problemen turbo ?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
frederik_w
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jul 2018, 16:18
Type auto: golf mk6 GTI

problemen turbo ?

Bericht door frederik_w »

hallo iedereen.

vrijdag met mijn mk6 gti langs geweest bij de tuner voor cts intake + chiptuning. bleek na de tuning dat de wagen "slechts" 262pk en 411nm kon leveren wat normaal iets van een +-280pk zou moeten geweest zijn, ook hield de motor het koppel zo lang niet vast zoals normaal zou moeten volgens de tuner. uitleg van de tuner was dat de turbodruk niet genoeg verhoogd kon worden zoals normaal wel zou moeten kunnen en zou er iets met de turbo zijn. daarna met de wagen gereden en de wagen reed goed behalve tussen 2500-3000 toeren bij licht optrekken hield de wagen in en voelde dit niet goed. bij volgas liep de wagen wel vlot. terug gereden naar de tuner en deze zei dat dit inhouden ook zou kunnen komen door probleem met de turbo. hierna hebben we besloten de standaard instellingen terug te zetten, maar wel de cts intake te laten zitten. hierna een rit gereden van +- 1,5uur en de wagen had in het begin nog altijd de aarzeling tussen 2500-3000 toeren :cry: maar na een tijd gereden te hebben geen problemen meer mee gehad en het inhouden was weg.

enkele uren later de wagen terug gestart en deze viel direct terug stil en gaf een foutmelding. hierna terug gestart, wat vlot ging. foutmelding blijft staan maar wagen rijd verder perfect en houd niet meer in. verder kwa rijden nu geen problemen meer mee behalve dat deze foutmelding er nog opstaat :?
voor de tuning reed de wagen heel goed behalve dat deze naar mijn idee wel vrij warm loopt, olietemp van 115° bij rustig rijden op gewone wegen en olietemp van 120° bij rustig 125km/h op de snelweg. buitentemp was wel 30°. ook zei de tuner dat mijn wagen in vergelijking met andere gti's warm loopt om de testbank, maar het was wel 40° in de testcel, dus weet niet of dit vergelijkbaar is.

hebben jullie enig idee wat het probleem kan zijn ? bij de standaard run op testbank haalt de auto wel de cijfers die hij zou moeten hebben en rijd hij goed, vind het raar dat er dan wat aan de turbo zou schelen.

tuning is overigens gedaan bij een zeer bekende en goede tuner, maar deze zijn momenteel met verlof en ik graag eens andere meningen gehoord.
iemand een idee wat een nieuwe turbo + montage moet kosten ?

groeten Frederik
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: problemen turbo ?

Bericht door ferry »

Klink mij als een beunhaas tuner. Je zegt dat het niet zo is dus het zal wel niet. Maar goede tuners kunnen je direct vertellen wat er aan de hand is. Ze hebben de auto aan de computer hangen en kunnen zien of de gevraagde waardes worden gehaald.De software terug zetten slaat naar mijn mening ook nergens op. Probleem met je turbo zou altiijd aanwezig zijn. Tenzij het een lekkage is die bij meer druk dus meer lekt. Wederom terug te vinden.
Mijn mening, ga naar iemand die er verstand van heeft!
De gehaalde temperaturen zijn niet vreemd met het weer van afgelopen dagen.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
frederik_w
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jul 2018, 16:18
Type auto: golf mk6 GTI

Re: problemen turbo ?

Bericht door frederik_w »

ja ik vind het zelf ook echt een raar verhaal, maar dit is echt een heel goede tuner, vele wagens hier op het forum zijn hierdoor getuned en ook wagens van vrienden van mij. wil liefst de naam van de tuner hier niet vermelden omdat zij hier volgens mij zeker niet fout in zijn. en ze zijn ook zeker bereid mij na hun verlof verder te helpen. enkel hebben ze nu dus verlof en zijn ze voor mij niet bij de deur.
maar ik heb gehoord van prijzen rond 2000 euro voor de turbo te vervangen, zijn dit realistische prijzen ?
Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 486
Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
Type auto: GTI ed 35

Re: problemen turbo ?

Bericht door JeroenGTIed35 »

Ben dan wel benieuwd naar de tuner dan?

Deze info kan je hier ook gerust delen.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
frederik_w
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jul 2018, 16:18
Type auto: golf mk6 GTI

Re: problemen turbo ?

Bericht door frederik_w »

Tuning is gebeurd bij dvx. Dus probleem ligt volgens mij wel degelijk bij de auto en niet bij de tuner
sebasss2
Berichten: 163
Lid geworden op: 22 mei 2016, 19:45
Type auto: Golf 7 GTI PP
Locatie: Zeeuwsvlaanderen

Re: problemen turbo ?

Bericht door sebasss2 »

Dat vermogen is denk ik prima, je inlaat temperatuur bepaalt veel. Zo als je zelf al aangeeft 40 graden is natuurlijk aan de hoge kant.

Wat je eens zou kunnen proberen is een log te maken met VCDS systeem.
Stationair loopt hij wel goed?
frederik_w
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jul 2018, 16:18
Type auto: golf mk6 GTI

Re: problemen turbo ?

Bericht door frederik_w »

stationair loopt hij idd goed.
maar zou toch denken dat de tuner zelf weet dat dit aan de warmte zou liggen, maar volgens hun is er iets mis met de turbo
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: problemen turbo ?

Bericht door MK5GTI08 »

Welke foutmelding staat er in?
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
frederik_w
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jul 2018, 16:18
Type auto: golf mk6 GTI

Re: problemen turbo ?

Bericht door frederik_w »

auto daarstraks laten uitlezen bij een lokale vw monteur. Stonden een aantal foutmeldingen in. Volgens de monteur was een van de fouten van de inlaatsensor. Hij heeft alle fouten gereset. Motorstoring lampje was uit. Ginder vertrokken en auto hield terug in 🙄 na een tijdje rijden motorstoring lampje terug aan en auto reed terug beter. De monteur zat de eerste weken al volgeboekt dus kon mij niet verder helpen. Maar hij dacht ergens een lek in een leiding of iets van een klep in de inlaat. Maar zeker geen kapotte turbo volgens hem. Ga de wagen nu gewoon laten staan en bij dvx laten uitlezen wanneer zij uit verlof zijn. En kijken wat zij zeggen.
Wel echt bizar allemaal. Begin zelf te denken dat de cts intake mss oorzaak van het probleem is, al was dit volgens de monteur alsook volgens dvx zeker niet de oorzaak
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: problemen turbo ?

Bericht door Vissa »

Heeft de MK6 GTI een MAF oftewel LMM in het inlaat traject zitten? Ik weet niet of het CTS filter flink in de olie staat, maar MAF/LMM meters staan erom bekend dat ze een druppeltje olie niet leuk vinden. Als die van slag raakt kan de motor inderdaad heel raar gaan doen.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
frederik_w
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jul 2018, 16:18
Type auto: golf mk6 GTI

Re: problemen turbo ?

Bericht door frederik_w »

Er zit wel een sensor op de inlaatbuis. Welk type dit is weet ik niet
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: problemen turbo ?

Bericht door ChielED35 »

Vissa schreef:Heeft de MK6 GTI een MAF oftewel LMM in het inlaat traject zitten? Ik weet niet of het CTS filter flink in de olie staat, maar MAF/LMM meters staan erom bekend dat ze een druppeltje olie niet leuk vinden. Als die van slag raakt kan de motor inderdaad heel raar gaan doen.
Dat is bij een CTS filter niet het geval, dat geeft geen probleem met de LMM
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
frederik_w
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jul 2018, 16:18
Type auto: golf mk6 GTI

Re: problemen turbo ?

Bericht door frederik_w »

had weer foutcode op de auto, dus terug naar de monteur en aan de pc gehangen. fout op intake sensor + hij gaf volgens de monteur aan dat het mengsel te rijk was :shock:

naar huis gereden, cts van de auto gehaald, fouten gaan laten resetten. auto rijd nu terug heel goed en geeft geen fout meer aan na een hele tijd rijden. motor voelt ook weer sterker aan dan wanneer de cts erop zat.

wilde de cts toch zowiezo van de auto halen omdat het geluid niet echt is wat ik ervan verwachte. dus standaard intake dan maar.

nu zo verder rijden tot dvx weer open is en laten mappen met standaard intake, ben benieuwd hoe dit gaat aflopen :oops:
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: problemen turbo ?

Bericht door MK5GTI08 »

Heel raar. Weet je zeker dat je LMM 100% goed zat? Als je je software laat herschrijven kan dat gewoon met de CTS hoor. Heb je een foutcode toevallig (P-nummer)?
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: problemen turbo ?

Bericht door Vissa »

Dat is idd heel raar! Lijkt erop dat er dan iets niet goed zit met de CTS erop? Normaliter mag dat geen verschil maken als je een intake vervangt.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
tommy
Berichten: 506
Lid geworden op: 07 aug 2013, 13:14
Type auto: 7 gti dsg
Locatie: belgium

Re: problemen turbo ?

Bericht door tommy »

:D :D :lol:
mk7 gti 325 pk 525nm
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: problemen turbo ?

Bericht door Henniej »

Wil zo graag meedenken en reageren alleen, snap hier helemaal niets meer van. :lol:
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
tommy
Berichten: 506
Lid geworden op: 07 aug 2013, 13:14
Type auto: 7 gti dsg
Locatie: belgium

Re: problemen turbo ?

Bericht door tommy »

het ligt nooit aan de tuner :o altijd zelfde verhaal daarom verbaasd mij dit niet :D
mk7 gti 325 pk 525nm
frederik_w
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jul 2018, 16:18
Type auto: golf mk6 GTI

Re: problemen turbo ?

Bericht door frederik_w »

Ik heb toen de cts erop zat nagekeken of alles goed vast zat en dergelijke. Dit was allemaal ok.
Ik snap er zelf ook niks van, na de verlof maar eens horen bij dvx om de auto te laten tunen met de standaard intake
Gebruikersavatar
Demon
Berichten: 306
Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
Type auto: Golf 7 R Facelift
Locatie: Belgie

Re: problemen turbo ?

Bericht door Demon »

Bizar verhaal. Zeer bekende en goede tuner. Wagen draait vierkant na bezoekje tuner.
Wagen draait perfect na het verwijderen van hardware en fout codes bij dealer. :D
Ik ga na het verlof terug om de wagen te laten chippen met standaard intake. :?:
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: problemen turbo ?

Bericht door MK5GTI08 »

Wat ik zou doen is schroef dat filter erop. Zorg dat de auto storingsvrij is. Gaat rijden totdat het motorlampje gaat branden, lees hem uit, schrijf de p-codes op en ga vanuit daar beredeneren. Nu heb je een CTS intake voor jan-met-de-korte-achternaam en ga je chippen zonder CTS. Dat is echt zonde.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
frederik_w
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jul 2018, 16:18
Type auto: golf mk6 GTI

Re: problemen turbo ?

Bericht door frederik_w »

de cts intake wil ik er zowiezo af, want het geluid hiervan valt me tegen.

ja ik weet dat het raar klinkt van terug te gaan chippen, maar heb hier wel voor betaald en wil dus wel meer vermogen
tommy
Berichten: 506
Lid geworden op: 07 aug 2013, 13:14
Type auto: 7 gti dsg
Locatie: belgium

Re: problemen turbo ?

Bericht door tommy »

wat een zonde je hebt er voor betaald maar de goede tuner lost het probleem niet
dit klinkt als een echo in mjin oren ;)
mk7 gti 325 pk 525nm
frederik_w
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jul 2018, 16:18
Type auto: golf mk6 GTI

Re: problemen turbo ?

Bericht door frederik_w »

Vertel?
tommy
Berichten: 506
Lid geworden op: 07 aug 2013, 13:14
Type auto: 7 gti dsg
Locatie: belgium

Re: problemen turbo ?

Bericht door tommy »

ik hoef niet in te gaan op details ieder denkt het zijne erover als het mengsel te hoog was komt dat allesins niet door de intake
en zoals je al zij zal de tuner uw probleem na de vakantie oplossen ik zou zeggen good luck ;)
mk7 gti 325 pk 525nm
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten