Te koop: Mijn VW Golf 7.5 GTI Performance

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
lewd-o
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 sep 2017, 13:06
Type auto: Golf VII GP GTI

Te koop: Mijn VW Golf 7.5 GTI Performance

Bericht door lewd-o »

Beste forumleden,

Met pijn in mijn hart wil ik hierbij mijn VW Golf 7.5 GTI Performance ter overname aanbieden.
Dealer onderhouden en altijd zelf handmatig schoongemaakt volgens de instructies van mijn detailer.
Zie ook mijn eerdere post hierover op dit Forum: http://golfgtiforum.nl/portal/viewtopic ... 22#p165082

Er zitten nogal wat extra's op/aan (bijv. Moving Intelligence alarmklasse 5 met voertuigvolgsysteem, BlackVue 4K dashcam voor/ FullHD achter met eigen voedingen, WiFi HotSpot met eigen voeding), leren bekleding met stoelverwarming, etc.

Zie deze pagina van Rennsport Auto's voor de details:
https://rennsportautos.nl/occasions/?Ad ... 114262916/

Neem dus contact op met Rennsport Auto's om de auto te bekijken, proefrit te maken etc.
Het heeft geen zin om mij hier PM's te sturen, want ik laat de verkoop verder over aan Rennsport Auto's, dan heb ik daar verder geen omkijken naar.

Ik hoop van harte dat mijn GTI bij een andere liefhebber terecht komt die hier nog jaren lang heel veel rijplezier aan zal beleven.

Cheers!
Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: Te koop: Mijn VW Golf 7.5 GTI Performance

Bericht door MARC V »

Wat mij opvalt is dat hij als performance verkocht word,
terwijl hij grijze gti'badges heeft,169kw /230 pk,en geen gti logo's op de remklauwen.
Zetelverwarming staat ook vermeld,maar zie geen knoppen om ze aan te zetten?
En als laatst,zijn dat facelift lampen aan de voorkant?
Natuurlijk wel een mooie wagen die zo te zien 100% onderhouden is geweeest.
Succes met de verkoop.
Gebruikersavatar
lolobal
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 aug 2021, 13:39
Type auto: MK7 GTI

Re: Te koop: Mijn VW Golf 7.5 GTI Performance

Bericht door lolobal »

lewd-o schreef: 25 apr 2022, 13:14 Beste forumleden,

Met pijn in mijn hart wil ik hierbij mijn VW Golf 7.5 GTI Performance ter overname aanbieden.
Dealer onderhouden en altijd zelf handmatig schoongemaakt volgens de instructies van mijn detailer.
Zie ook mijn eerdere post hierover op dit Forum: http://golfgtiforum.nl/portal/viewtopic ... 22#p165082

Er zitten nogal wat extra's op/aan (bijv. Moving Intelligence alarmklasse 5 met voertuigvolgsysteem, BlackVue 4K dashcam voor/ FullHD achter met eigen voedingen, WiFi HotSpot met eigen voeding), leren bekleding met stoelverwarming, etc.

Zie deze pagina van Rennsport Auto's voor de details:
https://rennsportautos.nl/occasions/?Ad ... 114262916/

Neem dus contact op met Rennsport Auto's om de auto te bekijken, proefrit te maken etc.
Het heeft geen zin om mij hier PM's te sturen, want ik laat de verkoop verder over aan Rennsport Auto's, dan heb ik daar verder geen omkijken naar.

Ik hoop van harte dat mijn GTI bij een andere liefhebber terecht komt die hier nog jaren lang heel veel rijplezier aan zal beleven.

Cheers!
Hoeveel commissie pakt zo'n tussenpersoon? Is het no cure no pay?
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Te koop: Mijn VW Golf 7.5 GTI Performance

Bericht door Vissa »

MARC V schreef: 25 apr 2022, 18:49 Wat mij opvalt is dat hij als performance verkocht word,
terwijl hij grijze gti'badges heeft,169kw /230 pk,en geen gti logo's op de remklauwen.
Zetelverwarming staat ook vermeld,maar zie geen knoppen om ze aan te zetten?
En als laatst,zijn dat facelift lampen aan de voorkant?
Natuurlijk wel een mooie wagen die zo te zien 100% onderhouden is geweeest.
Succes met de verkoop.
Dit is zo te zien idd geen Performance, een 7.5pp heeft 245pk. Ook oude koplampen van een MK7. Apart model dit....
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
Step-han
Beheerder
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 nov 2016, 23:16
Type auto: BMW F30 330e

Re: Te koop: Mijn VW Golf 7.5 GTI Performance

Bericht door Step-han »

Zoals hierboven geconstateerd klopt er niet veel van de advertentietekst. En dat nog wel door een 'externe' partij die de verkoop regelt. Goed geregeld dus, not.

En daarbij ook vreemd om hem hier als forum-lid aan te bieden maar vervolgens niet te reageren op PB's? :? Ook redelijk aan de prijs.

Desondanks succes met de verkoop.
BMW 330e '16 - Stage 2 - 400pk/600Nm
Opel Corsa C '06 - 1.2 16v - 80pk/110Nm


Ex: BMW M135i '13 - Stage 2+ - 430pk/630Nm - M-Performance LSD
Ex: Golf 6 GTD Deep Black Pearl '11 - JD Stage 2 - 222pk/490Nm - CobraSport Venom Performance Exhaust - VW Salvador 18"
Ex: Opel Astra G '02 - 1.8 16v - Stage 1 - 135pk/183Nm
Ex: Opel Astra G '98 - 1.6 8v - 75pk/128Nm
Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: Te koop: Mijn VW Golf 7.5 GTI Performance

Bericht door MARC V »

Ik heb die verkoper gemaild gisteren met enkele vragen en kreeg als antwoord,

auto is gekocht geweest bij pouw in deventer door huidige eigenaar en stond daar zo in de showroom te koop als golf gti performance,
maar met halogeenkoplampen en 230pk motorvermogen.
De latere uitvoeringen hebben pas 245pk gekregen.
Hij dacht dat het te maken had dat dit 1 van de 1ste performance is waardoor hij dus geen facelift koplampen heeft en geen 245pk,
maar het is toch een facelift performance.

Waar slaat dat nou op?
Gebruikersavatar
Step-han
Beheerder
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 nov 2016, 23:16
Type auto: BMW F30 330e

Re: Te koop: Mijn VW Golf 7.5 GTI Performance

Bericht door Step-han »

MARC V schreef: 27 apr 2022, 04:32 Ik heb die verkoper gemaild gisteren met enkele vragen en kreeg als antwoord,

auto is gekocht geweest bij pouw in deventer door huidige eigenaar en stond daar zo in de showroom te koop als golf gti performance,
maar met halogeenkoplampen en 230pk motorvermogen.
De latere uitvoeringen hebben pas 245pk gekregen.
Hij dacht dat het te maken had dat dit 1 van de 1ste performance is waardoor hij dus geen facelift koplampen heeft en geen 245pk,
maar het is toch een facelift performance.

Waar slaat dat nou op?
Zo ver ik weet nergens op. Lekker laten staan. Aanbod genoeg.
BMW 330e '16 - Stage 2 - 400pk/600Nm
Opel Corsa C '06 - 1.2 16v - 80pk/110Nm


Ex: BMW M135i '13 - Stage 2+ - 430pk/630Nm - M-Performance LSD
Ex: Golf 6 GTD Deep Black Pearl '11 - JD Stage 2 - 222pk/490Nm - CobraSport Venom Performance Exhaust - VW Salvador 18"
Ex: Opel Astra G '02 - 1.8 16v - Stage 1 - 135pk/183Nm
Ex: Opel Astra G '98 - 1.6 8v - 75pk/128Nm
Valk
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2018, 22:49
Type auto: Golf 7 GTD
Locatie: Noord Nederland

Re: Te koop: Mijn VW Golf 7.5 GTI Performance

Bericht door Valk »

Even voor de duidelijkheid, dit zijn dus wel facelift koplampen. Facelift halogeen koplampen.
Golf 7 GTD
Polo 9n3 1.9 tdi
Peugeot 206 gti
Peugeot 106 gti
Omtuning
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 nov 2021, 17:18
Type auto: Polo GTI 6R

Re: Te koop: Mijn VW Golf 7.5 GTI Performance

Bericht door Omtuning »

Valk schreef: 27 apr 2022, 12:58 Even voor de duidelijkheid, dit zijn dus wel facelift koplampen. Facelift halogeen koplampen.
Dan nog vind ik het raar dat ie geleverd is met de 6 traps DSG.....
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Te koop: Mijn VW Golf 7.5 GTI Performance

Bericht door Vissa »

Dus geen Performance. De NON performance zijn 6 traps.:)
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: Te koop: Mijn VW Golf 7.5 GTI Performance

Bericht door MARC V »

Vissa schreef: 28 apr 2022, 12:29 Dus geen Performance. De NON performance zijn 6 traps.:)
Zoals die van mij,is ook geen performance en heeft ook een 6 traps.
Omtuning
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 nov 2021, 17:18
Type auto: Polo GTI 6R

Re: Te koop: Mijn VW Golf 7.5 GTI Performance

Bericht door Omtuning »

Vissa schreef: 28 apr 2022, 12:29 Dus geen Performance. De NON performance zijn 6 traps.:)
Vanaf de Golf 7.5 GTI is er maar een versie, namelijk de Performance met 245pk en een 7 traps DSG. Bij de vorige generatie Golf 7 had je de standaard versie met 220pk, kleinere remmen en geen sperdifferentieel op de vooras
De versie met 230pk had dat wel en werd geleverd als Performance Pack.....
Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: Te koop: Mijn VW Golf 7.5 GTI Performance

Bericht door MARC V »

Klopt niet helemaal volgens mij,
de golf 7 gti heeft 220pk,
de golf 7 gti performance 230pk.
De 7.5 gti heeft 230pk en de 7.5 performance 245pk.
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Te koop: Mijn VW Golf 7.5 GTI Performance

Bericht door Vissa »

Omtuning schreef: 30 apr 2022, 09:05
Vissa schreef: 28 apr 2022, 12:29 Dus geen Performance. De NON performance zijn 6 traps.:)
Vanaf de Golf 7.5 GTI is er maar een versie, namelijk de Performance met 245pk en een 7 traps DSG. Bij de vorige generatie Golf 7 had je de standaard versie met 220pk, kleinere remmen en geen sperdifferentieel op de vooras
De versie met 230pk had dat wel en werd geleverd als Performance Pack.....
Er is wel degelijk, kortstondig en niet overal, een niet performance geweest van de 7.5. Deze had 230pk, kleinere remmen, geen sperdiff en ook geen 7 traps DSG.

Aangeboden auto is er precies zo 1. Een facelift niet performance.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Te koop: Mijn VW Golf 7.5 GTI Performance

Bericht door StarSqream »

Step-han schreef: 26 apr 2022, 10:05 Zoals hierboven geconstateerd klopt er niet veel van de advertentietekst. En dat nog wel door een 'externe' partij die de verkoop regelt. Goed geregeld dus, not.

En daarbij ook vreemd om hem hier als forum-lid aan te bieden maar vervolgens niet te reageren op PB's? :? Ook redelijk aan de prijs.

Desondanks succes met de verkoop.
Vaak zijn het gewoon prutsers. Laatst gehoord van iemand dat ie al een jaar dacht dat zijn cla een 4matic was maar bij de garage voor onderhoud bleek dat niet zo te zijn. De occasion dealer had gewoon 4matic op de verkooppagina vermeldt. Ik dacht 'sterk verhaal' maar die gast liet gewoon die poster met auto gegevens zien en daar staat gewoon 4matic op de advertentie 😂
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Te koop: Mijn VW Golf 7.5 GTI Performance

Bericht door PassatB8TDI »

StarSqream schreef: 01 mei 2022, 07:20
Step-han schreef: 26 apr 2022, 10:05 Zoals hierboven geconstateerd klopt er niet veel van de advertentietekst. En dat nog wel door een 'externe' partij die de verkoop regelt. Goed geregeld dus, not.

En daarbij ook vreemd om hem hier als forum-lid aan te bieden maar vervolgens niet te reageren op PB's? :? Ook redelijk aan de prijs.

Desondanks succes met de verkoop.
Vaak zijn het gewoon prutsers. Laatst gehoord van iemand dat ie al een jaar dacht dat zijn cla een 4matic was maar bij de garage voor onderhoud bleek dat niet zo te zijn. De occasion dealer had gewoon 4matic op de verkooppagina vermeldt. Ik dacht 'sterk verhaal' maar die gast liet gewoon die poster met auto gegevens zien en daar staat gewoon 4matic op de advertentie 😂
Het zou grappiger zijn geweest als ie met de wintersport vast stond en zich zou gaan afvragen hoe dat mogelijk is met 4Matic :lol:
lewd-o
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 sep 2017, 13:06
Type auto: Golf VII GP GTI

Re: Te koop: Mijn VW Golf 7.5 GTI Performance

Bericht door lewd-o »

Haha, oei, ik heb even wat berichten gemist zie ik :-)
Tja, daarom wilde ik de verkoop ook aan Rennsport Auto's over laten (i.p.v. van 'm zelf op Marktplaats te zetten) en niet met alle gegadigden in vraag/antwoord sessies te verzanden.
Bij mijn weten was de auto toentertijd aan mij verkocht als GTI Performance. Wanneer je het kenteken op Finnik.nl intypt krijg je trouwens ook terug dat het om een GTI Performance gaat :-S
Wel/geen Performance maakte mij trouwens helemaal niet uit, ik was helemaal verrukt dat ik mijn eerste GTI zou rijden wat voor mij al een hele upgrade was van de Golf VII 1.4 TSI 160pk die ik daarvoor reed.
Wat me toen in de showroom wel opviel, waren de koplampen die niet de doorlopende rode strepen hadden (zoals ik dit op plaatjes had gezien van de Golf 7.5 GTI), maar dat bleek omdat het inderdaad om halogeen koplampen ging. Jammer, maar verder helemaal prachtig.
Ik ben toen enkel met de verkopende dealer overeengekomen om er andere velgen onder te laten plaatsen voor de oplevering, want die standaard VW 17" GTI velgen vond ik eerlijk gezegd niet om aan te zien (beauty is in the eye of the beholder haha). Zie ook mijn introductie bericht hier.
M'n GTI heeft trouwens wel degelijk stoelverwarming, echter de bediening hiervoor zit aan de zijkant van de stoelen (schakelaar met drie standen: aan/uit en twee warmte standen). Dit komt omdat de dealer de leren bekleding en stoelverwarming zelf achteraf heeft laten aanbrengen.
Ik trof het zo aan in de showroom en vond de stoelen er prachtig uitzien en heerlijk zitten en m'n vrouw natuurlijk helemaal blij met de aanwezige stoelverwarming.
De vraagprijs is marktconform dachten wij en scherp zelfs gezien de staat van de auto en de bijgeleverde opties (Mayvinci Ayanmo lakcoating, GlassParency raamcoating, Discover Pro infotainment systeem, 4K dashcam voor, full-hd achter met eigen voedingen, Moving Intelligence Mi50 alarmklasse 4/5 met voertuigvolgsysteem, Achteruitrij camera, WiFI Hotspot met eigen voeding en VW Connect module (die intussen dan geen meerwaarde meer heeft), leren bekleding met stoelverwarming)
Ik hoop dan toch nog dat deze auto bij een liefhebber terecht komt, vandaar ook dat ik dit hier kenbaar heb gemaakt.
Neem vooral contact op met Rennsport Auto's als je de auto wilt bekijken en/of een proefrit wilt maken.

Cheers!
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten