Maximale afstand op accu

Bespreek hier alles met betrekking tot de Golf GTE
Plaats reactie
Wondering
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 okt 2015, 13:12
Type auto: GOLF GTE
Locatie: Arnhem

Maximale afstand op accu

Bericht door Wondering »

Als ik de auto volgeladen heb dan geeft hij aan dat er 48km te rijden zijn, het maakt niet uit of ik nu binnendoor rij of 100 op de snelweg maar meestal is hij na 35-38 km wel leeg. Wat is de maximale afstand die jullie volledig op de accu hebben kunnen afleggen?
wjb#222
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:54
Type auto: passat R36
Locatie: Eindhoven

Re: Maximale afstand op accu

Bericht door wjb#222 »

zet je lampen uit
airco uit
radio uit
en rij als een oud wijf

dan haal je de 50km wel :roll: :lol:

(sorry heb het niet zo op die bijtellings hokken die ''zuinig'' zijn :twisted: :oops:)
R400
Berichten: 278
Lid geworden op: 25 feb 2015, 18:11
Type auto: R400

Re: Maximale afstand op accu

Bericht door R400 »

wjb#222 schreef:zet je lampen uit
airco uit
radio uit
en rij als een oud wijf

dan haal je de 50km wel :roll: :lol:

(sorry heb het niet zo op die bijtellings hokken die ''zuinig'' zijn :twisted: :oops:)

Helemaal mee eens !!
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Maximale afstand op accu

Bericht door TheDGM »

Heeft de auto daarbij ook in de B-stand gestaan?
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Wondering
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 okt 2015, 13:12
Type auto: GOLF GTE
Locatie: Arnhem

Re: Maximale afstand op accu

Bericht door Wondering »

Hij heeft daarbij niet in B gestaan, maar dat maakt voor het verbruik ook niet uit, alleen of de auto uitrolt of regenereert.

Bedankt voor de reacties dat jullie zuinige auto's zo kunnen waarderen, mooie van de GTE vind ik dat ik kan kiezen, de ene keer rij ik heerlijk relaxed elektrisch naar de klant want in de spits is er toch niet door te rijden en als de wegen rustiger worden gaat de GTE stand aan en kan ik lekker spelen. Maar goed dat kan een GTi niet en dat steekt jullie natuurlijk :P
R400
Berichten: 278
Lid geworden op: 25 feb 2015, 18:11
Type auto: R400

Re: Maximale afstand op accu

Bericht door R400 »

Wondering schreef:Hij heeft daarbij niet in B gestaan, maar dat maakt voor het verbruik ook niet uit, alleen of de auto uitrolt of regenereert.

Bedankt voor de reacties dat jullie zuinige auto's zo kunnen waarderen, mooie van de GTE vind ik dat ik kan kiezen, de ene keer rij ik heerlijk relaxed elektrisch naar de klant want in de spits is er toch niet door te rijden en als de wegen rustiger worden gaat de GTE stand aan en kan ik lekker spelen. Maar goed dat kan een GTi niet en dat steekt jullie natuurlijk :P

Grappenmaker :lol:
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Maximale afstand op accu

Bericht door bzb »

accudampen zijn aardig naar zn bolletje gestegen :mrgreen:
Wondering
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 okt 2015, 13:12
Type auto: GOLF GTE
Locatie: Arnhem

Re: Maximale afstand op accu

Bericht door Wondering »

bzb schreef:accudampen zijn aardig naar zn bolletje gestegen :mrgreen:
:lol: :lol:

Geen koolmonoxide nee :)
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Maximale afstand op accu

Bericht door TheDGM »

Wondering schreef:Hij heeft daarbij niet in B gestaan, maar dat maakt voor het verbruik ook niet uit, alleen of de auto uitrolt of regenereert.

Bedankt voor de reacties dat jullie zuinige auto's zo kunnen waarderen, mooie van de GTE vind ik dat ik kan kiezen, de ene keer rij ik heerlijk relaxed elektrisch naar de klant want in de spits is er toch niet door te rijden en als de wegen rustiger worden gaat de GTE stand aan en kan ik lekker spelen. Maar goed dat kan een GTi niet en dat steekt jullie natuurlijk :P
Hoezo zou dat niet uitmaken? Auto wordt uiteindelijk meer bijgeladen. Logische verklaring is dan toch dat er meer kilometers kan worden afgelegd? Ik zeg niet dat ik 50km elektrisch haal. Maar zeker meer km's in de B-stand dan D-stand.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Maximale afstand op accu

Bericht door MkVI Nmgn »


Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
hansaplast26
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2016, 19:56
Type auto: Golf GTE

Re: Maximale afstand op accu

Bericht door hansaplast26 »

Ik heb met mijn GTE maximaal 39 km af kunnen leggen, dat was met zoveel mogelijk uit en sinds ik de auto heb (nog geen maand). de auto is 1,5 jaar oud.
best teleurstellend, zeker als je al hybride gereden hebt en weet hoe je zuinig moet rijden. Naja, beetje typisch VW... schümmelsoftware...

Trouwens je komt wel verder met goed anticiperend uitrollen. bij regeneratief remmen komt maar een fractie (20% ongeveer) effectief terug in de batterij.
Gti_strikeforce
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mar 2015, 19:34
Type auto: Golf 5 GTI

Re: Maximale afstand op accu

Bericht door Gti_strikeforce »

Wat is het gemiddeld verbruik als je enkel op de benzinemotor rijdt?
Ik zag in een youtjube filmpje iets van gem. 9l/100km, is dat niet veel voor een 1.4?
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Maximale afstand op accu

Bericht door Schippersss »

Zou best kunnen. Hij weegt ook stuk zwaarder dan een normale golf 1.4. Als je alleen maar op de bezine motor ga rijden, dan zit je gewoon met een te zware auto met te kleine motor.
Gti_strikeforce
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mar 2015, 19:34
Type auto: Golf 5 GTI

Re: Maximale afstand op accu

Bericht door Gti_strikeforce »

Zijn er gte rijders die dit kunnen bevestigen?
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Maximale afstand op accu

Bericht door MK5benGTI »

Ik toffel wel eens richting Gorinchem en rijd dan in de hybride modus maar een verbuik van 1:12 -1:13 moet wel lukken.
Janus00
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 nov 2016, 13:20
Type auto: Golf GTE

Re: Maximale afstand op accu

Bericht door Janus00 »

Ik rijd elke dag Groningen op en neer voor werk.
Doe dit een groot gedeelte elektrisch.

Als de auto dan overschakelt naar de hybrid-mode dan is mijn verbruik op benzine meestal tussen 5.00/6.00 op de 100
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Maximale afstand op accu

Bericht door MK5benGTI »

Janus00 schreef:Ik rijd elke dag Groningen op en neer voor werk.
Doe dit een groot gedeelte elektrisch.

Als de auto dan overschakelt naar de hybrid-mode dan is mijn verbruik op benzine meestal tussen 5.00/6.00 op de 100

Haha toevallig. Ik moet een eindje rijden dus trap dan goed door, wat natuurlijk direct resulteerd in een hoger verbruik.
Janus00
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 nov 2016, 13:20
Type auto: Golf GTE

Re: Maximale afstand op accu

Bericht door Janus00 »

MK5benGTI schreef:
Janus00 schreef:Ik rijd elke dag Groningen op en neer voor werk.
Doe dit een groot gedeelte elektrisch.

Als de auto dan overschakelt naar de hybrid-mode dan is mijn verbruik op benzine meestal tussen 5.00/6.00 op de 100

Haha toevallig. Ik moet een eindje rijden dus trap dan goed door, wat natuurlijk direct resulteerd in een hoger verbruik.

Haha ja als je het gas even goed naar de bodem drukt lust hij wel wat liters ;-)
En zeker in de GTE-modus
SH!Twit
Berichten: 77
Lid geworden op: 15 mar 2017, 17:56
Type auto: Golf 7 GTI Perf.

Re: Maximale afstand op accu

Bericht door SH!Twit »

1 op 12/13 lukt me met m'n GTI ook :shock:
t.witte@hotmail.com
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2022, 17:55
Type auto: Golf GTE

Re: Maximale afstand op accu

Bericht door t.witte@hotmail.com »

Afgelopen zomer enkele keer 40-42 km gehaald met volgeladen accu, wel airco, lichten enz uit. Hierbij geeft de display 48 km aan, dus 6 km teveel. Afgelopen 2 maanden geeft display bij volle lading 36 km aan, na 200 meter rijden staat de display al op 28 km. Al meerdere malen bij dealer geweest, komen niet verder, probleem wordt dus niet opgelost. Is er nog wat aan de instellingen te verbeteren op de boardcomputer, bv onderste acculaadgrens, wie van de forumschrijvers erkend dit probleem? En hoe is dit op te lossen?
Plaats reactie

Terug naar “GOLF GTE”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten