Air intake, airfilter vraag VIIR en andere

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Bjorn2450
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 nov 2022, 14:57
Type auto: Golf 7R

Air intake, airfilter vraag VIIR en andere

Bericht door Bjorn2450 »

Iemand ervaring met volgende airfilter (intakes) op een golf 7R? Ik twijfel tussen volgende 4.

- VWR Racingline R600 Cold Air Intake Combi-Deal
- HFI Gen. 3 Carbon luchtinlaatkit
- CTS Turbo 2.0TFSI Air Intake Systeem
- Forge Carbon Intake Kit

Welke raden jullie aan, en staat er 1 in de lijst die men beter niet kiest. Mvg en alvast mijn dank.
Laatst gewijzigd door Bjorn2450 op 27 nov 2022, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Air intake, airfilter vraag VIIR

Bericht door PassatB8TDI »

Geen idee hoeveel vermogen je wilt gaan draaien, maar met 400pk ofzo is de intake mod al prima. Met de intake mod haal je volgens een onderzoek vrijwel dezelfde resultaten als een R600. Je mist wel het extra aanzuiggeluid als dat iets is wat je graag wilt hebben.
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Air intake, airfilter vraag VIIR

Bericht door Tino »

PassatB8TDI schreef: 27 nov 2022, 02:37 Geen idee hoeveel vermogen je wilt gaan draaien, maar met 400pk ofzo is de intake mod al prima. Met de intake mod haal je volgens een onderzoek vrijwel dezelfde resultaten als een R600. Je mist wel het extra aanzuiggeluid als dat iets is wat je graag wilt hebben.
Als boven met intake mod en ander aanzuig bochtje en downpipe 411 pk ;)
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Air intake, airfilter vraag VIIR

Bericht door Vissa »

Wat wil je bereiken met het filter is de vraag. Voor het vermogen hoef je het zeker niet te doen zoals hierboven wordt aangegeven.

Snowguard eruit, open maken van de inlaat, paneel filtertje erin en je kunt makkelijk 400pk halen.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Bjorn2450
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 nov 2022, 14:57
Type auto: Golf 7R

Re: Air intake, airfilter vraag VIIR en andere

Bericht door Bjorn2450 »

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Zou het eerder doen voor het turbo geluid. Inlet heb ik al nagelezen en geïnformeerd, dit kan ik beter vermijden door de lichte turbo druk verhoging die dit met zich meebrengt.
Mss dat ik later nog een chiptuning laat uitvoeren, maar ook niet te gek stage 1 op maat. .Deze zou ik laten uitvoeren bij Vagtechniek stage 1+, Dvx of Br-performance, met gelijk de dsg tuning (op maat afstellen).
Downpipe zou ook maar pas goed zijn vanaf stage 2, dus deze ben ik ook niet van plan. Tevens zou deze haast elk jaar voor de keuring (be) dienen te vervangen worden. En deze ingreep is niet zo snel plug en play heb ik al gezien. Hier zou ik dan eerder gaan voor een resonator delete, geeft iets zwaarder geluid maar toch ook niet te overdreven. Tevens is deze laatste optie, ook snel te wisselen of te verwijderen.

Dit is wat ik in de nabije toekomst op het lijstje staan heb.
Alle raad in info en raad is zeker welkom.
Mvg
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Air intake, airfilter vraag VIIR en andere

Bericht door Vissa »

Als je het voor het geluid doet, neem een filter dat niet in een omkasting zit. De CTS zal veel meer geluid geven als de R600 bijvoorbeeld.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Air intake, airfilter vraag VIIR

Bericht door PassatB8TDI »

Vissa schreef: 27 nov 2022, 12:47 Wat wil je bereiken met het filter is de vraag. Voor het vermogen hoef je het zeker niet te doen zoals hierboven wordt aangegeven.

Snowguard eruit, open maken van de inlaat, paneel filtertje erin en je kunt makkelijk 400pk halen.
Ik zou hier nog het GTE klepje aan toevoegen en je hebt in principe een R600 luchtfilter. Eventueel een Pipercross/K&N luchtfiltertje erin. Je krijgt wel meer aanzuiggeluid, maar dat hoor je niet zo goed als zo'n open luchtfilter (die lekker warme lucht aanzuigt).
Bjorn2450
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 nov 2022, 14:57
Type auto: Golf 7R

Re: Air intake, airfilter vraag VIIR en andere

Bericht door Bjorn2450 »

Bedankt allemaal voor de raad alvast. Die snowguard mod net even opgezocht en is inderdaad ook een idee.
Maar voor het geluid kwam ik dit tegen GFB – DVX diverter valve. Het filmpje dat ik gezien heb, geeft dit het geluid waar ik heen wil. Men zou dit ook kunnen instellen harder of zachter afblazen. Iemand hier enige ervaring mee, of kan ik dit beter links laten liggen.
https://www.youtube.com/watch?v=bLqajU_CT-s
Alvast mijn dank
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Air intake, airfilter vraag VIIR en andere

Bericht door PassatB8TDI »

Ik persoonlijk vind dat nergens naar klinken.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Google Adsense [Bot] en 43 gasten