Must do mods 7.5 gti performance

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
EdjeGTI
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 jan 2023, 11:48
Type auto: Golf V GTI stage1 JD
Locatie: Rotterdam

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door EdjeGTI »

De eerste aanpassing is dus een sound upgrade.
Na veel onderzoek op het internet was ik tot de conclusie gekomen dat de subwoofer met dsp versterker van Helix de meeste vooruitgang icm prijs zou bieden.
Deze heb ik op ebay voor 500,- kunnen bestellen incl. Verzendkosten en voor codering voor mijn auto.

Zodra ik tijd heb ga ik deze inbouwen en jullie laten weten hoe dat is gegaan.

Afbeelding

Ik ben erg benieuwd naar de mate van verbetering qua geluid!
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door Vissa »

Ga je veel plezier aan beleven! :)
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
EdjeGTI
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 jan 2023, 11:48
Type auto: Golf V GTI stage1 JD
Locatie: Rotterdam

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door EdjeGTI »

Vissa schreef: 14 mar 2023, 22:01 Ga je veel plezier aan beleven! :)
Jaaa mede door jou info hier op het forum heb ik de knoop door gehakt. :mrgreen:
Gebruikersavatar
LL7R
Berichten: 254
Lid geworden op: 17 jan 2022, 22:09
Type auto: Golf 7R

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door LL7R »

Jaaa, mooi... Blijf het jammer vinden dat thuiskomer en Helix niet samen kan....
EdjeGTI
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 jan 2023, 11:48
Type auto: Golf V GTI stage1 JD
Locatie: Rotterdam

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door EdjeGTI »

LL7R schreef: 15 mar 2023, 08:41 Jaaa, mooi... Blijf het jammer vinden dat thuiskomer en Helix niet samen kan....
Ja dat snap ik helemaal.
Bij mij ligt er geen thuiskomer of reserve wiel in en had er voor kunnen kiezen om die aan te schaffen natuurlijk maar ik dacht fuck it ik ga voor de fun factor.

Laat anwb maar de rest doen :D
genesis
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jun 2012, 08:05
Type auto: Skoda 1.8T

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door genesis »

Apart dat verzekeringsmaatschappijen zo moeilijk kunnen doen

Ik heb een Skoda Octavia 1.8 20VT met 265 pk. bij Centraal beheer geen probleem

Ik heb een Skoda Octavia 2.0 VRS met standaard 245 pk, nu 350 en volgende maand 400 pk, als ik daar over spreek geen probleem

Ook mijn motor een Yamaha FZR1000 is bij Centraal Beheer maandpremie iets van 4,5 euro

Alleen mijn Honda Civic Coupe (400 pk / 1000 kg) op taxatie verzekerd Centraa Beheer niet, daarvoor ben ik naar een speciale verzekeraar gegaan, betaal dat iets van 55 a 60 euro p mnd voor, mag max 7500 km per jaar rijden en er zijn wel speciale voorwaarden qua parkeren
EdjeGTI
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 jan 2023, 11:48
Type auto: Golf V GTI stage1 JD
Locatie: Rotterdam

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door EdjeGTI »

Afgelopen zaterdag eindelijk de helix sound upgrade geinstaleerd. Man man man wat een verschil!
De lovende verhalen die te vinden zijn op het internet zijn geen woord gelogen.

Alles klinkt lekker zuiver op hogere volume en de bas klinkt ook lekker. Het zal misschien niet op kunnen tegen een sound upgrade van 1500,- of meer maar voor de 500 euro die ik heb betaald plus de 2 uurtjes die ik bezig ben geweest om de boel te installeren heb ik nu echt waar voor mn mijn geld plus ik heb geen woofer kist die kofferbak ruimte in beslag neemt. Ben er dik tevreden over.
Gebruikersavatar
lolobal
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 aug 2021, 13:39
Type auto: MK7 GTI

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door lolobal »

EdjeGTI schreef: 28 jan 2023, 12:24
Vissa schreef: 28 jan 2023, 12:04 Als je het standaard geluidssysteem hebt, dus geen Dynaudio, is de Helix echt een hele dikke upgrade voor relatief weinig geld. Setjes zijn wel iets duurder geworden, ik betaalde 349,-. Volgens mij zijn ze nu 499 excl inbouw. Maar zeker een aanrader!

Een stage 1 tune geeft de auto echt een flinke boost. Dat is zijn geld ook dubbel en dwars waard. Voor mij was stage 1 ook meer dan voldoende, met dit koude en natte weer begin je toch helemaal niks met je voorwiel aangedreven auto. Zelfs bij warm en droog wegdek is het nog zoeken naar grip.

Voor wat meer maar beschaafd geluid zou ik een middendemper delete doen. Dan blijft het nog ,,netjes''. Het verwijderen of vervangen van de katalysator, en de eventueel aanwezige OPF filters, geeft echt flink meer geluid. Dan wordt hij heel schel, ben daar totaal geen fan van maar heel veel jongelui wel....

Verder kun je natuurlijk helemaal los gaan met andere velgen, verlaging, spoilers, diffuser, tinten etc etc. Maar dat is allemaal persoonlijke smaak. Ik vind een OEM auto met een paar subtiele aanpassingen veel mooier dan die uitgebouwde Golfjes met Maxton rommel. :)

Succes!
Duidelijk verhaal!
Ik denk iderdaad dat ik de Helix ga doen.
Ik was meer geneigd naar een downpipe van JM met 200cell cat om niet alleen meer geluid te realiseren maar ook de motor beter te laten "ademen". Ik was in de veronderstelling dat als je de cat er bij neemt bij een downpipe het geluid niet te zou zijn maar nu ik jou beschrijving lees ga ik dus twijfelen. En idd wat jij zegt vind ik het moest. Auto is stock al mooi en de mods moeten subtiel zijn en niet te ingrijpend.
Als je interesse hebt: ik heb nog een downpipe van JM liggen met racecat (200 cells) en een Simons einddemper. Heerlijke donkere sound als je je middendemper niet verwijderd.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten