Nieuwe auto gekocht: golf 7 gti performance

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Gebruikersavatar
Gtd1999
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 okt 2019, 17:34
Type auto: Golf 7 GTD

Nieuwe auto gekocht: golf 7 gti performance

Bericht door Gtd1999 »

Hallo mede forumleden,

Ik heb ondertussen mijn GTD verkocht (ik moet eigenlijk ook mijn forum naam veranderen) en ik kan met trots zeggen dat ik na jarenlang gespaard te hebben eindelijk mijn droomauto heb kunnen kopen! Heb 'm afgelopen week bij een garage gekocht en verdomme wat voelt het goed om in een gti te rijden! Heerlijke auto, vlot en dat zonder dat het ten koste gaat van comfort. Ben er echt super blij mee!

Bouwjaar is 2014 en de auto heeft net iets onder een ton gelopen. Verder heeft de auto alle opties op ACC en lederen bekleding na.

Verder ben ik aan het kijken naar een manier om de dsg farts harder te laten klinken, zonder dat het standaard geluid als je normaal rijd irritant wordt. Hierbij heb ik gedacht aan een kleppensysteem, maar ik ben bang dat het geluid bij een constante snelheid dan ook erg vervelend word. Ik heb ook gekeken naar een non resonated Milltek uitlaatsysteem met sportcat. Echter is de prijs er van een nadeel. Wat zouden jullie doen? Ik vind het niet erg als het geluid een beetje luider word bij een constante snelheid, maar het moet niet asociaal worden.

Verder zit ik er ook aan te denken om de auto over een tijd te laten chippen.

Hebben jullie nog verdere tips of ins en outs over de auto waar ik rekening mee moet houden?

Oh ja en ik heb ook Instagram: onur.gti7 hier zal ik alle updates en mods van de auto posten

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Gebruikersavatar
StephanV
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:49
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Nieuwe auto gekocht: golf 7 gti performance

Bericht door StephanV »

Mooie wagen!

Ik heb dezelfde. Ik heb de middendemper laten verwijderen, hierdoor zijn de farts harder geworden en het geluid bij normaal rijden is niet irritant. Je gaat pas ietsjes wat horen als je constant en lang 130..140 rijdt. Maar dan zet je de muziek iets harder en dan is het opgelost. Ik heb er geen last van..

Naast de farts wordt het geluid standaard beter. Ik vind de uitaat standaard te braaf klinken(hoor je vaker). Zonder middendemper klinkt de auto veel beter maar niet asociaal.

Ik heb de auto gechipt naar stage 1+ bij VAGtechniek. Niet twijfelen en gewoon doen! Auto krijgt een pak vermogen koppel erbij binnen de veilige marges.

Ben benieuwd wat je gaat doen


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Nieuwe auto gekocht: golf 7 gti performance

Bericht door StarSqream »

Gtd1999 schreef: 25 aug 2020, 03:12 Hallo mede forumleden,

Ik heb ondertussen mijn GTD verkocht (ik moet eigenlijk ook mijn forum naam veranderen) en ik kan met trots zeggen dat ik na jarenlang gespaard te hebben eindelijk mijn droomauto heb kunnen kopen! Heb 'm afgelopen week bij een garage gekocht en verdomme wat voelt het goed om in een gti te rijden! Heerlijke auto, vlot en dat zonder dat het ten koste gaat van comfort. Ben er echt super blij mee!

Bouwjaar is 2014 en de auto heeft net iets onder een ton gelopen. Verder heeft de auto alle opties op ACC en lederen bekleding na.

Verder ben ik aan het kijken naar een manier om de dsg farts harder te laten klinken, zonder dat het standaard geluid als je normaal rijd irritant wordt. Hierbij heb ik gedacht aan een kleppensysteem, maar ik ben bang dat het geluid bij een constante snelheid dan ook erg vervelend word. Ik heb ook gekeken naar een non resonated Milltek uitlaatsysteem met sportcat. Echter is de prijs er van een nadeel. Wat zouden jullie doen? Ik vind het niet erg als het geluid een beetje luider word bij een constante snelheid, maar het moet niet asociaal worden.

Verder zit ik er ook aan te denken om de auto over een tijd te laten chippen.

Hebben jullie nog verdere tips of ins en outs over de auto waar ik rekening mee moet houden?

Oh ja en ik heb ook Instagram: onur.gti7 hier zal ik alle updates en mods van de auto posten

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Welkom!

Stage 1 tuning is zeker aan te raden. Dan komt ie pas echt los. Standaard is ie een beetje tam.

Wat betreft geluid kan je de middendemper verwijderen voor blijvend harder geluid MAAR weg=weg. Ik zou eerder voor een kleppensysteem gaan dan kan je harder geluid krijgen wanneer je het nodig vindt en minder hard als je bijvoorbeeld in de nacht rondrijdt.
Gebruikersavatar
Gtd1999
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 okt 2019, 17:34
Type auto: Golf 7 GTD

Re: Nieuwe auto gekocht: golf 7 gti performance

Bericht door Gtd1999 »

StephanV schreef:Mooie wagen!

Ik heb dezelfde. Ik heb de middendemper laten verwijderen, hierdoor zijn de farts harder geworden en het geluid bij normaal rijden is niet irritant. Je gaat pas ietsjes wat horen als je constant en lang 130..140 rijdt. Maar dan zet je de muziek iets harder en dan is het opgelost. Ik heb er geen last van..

Naast de farts wordt het geluid standaard beter. Ik vind de uitaat standaard te braaf klinken(hoor je vaker). Zonder middendemper klinkt de auto veel beter maar niet asociaal.

Ik heb de auto gechipt naar stage 1+ bij VAGtechniek. Niet twijfelen en gewoon doen! Auto krijgt een pak vermogen koppel erbij binnen de veilige marges.

Ben benieuwd wat je gaat doenAfbeelding


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Heb de afspraak al staan! Komende vrijdag word mn auto stage 1 gechiptuned bij BB in Breda. Wat betreft geluid, ik overweeg de middendemper te verwijderen. Ik ga hier volgende week ook een afspraak voor maken!

Als alles gedaan is zal ik er wel een stukkie over schrijven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Melvin
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2020, 15:33
Type auto: Golf 7 GTI -OTW

Re: Nieuwe auto gekocht: golf 7 gti performance

Bericht door Melvin »

Wat een prachtbak mijne is ook onderweg moet nog heel ff sparen en dan heb ook ik hem ik heb al zitten kijken voor uitlaatjes ik had zelf Akrapovic in gedachte voor straks en dan de nieuwere 7,5 lampen en als het kan de digitale teller :D

-Melvin
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Nieuwe auto gekocht: golf 7 gti performance

Bericht door Maarten »

Welkom! Veel veilige kilometers!
Melvin schreef:Wat een prachtbak mijne is ook onderweg moet nog heel ff sparen en dan heb ook ik hem ik heb al zitten kijken voor uitlaatjes ik had zelf Akrapovic in gedachte voor straks en dan de nieuwere 7,5 lampen en als het kan de digitale teller :D

-Melvin
Niet beter om door te sparen voor facelift? Wordt duur grapje...

Serviced by EM Services.

Serviced by EMServices.
tinusmk1gti
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 feb 2018, 12:40
Type auto: Golf MK1 GTI

Re: Nieuwe auto gekocht: golf 7 gti performance

Bericht door tinusmk1gti »

Een clubsport s demper geeft een mooi geluid en hardere dsg farts.

Bovendien is deze niet hinderlijk aanwezig met rijden
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Nieuwe auto gekocht: golf 7 gti performance

Bericht door StarSqream »

Melvin schreef: 26 aug 2020, 15:40 Wat een prachtbak mijne is ook onderweg moet nog heel ff sparen en dan heb ook ik hem ik heb al zitten kijken voor uitlaatjes ik had zelf Akrapovic in gedachte voor straks en dan de nieuwere 7,5 lampen en als het kan de digitale teller :D

-Melvin
Als je van plan bent om je koplampen te vervangen kan je beter een GTI met halogeen koplampen kopen. Upgrade van mk7 halogeen > mk7.5 LED/XENON is goedkoper dan mk7 Xenon > mk7.5 LED/XENON.

Akrapovic eindtips of hele uitlaat? Origineel of replica. Ze zijn heel duur.

Digitale teller is ook mogelijk maar wel €800+.

Wordt een dure grapje iig.
Melvin
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2020, 15:33
Type auto: Golf 7 GTI -OTW

Re: Nieuwe auto gekocht: golf 7 gti performance

Bericht door Melvin »

Qua het dure grapje valt het wel mee voor mij, veel werken scheelt de helft. Waarom zou van mk7 halogeen naar 7.5 makkelijker zijn. De uitlaat wil ik gewoon origineel van akrapovic hebben van voor tot achter
Melvin
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2020, 15:33
Type auto: Golf 7 GTI -OTW

Re: Nieuwe auto gekocht: golf 7 gti performance

Bericht door Melvin »

Maarten schreef: 26 aug 2020, 19:13 Welkom! Veel veilige kilometers!
Melvin schreef:Wat een prachtbak mijne is ook onderweg moet nog heel ff sparen en dan heb ook ik hem ik heb al zitten kijken voor uitlaatjes ik had zelf Akrapovic in gedachte voor straks en dan de nieuwere 7,5 lampen en als het kan de digitale teller :D

-Melvin
Niet beter om door te sparen voor facelift? Wordt duur grapje...

Serviced by EM Services.

Nee dan moet ik nog langer doorsparen zoveel geduld heb ik niet :P
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: Nieuwe auto gekocht: golf 7 gti performance

Bericht door Stefz0r »

Een complete akra kost volgens mij tegen de 4000 euro aan (nieuw).
Voor de halogeen koplampen is inderdaad een goedkopere oplossing (om facelift look lampen te plaatsen), wanneer je af fabriek xenon hebt, dan is dit niet mogelijk (en wordt het veel duurder).
Digitale dash kost ook al gauw 1000 euro.

Het kan allemaal vast iets goedkoper hoor, maar het is wel verstandig jezelf even af te vragen of dit het waard is en of je het ervoor over hebt. Zo ja... gewoon doen natuurlijk ;)
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Nieuwe auto gekocht: golf 7 gti performance

Bericht door StarSqream »

Melvin schreef: 27 aug 2020, 18:09 Qua het dure grapje valt het wel mee voor mij, veel werken scheelt de helft. Waarom zou van mk7 halogeen naar 7.5 makkelijker zijn. De uitlaat wil ik gewoon origineel van akrapovic hebben van voor tot achter
Als het voor jou meevalt dan zou ik niet begrijpen waarom je dan niet direct voor een mk7.5 zou gaan? Wat is het prijsverschil tussen een mk7 en mk7.5? Zou eerst daarnaar kijken. Als je toch €4k aan een uitlaat wilt spenderen kan je beter die uitlaat even skippen, een mk7.5 kopen (dan bespaar je ook nog eens op facelift display, facelift cockpit en facelift lampen = ruim €4k ook). Dan spaar je even verder en upgrade je naar akrapovic.

Digital dash €800+
Xenon mk7.5 €1000+
Melvin
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2020, 15:33
Type auto: Golf 7 GTI -OTW

Re: Nieuwe auto gekocht: golf 7 gti performance

Bericht door Melvin »

Stefz0r schreef: 27 aug 2020, 18:42 Een complete akra kost volgens mij tegen de 4000 euro aan (nieuw).
Voor de halogeen koplampen is inderdaad een goedkopere oplossing (om facelift look lampen te plaatsen), wanneer je af fabriek xenon hebt, dan is dit niet mogelijk (en wordt het veel duurder).
Digitale dash kost ook al gauw 1000 euro.

Het kan allemaal vast iets goedkoper hoor, maar het is wel verstandig jezelf even af te vragen of dit het waard is en of je het ervoor over hebt. Zo ja... gewoon doen natuurlijk ;)

Is dat niet overzetbaar? (de stekker natuurlijk) had op autolampenshop die lampen gezien voor en achterzijde.
Melvin
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2020, 15:33
Type auto: Golf 7 GTI -OTW

Re: Nieuwe auto gekocht: golf 7 gti performance

Bericht door Melvin »

StarSqream schreef: 27 aug 2020, 19:05
Melvin schreef: 27 aug 2020, 18:09 Qua het dure grapje valt het wel mee voor mij, veel werken scheelt de helft. Waarom zou van mk7 halogeen naar 7.5 makkelijker zijn. De uitlaat wil ik gewoon origineel van akrapovic hebben van voor tot achter
Als het voor jou meevalt dan zou ik niet begrijpen waarom je dan niet direct voor een mk7.5 zou gaan? Wat is het prijsverschil tussen een mk7 en mk7.5? Zou eerst daarnaar kijken. Als je toch €4k aan een uitlaat wilt spenderen kan je beter die uitlaat even skippen, een mk7.5 kopen (dan bespaar je ook nog eens op facelift display, facelift cockpit en facelift lampen = ruim €4k ook). Dan spaar je even verder en upgrade je naar akrapovic.

Digital dash €800+
Xenon mk7.5 €1000+
MK 7.5 is op zowel marktplaats als autoscout als BOVAG site af niet te vinden voor een prijs onder de 25K heb er al wel voor zitten kijken dat een akra zo duur was wist k niet mss toch maar eens kijken voor n ander uitlaatje dan :(
HalGTI
Berichten: 106
Lid geworden op: 19 sep 2018, 17:19
Type auto: Golf mk7 gti

Re: Nieuwe auto gekocht: golf 7 gti performance

Bericht door HalGTI »

Mooie GTI hoor, veel plezier ermee.
Ik vind die velgen toch heel dik onder de GTI.
Volkswagen golf gti performance 2013 sold
Audi s3 FL Sportback 2017 sold
HalGTI
Berichten: 106
Lid geworden op: 19 sep 2018, 17:19
Type auto: Golf mk7 gti

Re: Nieuwe auto gekocht: golf 7 gti performance

Bericht door HalGTI »

Melvin schreef: 28 aug 2020, 16:37
StarSqream schreef: 27 aug 2020, 19:05
Melvin schreef: 27 aug 2020, 18:09 Qua het dure grapje valt het wel mee voor mij, veel werken scheelt de helft. Waarom zou van mk7 halogeen naar 7.5 makkelijker zijn. De uitlaat wil ik gewoon origineel van akrapovic hebben van voor tot achter
Als het voor jou meevalt dan zou ik niet begrijpen waarom je dan niet direct voor een mk7.5 zou gaan? Wat is het prijsverschil tussen een mk7 en mk7.5? Zou eerst daarnaar kijken. Als je toch €4k aan een uitlaat wilt spenderen kan je beter die uitlaat even skippen, een mk7.5 kopen (dan bespaar je ook nog eens op facelift display, facelift cockpit en facelift lampen = ruim €4k ook). Dan spaar je even verder en upgrade je naar akrapovic.

Digital dash €800+
Xenon mk7.5 €1000+
MK 7.5 is op zowel marktplaats als autoscout als BOVAG site af niet te vinden voor een prijs onder de 25K heb er al wel voor zitten kijken dat een akra zo duur was wist k niet mss toch maar eens kijken voor n ander uitlaatje dan :(
Een downpipe alleen van een redelijk merk wordt verkocht voor gemiddeld 900 a 1000 euro nieuw
Volkswagen golf gti performance 2013 sold
Audi s3 FL Sportback 2017 sold
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: Nieuwe auto gekocht: golf 7 gti performance

Bericht door Stefz0r »

Melvin schreef: 28 aug 2020, 16:31
Stefz0r schreef: 27 aug 2020, 18:42 Een complete akra kost volgens mij tegen de 4000 euro aan (nieuw).
Voor de halogeen koplampen is inderdaad een goedkopere oplossing (om facelift look lampen te plaatsen), wanneer je af fabriek xenon hebt, dan is dit niet mogelijk (en wordt het veel duurder).
Digitale dash kost ook al gauw 1000 euro.

Het kan allemaal vast iets goedkoper hoor, maar het is wel verstandig jezelf even af te vragen of dit het waard is en of je het ervoor over hebt. Zo ja... gewoon doen natuurlijk ;)

Is dat niet overzetbaar? (de stekker natuurlijk) had op autolampenshop die lampen gezien voor en achterzijde.
Nee, schijnt allemaal net wat anders te zijn. Moet je o.a. bumper gaan vervangen voor die van een mk7,5 en volgens mij nog meer dan alleen de bumper. Is niet zo makkelijk als je zou denken/willen iig :mrgreen:
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
Gebruikersavatar
Gtd1999
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 okt 2019, 17:34
Type auto: Golf 7 GTD

Re: Nieuwe auto gekocht: golf 7 gti performance

Bericht door Gtd1999 »

Heb de auto vandaag stage 1 laten chippen bij BB tuning in Breda. Absolute toppers! Op diezelfde garage is er ook een lasser aanwezig en ik ga er woensdag weer heen om mijn middendemper te laten verwijderen. Heb nu 308 pk. Het is wel erg lastig om dat kwijt te kunnen op de voorwielen, maar hij schakelt veel sneller en dat is erg fijn! Ik zal proberen om volgende week een filmpje te plaatsen als de middendemper eruit is.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Nieuwe auto gekocht: golf 7 gti performance

Bericht door Maarten »

Netjes! Dat zal wel een stuk beter rijden!

Serviced by EM Services.

Serviced by EMServices.
Gebruikersavatar
Vw golf gti
Berichten: 419
Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Nieuwe auto gekocht: golf 7 gti performance

Bericht door Vw golf gti »

Heb de zelfde wagen als u .en ben er ook aan het denken stage 1 + te laten doen maar mijn is wel manueel .merk je het verschil hard?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: Nieuwe auto gekocht: golf 7 gti performance

Bericht door Stefz0r »

Ja, verschil tussen geen tuning en stage 1 is sowieso hard.

Lekker resultaat! Veel rijplezier :D
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
Gebruikersavatar
Vw golf gti
Berichten: 419
Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Nieuwe auto gekocht: golf 7 gti performance

Bericht door Vw golf gti »

Stefz0r schreef:Ja, verschil tussen geen tuning en stage 1 is sowieso hard.

Lekker resultaat! Veel rijplezier :D
Dan toch maar laten doen denk ik .maar ben van belgie dus ga bij dvx heb veel goed van hun gehoord .hoop alleen dat mijn koppeling het houd Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Gtd1999
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 okt 2019, 17:34
Type auto: Golf 7 GTD

Re: Nieuwe auto gekocht: golf 7 gti performance

Bericht door Gtd1999 »

Vw golf gti schreef:Heb de zelfde wagen als u .en ben er ook aan het denken stage 1 + te laten doen maar mijn is wel manueel .merk je het verschil hard?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Je rijdt voor je gevoel in een totaal andere auto, hij schakelt veel sneller en reageert ook sneller. Kleine nadeel is wel dat je pas in de 3e versnelling goed grip hebt Afbeelding
Maar ik raad het sowieso aan!

Edit: met manueel is de gasrespons veel sneller

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Vw golf gti
Berichten: 419
Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Nieuwe auto gekocht: golf 7 gti performance

Bericht door Vw golf gti »

Gtd1999 schreef:
Vw golf gti schreef:Heb de zelfde wagen als u .en ben er ook aan het denken stage 1 + te laten doen maar mijn is wel manueel .merk je het verschil hard?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Je rijdt voor je gevoel in een totaal andere auto, hij schakelt veel sneller en reageert ook sneller. Kleine nadeel is wel dat je pas in de 3e versnelling goed grip hebt Afbeelding
Maar ik raad het sowieso aan!

Edit: met manueel is de gasrespons veel sneller

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Dus als ik het goed begrijp is manueel nog iets sneller weg dan ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Nieuwe auto gekocht: golf 7 gti performance

Bericht door StarSqream »

Vw golf gti schreef: 29 aug 2020, 19:14
Gtd1999 schreef:
Vw golf gti schreef:Heb de zelfde wagen als u .en ben er ook aan het denken stage 1 + te laten doen maar mijn is wel manueel .merk je het verschil hard?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Je rijdt voor je gevoel in een totaal andere auto, hij schakelt veel sneller en reageert ook sneller. Kleine nadeel is wel dat je pas in de 3e versnelling goed grip hebt Afbeelding
Maar ik raad het sowieso aan!

Edit: met manueel is de gasrespons veel sneller

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Dus als ik het goed begrijp is manueel nog iets sneller weg dan ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Ja, jouw auto gaat In het algemeen sneller (door meer vermogen) en schakelt dus sneller door. Als je bedoelt dat manueel sneller is dan DSG, dan is het Nee. DSG blijft sneller (met hetzelfde vermogen).
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot], tinusmk1gti en 46 gasten