Raamfolie
Raamfolie
Wil de ramen van de achterdeuren en het raam van de kofferklep een tintje donker hebben naar 35% bv.
Weet iemand hier op het forum een goed adres of juist een adres waar ik niet heen moet gaan ?????
Weet iemand hier op het forum een goed adres of juist een adres waar ik niet heen moet gaan ?????
GOLF VI GTI ABT
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:
Re: Raamfolie
Roelof van RHcustomshop heeft het voor mij gedaan, erg geslaagd
Je kunt ook iets minder donker overwegen bv 45% en dan voor een hele lichte tint doen, dan lijkt het redelijk gelijk, zonder dat je er een bekeuring voor krijgt.

Je kunt ook iets minder donker overwegen bv 45% en dan voor een hele lichte tint doen, dan lijkt het redelijk gelijk, zonder dat je er een bekeuring voor krijgt.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- Edition30
- Type auto: Edition 30
Bekeuring? Gaat hier toch om de achterramenRace Eend schreef:Roelof van RHcustomshop heeft het voor mij gedaan, erg geslaagd![]()

Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:

Ik schrijf dat hij bij de achterramen misschien kan overwegen om daar voor 45%-50% te gaan.
En dan evt ook de zijruiten aan de voorkant kan doen, maar dan in bv 65%
Persoonlijk vind ik een auto die alleen de achterruiten donker heeft, minder mooi dan geheel in redelijk gelijke tint.
Dit is ongeveer 55% folie (rondom echter niet het voorruit):

A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
oke thanks voor je reactie ga meteen effe google'n op RHcustomshop.
ik wil het eigenlijk precies zo hebben als dat je origineel van vw kan bestellen af fabriek.
google zegt 200km van Amsterdam en heen en terug 4,5uur rijden........das een beste
ik wil het eigenlijk precies zo hebben als dat je origineel van vw kan bestellen af fabriek.
google zegt 200km van Amsterdam en heen en terug 4,5uur rijden........das een beste

GOLF VI GTI ABT
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
Ik wil dat ook, ongeveer net als race eend rondom. Wel Legaal graag, kom je dan op rondom 65%?
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
Dit is mijn blindering:

Helaas weet ik de precentages niet. Ik weet wel dat het van Llumar folie is. Mijn voorzijruitjes zijn 1 tint donkerderderrer dan legaal mag. En de 3 achterruiten zijn alle 3 donkerdererer als de voorruitjes.
Heb het bij Gema autoglas laten doen. Goed bedrijf! Had het laten doen op een meeting door hun (was 350 euro kwijt). En van hier kunnen wel wat mensen bevestigen dat het netjes gedaan is.

Helaas weet ik de precentages niet. Ik weet wel dat het van Llumar folie is. Mijn voorzijruitjes zijn 1 tint donkerderderrer dan legaal mag. En de 3 achterruiten zijn alle 3 donkerdererer als de voorruitjes.
Heb het bij Gema autoglas laten doen. Goed bedrijf! Had het laten doen op een meeting door hun (was 350 euro kwijt). En van hier kunnen wel wat mensen bevestigen dat het netjes gedaan is.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Ziet er inderdaad netjes uit, prijs klinkt ook niet slecht. Zijn jouw ruiten eruit gehaald?
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
Gema glas.....in Barendrecht ???
GOLF VI GTI ABT
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
Klopt Gema glas in barendrecht (ene Henk). De prijs is overigens wel op een meeting (dus met korting neem ik aan). Ik zou hem een offerte laten opmaken;).
Mijn voorzijruitjes zijn inderdaad gedemonteerd. Achter was het geen mogelijkheid. Maar met de kunde van de blindeerder zit het wel snor! Het is zeer netjes gedaan. De Golf is overigens mijn 2e auto die ik bij hem heb laten blinderen (Eerste was een Leon 1m)
Mijn voorzijruitjes zijn inderdaad gedemonteerd. Achter was het geen mogelijkheid. Maar met de kunde van de blindeerder zit het wel snor! Het is zeer netjes gedaan. De Golf is overigens mijn 2e auto die ik bij hem heb laten blinderen (Eerste was een Leon 1m)
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
Ik heb de ramen van mijn Golf V GTI laten tinten bij http://www.cartrend.nl/.
Het is mijn 2e auto die ik daar heb laten tinten en het bevalt mij zeer goed. Je ziet, kan wel zeggen geen stofjes of vuil erachter zitten en geen luchtbellen.
Ben wel eens eerder ergens anders geweest, maar dat heb ik er weer af gehaald, zo slecht zat het erop.
Ze laten bij Cartrend daar speciaal iemand voor komen die dat vaker voor hun doet en verstand van zaken heeft.
Ze hebben folie met 5, 20, 35, 50 en 70% lichtdoorlatend en ze gebruiken Sott Solar Windowfilms.
Ik heb mijn Golf V GTi 5-deurs daar vrijdag 's avonds gebracht en 's zaterdags weer opgehaald.
Werd bij mij dus 's avonds geplakt en geföhnd en 's ochtends nog nagewreven.
Heeft mij voor de achterruit en 4 zijruiten € 325 gekost (half jaar geleden), als ik had gekozen voor alleen de achterste 3 dan had het € 235 gekost. Ik heb gekozen voor 35% achterruit + achterste zijruiten en 50% voor de voorste zijruiten.
Ziet er netjes uit met niet te veel kleurverschil tussen voor en achter en je kan er toch nog doorheen kijken 's avonds.
Ik denk Dat GolfL misschien wel dezelfde percentages heeft zo te zien. Ligt een beetje aan de lichtinval, de ene keer lijkt het donkerder dan de andere keer.
Als je op hun site kijkt en doorlinkt naar hun facebook pagina, zie je wat foto's van het tinten.
Grt.
Wesdi
Het is mijn 2e auto die ik daar heb laten tinten en het bevalt mij zeer goed. Je ziet, kan wel zeggen geen stofjes of vuil erachter zitten en geen luchtbellen.
Ben wel eens eerder ergens anders geweest, maar dat heb ik er weer af gehaald, zo slecht zat het erop.
Ze laten bij Cartrend daar speciaal iemand voor komen die dat vaker voor hun doet en verstand van zaken heeft.
Ze hebben folie met 5, 20, 35, 50 en 70% lichtdoorlatend en ze gebruiken Sott Solar Windowfilms.
Ik heb mijn Golf V GTi 5-deurs daar vrijdag 's avonds gebracht en 's zaterdags weer opgehaald.
Werd bij mij dus 's avonds geplakt en geföhnd en 's ochtends nog nagewreven.
Heeft mij voor de achterruit en 4 zijruiten € 325 gekost (half jaar geleden), als ik had gekozen voor alleen de achterste 3 dan had het € 235 gekost. Ik heb gekozen voor 35% achterruit + achterste zijruiten en 50% voor de voorste zijruiten.
Ziet er netjes uit met niet te veel kleurverschil tussen voor en achter en je kan er toch nog doorheen kijken 's avonds.
Ik denk Dat GolfL misschien wel dezelfde percentages heeft zo te zien. Ligt een beetje aan de lichtinval, de ene keer lijkt het donkerder dan de andere keer.
Als je op hun site kijkt en doorlinkt naar hun facebook pagina, zie je wat foto's van het tinten.
Grt.
Wesdi

- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
Maar als je pech hebt krijg je altijd een boete in een controlle als je folie op de vorenste zijramen hebt . En je moet de folie er ter plekke vanaf halen
Ik heb ook 2 jaar geluk gehad omdat ik een hele lichte tint erop had viel het niet zo op . Tot dat meneer de agent het zag en bleef krabben over het randje tot er iets begon los te laten , en toen zei die maakt niet uit of de tint oke is ... er mag niks geplakt zitten op je voorramen .. boete was toen 75 euro zoiets en de folie eraf halen (viel niet mee )

Volgens mij mag er wel folie op de voorste ruiten zitten, zolang je maar niet boven een bepaald percentage (lichtdoorlaatbaarheid minimaal 55%) komt. Er dus ook rekening mee houden dat de ramen fabrieks af al wat getint zijn.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/H ... 25-11-2011
Tegenwoordig wordt er door de politie de "Tintman" opgezet om te kijken aan welk percentage je komt.
Tegenwoordig wordt er door de politie de "Tintman" opgezet om te kijken aan welk percentage je komt.

- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
Ja dat dacht ik ook .. en zei ook tegen die agent zo van dan haal dat meet apperaatje maar eens anders kun je het niet bewijzen .. Maar volgens hem was het gewoon verboden om wat dan ook op je vorenste ramen te plakken . Het mocht aleen worden gespoten en dan wel op de goede percentage idd rekening gehouden met het percentage wat de ruiten origineel al hebben .wesdi schreef:Volgens mij mag er wel folie op de voorste ruiten zitten, zolang je maar niet boven een bepaald percentage (lichtdoorlaatbaarheid minimaal 55%) komt. Er dus ook rekening mee houden dat de ramen fabrieks af al wat getint zijn.