Welke olie moet ik gebruiken?!

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
MK7love
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jul 2018, 00:41
Type auto: Golf 7 Gti

Welke olie moet ik gebruiken?!

Bericht door MK7love »

Ja daar was ik weer :twisted:
Wie o wie is zo vriendelijk om te vertellen welke olie ik in mijn golf 7 gti performance (bj 2013) moet gooien?
Ik zou ook graag de olie filter ergens willen kopen, of zal ik dat gewoon bij volkswagen doen?
In het boekje staan de volgende specificaties:

Variabele service Q16 (LongLife) VW 504 00

Vaste sevice QI1,QI2 / 3/4/7 (tijd- of afstandsafhankelijk) VW 502 00

En dan nog maar de vraag 5w-30 of 40? Castrol? :)

Alvast dank heren.
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Welke olie moet ik gebruiken?!

Bericht door MK5benGTI »

Type olie kan iemand anders je vast en zeker vertellen. Olie niet bij de dealer bestellen maar gewoon bij een grote olie handelaar. Zoals oliewereld.
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Welke olie moet ik gebruiken?!

Bericht door Henniej »

5W/30 Castroll en uiterst om de 10.000 a 15.000 olie verversen.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
Ascari
Berichten: 95
Lid geworden op: 19 jan 2015, 02:56
Type auto: Polo GTI 1.8T 9N3

Re: Welke olie moet ik gebruiken?!

Bericht door Ascari »

Je kan 5W30 van Castrol gebruiken. De VW dealers zijn daar zelf van afgestapt en gebruiken bij een olie wissel voornamelijk Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30. Deze is ook geschikt voor VW 504.00/507.00.
There is no 'we' in GTI.
MK7love
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jul 2018, 00:41
Type auto: Golf 7 Gti

Re: Welke olie moet ik gebruiken?!

Bericht door MK7love »

https://www.shopdap.com/vw-mk7-gti-oil-change-kit.html

Deze kit wordt vaak gebruikt in youtube filmpjes (ook door bijv deze man die er vanalles afweet) --> https://www.youtube.com/watch?v=xKWo6eU9ipM

Iemand ervaring hiermee?
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Welke olie moet ik gebruiken?!

Bericht door bzb »

5w30 altijd goed, wil wellicht ook over op 0w30, onder het motto hoe dunner hoe beter

in de toyota van m'n vrouw doe ik 0w20, lijkt wel water :mrgreen:


filter en plug, en eigenlijk alle onderdelen haal je gewoon bij de brezan ofzo op kenteken

oliefilter afdraai dop van ebay

bougies raad ik ebay aan en dan uit china,, setje orginele vw ngk platinums of weet ik veel wat er in moest voor rond de 30 euro
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Welke olie moet ik gebruiken?!

Bericht door bzb »

MK7love schreef: 31 jul 2018, 22:31 https://www.shopdap.com/vw-mk7-gti-oil-change-kit.html

Deze kit wordt vaak gebruikt in youtube filmpjes (ook door bijv deze man die er vanalles afweet) --> https://www.youtube.com/watch?v=xKWo6eU9ipM

Iemand ervaring hiermee?
dat zal wel wat kosten met verzenden uit de states, gewoon olie van oliewereld, onderdelen los sprokkelen kom je ook op 65 euro uit

en gewoon een trechter gebruiken en niet zoals die vent uit het filmpje, want het waait best buiten :)

wel een goed idee voor staaldeeltjes om een neodeum magneet op de bout te magneten :) ga dat ook is proberen heb er zat liggen dus ook op het oliefilter
MK7love
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jul 2018, 00:41
Type auto: Golf 7 Gti

Re: Welke olie moet ik gebruiken?!

Bericht door MK7love »

Ja haha niet echt handig hoe hij het doet idd.
Ik heb begrepen dat Volkswagen zelf 2 jaar geleden op Shell olie is overgestapt maargoed ik ga mijn auto met Castrol Edge Titanium 5w30 vullen.
Is het van belang wat voor oliefilter erin moet of kan ik gewoon via een website een oliefilter bestellen die erin past of maar beter naar de dealer gaan om zo een filter te halen?
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Welke olie moet ik gebruiken?!

Bericht door Schippersss »

Als je allemaal niet weet, rij naar een garage en laat daar doen. Die paar tientjes meer. Wat armoe allemaal, bij een aankoop mag het alles kosten en daarna op onderhoud niks.
MK7love
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jul 2018, 00:41
Type auto: Golf 7 Gti

Re: Welke olie moet ik gebruiken?!

Bericht door MK7love »

Schippersss schreef: 01 aug 2018, 15:07 Als je allemaal niet weet, rij naar een garage en laat daar doen. Die paar tientjes meer. Wat armoe allemaal, bij een aankoop mag het alles kosten en daarna op onderhoud niks.
Vreselijk persoon die je bent, rot lekker op als je zo komt praten? Niemand vraagt om jou mening flikkertje :lol: :lol: :lol:
MK7love
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jul 2018, 00:41
Type auto: Golf 7 Gti

Re: Welke olie moet ik gebruiken?!

Bericht door MK7love »

Ik ben gegaan voor de Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30.
Voor 6 liter heb ik maar 38 euro ex betaald. Nu nog even de filter en afdraaiplug.

Bedankt voor de hulp!
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Welke olie moet ik gebruiken?!

Bericht door ChielED35 »

MK7love schreef:
Schippersss schreef: 01 aug 2018, 15:07 Als je allemaal niet weet, rij naar een garage en laat daar doen. Die paar tientjes meer. Wat armoe allemaal, bij een aankoop mag het alles kosten en daarna op onderhoud niks.
Vreselijk persoon die je bent, rot lekker op als je zo komt praten? Niemand vraagt om jou mening flikkertje :lol: :lol: :lol:
Praat even normaal zeg alsjeblieft. Hier gaan we met respect met elkaar om, niet op deze manier.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Welke olie moet ik gebruiken?!

Bericht door bzb »

dat soort taalgebruik is toch ruimvoldoende voor een ban
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Welke olie moet ik gebruiken?!

Bericht door ChielED35 »

bzb schreef:dat soort taalgebruik is toch ruimvoldoende voor een ban
Eens, maar ik geloof in het principe van een 2e kans en persoonlijke groei van mensen, dus wou ik het even hierbij laten ;)
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Welke olie moet ik gebruiken?!

Bericht door bzb »

ah zit je nog in die fase van het leven :mrgreen: wel nobel
MK7love
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jul 2018, 00:41
Type auto: Golf 7 Gti

Re: Welke olie moet ik gebruiken?!

Bericht door MK7love »

Owja en niks wordt er gezegd tegen meneer die bijdehand komt doen op dit forum? @ schipperrs
MK7love
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jul 2018, 00:41
Type auto: Golf 7 Gti

Re: Welke olie moet ik gebruiken?!

Bericht door MK7love »

ChielED35 schreef: 02 aug 2018, 09:12
MK7love schreef:
Schippersss schreef: 01 aug 2018, 15:07 Als je allemaal niet weet, rij naar een garage en laat daar doen. Die paar tientjes meer. Wat armoe allemaal, bij een aankoop mag het alles kosten en daarna op onderhoud niks.
Vreselijk persoon die je bent, rot lekker op als je zo komt praten? Niemand vraagt om jou mening flikkertje :lol: :lol: :lol:
Praat even normaal zeg alsjeblieft. Hier gaan we met respect met elkaar om, niet op deze manier.
Als ik respect krijg van mensen geef ik 10x meer respect terug, als iemand zo komt praten zo "irritant bijdehand" dan mag hij de volle laag krijgen ook, en dan ben ik nog netjes geweest ook. Zulke mensen horen hier niet thuis op dit forum, al ben ik nog niet zo lang lid. Kijkt u maar naar mijn vorige posts, altijd vriendelijk maargoed het zal wel aan mij liggen :roll:
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Welke olie moet ik gebruiken?!

Bericht door Vissa »

MK7love schreef: 02 aug 2018, 16:51 Owja en niks wordt er gezegd tegen meneer die bijdehand komt doen op dit forum? @ schipperrs
Hij heeft gewoon gelijk. Je koopt een, ,,dikke'' hot hatch maar geen verstand van onderhoud maar toch erop besparen?

Je moet het helemaal zelf weten, maar ik zou VW het lekker laten doen voor die paar tientjes meer. Verkloot je het in ieder geval niet, worden er originele en voorgeschreven onderdelen gebruikt en je krijgt weer een stempel.

Niks bijdehands aan. Je reactie is zwaar overtrokken. P.P.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Welke olie moet ik gebruiken?!

Bericht door ferry »

Vissa schreef: 02 aug 2018, 17:19
MK7love schreef: 02 aug 2018, 16:51 Owja en niks wordt er gezegd tegen meneer die bijdehand komt doen op dit forum? @ schipperrs
Hij heeft gewoon gelijk. Je koopt een, ,,dikke'' hot hatch maar geen verstand van onderhoud maar toch erop besparen?

Je moet het helemaal zelf weten, maar ik zou VW het lekker laten doen voor die paar tientjes meer. Verkloot je het in ieder geval niet, worden er originele en voorgeschreven onderdelen gebruikt en je krijgt weer een stempel.

Niks bijdehands aan. Je reactie is zwaar overtrokken. P.P.
Niet helemaal.
Je kan het toch leren. Heeft niet zo zeer met zuinig te maken. Hij was niet begonnen ik wil me olie verwisselen en zo goedkoop mogelijk want ik wil besparen op het onderhoud. Is toch juist slim als je het eenmaal kan scheelt je elke keer geld die je in zaken kan steken die je wel liever door een garage wil laten doen. Of helemaal voor wat anders. Als je met een uurtje klaar bent en het scheelt je 100 euro op de dealer kan je voor dat geld best leuke dingen doen.

Was dus idd een beetje overdreven reactie van schippersss vind ik zelf!
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
MK7love
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jul 2018, 00:41
Type auto: Golf 7 Gti

Re: Welke olie moet ik gebruiken?!

Bericht door MK7love »

Ik kom hier op dit forum om advies te vragen, voordat ik advies ga vragen heb ik al besloten om het zelf te doen.
Ik vraag jullie advies welke olie en niet hoe ik de olie moet vervangen? Als ik gewoon netjes antwoord krijg net als sommige leden, dan koop ik die olie en ververs ik mijn autotje.

Ik vraag jullie niet of ik het zelf moet doen of naar de dealer moet gaan? Als je eens goed leest vraag ik gewoon welke olie erin moet klaar, zo simpel is dat. Kom niet met andere antwoorden want daar vraag ik niet naar. ;)
Gebruikersavatar
Demon
Berichten: 306
Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
Type auto: Golf 7 R Facelift
Locatie: Belgie

Re: Welke olie moet ik gebruiken?!

Bericht door Demon »

@ferry
+1

@MK7love

Trek het je niet aan kerel. Je deed helemaal niets verkeerds.
Hier zijn er zovelen die rommel van Alie express kopen. Over besparen gesproken. :lol:
Een forum dient uiteindelijk om info te winnen. Idiote opmerking zonder enige meerwaarde zal je altijd krijgen. ;)

Grtjs Demon
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Welke olie moet ik gebruiken?!

Bericht door ChielED35 »

Ben het eens met Ferry, ben het eens met MK7love dat je gewoon wat informatie zoekt om dingen lekker zelf te doen en dat je hiervoor gewoon normale antwoorden voor krijgt...maar wat ik niet accepteer is dat er willekeurig geroepen wordt dat men maar op moet rotten en dat men een flikkertje is. Respect naar elkaar is een groot goed, soms is dat ver te zoeken en dat stoort me.

Hiermee wilde ik graag even het laatste woord hebben en dit geneuzel afsluiten. Laten we elkaar lekker blijven helpen en het vooral gezellig houden. Proost ;)
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Welke olie moet ik gebruiken?!

Bericht door Schippersss »

Wat heb ik hier verkeerd gezegd dan? Dat het verstandig is om het bij een garage te laten doen met z’n mooie, dure, auto? Ook goed voor de stempels in je boekje, wordt toch altijd naar gekeken of gevraagd met verkoop. Maar goed, zo te lezen hebben we hier te maken met een zogenoemde ‘tokkie’ die meteen de respect kaart trekt, dus maak er veder geen woorden meer vuil aan.
MK7love
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jul 2018, 00:41
Type auto: Golf 7 Gti

Re: Welke olie moet ik gebruiken?!

Bericht door MK7love »

Bij deze ook laatste post van mijn kant. @ schipperrs -> er is helemaal niks mis met de info die je geeft maar juist om hoe je het overbrengt. Misschien heb je het zelf niet door maar als er zoveel mensen zeggen dat het niet klopt dan ligt het toch echt wel aan jou kerel.

Bedankt allen, olie is inmiddels vervangen samen met alle filters ^^ :mrgreen:
scully
Berichten: 173
Lid geworden op: 11 feb 2019, 20:06
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Welke olie moet ik gebruiken?!

Bericht door scully »

MK7love schreef: 02 aug 2018, 00:29 Ik ben gegaan voor de Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30.
Voor 6 liter heb ik maar 38 euro ex betaald. Nu nog even de filter en afdraaiplug.

Bedankt voor de hulp!
Waar heb je dit besteld als ik vragen mag?
Golf 7 GTI
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten