Verwarming links warm rechts koud

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Verwarming links warm rechts koud

Bericht door schaef »

Vandaag gemerkt dat er uit de passagierszijde geen heel warme lucht komt. Ook als ik rechts op HI zet gebeurd er weinig
Bestuurderskant komt gewoon warme hete lucht uit.

Iemand een idee?
Gr
Menno
Gebruikersavatar
martin
Berichten: 351
Lid geworden op: 15 dec 2012, 22:22
Type auto: Golf V GTI
Locatie: zaanstad

Re: Verwarming links warm rechts koud

Bericht door martin »

Ik had het zelfde probleem bij me golf 5,was een thermostaat stuk. Links koud, rechts warme lucht.

Kan geloof ik ook nog een regelklep zijn die niet in positie komt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gr. Martin.
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Verwarming links warm rechts koud

Bericht door schaef »

Heb gisterenavond nog een en ander nagekeken en uitgelezen met OBDeleven.
De rechterzijde word wel warm maar hoogstens 23 graden terwijl er dan rechts 45 graden gemeten word.
Regelklep gaat goed open en dicht en ook als je hem aanstuurt met OBD gaat hij naar 100%.
Zit zelf te denken nu aan de kachelradiator die aan 1 zijde dicht zit.
Gr
Menno
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Verwarming links warm rechts koud

Bericht door StarSqream »

schaef schreef: 11 jan 2022, 10:03 Heb gisterenavond nog een en ander nagekeken en uitgelezen met OBDeleven.
De rechterzijde word wel warm maar hoogstens 23 graden terwijl er dan rechts 45 graden gemeten word.
Regelklep gaat goed open en dicht en ook als je hem aanstuurt met OBD gaat hij naar 100%.
Zit zelf te denken nu aan de kachelradiator die aan 1 zijde dicht zit.
Hoe heb je die regel klep gecheckt via OBD?
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Verwarming links warm rechts koud

Bericht door schaef »

Ja heb ik met obd gemeten. Waardes lopen van Max tot Min.
Gr
Menno
tinusmk1gti
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 feb 2018, 12:40
Type auto: Golf MK1 GTI

Re: Verwarming links warm rechts koud

Bericht door tinusmk1gti »

Plastic tandwieltje niet naar beneden gevallen als je bodemplaat rechts onder dashboard weghaalt valt hij er meestal wel onderweg. Komt wel eens voor namelijk
Rhmskvch
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2022, 18:37
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Verwarming links warm rechts koud

Bericht door Rhmskvch »

Hier heb ik onlangs nog last van gehad. Bij mij was het de kachelstelmotor welke dus vastzat op LO (koudste stand).
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Verwarming links warm rechts koud

Bericht door schaef »

Ik heb de stelmotor bekeken en deze werkt naar behoren hefel en tandwiel zitten waar ze moeten zitten.
Waardes ook uitgelezen met OBDeleven komen goed overeen met de ingestelde waardes.

Maar ik heb met de dealer gebeld en wat blijkt ik heb nog garantie op de GTI zitten.
De auto is ingevoerd rechtstreeks bij VW Duitsland vandaan en heeft een verlengde garantie erbij zitten.
Ik was in de veronderstelling dat er alleen de eerste 2jaar garantie op zat.
Dus nu afspraak gemaakt en ben erg benieuwd wat er uitkomt.

Wel diverse dingen gelezen over dit probleem wat schijnbaar veel voorkomt.
Een Spaanse collega heeft ook het één en ander op Spaanse VW forums uitgezocht voor mij en het blijkt te zitten in de koelvloeistof.
En ook in het Silicazakje dat in het koelvloeistofreservoir zit.
Als er G13 in zit dan hangen ze een zakje met Silicabolletjes in het tankje, dit omdat de silica in de vloeistof verminderd na tijd en met de bolletjes dit weer aangevuld word. Om corrosie in het blok te voorkomen. Deze zakjes willen nog wel eens stuk gaan en dan gaan de bolletjes je koesysteem in.
De G13 schijnt ook niet ideaal te zijn je zou terug moeten naar G12 Evo werd er verteld in Spanje.

Ik ga dit wel even bespreken met redealen als ik de auto ga brengen.

Word vervolgt.
Gr
Menno
expor
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 mar 2019, 15:20
Type auto: Golf MK7 R 2016

Re: Verwarming links warm rechts koud

Bericht door expor »

He Schaef, ook hier :) (CC forum)

Een maand of 2-3 geleden had ik hetzelfde. Ineens super hete lucht aan de bestuurderkant en koude lucht aan bijrijder kant. Ik was al bekend met het silicone zakje probleem en was bang dat ik er ook aan moest geloven, een prijzig verhaal namelijk. Echter als ik in het reservoir kijk ziet alles er gewoon prima/intact uit. Nadat ik gestopt was om te checken of alles in orde was deed de verwarming het ook weer gewoon, en is het sindsdien ook blijven doen. In mijn geval dus denk ik een wieltje wat vanzelf terug is gevallen, maar ik laat het toch even dubbelchecken bij de beurt aanstaande donderdag.

Ik ben benieuwd wat de conclusie van de dealer is voor je GTI.
JM-Tuning downpipe (200 cell)
VWR600 Intake + intake pipe
CTS Turbo inlet
HF-Series Turbo outlet (incr. diameter)
HF-Series chargepipe
H&R anti-roll bar voor+achter
VAGTechniek stage 2: 420 pk / 538 Nm
Vagbremtechnic 362 mm + TTRS calipers + Tarox Strada pads
BCS Resonator delete
expor
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 mar 2019, 15:20
Type auto: Golf MK7 R 2016

Re: Verwarming links warm rechts koud

Bericht door expor »

Vandaag de auto voor een grote beurt weggebracht en werd gebeld met de mededeling dat de waterpomp tekenen van lekkage heeft. Het is nog heel minimaal dus hoeft zeker nog niet vervangen te worden, maar de suggestie is het peil goed in de gaten te houden. Als dat snel gaat zakken is de prijzige reparatie niet meer te ontkomen :(.
JM-Tuning downpipe (200 cell)
VWR600 Intake + intake pipe
CTS Turbo inlet
HF-Series Turbo outlet (incr. diameter)
HF-Series chargepipe
H&R anti-roll bar voor+achter
VAGTechniek stage 2: 420 pk / 538 Nm
Vagbremtechnic 362 mm + TTRS calipers + Tarox Strada pads
BCS Resonator delete
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Verwarming links warm rechts koud

Bericht door ChielED35 »

Dan is even mijn kritische vraag; waarom zou je het niet alvast vervangen? Je weet dat het gaat gebeuren want het lekt al, je moet nu dingen in de gaten gaan houden en hopen dat het niet ineens erger wordt om het vervolgens toch te gaan repareren…waarom niet nu doen? Heb je er ook geen omkijken meer naar. Maar dat is slechts mijn gedachtegoed hoor..;-)
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
expor
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 mar 2019, 15:20
Type auto: Golf MK7 R 2016

Re: Verwarming links warm rechts koud

Bericht door expor »

ChielED35 schreef: 04 feb 2022, 10:47 Dan is even mijn kritische vraag; waarom zou je het niet alvast vervangen? Je weet dat het gaat gebeuren want het lekt al, je moet nu dingen in de gaten gaan houden en hopen dat het niet ineens erger wordt om het vervolgens toch te gaan repareren…waarom niet nu doen? Heb je er ook geen omkijken meer naar. Maar dat is slechts mijn gedachtegoed hoor..;-)
Dat is normaal ook wat ik doe. Ik heb de vraag gesteld aan de garage en dit was hun advies. Puur omdat de sporen die ze zagen niet duidden op actieve lekkage, alleen dat er 'ooit' wel eens iets gelekt heeft. Ook nooit vloeistof in garage zien liggen en koelvloeistof niveau was ook niet vreemd. Het werd dus echt aangegeven als aandachtpunt om in de gaten te houden.

De brandstofslang moest ook vervangen worden omdat die bekend staat om poreus te kunnen worden binnenin met alle gevolgen van dien. De vervangende versie heeft dat niet meer en dat heb ik dan ook direct gewoon op laten lossen :).
JM-Tuning downpipe (200 cell)
VWR600 Intake + intake pipe
CTS Turbo inlet
HF-Series Turbo outlet (incr. diameter)
HF-Series chargepipe
H&R anti-roll bar voor+achter
VAGTechniek stage 2: 420 pk / 538 Nm
Vagbremtechnic 362 mm + TTRS calipers + Tarox Strada pads
BCS Resonator delete
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Verwarming links warm rechts koud

Bericht door schaef »

Gisteren dan de GTI naar dealer gebracht, werd al snel teruggebeld dat de auto weer klaar stond.
Bleek toch dat de hefel van de stelmotor los zat.
De metingen die ik had gedaan klopten dus wel wat waardes betreft, alleen de klep werd niet geheel geopend omdat de hefel die de klep bediend los zat.

Dus ik kon de auto ophalen, dus stap in mijn auto en zet contact aan en krijg melding SOS beperkt beschikbaar ga naar de dealer.
Nou gelukkig stond ik daar voor de deur dus auto weer naar binnen.
En daar staat hij nu nog steeds, ze konden niet vinden wat er aan de hand is. Een vreemde storing dus. Komt bij de Golf 8 wel veel voor en is een bekend probleem maar bij de 7.5 dus niet.

Nu maar afwachten wat dit weer gaat worden.
Gr
Menno
Gebruikersavatar
LL7R
Berichten: 254
Lid geworden op: 17 jan 2022, 22:09
Type auto: Golf 7R

Re: Verwarming links warm rechts koud

Bericht door LL7R »

Ik had met mijn Golf 8 continue storingen…. Maar wel van het type die weer weg gaan als de auto een tijdje van het contact was geweest. Had toen een afspraak voor een systeem update (half jaar geleden gok ik), maar die is toen gecancelled omdat er blijkbaar problemen waren met het updaten an sich… :( . Dus hoop voor je dat het een fantoom storing is die in de loop van tijd niet meer voor komt!
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Verwarming links warm rechts koud

Bericht door schaef »

Voorlopig komen ze er niet uit en hebben ze contact op genomen met de importeur.

En klopt dat de 8 er meer last van schijnt te hebben. Mazzel dat de storingen bij jou weg blijven of gaan.
Gr
Menno
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Verwarming links warm rechts koud

Bericht door schaef »

Vandaag even naar de dealer geweest en ze hebben een nieuwe module besteld voor het SOS systeem en word er als het goed is morgen ingezet.
Gr
Menno
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Verwarming links warm rechts koud

Bericht door Maarten »

Wat een ellende weer. Hoop dat het nu opgelost is na de montage.

Serviced by EM Services.

Serviced by EMServices.
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Verwarming links warm rechts koud

Bericht door schaef »

Nou vandaag de GTI weer opgehaald, en ook weer terug geweest. Storing is eruit maar de module zit achter het instrumentarium weggewerkt waardoor er wat panelen los moeten. Dus toen ik onderweg was zag ik dat het paneel rondom de navi niet geheel goed zat en de twee draaiwieltjes van de luchtrooster niet te verdraaien waren. Dus maar weer terug om dit weer te laten fixen.
Echt ik kan daar slecht tegen en word daar niet vrolijk van.

Tevens heb ik bij mijn GTI lane-assit en verkeersborden herkenning achteraf laten aanzetten. Door het vervangen en inlezen van module kon ik dit niet meer terugvinden in mijn Mediascherm. Het werkte nog wel maar niet meer te configureren via Mediascherm. Gelukkig kon ik met OBDeleven de boel weer in het Mediascherm krijgen.

Dus nu 4 dagen later werkt alles weer en rij ik een warme auto.
Gr
Menno
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Verwarming links warm rechts koud

Bericht door schaef »

Het heeft nog een staartje want het probleem zit er nog steeds of weer in.
Gr
Menno
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Verwarming links warm rechts koud

Bericht door Maarten »

Herkenbare frustratie... hoop dat het snel klaar is nu.

Serviced by EM Services.

Serviced by EMServices.
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Verwarming links warm rechts koud

Bericht door schaef »

Zelf ben ik nog steeds van mening dat het de kachelradiator is, de klep die de warmte regelt rechts zie ik gewoon open en dicht gaan.
En ook de uitlezing daarvan klopt met de waardes die vast staan.
Maar goed ze gaan het maar weer proberen, en ja levert best wat frustratie op.
Gr
Menno
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Verwarming links warm rechts koud

Bericht door StarSqream »

tinusmk1gti schreef: 23 jan 2022, 22:30 Plastic tandwieltje niet naar beneden gevallen als je bodemplaat rechts onder dashboard weghaalt valt hij er meestal wel onderweg. Komt wel eens voor namelijk
Wat is het probleem als die plastic tandwieltje eruit is gevallen? Had de vorige x ook zo'n onderdeel gevonden maar wist niet waar het vandaan kwam lol
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Verwarming links warm rechts koud

Bericht door schaef »

Nou we zijn weer wat verder. Ze hadden een nieuwe stelmotor besteld want ja daar zou het dan toch in moeten zitten.
Gisteren de auto gebracht en na het monteren van de stelmotor bleek het probleem er dus nog steeds in te zitten.

Dus nu is dan eindelijk de kachelradiator vervangen iets wat ik vanaf het begin had geroepen maar ja een Ex Automonteur die nog steeds in de techniek werkt en zijn auto's voor het grootste gedeelte zelf in onderhoud heeft gaan we natuurlijk niet geloven.
Auto staat nu nog bij de garage ze willen maandag alles nog eens goed nalopen.
Maandag dan weer echt warm in de auto.

Als je een tandwieltje vind is die losgekomen van 1 van de stelmotors die de kleppen regelen van je verwarming en luchtstroom.
Gr
Menno
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Verwarming links warm rechts koud

Bericht door Maarten »

Is het garantie werk?

10x scheepsrecht toch?

Serviced by EM Services.

Serviced by EMServices.
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Verwarming links warm rechts koud

Bericht door schaef »

Ja is allemaal garantie, gelukkig wel want anders word je daar niet vrolijk van. Ik had het dan trouwens gewoon zelf gedaan.
Ik was al van plan om het zelf te doen, had ook al G13 koelvloeistof gekocht ;)

Maar net de auto opgehaald en het word weer lekker warm rechts in de auto, dus nu is alles vervangen wat er maar kon mankeren aan het verwarmen van de rechterzijde van de auto.

Nu maar hopen op voorlopig geen gezeur meer.
Gr
Menno
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten