Golf 7R originele einddemper met kleppen

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Er32k
Berichten: 90
Lid geworden op: 01 jul 2011, 22:08

Golf 7R originele einddemper met kleppen

Bericht door Er32k »

Nu valt het me al enige tijd op dat als ik bij koud weer mijn 7R start,er alleen aan de linkerkant zichtbaar wat witte condensrook verschijnt.Het lijkt wel of de rechterkant niet geheel geopend is.Toen ik net terugkwam met warme motor(in de normaal stand)voelde ik aan de linkerkant 2 warme eindstukken...aan de rechterkant was alleen de binnenste warm en de buitenste was koud. :roll: Je kunt zien dat alleen in de buitenste pijp een klep zit maar de linker kant is open en de rechterkant is dicht.Wellicht dat de klep blijft hangen ofzo?

Greetz Erik
Er32k
Berichten: 90
Lid geworden op: 01 jul 2011, 22:08

Re: Golf 7R originele einddemper met kleppen

Bericht door Er32k »

Is er niemand van de 7R eigenaren die ff kunnen kijken of de kleppen allebei gesloten/open zijn VOOR het starten?Bij mij is de linker open en de rechter dicht..volgens mij horen ze of allebei dicht of open te zijn.

Greetz Erik.
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Golf 7R originele einddemper met kleppen

Bericht door ChielED35 »

Bij een 7R zijn altijd de kleppen gesloten als de auto start of in D rijdt meen ik. Bij rijden in S gaan ze beiden open.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Er32k
Berichten: 90
Lid geworden op: 01 jul 2011, 22:08

Re: Golf 7R originele einddemper met kleppen

Bericht door Er32k »

Ik heb nu zoveel erover gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.Bij de een staan ze dicht,bij de ander weer open met motor uit,stationair,D,S enz..Ik heb de demper laten zakken en beide actuators/solenoids losgehad en ze beide weer aangesloten.Het schijnt dat bij de meeste R's de kleppen open-dicht-open gaan(een soort test?)bij het starten en daarna bij stationair dus open blijven.Vanalles geprobeerd maar er komt geen beweging in het asje wat zou moeten bewegen.Je kunt de asjes ook niet handmatig verdraaien naar een open of dicht stand(1/4 draai).Misschien dat een vorige eigenaar ze heeft laten programmeren op "open" en dat er nu toch misschien 1tje kapot is.Kleppen waren handmatig zeer soepel te draaien.Tijd om er eens vcds aan te hangen om te kijken wat er loos is.

Greetz Erik.
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Golf 7R originele einddemper met kleppen

Bericht door FGT »

ChielED35 schreef: 03 nov 2019, 16:23 Bij een 7R zijn altijd de kleppen gesloten als de auto start of in D rijdt meen ik. Bij rijden in S gaan ze beiden open.
Dat weet ik niet Michiel. Volgens mij staan bij mij de kleppen open als ik m start of komt het door de “automatische choke”, dat de kopjes in de kast staan te trillen ‘s ochtends.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Golf 7R originele einddemper met kleppen

Bericht door Henniej »

Binnenste kleppen worden ook sneller vies en bruiner. Komt omdat de kleppen meestal dicht zijn pas bij de sport of indi stand gaan ze allemaal open en is het ook natuurlijker luider.

Dit bij mij dan.

En of de klep blijft hangen kan je ook horen als je naast de auto staat en op een andere stand zet. Ook kan je het uitlezen of de motor wel werkt. Meestal als er een defect is krijg je al storing die je evt kan uitlezen.

🍆
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten