laten, de GTI of R kwestie van smaak...
Ga je hem tunen: altijd de R nemen...
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: golf r vs golf gti

Bericht door bzb »

de 7.5 R ziet er wel beter uit dan de makke 7R, zeker in drie deurs zoals het hoort!
filip peeters
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mei 2018, 21:32
Type auto: nog niets

Re: golf r vs golf gti

Bericht door filip peeters »

He iedereen al bedankt voor de leuke reacties. Ik ga hem eerder standaard laten en niet tunen.wat ik mss wel overweeg is hem wat platter tegen de baan aan leggen mr weet niet of dit een goed idee is.oogt wel mooier natuurlijk mr hij zak al wel standaard lager liggen dan een gewone golf. Ga binnenkort eens langs de garage om ze beiden te laten uittellen. Ik ga zeker niet altijd de auto vloeren dus denk dat ik eerder naar de gti nijg.
Carbonblack
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 mei 2018, 22:10
Type auto: Golf MK7 Clubsport

Re: golf r vs golf gti

Bericht door Carbonblack »

Laat ons weten wat het uiteindelijk geworden is eh ;)
VW Golf MK7 Clubsport - Tornado red
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: golf r vs golf gti

Bericht door kurtje »

Misschien nog even wachten en voor de GTI TCR gaan :)
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten