Schoonmaken auto - Snow Foam

Stel hier al jullie vragen met betrekking tot het detailen van de auto's. Ook tips en trucs zijn daarnaast welkom.
Plaats reactie
Akabooy
Berichten: 66
Lid geworden op: 11 nov 2016, 10:18
Type auto: Golf 7 R-Line

Schoonmaken auto - Snow Foam

Bericht door Akabooy »

Beste forumleden,

Op dit moment maak ik mijn auto schoon a.d.h.v. de twee emmer methode.
Vandaag was ik hier zolang mee bezig dat ik dacht ik ga naar een andere optie kijken wat sneller is.

Nu zit ik te denken om de auto eerst af te spuiten met water, dan de snow foam aan te brengen en als laatst het natuurlijk weer schoon te spuiten.

1) Is deze methode efficiënter maar ook kwalitatief beter dan de twee emmer methode?
2) Wie kan mij een goede snow foam aanbevelen?
3) Is het nog nodig als je eenmaal de foam heb aangebracht nog met een washmitt langs de auto te gaan?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Schoonmaken auto - Snow Foam

Bericht door surfroy01 »

Grappig ik zat ook de aanschaf van een snow foam gun te overwegen maar na wat ingelezen te hebben blijf ik het toch met de 2 emmers doen. Het enige wat snow foam doet is het los weken van vuil, vervolgens zul je toch moeten gaan soppen. Ik spuit mijn auto eerst altijd af zodat het ergste vuil er af is en dan dik in de sop met een washmitt om het vervolgens weer af te spuiten. Zo had ik ook het romantische idee dat een wheel cleaner het werk voor mij deed, niet dus gewoon met de hand na soppen dan pas wordt ie schoon. Idem dito met hoge druk reiniger, haalt redelijk wat vuil eraf maar om schoon te krijgen zul je toch met de hand aan de slag moeten!
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Schoonmaken auto - Snow Foam

Bericht door ChielED35 »

Een goede snow-foam gun kun je prima bij Carclean bestellen. Dit werkt prima en na het afspuiten is er veel vuil weg. Maar dit neemt niet weg dat je voor een echt schone auto nog met de washmitt aan de slag moet.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Schoonmaken auto - Snow Foam

Bericht door Vissa »

Snow foam is geen vervanger voor handwas!!!

Snow foam is een extra stap voordat je begint met wassen. Snowfoam weekt vervuiling los en trekt meer vuil van de auto af als je hem hierna met de hogedruk afspuit!

Het is het doel van snow foam zoveel mogelijk vervuiling van je auto af te krijgen voordat je er met de washmitt overheen gaat, plus het is natuurlijk hartstikke leuk om je auto in te schuimen! :mrgreen:
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Schoonmaken auto - Snow Foam

Bericht door bzb »

nou dikke lol zeg
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Schoonmaken auto - Snow Foam

Bericht door surfroy01 »

ja kom bij bzb niet met onnodige berichten :D
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Argent
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 mar 2019, 15:35
Type auto: Golf MK7 GTI Perform

Re: Schoonmaken auto - Snow Foam

Bericht door Argent »

bzb schreef: 11 feb 2019, 16:26nou dikke lol zeg
Is toch ook leuk man!

Ik heb zelf een Monello Lancia foam gun met Artico snow foam. Je moet wel even de juiste stand vinden, de eerste was mijn reservoir in 10 tellen leeg.

En zoals Vissa zegt; het is geen vervanging van handwas, het maakt het wel een stuk makkelijker. Ik hoef tijdens de 2 bucket wash de emmers nu ook niet meer tussendoor te verversen.
lewd-o
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 sep 2017, 13:06
Type auto: Golf VII GP GTI

Re: Schoonmaken auto - Snow Foam

Bericht door lewd-o »

Zie net pas dat er ook een Detailing subsectie is op het GTI forum :geek:

Jammer, anders had ik me wel eerder gemengd in de discussies hierover.
Heb hier intussen zelf de nodige ervaring mee.
Mijn Golf 7.5 GTI is intussen voorzien van:
- Mayvinci Ayanmo coating;
- Mayvinci WheelGuard coating;
- Glassparency raamcoating.

Uiteraard na dergelijke coating NOOIT meer door de wasstraat (krasstraat) en dus zelf met de hand wassen!
Ik doe dit als volgt (3 Bucket methode)
1. Wiel voor wiel met de hogedrukspuit afspuiten
2. Wiel voor wiel schoonmaken met de autoshampoo (aparte bucket) met een een velgenborstel en kwast voor de richeltjes
3. Auto geheel afspuiten met de hogedrukspuit
4. Auto geheel foamen en een kleine 10 minuten laten (af)druipen.
5. Auto geheel afspuiten met de hogedrukspuit
6. Handwas volgens de 2 bucket methode. Aparte washmitts; Een voor dak, portieren, motorkap, voor- en achterkant en een voor de de onderranden rondom en de uitlaatpijpjes.
7. Auto geheel afspuiten met de hogedrukspuit
8. Auto drogen met speciale droogdoek (over de autodelen heen trekken en de droogdoek haar werk laten doen).
9. Microfiber doekje om de velgen nog apart geheel te drogen en een ander microfiber doekje voor de deursponningen en richeltjes (achterklep open)

Ik gebruik hiervoor de volgende producten:
- Kärcher K5 Premium hogedrukspuit
- MTM Hydro PF22 foam lance
- Wheel woolie 35cm velgenborstel
- Angelwax Fast Foam
- Chemical Guys Citrus autoshampoo
- Kwast voor de velg-richels
- Droogdoek en een paar microfiber doekjes

Ik heb dus geen aparte velgenreiniger nodig vanwege de velgencoating en kan ik deze dus ook met de autoshampoo prima schoonmaken.
Vanwege de Glassparancy raamcoating heb ik ook nog geen noodzaak gehad voor een aparte ruitenreiniger.

Ik heb nog weinig aandacht besteed aan de Interior-detailing, maar wil binnenkort eens aan de gang met P&S Xpress Interior cleaning.
Dit omdat "Pan The Organizer" hier zo lyrish over is :D
https://youtu.be/bz7h-HfSdRg
Zijn YouTube-kanaal kan ik trouwens van harte aanbevelen als je meer van/over Car Detailing wilt weten.
https://www.youtube.com/channel/UCE0kcu ... 982jVH6WkQ

Pff, wat een verhal weer. Maar goed; je bent er wel even mee bezig, maar toch ook altijd weer zo trots op het resultaat.
Staat er nu nog steeds mooier bij dan toentertijd in de showroom :lol:

Cheers!
Akabooy
Berichten: 66
Lid geworden op: 11 nov 2016, 10:18
Type auto: Golf 7 R-Line

Re: Schoonmaken auto - Snow Foam

Bericht door Akabooy »

Thanks voor je bijdrage, klinkt goed :D
Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: Schoonmaken auto - Snow Foam

Bericht door MARC V »

Vanmiddag die van mij eens goed gewassen.
Ideale weertje ervoor,geen zon,en geen wind.
Heb me een tijdje terug een foamlans van monello gekocht met artico magico snowfoam.
Dus eerst de auto voorzien van een dikke laag foam,deze laat ik een minuutje of 5 erop,
dan spuit ik hem heel schoon met de hogedrukreiniger en word hij gewassen met meguaiers gold class shampoo,
drogen gebeurd met een monello senza acqua,vind ik persoonlijk een fijne droogdoek,
hiervoor heb ik jaren een watermagnet van meguiars gebruikt maar die van monello vind ik beter en neemt veel meer water op.
Nu staat hij er weer mooi bij,voor even....
ED32JJ
Berichten: 85
Lid geworden op: 19 jan 2020, 00:50
Type auto: GOLF MK6 ED35

Re: Schoonmaken auto - Snow Foam

Bericht door ED32JJ »

Lange tijd afwezig geweest. Even wat rondneuzen. Snowfoam vind ik ideaal. Er is dan na het afspuiten al zoveel vuil af dat het met de washandschoen nog maar een klein klusje is. Niet voor de snowfoam eerst nog afspuiten.

Ik gebruik producten van labocosmetica. Bevalt mij prima en een aanrader. Ach zo zal het meeste wel goed werken
Golf GTI ED 35.
Plaats reactie

Terug naar “Detailing Exterieur en Interieur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten