Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Hallo allemaal,

In het verleden was ik hier actief als (ex)GTI rijder. Ongeveer 3 jaar geleden heb ik i.v.m. gezinsuitbreiding+woon/werkverkeer (met pijn in mijn hart) afscheid moeten nemen van mijn Golf 6 GTI. Sindsdien rij ik in een Seat Leon FR ST diesel (DSG, 184 pk). Geen straf om in te rijden maar toch anders dan mijn GTI (kan ook maar niet wennen aan diesel). Mijn zoontje is inmiddels 3 en ik heb de extra ruimte van een ST eigenlijk niet nodig. Tevens wil ik van de diesel af.

Eigenlijk zou ik graag weer een Golf GTI willen rijden maar is eigenlijk geen optie voor mij om de volgende redenen:
- aanschafprijs
- maandelijkse kosten

Nou speel ik met het idee om een "zuinige" en zo "goedkoop" mogelijke Golf 7 1.4 TSI (DSG, eventueel met ACT) aan te schaffen en deze naar mijn smaak/wensen aan te passen.

WENSEN

Exterieur
- Golf 7(R) LED (facelift?) koplampen
- Golf 7 LED achterlichten met dynamische knipperlichten
- Golf 7R (pre facelift) voorbumper compleet
- Golf 7R grill
- Golf 7R of 7 GTI achterbumper
- Golf 7 TCR GTI of 7R diffuser
- Golf 7 (sport)uitlaat(systeem) passend bij eerdergenoemde achterbumpers en diffusers
- Golf 7R sideskirts + "carbon" sideskirt diffusers
- Auto laten spuiten met spuitbare wrapfolie (RMP Cardesign) in de Lapis blue of andere (custom Golf (R/GTI) kleur)

Interieur
- Golf 7 (R/GTI/R-line) multifunctioneel sportstuur met flippers
- Virtual cockpit
- VW Discover Pro MIB 2.5/3 Facelift 9.2” navigatiesysteem
- Dynaudio of Fender of ander "aftermarket" audio systeem.
- Eventueel Recaro Sportster CS schaalstoel of GTI Clubsport schaalstoel

Tuning
Eventueel tuning 140Pk naar hoger

Nogal een hele lijst maar ik vraag me af of dit allemaal überhaupt mogelijk is. Uiteraard gaat dit een klein"fortuin" kosten en wordt het veel sparen.
Dit gaat een (langdurig) project worden die in meerdere fases uitgevoerd moet gaan worden. E.e.a. is ook een beetje afhankelijk tegen welke prijs ik een geschikte Golf 7 1.4 TSI kan vinden en voor welke prijs ik mijn huidige Seat Leon FR ST kan verkopen. Om de kosten te drukken mogen het ook gebruikte/2e handse/afkomstig van de sloop onderdelen zijn mits geheel functioneel en zonder "zichtbare" schade.

Ik heb uiteraard gegoogled maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Hopelijk kunnen jullie mij wel helpen/adviseren hierin en hebben jullie goede/betrouwbare adresjes voor mij. Wellicht zijn er hier mensen die dergelijke dingen hebben laten doen.

Dat zou ik zeer waarderen.

Alvast bedankt!
ED32JJ
Berichten: 85
Lid geworden op: 19 jan 2020, 00:50
Type auto: GOLF MK6 ED35

Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI

Bericht door ED32JJ »

Ik denk dat je de beleving gaat missen.. en het zonde zal gaan van vinden van je centjes..je ruilt de auto in na 3 4 jaar.. en is het een gewone 1.4 tsi.



Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Golf GTI ED 35.
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

ED32JJ schreef: 24 mei 2020, 22:37 Ik denk dat je de beleving gaat missen.. en het zonde zal gaan van vinden van je centjes..je ruilt de auto in na 3 4 jaar.. en is het een gewone 1.4 tsi.



Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Bedankt voor je reactie. Natuurlijk zal ik de beleving missen. Het zal nooit een GTI zijn en het is niet mijn bedoeling om dit te pretenderen/na te bootsen. Echter zal een 1.4 TSI met 140/150 pk toch ook niet supersloom zijn en helemaal niet na eventuele tuning (neem ik aan?).

Buiten dat vind ik een Golf de ideale allround auto voor mij. Beleving zal idd anders zijn dan een GTI maar qua kosten/verstand zal een 1.4 tsi (eventueel met ACT) een betere keus zijn. Dit i.c.m. de gewenste aanpassingen (standaard Golf vind ik namelijk niets) lijkt mij een acceptabel compromis.

Verkoopwaarde zal idd nooit op GTI niveau zijn maar ik mag hopen wel hoger dan andere "standaard" 1.4 Golfjes? Anyway, mocht dit project realiseerbaar zijn hoop ik er een lange tijd van te mogen genieten.
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI

Bericht door StarSqream »

GTI_MaRsS-72 schreef: 24 mei 2020, 22:16 Hallo allemaal,

In het verleden was ik hier actief als (ex)GTI rijder. Ongeveer 3 jaar geleden heb ik i.v.m. gezinsuitbreiding+woon/werkverkeer (met pijn in mijn hart) afscheid moeten nemen van mijn Golf 6 GTI. Sindsdien rij ik in een Seat Leon FR ST diesel (DSG, 184 pk). Geen straf om in te rijden maar toch anders dan mijn GTI (kan ook maar niet wennen aan diesel). Mijn zoontje is inmiddels 3 en ik heb de extra ruimte van een ST eigenlijk niet nodig. Tevens wil ik van de diesel af.

Eigenlijk zou ik graag weer een Golf GTI willen rijden maar is eigenlijk geen optie voor mij om de volgende redenen:
- aanschafprijs
- maandelijkse kosten

Nou speel ik met het idee om een "zuinige" en zo "goedkoop" mogelijke Golf 7 1.4 TSI (DSG, eventueel met ACT) aan te schaffen en deze naar mijn smaak/wensen aan te passen.

WENSEN

Exterieur
- Golf 7(R) LED (facelift?) koplampen
- Golf 7 LED achterlichten met dynamische knipperlichten
- Golf 7R (pre facelift) voorbumper compleet
- Golf 7R grill
- Golf 7R of 7 GTI achterbumper
- Golf 7 TCR GTI of 7R diffuser
- Golf 7 (sport)uitlaat(systeem) passend bij eerdergenoemde achterbumpers en diffusers
- Golf 7R sideskirts + "carbon" sideskirt diffusers
- Auto laten spuiten met spuitbare wrapfolie (RMP Cardesign) in de Lapis blue of andere (custom Golf (R/GTI) kleur)

Interieur
- Golf 7 (R/GTI/R-line) multifunctioneel sportstuur met flippers
- Virtual cockpit
- VW Discover Pro MIB 2.5/3 Facelift 9.2” navigatiesysteem
- Dynaudio of Fender of ander "aftermarket" audio systeem.
- Eventueel Recaro Sportster CS schaalstoel of GTI Clubsport schaalstoel

Tuning
Eventueel tuning 140Pk naar hoger

Nogal een hele lijst maar ik vraag me af of dit allemaal überhaupt mogelijk is. Uiteraard gaat dit een klein"fortuin" kosten en wordt het veel sparen.
Dit gaat een (langdurig) project worden die in meerdere fases uitgevoerd moet gaan worden. E.e.a. is ook een beetje afhankelijk tegen welke prijs ik een geschikte Golf 7 1.4 TSI kan vinden en voor welke prijs ik mijn huidige Seat Leon FR ST kan verkopen. Om de kosten te drukken mogen het ook gebruikte/2e handse/afkomstig van de sloop onderdelen zijn mits geheel functioneel en zonder "zichtbare" schade.

Ik heb uiteraard gegoogled maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Hopelijk kunnen jullie mij wel helpen/adviseren hierin en hebben jullie goede/betrouwbare adresjes voor mij. Wellicht zijn er hier mensen die dergelijke dingen hebben laten doen.

Dat zou ik zeer waarderen.

Alvast bedankt!
Het wordt een mooi ding indd. MAAR hoe ik het zie heb je 2 opties:

1. Je verkoopt je seat zsm en koopt een 1.4 tsi en bouwt die stap voor stap op tot je full-option gti/r look-alike. Vraag is hierbij: hoe lang duurt dit proces en hoeveel bedragen de totale kosten? Zet dat op een lijstje dan weet je wat je kan verwachten.
2. Je verkoopt je seat niet nu en spaart zoveel mogelijk geld. Als je genoeg hebt gespaard, verkoop je je seat. Koop dan een hele goedkope KALE GTI/R. Die aanpassingen die je opnoemt kan je ook stap voor stap doen.

Zo is je 'aanschafprijs' issue niet zo van belang. Je gaat immers hoe dan ook veel betalen alleen heb je bij een echte gti/r gewoon de echte shit ipv een look a like.

Wat je op een rijtje moet zetten:

- kosten 1.4 + aanpassingen
- kosten kale gti/r + aanpassingen
- verschil in maandelijkse kosten (tussen 1.4tsi en gti/r).

Ik zou liever een jaar lang extra sparen voor een echte. Gewoon geduld hebben.
Roman77
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 sep 2011, 12:10

Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI

Bericht door Roman77 »

Ik heb een Golf 7 1.4 TSi gehad, full options maar ik vond de motor echt helemaal niks, ik kwam van een Golf 5 GTI, ik ben uiteindelijk weer terug gegaan naar een GTI.

Als je bv voor R line gaat heb je wel het uiterlijk maar niet het vermogen (overigens die is een 1.0)

Voorbeeld:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Roman77 op 25 mei 2020, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Ok, dus een 1.4 TSI motor is dus niet aan te raden? Is het dan zo slecht en sloom, ook als je het gaat tunen?
Roman77 schreef: 25 mei 2020, 09:51 Ik heb een Golf 7 1.4 TSi gehad, full options maar ik vond de motor echt helemaal niks, ik kwam van een Golf 5 GTI, ik ben uiteindelijk weer terug gegaan naar een GTI.

Als je bv voor R line gaat heb je wel het uiterlijk maar niet het vermogen.

Voorbeeld:

Afbeelding
Roman77
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 sep 2011, 12:10

Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI

Bericht door Roman77 »

De mijne was getuned naar ongeveer 178PK , ze wilde hem niet naar de 200 brengen zoals bij andere tuners mogelijk is vanwege het teveel opschroeven van de turbo druk.

Maar ik miste gewoon echt die 2.0 liter, het vermogen, het geluid, de souplesse.

Sloom viel op zich wel mee maar het was gewoon een gevoels kwestie, voordeel was wel hij reed wel lekker zuinig maar ga gewoon een keer rijden in een 1.4 TSI misschien vindt jij het wel perfect.

Na een rit van 922km vol gepakt met 3 kinderen op de achterbank.
Afbeelding
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Roman77 schreef: 25 mei 2020, 14:32 De mijne was getuned naar ongeveer 178PK , ze wilde hem niet naar de 200 brengen zoals bij andere tuners mogelijk is vanwege het teveel opschroeven van de turbo druk.

Maar ik miste gewoon echt die 2.0 liter, het vermogen, het geluid, de souplesse.

Sloom viel op zich wel mee maar het was gewoon een gevoels kwestie, voordeel was wel hij reed wel lekker zuinig maar ga gewoon een keer rijden in een 1.4 TSI misschien vindt jij het wel perfect.

Na een rit van 922km vol gepakt met 3 kinderen op de achterbank.
Afbeelding
Ik moet idd maar een keer rijden in een 1.4 tsi. Misschien vind ik het toch heel erg tegenvallen of niet....
Die rit van 922 km heb je toch niet op 1 tank volbracht?
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI

Bericht door StarSqream »

GTI_MaRsS-72 schreef: 25 mei 2020, 16:03
Roman77 schreef: 25 mei 2020, 14:32 De mijne was getuned naar ongeveer 178PK , ze wilde hem niet naar de 200 brengen zoals bij andere tuners mogelijk is vanwege het teveel opschroeven van de turbo druk.

Maar ik miste gewoon echt die 2.0 liter, het vermogen, het geluid, de souplesse.

Sloom viel op zich wel mee maar het was gewoon een gevoels kwestie, voordeel was wel hij reed wel lekker zuinig maar ga gewoon een keer rijden in een 1.4 TSI misschien vindt jij het wel perfect.

Na een rit van 922km vol gepakt met 3 kinderen op de achterbank.
Afbeelding
Ik moet idd maar een keer rijden in een 1.4 tsi. Misschien vind ik het toch heel erg tegenvallen of niet....
Die rit van 922 km heb je toch niet op 1 tank volbracht?
Ik rij (snelweg) 700-750km met een volle tank in een GTI. Sportstand is ander verhaal natuurlijk 🤣
wikas
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 apr 2014, 15:41
Type auto: MK7 GTI

Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI

Bericht door wikas »

Ik ben vaak van mening dat elke auto evenveel zuipt binnen stad. Uitgezonderd van de 3.2/rs6/amg noem maar op.
Mijn GTI, 220PK, verbruikt binnenstad ong 1-8 tot 1-10. Afhankelijk van voet gebruik. Al mijn andere autos, zoals bijv een honda 1.4, verbruikte ook gemiddeld 1 op 10. Geen verschil dus. Ik denk niet dat een 1.4 (gechipt) veel zuiniger binnen stad zal zijn, dan een GTI. Ga je veel snelweg rijden, dan is dat natuurlijk een ander verhaal. Ik heb op volle tank 750km gehaald, alleen snelweg.

Succes met je zoektocht!
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

wikas schreef: 26 mei 2020, 11:15 Ik ben vaak van mening dat elke auto evenveel zuipt binnen stad. Uitgezonderd van de 3.2/rs6/amg noem maar op.
Mijn GTI, 220PK, verbruikt binnenstad ong 1-8 tot 1-10. Afhankelijk van voet gebruik. Al mijn andere autos, zoals bijv een honda 1.4, verbruikte ook gemiddeld 1 op 10. Geen verschil dus. Ik denk niet dat een 1.4 (gechipt) veel zuiniger binnen stad zal zijn, dan een GTI. Ga je veel snelweg rijden, dan is dat natuurlijk een ander verhaal. Ik heb op volle tank 750km gehaald, alleen snelweg.

Succes met je zoektocht!
Ik rij veel snelweg. 4x p/w Zaandam-Utrecht en weer terug (+/- 100 km per dag)
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI

Bericht door sitechris »

Als je zoveel geld gaat steken in een bodykit, is brandstofverbruik dan grootste issue? Gewoon lekker voor de 'real deal' gaan. Ben je volgens mij nog goedkoper uit ook.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
scully
Berichten: 173
Lid geworden op: 11 feb 2019, 20:06
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI

Bericht door scully »

Inderdaad, verkijk je niet op de kosten van zo'n ombouw. Als een Golf 7 GTI te duur is, ga dan voor een Golf 6 GTI.
Golf 7 GTI
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Het gaat mij voornamelijk om de maandelijkse kosten. Stel dat ik 4 jaar in de auto blijf rijden, dan is een GTI volgens mij echt een dure jongen...
Gebruikersavatar
spikehome
Berichten: 239
Lid geworden op: 21 jan 2018, 12:06
Type auto: Golf7GTIPerformance
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI

Bericht door spikehome »

Heb hiervoor een golf 7 1.2 gehad die was in de verzekering de helft van de GTI.
Verbruik van de GTI is 1 op 16 waar ik net de 1.2 wel eens 1 op 20 reed.
Wegenbelasting is maar een paar tientjes in de 3 maanden.
Zie mijn verbruiken ook overigens in mijn handtekening
Golf GTI Performance bj2016 Afbeelding Afbeelding
Volkswagen Up Move bj2016 Afbeelding Afbeelding
Oude Golf 7 1.2 DSG business bj2015 Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI

Bericht door ChielED35 »

Van een gti ombouw krijg ik altijd zo’n “ik wil wel maar ik kan het niet gevoel”. Als het je te duur wordt in kosten koop dan de normale Golf en accepteer dat het een normale Golf is. Niks mis mee verder, zijn mooie auto’s. Ik zou dan toch een stukje verder sparen en een gti kopen, maar ja dat is slechts mijn mening, altijd doen wat je zelf graag wilt.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI

Bericht door surfroy01 »

Ik had een Passat B8 met 1.4 motor gechipt naar 180pk reed gemiddeld 1:17 (combi) en was best rap, vond hem in de 150pk ori versie ook goed. Nu heb ik een 2.0 liter diesel met ook 180pk en die rijd met gemak 1:20. Oh dit zijn zakelijke bakken.

Mijn GTI PP stage 1 doet 310pk met 1:10 gemiddeld. origineel deed die 1:11.

Mijn advies ook, als je veel km's gaat maken en je wilt niet de kosten, geen GTI, kies dan voor een dikke gewone Golf, maar ga er vooral geen GTI look a like van maken.
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
scully
Berichten: 173
Lid geworden op: 11 feb 2019, 20:06
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI

Bericht door scully »

Tja, ik haal dan weer met gemak 1:14 a 1:15 met stage 1.
Golf 7 GTI
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Al deze reacties geven mij veel stof tot nadenken.....
Ik ben er niet op uit om "wannabe" GTI of R te zijn maar ik vind die looks gewoon mooi. Een "gewone" Golfje vind ik dan weer zo 'saai'.

Qua brandstofkosten van een GTI dan.....Als ik voornamelijk snelweg (A2 en A10) rij (4x 100 km per week) met een gemiddelde snelheid van 100 t/m 120 km/uur, wat zou ik dan ongeveer aan brandstofkosten kwijt zijn? Ik denk dat ik 2x per week moet tanken?
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI

Bericht door ferry »

1 keer in de 1.5 week.
Als je gewoon normaal optrekt en rijdt.
Je rijd dan heus wel 500 km of meer met een tank.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk


Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI

Bericht door surfroy01 »

scully schreef: 27 mei 2020, 10:44 Tja, ik haal dan weer met gemak 1:14 a 1:15 met stage 1.
Gebruik jij alle paarden dan wel? Ik heb een ralley crackle en dan is het zo leuk om te flipperen en vervolgens de DSG te laten knallen. Denk als ik braaf ga rijden dan kom ik ook wel zuiniger. Op winterpsort met mijn zoon hebben we stevig door gereden en kwam ik volgens mij 1:12, maar enkel snelweg en paar keer naar de 250 getrapt en voor de rest hele stukken 160.
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI

Bericht door surfroy01 »

ferry schreef: 27 mei 2020, 11:01 1 keer in de 1.5 week.
Als je gewoon normaal optrekt en rijdt.
Je rijd dan heus wel 500 km of meer met een tank.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Standaard GTI moet je 600km kunnen halen op een tank zeker als je braaf op snelweg rijdt.
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

surfroy01 schreef: 27 mei 2020, 11:04
ferry schreef: 27 mei 2020, 11:01 1 keer in de 1.5 week.
Als je gewoon normaal optrekt en rijdt.
Je rijd dan heus wel 500 km of meer met een tank.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Standaard GTI moet je 600km kunnen halen op een tank zeker als je braaf op snelweg rijdt.
Mijn huidige FR diesel haalt ongeveer 700 km op een tank (dan heb ik mijn reserve wel al aangetikt). Dan rij ik vrij normaal (wel af en toe even snel optrekken/beetje doortrekken) en 100 tot 120 km/uur op snelweg. Bijna altijd in Eco mode.
scully
Berichten: 173
Lid geworden op: 11 feb 2019, 20:06
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI

Bericht door scully »

surfroy01 schreef: 27 mei 2020, 11:03
scully schreef: 27 mei 2020, 10:44 Tja, ik haal dan weer met gemak 1:14 a 1:15 met stage 1.
Gebruik jij alle paarden dan wel?
Meestal niet natuurlijk. Als ik gewoon naar mijn werk rij of zoiets, dan rij ik net zoals de rest. Ik geef eigenlijk alleen gas als ik voor de lol een rondje ga rijden.
Golf 7 GTI
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI

Bericht door surfroy01 »

GTI_MaRsS-72 schreef: 27 mei 2020, 13:20
surfroy01 schreef: 27 mei 2020, 11:04
ferry schreef: 27 mei 2020, 11:01 1 keer in de 1.5 week.
Als je gewoon normaal optrekt en rijdt.
Je rijd dan heus wel 500 km of meer met een tank.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Standaard GTI moet je 600km kunnen halen op een tank zeker als je braaf op snelweg rijdt.
Mijn huidige FR diesel haalt ongeveer 700 km op een tank (dan heb ik mijn reserve wel al aangetikt). Dan rij ik vrij normaal (wel af en toe even snel optrekken/beetje doortrekken) en 100 tot 120 km/uur op snelweg. Bijna altijd in Eco mode.
700km? Hoeveel diesel kan er in? Ik kan 1340km met 65 liter in mijn 2.0 190pk diesel Passat B8.......
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten