Lekkage panoramadak?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
MatMan
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 jun 2022, 20:29
Type auto: Golf MK6 GTI E35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Lekkage panoramadak?

Bericht door MatMan »

Goede avond allemaal,

dit is mijn 2e vraag over de GTI die ik vandaag gekocht heb.
De auto was helemaal in orde, want ik heb hem uiteindelijk gekocht, maar er was lekkage/vocht naar binnen gekomen. De verkopende partij had mij dit al gemeld voordat ik ben komen kijken, en zei dat dit kwam door verstopte afwatering van het panorama dak, en de afwatering bij de voorruit beneden...
Hij had dit "opgelost" door de afwateringsbuisjes schoon te maken die door de A stijl lopen.
Ik heb hier natuurlijk even naar gezocht op het internet, en dit blijkt dus best een bekend probleem te zijn.
Maar nu, ik vraag me af of hij het heeft "schoongemaakt" door even de compressor met luchtspuit op de afwatering te blazen, met het risico dat je dus de slangetjes eraf blaast wat je dus nu niet kan zien. En dan lijkt het alsof het probleem is verholpen, terwijl het water dan juist gaat waar het niet mag komen...
Als gevolg van die eerste lekkage, ruikt het interieur wat muf, is er iemand die ervaring heeft hiermee? Gaat dit na genoeg ventileren vanzelf weg, of moet ik het interieur professioneel laten reinigen?
Ik kan mij voorstellen dat dit voor sommige mensen een afknapper kan zijn om de auto te kopen, maar dit was voor mij niet het geval omdat de auto technisch zo goed was en zoveel opties had.
Golf GTI MK6 Edition 35. 2011
Gebruikersavatar
Step-han
Beheerder
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 nov 2016, 23:16
Type auto: BMW F30 330e

Re: Lekkage panoramadak?

Bericht door Step-han »

Zou goed kunnen dat het kanaal verstopt is geweest. Lastig controleren of het kanaal nog goed in takt is als iemand er zomaar een compressor op zet. Net als wat je zelf zegt doordat er aardig wat druk door het kanaal gaat kan het een en ander de geest hebben gegeven.

Als de auto muf ruikt zou ik de auto eens een tijdje in een garage of iets dergelijks zetten met alles open om goed te kunnen drogen/luchten.
BMW 330e '16 - Stage 2 - 400pk/600Nm
Opel Corsa C '06 - 1.2 16v - 80pk/110Nm


Ex: BMW M135i '13 - Stage 2+ - 430pk/630Nm - M-Performance LSD
Ex: Golf 6 GTD Deep Black Pearl '11 - JD Stage 2 - 222pk/490Nm - CobraSport Venom Performance Exhaust - VW Salvador 18"
Ex: Opel Astra G '02 - 1.8 16v - Stage 1 - 135pk/183Nm
Ex: Opel Astra G '98 - 1.6 8v - 75pk/128Nm
MatMan
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 jun 2022, 20:29
Type auto: Golf MK6 GTI E35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Lekkage panoramadak?

Bericht door MatMan »

De auto heeft daar al een aantal dagen opgestaan binnen in de garage, hij is wel al goed droog.
Ik hoop alleen dat de muffe lucht er nog verder uitgaat, en anders moet ik hem maar ergens laten reinigen of stoomcleanen of iets dergelijks.
Golf GTI MK6 Edition 35. 2011
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Lekkage panoramadak?

Bericht door ChielED35 »

Is de lekkage nu daadwerkelijk weg? Met het doorblazen met druk kan het ook zomaar zijn dat je het slangetje lostrekt van het dakje, dan loopt het ook via de a-stijl naar de voetenruimte. Hier kom je alleen achter door hem in de regen te zetten en kijken of het aan de binnenkant weer natter wordt, of je hemel los te halen. Zou wat vochtvreters en geurdingen in je auto zetten en je raampje op een kiertje zodat het door kan luchten, kom je een heel eind denk ik.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
MatMan
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 jun 2022, 20:29
Type auto: Golf MK6 GTI E35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Lekkage panoramadak?

Bericht door MatMan »

Ik weet dus niet zeker of er met een luchtspuit is doorgeblazen, of dat het netjes schoongemaakt is zeg maar.
Gisteren heeft het hier even geregend, en vandaag voel ik geen vocht op de vloer, dus hopelijk zit het goed. Nog even aankijken in de toekomst.
De man zelf had het over een plek onder de voorruit wat ook verstopt kon zitten, dat heeft hij ook schoongemaakt.
Ik hoop alleen dat de geur niet blijft hangen, anders laat ik hem denk ik professioneel schoonmaken.
Golf GTI MK6 Edition 35. 2011
Plaats reactie

Terug naar “Interieur problemen / vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten