Chippen Golf 7 GTI

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: Chippen Golf 7 GTI

Bericht door GTI-mkVII »

Hou wel van wat veiliger geschreven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Thomk7GTI
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 dec 2018, 02:36
Type auto: MK7 GTI PP

Re: Chippen Golf 7 GTI

Bericht door Thomk7GTI »

Mijn Golf 7 is gechipt door de vorige eigenaar, echter weet ik zo niet bij wie. Ik had doorgekregen "Beek Autosport" maar bij Beek in Den Haag is de auto helaas niet bekend. Is er een manier om te achterhalen waar de auto gechipped is?
Anders komend voorjaar maar bij JD langs om de boel te laten herchippen.
MK7 GTI Performance
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Chippen Golf 7 GTI

Bericht door surfroy01 »

Een tuner/garage kan dat zien. Mijn golf 7 komt uit Duitsland en is blijkbaar door ABT getuned zag mijn garage in de software. Ik vermoed dus dat ie 270pk heeft ipv 230. Maar om zeker te zijn ga ik hem nog eens op een dyno zetten.
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Chippen Golf 7 GTI

Bericht door Henniej »

Vergeet niet. Dat elke dyno verschilt! De lucht die binnenkomt is heel erg belangrijk tijdens de runs! Ga naar een rollenbank die jaarlijks word geijkt! Is heel erg belangrijk. Anders kom je terug na huis met een teleurgesteld kop, :)

Bijvoorbeeld, dvx kan je terecht.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Thomk7GTI
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 dec 2018, 02:36
Type auto: MK7 GTI PP

Re: Chippen Golf 7 GTI

Bericht door Thomk7GTI »

surfroy01 schreef: 06 jan 2019, 09:17 Een tuner/garage kan dat zien. Mijn golf 7 komt uit Duitsland en is blijkbaar door ABT getuned zag mijn garage in de software. Ik vermoed dus dat ie 270pk heeft ipv 230. Maar om zeker te zijn ga ik hem nog eens op een dyno zetten.
Ik heb de 14e een afspraak voor een wintercheck bij de dealer, zal eens vragen of ze het na kunnen kijken! De vorige eigenaar claimt overigens zo'n 320pk, d.m.v. "iets" aan de uitlaat veranderd te hebben en een chip. Wil m nog wel eens op de bank hebben kijken hoeveel ie levert.
MK7 GTI Performance
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Chippen Golf 7 GTI

Bericht door Henniej »

Ja snap ik. Tegenwoordig zegt een papier velletje veel meer dan wat men kan zeggen van wat die zou moeten doen qua pk´s..

Tuners die altijd een schatting maken of zonder een rollenbank werken, zal ik nooit snappen.

Trouwens de uitlaat kan jij zelf ook checken. Mocht die ook daadwerkelijk 320 zijn, dan hoop ik ook dat de dsg bak is aangepast, koppelbegrenzer, de druk etc.. Beter en veiliger..
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Thomk7GTI
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 dec 2018, 02:36
Type auto: MK7 GTI PP

Re: Chippen Golf 7 GTI

Bericht door Thomk7GTI »

Henniej schreef: 06 jan 2019, 10:41 Ja snap ik. Tegenwoordig zegt een papier velletje veel meer dan wat men kan zeggen van wat die zou moeten doen qua pk´s..

Tuners die altijd een schatting maken of zonder een rollenbank werken, zal ik nooit snappen.

Trouwens de uitlaat kan jij zelf ook checken. Mocht die ook daadwerkelijk 320 zijn, dan hoop ik ook dat de dsg bak is aangepast, koppelbegrenzer, de druk etc.. Beter en veiliger..
Ik zou het niet weten, hij rijdt iig niet heel nerveus, zelf lijkt me de 320 een beetje overschat. Maar heb liever dat het goed gebeurd is dan dat het vermogen er maximaal uit is gehaald, hopelijk kom ik er na de 14e achter waar hij gechipped is en kan ik vanuit daar verdere details opvragen bij de tuner.
MK7 GTI Performance
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Chippen Golf 7 GTI

Bericht door Vissa »

VW dealers kunnen niks zien, enkel dat er gerommeld is met de software maar daar blijft het bij.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Chippen Golf 7 GTI

Bericht door ferry »

Vissa schreef: 06 jan 2019, 11:58 VW dealers kunnen niks zien, enkel dat er gerommeld is met de software maar daar blijft het bij.
En uitkijken of ze niet alles updaten kan je zomaar je software weer kwijt zijn.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 54 gasten