MK5 GT SPORT - Versnellingsbak

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
golf5gtsport
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2022, 16:46
Type auto: Golf MK5 GT SPORT

MK5 GT SPORT - Versnellingsbak

Bericht door golf5gtsport »

( ik weet dat ik geen GOLF GTI heb maar mijn model is geen topic voor dus vandaar onder de MK5 GTI )
heey beste volkswagen liefhebbers

ik heb sinds 2008 een Golf MK5 GT SPORT bijna full option met leer/alcantara
gelukkig nog nooit echt problemen mee gehad behalve op 2 dingen na..

ongeveer een maand nadat ik de auto gekocht had was ik lekker aan het doorrijden op de snelweg en na ongeveer drie kwatier
stopte mijn versnellingsbak ermee toen ik rond de 170 km/uur reed
ik hoorde geen rare geluiden en het leek net of mijn versnellingsbak losgekoppeld was van de aandrijfing
omdat ik wel gas kon geven maar er geen aandrijving was-- ook kon ik gewoon van versnelling wisselen-terug en op schakelen
( het leek er een beetje op dat hij in ze vrij stond want als ik gas gaf schoot de toerenteller omhoog maar omdat ik gewoon kon schakelen leek me dat sterk) na het afremmen tot de 120/130 en wat op en neer geschakkelen deed alles het weer perfect zonder ook maar een raar geluid te gehoord te hebben wat ik toch wel vreemd vond (ongeveer 20/30 seconden)

daarna na de volksdealer garage geweest die tijdens een grote beurt er naar zouden kijken maar daar kwam niks uit want ze zeiden van te voren al dat ze geen idee hadden wat dat zou kunnen en ik er beter gewoon mee kan doorrijden..

nu ongeveer 4 jaar later heb ik het weer gehad.. vandaag reed ik door het dorp en na ong 15minuten ging ik de hoofdweg op en stond bij het stoplicht naast een oud type X5.. toen ik rond de 140/150 ging en opschakkelde weg mijn vermogen weg en had ik bijna hetzelfde als 4 jaar terug
geen rare geluiden --motor/gaspedaal werkte nog alleen geen aandrijfing.. na ong 10 seconden en wat op en neer geschakel deed hij het weer

Ik ben wel nieuwsgierig geworden of er toevallig meer mensen zijn die dit probleem zijn tegengekomen of er over gehoord hebben ??
want bij de volkswagen dealer konden ze me niet helpen en nu het voor de 2e keer gebeurt begin ik me toch zorgen te maken haha

alvast bedankt :) als jullie nog meer dingen willen weten just aks :)
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten