Aankoopadviezen golf 5 gti dsg

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Danny
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2019, 14:05

Aankoopadviezen golf 5 gti dsg

Bericht door Danny »

Beste lezers,

Kunnen jullie mij aankoopadviezen geven over de golf 5 gti dsg. Ikzelf rij nu een Volvo C70 T5 uit 1998 met 330pk en 450nm, maar ik zit al een jaar te denken om een auto te gaan rijden met een dubbele koppeling. Mijn voorkeur gaat uit naar een golf 5 gti dsg, maar nu hoor ik van meerdere vrienden om mij heen dat het niet verstandig is om voor 1 met een dsg bak te gaan. Zou snel stuk gaan en dan lopen de kosten hoog op.
Waar moet ik op letten als ik om een golf 5 gti dsg ga kijken. km-stand etc etc. Uiteraard wil ik hier ook weer meer vermogen uithalen, zolang dat safe kan voor de motor/dsg bak.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,
Danny
Bradleygti
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 nov 2018, 21:50
Type auto: Golf mk5 GTI ED30

Re: Aankoopadviezen golf 5 gti dsg

Bericht door Bradleygti »

Heey Welkom hier!

Ik ben zelf overgestapt van Subaru impreza naar Volkswagen.
Een Golf 5 Edition 30 dsg.
Ik had een paar gereden in de golf 7 gti van een maatje om te kijken of de dsg wat voor me was voordat ik ging aanschaffen.
Persoonlijk vindt ik het geweldig en stukken meer comfort.
Ik heb flippers aan het stuur dus kan ook "handmatig" schakelen als ik wil.
Bij dsg is het onderhoud heel belangrijk.
Onderhoud is zeer belangrijk dus kijk vooral of goed onderhoud is gepleegd en of de dsg bak tijdig is geflushed.
En alsjeblieft kijk uit met golf 5 gti en staat zo veel rommel tussen.
Ik heb het geluk gehad dat ik mijn edition 30 van een liefhebber kon overkopen
Voor wat meer heb je een edition 30 met gespoten bumpers en 30 pk meer totaal 230 pk
De k04 turbo is zeer goed voor tunen.

Als ik de mijne laat tunen bij JD kom ik uit op 310 pk en 410 Nm.

Hoop dat je wat hebt aan de info en succes met je zoektoch!
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Aankoopadviezen golf 5 gti dsg

Bericht door FreaQ »

Zoals bradley zegt, hoor ik wel van iedereen dat de Edition 30 een erg goed blok heeft..

en zoals bijna bij elk merk, probeer ze te pakken van de laatste bouwjaren.

Dsg kan inderdaad een kwaaltje wezen en kan je zomaar een hoop geld kosten( €1500 +)
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Aankoopadviezen golf 5 gti dsg

Bericht door ChielED35 »

FreaQ schreef:Zoals bradley zegt, hoor ik wel van iedereen dat de Edition 30 een erg goed blok heeft..

en zoals bijna bij elk merk, probeer ze te pakken van de laatste bouwjaren.

Dsg kan inderdaad een kwaaltje wezen en kan je zomaar een hoop geld kosten( €1500 +)
Is hetzelfde blok als jij hebt, goed blok idd Afbeelding
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Danny
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2019, 14:05

Re: Aankoopadviezen golf 5 gti dsg

Bericht door Danny »

Bradleygti schreef: 09 jan 2019, 17:58 Heey Welkom hier!

Ik ben zelf overgestapt van Subaru impreza naar Volkswagen.
Een Golf 5 Edition 30 dsg.
Ik had een paar gereden in de golf 7 gti van een maatje om te kijken of de dsg wat voor me was voordat ik ging aanschaffen.
Persoonlijk vindt ik het geweldig en stukken meer comfort.
Ik heb flippers aan het stuur dus kan ook "handmatig" schakelen als ik wil.
Bij dsg is het onderhoud heel belangrijk.
Onderhoud is zeer belangrijk dus kijk vooral of goed onderhoud is gepleegd en of de dsg bak tijdig is geflushed.
En alsjeblieft kijk uit met golf 5 gti en staat zo veel rommel tussen.
Ik heb het geluk gehad dat ik mijn edition 30 van een liefhebber kon overkopen
Voor wat meer heb je een edition 30 met gespoten bumpers en 30 pk meer totaal 230 pk
De k04 turbo is zeer goed voor tunen.

Als ik de mijne laat tunen bij JD kom ik uit op 310 pk en 410 Nm.

Hoop dat je wat hebt aan de info en succes met je zoektoch!
Bedankt voor je uitleg! Fijn ontvangst hier.

Het wordt dan dus sowieso een edition 30 voor mij. Weten jullie ook wat een nette prijs is voor een edition 30?
Nog even over de dsg bak. Om de hoeveel kilometer moeten de koppelingen vervangen worden? Ik snap dat het moeilijk in is te schatten i.v.m. de rijstijl, getuned of niet etc etc, maar is er om en nabij een kilometer stand van de auto waarbij je hem moet laten staan. Bijv. 150dkm, 200dkm?

Groetjes
Danny
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2019, 14:05

Re: Aankoopadviezen golf 5 gti dsg

Bericht door Danny »

FreaQ schreef: 09 jan 2019, 18:32 Zoals bradley zegt, hoor ik wel van iedereen dat de Edition 30 een erg goed blok heeft..

en zoals bijna bij elk merk, probeer ze te pakken van de laatste bouwjaren.

Dsg kan inderdaad een kwaaltje wezen en kan je zomaar een hoop geld kosten( €1500 +)
Daar ben ik zo bang voor. Z'n dsg bak kan je flink in de kosten jagen. Waarop moet ik letten tijdens het proefrijden?
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Aankoopadviezen golf 5 gti dsg

Bericht door FreaQ »

Danny schreef: 09 jan 2019, 20:42
FreaQ schreef: 09 jan 2019, 18:32 Zoals bradley zegt, hoor ik wel van iedereen dat de Edition 30 een erg goed blok heeft..

en zoals bijna bij elk merk, probeer ze te pakken van de laatste bouwjaren.

Dsg kan inderdaad een kwaaltje wezen en kan je zomaar een hoop geld kosten( €1500 +)
Daar ben ik zo bang voor. Z'n dsg bak kan je flink in de kosten jagen. Waarop moet ik letten tijdens het proefrijden?
Soepel op en af schakelen.. Probeer sport ook uit en de flippers ook. als er ergens iets niet klopt, niet doen. of korting vragen.

Het kan zijn dat je bv na een bocht iets langer in zn toeren blijft hangen, en opschakelen is ook per 1 versnelling omhoog. ( << dit hoort zo)
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Aankoopadviezen golf 5 gti dsg

Bericht door ferry »

Als je iemand of jezelf verstand van vcds heb. Kan je volgens mij zien hoe de koppeling er aan toe is iets met de aantal millimeters die de bak zelf bij stelt. Ik weet het fijne er niet van maar moet kunnen volgens mij.

Ook even in de gaten houden dat als de auto een beetje op temperatuur komt dat hij niet teveel schokt met weg rijden in zijn eerste versnelling. Dan kan je problemen hebben met je computer van de bak(megatronic volgens mij).
Verder zou een groot mfa+ scherm tussen je tellers wel een mooie optie zijn, zelf had ik dat niet en vond dat wel een gemis.

De auto moet ook goed op 90° blijven staan. Zijn veel problemen met de thermostaat en daar zit er dacht ik 3 van in.
Ook even kijken of er niet teveel sludge aan de binnenkant van de olie dop zit.

Ik denk dat het voor een nette en originele nl auto met veel opties toch nog wel boven de 10k zit.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Danny
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2019, 14:05

Re: Aankoopadviezen golf 5 gti dsg

Bericht door Danny »

ferry schreef: 09 jan 2019, 22:47 Als je iemand of jezelf verstand van vcds heb. Kan je volgens mij zien hoe de koppeling er aan toe is iets met de aantal millimeters die de bak zelf bij stelt. Ik weet het fijne er niet van maar moet kunnen volgens mij.

Ook even in de gaten houden dat als de auto een beetje op temperatuur komt dat hij niet teveel schokt met weg rijden in zijn eerste versnelling. Dan kan je problemen hebben met je computer van de bak(megatronic volgens mij).
Verder zou een groot mfa+ scherm tussen je tellers wel een mooie optie zijn, zelf had ik dat niet en vond dat wel een gemis.

De auto moet ook goed op 90° blijven staan. Zijn veel problemen met de thermostaat en daar zit er dacht ik 3 van in.
Ook even kijken of er niet teveel sludge aan de binnenkant van de olie dop zit.

Ik denk dat het voor een nette en originele nl auto met veel opties toch nog wel boven de 10k zit.
Nee, ik heb daar geen verstand van en ken ook niemand die dat heeft. Bedankt voor je tips!
Hoe zit het trouwens met een verzekering afsluiten? Mijn Volvo C70 T5 uit 1998(Nieuwprijs 60k) met standaard 241pk kost mij nu maar €57,- per maand, WA+. Gaat een golf 5 gti dsg edition 30 veel meer kosten? Ik ben trouwens 23 jaar, bijna 24. 2 schade vrije jaren, omdat ik de eerste jaren mijn auto's die ik heb gehad op mijn pa zijn naam had gezet.
MatthijsGTI
Berichten: 114
Lid geworden op: 02 jun 2012, 22:30
Type auto: Golf ED30

Re: Aankoopadviezen golf 5 gti dsg

Bericht door MatthijsGTI »

Dat verzekeren met een Edition 30 met dsg is nog even een dingetje, zelf ervaren.

Ving bij diverse verzekeraars bot omdat indien je beneden de 40 levensjaren en een auto met dsg en de combi denk ik gti 169 kw je tot een risicogroep behoort sinds feb/maart 2018 en ze je daarom niet verzekeren.

Ben er bij mijn vorige verzekeraar om weggegaan en bij de ANWB uitgekomen die totaal niet moeilijk deed en zo zijn er wel meerdere, iets om even in de gaten te houden alvorens aanschaf denk ik.

Verder vind ik het een wereldse combi ed30 met dsg, de mijne is nog standaard overigens.

Heb zelf de thermostaat mogen ervaren, een behoorlijke klus om te vervangen daar flink weggebouwd maar te doen.

Onzorgvuldig dat je alle gedane werkzaamheden aan de auto inzichtelijk hebt, dat geeft vaak een goed inzicht in het gedane onderhoud. Dsg om de 60 dkm olie en filter en eventueel flushen.
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Aankoopadviezen golf 5 gti dsg

Bericht door ChielED35 »

Je kunt bij forum sponsor Olthof en Partners advies inwinnen voor de verzekering. Paul/ Leon kan in de meeste gevallen helpen, bel hem anders om te vragen.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Aankoopadviezen golf 5 gti dsg

Bericht door FreaQ »

Ik was 20 toen ik mijn 173Kw GTI+ DSG verzekerde.

eigenlijk gewoon bij mijn vaste verzekeraar (nh1816). voor mij geen probleem, maar mijn contactpersoon vertelde dat het geen makkelijk job was.
Inderdaad wat Chiel zegt, even contact opnemen met de sponsor.
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
Bradleygti
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 nov 2018, 21:50
Type auto: Golf mk5 GTI ED30

Re: Aankoopadviezen golf 5 gti dsg

Bericht door Bradleygti »

Om terug te komen op je verhaal over verzekeren.
Zoals andere zeggen kan dit een dingetje worden.
Mijn verzekering was in het weekend afgesloten "tijdelijke verzekering" via independer.
Maandag werd ik opgebeld op mijn werk dat de verzekering niet doorging en per direct niet meer verzekerd was.
Gelukkig stond er nog een verzekering op van de vorige eigenaar ivm opzegtermijn.
Ik heb alle verzekeringen in NL afgebeld maar niemand wou mijn verzekeren.
Heb het via een tussenpersoon moeten regelen en zelfs voor hem was het moeilijk.
Ik was toen der tijd 22 jaar met 3 schade vrije jaren.
ik betaal nu 119 voor WA+ en 200 per 3 maanden wegenbelasting regio Zuid-Holland.

Heb de auto gekocht voor 10.750 met 130.000 km.
alle denkbare opties incl groter scherm en achteruit rij camera en sensoren.
bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Aankoopadviezen golf 5 gti dsg

Bericht door surfroy01 »

Die verzekeringen zijn inderdaad rampzalig. Heb voor mijn zoon een 10 jaar oude Aygo gekocht en verzekering op zijn naam gezet, 6 tientjes voor WA+ ik betaal 57 voor all risk van de GTI (MK7). Maar moest wel van verzekeringsmaatschappij wisselen omdat inshared mijn GTI niet wilde verzekeren. Had er ook een BMW 325 verzekerd maar de GTI die kon niet............ Dus beide daar weggehaald, eigen schuld toch?
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 19 gasten