Gti dsg oude V8 geluid

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
GTIrdam
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 okt 2018, 23:59

Gti dsg oude V8 geluid

Bericht door GTIrdam »

Hallo allemaal,

Sinds gisteren een ‘trotse’ bezitter van een lang begeerde gti dsg. Na deze te hebben opgehaald in Kiel, Noord Duitsland kreeg ik na ruim 500 km te hebben gereden toen ik had getankt, de melding olie bijvullen. Nou prima, litertje Castrol 5w 40 meteen gekocht en bijgevuld. Na een kleine 200km te hebben gereden (ik moest langs Brussel), begon de auto een gek geluid te maken. Een gierend geluid lijkt het wel. Aan de kant gezet, even afgekoeld, oliepeil gecheckt, alles leek op peil. Vervolgens de rit voortgezet en het geluid bleef, de dsg schakelde perfect op en terug. Auto had voldoende vermogen, enkel dat zware geluid. Gewoon doorgereden met 110km per uur. Vanochtend olie gechekt, netjes op pijl. Zag ook geen loszittende slangen oid. Alleen bij het starten kwam er een geluid uit dat een amerikaanse muscle car niet zou misstaan. Ongelooflijk, schommelt ook een beetje in de toeren. Niet mee gereden, maar weer uitgezet.

Aangezien ik ermee naar de rdw moet hoop ik dat jullie mij kunnen helpen. Ze zeggen weleens; het bezit van de zaak is het einde van het vermaak. Nou dit einde kwam wel heeel snel.

Ter info; de auto heeft 170k gelopen, geen originele uitlaat. Wel netjes onderhouden met boekjes en facturen. Bij 165k is de distributieriem, spanrollen, waterpomp en lambdasonde vervangen als ik de factuur mag geloven.
En ik heb deze gekocht bij een BMW dealer, zonder garantie.
Alvast bedankt!
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Gti dsg oude V8 geluid

Bericht door bzb »

uitlezen!! weten wij veel, kan van alles zijn, bobines, valse lucht
GTIrdam
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 okt 2018, 23:59

Re: Gti dsg oude V8 geluid

Bericht door GTIrdam »

Yes ga ik ook doen idd!

Heb contact opgenomen met Erwin van EM Service in Alblasserdam, heb een afspraak gemaakt. Ben benieuwd!
GTIrdam
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 okt 2018, 23:59

Re: Gti dsg oude V8 geluid

Bericht door GTIrdam »

Probleem is verholpen. Met dank aan Erwin van EmService.

Bleek dat de downpipe los was geschoten.

Topic kan dicht wat mij betreft.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 36 gasten