Edition 30 verzekeren

Hier kan je alle handleidingen vinden voor het forum. Hoe plaats ik een foto? Etc. Etc. Ook al je vragen en ideeen voor het forum zijn hier welkom!
MatthijsGTI
Berichten: 114
Lid geworden op: 02 jun 2012, 22:30
Type auto: Golf ED30

Edition 30 verzekeren

Bericht door MatthijsGTI »

Goedenavond,

Hoe hebben jullie je auto verzekerd?

Heb een Edition 30 gekocht en moet hier donderdag mee naar de rdw maar loop zowel voor een tijdelijk kenteken als ook de uiteindelijke verzekering te veel problemen/onmogelijkheden aan.

De auto met 169 kw en dsg valt onder een risicogroep en onder de 40 jaar onwijs moeilijk te verzekeren, denk dan ben ik de enige hierin of ervaren jullie hierin ook moeilijkheden?

Heb 11 schadevrije jaren en mijn daily bij fbto verzekerd, zij kennen net als iig centraal beheer de beperking dat ze me onder de 40 jaar niet accepteren. (Regel bestaat sinds februari)

Met Independer in gesprek geweest maar fbto geeft mijn schadevrije jaren niet vrij dus zou indien ik een ander kan vinden behoorlijk meer betalen omdat ik in een stukken ongunstigere trede kom..

Hebben jullie misschien tips of iets in die richting want heb het idee dat er alleen in moeilijkheden gedacht word i.p.v. mogelijkheden.

Indien het een handgeschakelde auto was geweest waren er geen problemen geweest, word in november 40 overigens maar om hem nou tot die tijd weg te zetten gaat wel heel ver..

Bedankt alvast!

Groeten.

Matthijs
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Edition 30 verzekeren

Bericht door FreaQ »

Ik had geen enkel probleem als, Toen 20 jarige, inmiddels 21 jarige om 173kw op me naam te zetten + allrisk.

Betaal wel iets meer dan een gemiddeld persoon denk ik.
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
Gebruikersavatar
jannick
Berichten: 473
Lid geworden op: 23 sep 2016, 22:24
Type auto: Golf V R32

Re: Edition 30 verzekeren

Bericht door jannick »

Ik als 22 jarige heb er ook geen problemen mee via unive
Ook de motor ( vol vermogen )bij unive alle 2 all risk laten verzekeren
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Edition 30 verzekeren

Bericht door ferry »

De schade vrije jaren staan gewoon in roydata heet dat geloof ik. Dus dat kan elke verzekeraar in zien. Zijn ze verplicht om te doen!
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
MatthijsGTI
Berichten: 114
Lid geworden op: 02 jun 2012, 22:30
Type auto: Golf ED30

Re: Edition 30 verzekeren

Bericht door MatthijsGTI »

Dan snap er even helemaal niets van, lijkt wel of ze alleen in moeilijkheden denken i.p.v. mogelijkheden🙈

Fbto en centraal beheer verzekeren onder de 40 jaar is uitgesloten vanwege risicogroep/auto.

Ze kunnen het mss wel inzien maar moest ook vrijgegeven worden en dat deden ze niet, kan ik er wel weggaan maar ben nog niet echt een maatschappij tegengekomen wie behulpzaam is. Of voor 80/90 euro wa+ in de maand en vanaf 40 voor de helft.

Zou bij beide maatschappijen in februari dit jaar van kracht zijn gegaan.

Waar zijn jullie verzekerd dan al ik vragen mag?
Gebruikersavatar
Step-han
Beheerder
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 nov 2016, 23:16
Type auto: BMW F30 330e

Re: Edition 30 verzekeren

Bericht door Step-han »

Ik heb mijn GTD verzekerd bij FBTO, geen problemen mee gehad, ik was 23 toen ik deze ging verzekeren. Deze is dan wel 125kW op papier, ik weet niet wat de grens qua kW is voor een risicogroep?

Ik liep wel tegen hetzelfde aan als dat jij nu hebt met je schadevrije jaren. Je kunt kennelijk je schadevrije jaren maar bij 1 verzekeringsmaatschappij inzetten. Je kunt dus niet de ene auto verzekeren bij verzekeraar A en de tweede bij B met dezelfde schadevrije jaren. Dan heeft A er bijvoorbeeld 11 en B 0. Ik heb destijds mijn tweede auto ook overgezet naar de verzekering bij FBTO zodat ik op beide autos dezelfde no-claim korting kreeg wat betreft de schadevrije jaren.
BMW 330e '16 - Stage 2 - 400pk/600Nm
Opel Corsa C '06 - 1.2 16v - 80pk/110Nm


Ex: BMW M135i '13 - Stage 2+ - 430pk/630Nm - M-Performance LSD
Ex: Golf 6 GTD Deep Black Pearl '11 - JD Stage 2 - 222pk/490Nm - CobraSport Venom Performance Exhaust - VW Salvador 18"
Ex: Opel Astra G '02 - 1.8 16v - Stage 1 - 135pk/183Nm
Ex: Opel Astra G '98 - 1.6 8v - 75pk/128Nm
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Edition 30 verzekeren

Bericht door ChielED35 »

Dit klinkt mij als de grootst mogelijke onzin. 40 jaar en 11 schadevrije jaren, je bent toch geen kleuter meer!

Wat is de reden van fbto om je schadevrije jaren niet vrij te geven? Dit moet opgenomen zijn in de database van Roydata en is door iedere verzekeraar over te nemen. Ben wel benieuwd wat de reden is en dit is ook wel belangrijk in het verdere proces.

Ik kan je wel helpen aan een verzekering. Heb pas iemand geholpen met een 6R, 20 jaar en 2 schadevrije jaren...dat lukte prima. Daar heb ik een mannetje voor. Hij heeft alleen wel liever dat je verder ook al je verzekeringen onderbrengt bij hem haha.

Als je wilt dat ik je help stuur me dan even een PM met al je gegevens, als het niet compleet is kan ik er niets mee.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Edition 30 verzekeren

Bericht door ChielED35 »

MatthijsGTI schreef:Waar zijn jullie verzekerd dan al ik vragen mag?
ik zit bij CB met mijn Cupra. Ben 36...gewoon verzekert zonder probleem
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
HansR
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 feb 2018, 17:36
Type auto: Golf R
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Edition 30 verzekeren

Bericht door HansR »

Noordhollandsche. Heb een inlogcode van ze. Kan mijn verzekeringen dus online inzien en ook mijn schade vrije
jaren bij Roydata.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Edition 30 verzekeren

Bericht door FreaQ »

MatthijsGTI schreef: 04 jun 2018, 20:06 Dan snap er even helemaal niets van, lijkt wel of ze alleen in moeilijkheden denken i.p.v. mogelijkheden🙈

Fbto en centraal beheer verzekeren onder de 40 jaar is uitgesloten vanwege risicogroep/auto.

Ze kunnen het mss wel inzien maar moest ook vrijgegeven worden en dat deden ze niet, kan ik er wel weggaan maar ben nog niet echt een maatschappij tegengekomen wie behulpzaam is. Of voor 80/90 euro wa+ in de maand en vanaf 40 voor de helft.

Zou bij beide maatschappijen in februari dit jaar van kracht zijn gegaan.

Waar zijn jullie verzekerd dan al ik vragen mag?
Ik zit bij NH1816, Me ouders zitten daar al jaren en ik ben der eigenlijk gewoon bij gestroomd vanaf me scootertoid.
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
MatthijsGTI
Berichten: 114
Lid geworden op: 02 jun 2012, 22:30
Type auto: Golf ED30

Re: Edition 30 verzekeren

Bericht door MatthijsGTI »

Vanmiddag eindelijk een maatschappij gevonden😎

Voor zowel het eendagskenteken als de uiteindelijke verzekering kan ik voor geschikt geld bij de ANWB terecht.

Haal dan mijn daily bij de huidige maatschappij weg en die gaat ook naar de ANWB, de 11 schadevrije jaren gaan daarvan op de golf en op de daily krijg ik 8 tredes korting.

Eind goed al goed maar had er echt een zwaar hoofd in, vanmorgen schoot het idee nog door mijn gedachten de afspraak bij de rdw voor schouwen maar te moeten annuleren..

Het is gewoon idd van de zotte dat je met 39,5 jaar en 11 schadevrije jaren doodleuk bij meerdere maatschappijen geweigerd word met je Edition 30😳

Bedankt allemaal voor de tips en meedenken, Top!

Groeten,

Matthijs
JP-GTi
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 dec 2015, 19:17
Type auto: Golf 7 facelift GTi

Re: Edition 30 verzekeren

Bericht door JP-GTi »

Iedereen kan wel zeggen dt ze jonger zijn en wel een verzekering hebben afgesloten maar het gaat hier specifiek om verscherpte eisen bij nieuwe verzekeringen na februari dit jaar !!
Ik kreeg met 39jaar, en 16 schadevrije jaren geen POLO GTi met DSG verzekerd. Handbak ging wel (FBTO)
Gebruikersavatar
jannick
Berichten: 473
Lid geworden op: 23 sep 2016, 22:24
Type auto: Golf V R32

Re: Edition 30 verzekeren

Bericht door jannick »

Even voor mij als leek....waarom nu wel een handbak en geen dsg? Welke grote reden zit hier in tussen wel of niet verzekeren..
JP-GTi
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 dec 2015, 19:17
Type auto: Golf 7 facelift GTi

Re: Edition 30 verzekeren

Bericht door JP-GTi »

DSG zal vaker gestolen worden, lijkt me. Ik heb toen gebeld met FBTO en de beste man achter de computer wist niet precies de reden, maar als de computer nee zegt, kan hij er nauwelijks wat aan doen (niets dus) Hij vermoedde inderdaad ook dat DSG vaker gestolen wordt.
Gebruikersavatar
jannick
Berichten: 473
Lid geworden op: 23 sep 2016, 22:24
Type auto: Golf V R32

Re: Edition 30 verzekeren

Bericht door jannick »

JP-GTi schreef: 06 jun 2018, 08:57 DSG zal vaker gestolen worden, lijkt me. Ik heb toen gebeld met FBTO en de beste man achter de computer wist niet precies de reden, maar als de computer nee zegt, kan hij er nauwelijks wat aan doen (niets dus) Hij vermoedde inderdaad ook dat DSG vaker gestolen wordt.
Aah oke duidelijk! Thanks
Gebruikersavatar
KeesGTI
Berichten: 125
Lid geworden op: 13 apr 2013, 23:16
Type auto: Golf MK5 GTI ED30
Locatie: Fryslân

Re: Edition 30 verzekeren

Bericht door KeesGTI »

JP-GTi schreef: 06 jun 2018, 08:57 DSG zal vaker gestolen worden, lijkt me. Ik heb toen gebeld met FBTO en de beste man achter de computer wist niet precies de reden, maar als de computer nee zegt, kan hij er nauwelijks wat aan doen (niets dus) Hij vermoedde inderdaad ook dat DSG vaker gestolen wordt.
Oudjes met een "automaat" geven nog wel eens per ongeluk gas in plaats van te remmen :lol:

Maar zonder gekheid, mijn lopende verzekering ging maart dit jaar op jaarbasis ook met 200 euro omhoog bij de Aegon omdat hij opeens in een hoger risico viel...
Golf V GTI Edition 30
Golf II GTI 16V
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Edition 30 verzekeren

Bericht door FreaQ »

KeesGTI schreef: 07 jun 2018, 22:15
JP-GTi schreef: 06 jun 2018, 08:57 DSG zal vaker gestolen worden, lijkt me. Ik heb toen gebeld met FBTO en de beste man achter de computer wist niet precies de reden, maar als de computer nee zegt, kan hij er nauwelijks wat aan doen (niets dus) Hij vermoedde inderdaad ook dat DSG vaker gestolen wordt.
Oudjes met een "automaat" geven nog wel eens per ongeluk gas in plaats van te remmen :lol:

Maar zonder gekheid, mijn lopende verzekering ging maart dit jaar op jaarbasis ook met 200 euro omhoog bij de Aegon omdat hij opeens in een hoger risico viel...
Wat een bullshit.. die verzekering maatschappijen maken er wel weer een potje van. Heb je er nog iets tegen kunnen doen ?
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Edition 30 verzekeren

Bericht door ChielED35 »

FreaQ schreef:
KeesGTI schreef: 07 jun 2018, 22:15
JP-GTi schreef: 06 jun 2018, 08:57 DSG zal vaker gestolen worden, lijkt me. Ik heb toen gebeld met FBTO en de beste man achter de computer wist niet precies de reden, maar als de computer nee zegt, kan hij er nauwelijks wat aan doen (niets dus) Hij vermoedde inderdaad ook dat DSG vaker gestolen wordt.
Oudjes met een "automaat" geven nog wel eens per ongeluk gas in plaats van te remmen :lol:

Maar zonder gekheid, mijn lopende verzekering ging maart dit jaar op jaarbasis ook met 200 euro omhoog bij de Aegon omdat hij opeens in een hoger risico viel...
Wat een bullshit.. die verzekering maatschappijen maken er wel weer een potje van. Heb je er nog iets tegen kunnen doen ?
Kun je niets tegen doen, behalve overstappen. Heb al zo vaak discussie gevoerd met verscheidene partijen over die absurde prijsverhogingen, het is slikken of vertrekken. Is vrij simpel.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
HansR
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 feb 2018, 17:36
Type auto: Golf R
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Edition 30 verzekeren

Bericht door HansR »

Die premieverhogingen zijn het gevolg van een combined ratio die boven de 100% bij verzekeringsmaatschappijen. Te weinig premie om de schades te dekken. En het lukt ze niet om hier verandering in te brengen dus er zullen nog wel meer verhogingen volgen.

Wat kun je hier aan doen. Een mannetje zoeken,zoals Chiel aangaf, die jouw verzekeringen gaat beheren. Liefst bij één maatschappij. Dat noemen ze een pakketpolis. Dan krijg je vaak al korting. Stijgt de premie van jouw autoverzekering buitensporig dan overleg je even met elkaar. In mijn geval ging ik van regio 3 naar regio 1.
Premies in regio 1 liggen een stuk lager.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Edition 30 verzekeren

Bericht door ChielED35 »

Het is eigenlijk wel droevig dat wanneer je wederom een schadevrij jaar toevoegt aan je score dat je alsnog om je oren wordt geslagen met een verhoging van 15%. Vroeger ging je nog wel eens minder betalen als je schadevrij reed. Nu is de enige manier om minder te gaan betalen overstappen lijkt het wel
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
HansR
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 feb 2018, 17:36
Type auto: Golf R
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Edition 30 verzekeren

Bericht door HansR »

Klopt Chiel, overstappen of onderhandelen. Een goede tussenpersoon heeft Rolls. Dat is een programma waarmee hij een premie kan uitrekenen voor een auto. Alle maatschappijen in Nedrland zitten daarin en ook de voorwaarden.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
JP-GTi
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 dec 2015, 19:17
Type auto: Golf 7 facelift GTi

Re: Edition 30 verzekeren

Bericht door JP-GTi »

Een tussen persoon hoeft niet perse goedkoper te zijn. Hij int een 30-35% van jouw maandpremie, dus hoe kan die goedkoper zijn dan als je het zelf regelt. Voorwaarden zijn hetzelfde als je maar goed kijkt.

Een polis die in je totaalpakket past, kan en pakketkorting geven, maar als je bijv. je inboedel wat rekeningen hebt, dan kan het zijn dat zelfs je autoverzekering denkt, die claimt veel dus wij gaan ook even omhoog. Been there, done that
MatthijsGTI
Berichten: 114
Lid geworden op: 02 jun 2012, 22:30
Type auto: Golf ED30

Re: Edition 30 verzekeren

Bericht door MatthijsGTI »

Heb alles inmiddels tot grote tevredenheid kunnen regelen maar idd frustrerend is het wel!

Bij fbto en centraal beheer vertelden ze me dat het een risico-auto zou betreffen, vaak gestolen al dan niet voor criminele doeleinden, meer dan normaal bij ongelukken betrokken etc

Daarom hadden ze bij beide sinds februari dit jaar ingevoerd dat hij zo dus expliciet met dsg niet te verzekeren is bij ze onder de 40 jaar.

Zit er idd niets anders op dan je lopende verzekering van de daily er ook weg te halen en beide onder te brengen bij een welwillende maatschappij!
Gebruikersavatar
KeesGTI
Berichten: 125
Lid geworden op: 13 apr 2013, 23:16
Type auto: Golf MK5 GTI ED30
Locatie: Fryslân

Re: Edition 30 verzekeren

Bericht door KeesGTI »

FreaQ schreef: 10 jun 2018, 14:45
KeesGTI schreef: 07 jun 2018, 22:15
JP-GTi schreef: 06 jun 2018, 08:57 DSG zal vaker gestolen worden, lijkt me. Ik heb toen gebeld met FBTO en de beste man achter de computer wist niet precies de reden, maar als de computer nee zegt, kan hij er nauwelijks wat aan doen (niets dus) Hij vermoedde inderdaad ook dat DSG vaker gestolen wordt.
Oudjes met een "automaat" geven nog wel eens per ongeluk gas in plaats van te remmen :lol:

Maar zonder gekheid, mijn lopende verzekering ging maart dit jaar op jaarbasis ook met 200 euro omhoog bij de Aegon omdat hij opeens in een hoger risico viel...
Wat een bullshit.. die verzekering maatschappijen maken er wel weer een potje van. Heb je er nog iets tegen kunnen doen ?
Je kan er helaas weinig tegen doen... overstappen was eigenlijk ook niet voordeliger naar een andere verzekering.
Er was nog een enkele verzekering die een klasse 3 alarm systeem vereiste en die dan ook nog eens een geldige keuring moest hebben (dit moet je jaarlijks laten doen)
Ik had zelf een klasse 3 en deze heb ik laten keuren en ben overgestapt, ging ook even uit principe om niet paar honderd euro meer te betalen en er niets extra`s voor terug te krijgen. Uiteindelijk heb ik er een volle tank brandstof aan over gehouden....Daar beleef ik dan wel weer plezier aan :lol:
Golf V GTI Edition 30
Golf II GTI 16V
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Edition 30 verzekeren

Bericht door bzb »

ik zit al jaren all risk bij de hema, goedkoop en goed!
Plaats reactie

Terug naar “Forum Tips & Trucs en Vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten