Upgrade !DIN-AUDIO!
Upgrade !DIN-AUDIO!
GTI'ers,
Ik heb dus Dinaudio, en wil er graag een subwoofer bijzetten.
kan ik deze bijkoppelen achterin de RNS510 met een versterker?
Of zitten daar geen aansluitingen?
Ik hoor het graag van jullie
Gr Jimmy.
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Re: Upgrade !DIN-AUDIO!
Het schijnt niet zo makkelijk te zijn, in de vorm van plug & play.JimmyGTI schreef:GTI'ers,
De vraag is eerder al gesteld aan Dynaudio zelf, met het volgende antwoord:
habe mal bei DYNAUDIO nachgefragt. Als Antwort bekam ich:
Sehr geehrter Herr ....,
die Dynaudio Systeme in den Volkswagen Fahrzeugen sind nur in der Kombination Head Unit - Endverstärker - Lautsprecher funktionsfähig und laufen über eine spezielles Bus Technologie. Wenn Sie eine Komponente herausnehmen, ist die Abstimmung nicht mehr vorhanden. Uns stehen leider keine Informationen zur Verfügung, ob trotzdem eine Ergänzung mit einem Subwoofer möglich ist. Vielleicht kann Ihnen der Kundensupport in Wolfsburg weiterhelfen.
Mit freundlichen Grüßen
Dynaudio International GmbH
Customer Support
Pinconnecties RNS510:
http://www.my-gti.com/category/in-car-e ... ertainment
Coding RNS510 with Dynaudio:
http://www.my-gti.com/1411
Gr. Wehoo.

Dank je voor info, alleen niet de info die ik wilde hebben haha
Er zitten volgens mij ook geen uitgangen op een RNS 510 om een versterker aan te koppelen!

Er zitten volgens mij ook geen uitgangen op een RNS 510 om een versterker aan te koppelen!
Gr Jimmy.
Er zijn natuurlijk verschillende mogelijkheden om hier alsnog een sub aan te knopen. Je kan vanaf je achter speakers het signaal oppakken en hier met een versterker het laat uit halen. Of vanaf je rns iets verzinnen met een crossover, of toch op zoek naar een uitgang. Dat zou ik even na moeten zoeken dan.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
Audison Bit ONE is een oplossing welke als enige gebruikt kan worden zonder het dynaudio system onrecht aan te doen. Je moet dan de bit one aansluiten na de rns510. vanuit de bitone naar de dynaudio amp en naar de amp voor de sub. De truuc om de preset voor dynaudio te houden is dan de bit one inregelen met de rns510 setting op flat (via vcds) als dit gedaan is omschakelen naar rns510 (dynaudio) en dan handmatig heb sub kanaal uit de bit one aanpassen naar flat.
Ik ben zelf heel tevreden over de rns510 maar het grootste minpunt is dat hij totaal mijn sq heeft gesloopt. Zelfs zo erg dan mijn Focal dual monitor versterkers nu in de garage liggen. toch 4000 euro oud ijzer, dat kan nooit de bedoeling zijn dus ik ben de afgelopen tijd opzoek gegaan naar een oplossing en deze zijn er!!
Je kan voor een paar tientjes een hi-low converter kopenn. Deze verzwakt dan de versterkte uitgang van de rns tot een lijn signaal. Maar doet niets met de vervorming welke deze op hogere volume meestuurd. (minder bass)
Dan heeft MTX de Re-Q deze hersteld het bass signaal deze kost voor de 5 kanaals variant 179,- Het idee is goed echt zal deze alleen een bepaalde preset kunnen reproduceren.
Dan zijn er nog de Rockford 360 en varianten daar op. Eigenlijk krijgen steeds meer merken wel een soort variant erop omdat originele systemen steeds "taaier" worden.
Nu ben ik dus deze naast elkaar gaan leggen en kwam de Audison er erg goed uit. Waarom?
Je sluit de BitOne of ten (afhankelijk van je budget en je doel) aan op je rns510 en daarnaast op de laptop waar je de software op hebt staan. Nu doe je een referentie cd in de rns510. De software weet hoe dit signaal moet binnen komen in de bitOne. Maar hij krijgt uiteraard iets anders binnen. Nu stelt hij automatisch alle filters en eq's en gains in zodat het signaal wat binnen komt klopt en stuurt het daarna door als lijn signaal. Je hebt nu dus een echt en kloppend line signaal waar je versterker ook iets goeds van kan maken. Wat ook handig is er zit geen geschakelde plus op de rns510 voor aftermarket versterkers. De BitOne kan wel leveren. Door op het moment dat hij signaal krijgt de versterkers in te schakelen.
Ik kan niet wachten tot de postbode met het pakketje komt. ik heb eindelijk weer zin om fatsoenlijke audio in mijn golf te monteren!!
Ik ben zelf heel tevreden over de rns510 maar het grootste minpunt is dat hij totaal mijn sq heeft gesloopt. Zelfs zo erg dan mijn Focal dual monitor versterkers nu in de garage liggen. toch 4000 euro oud ijzer, dat kan nooit de bedoeling zijn dus ik ben de afgelopen tijd opzoek gegaan naar een oplossing en deze zijn er!!
Je kan voor een paar tientjes een hi-low converter kopenn. Deze verzwakt dan de versterkte uitgang van de rns tot een lijn signaal. Maar doet niets met de vervorming welke deze op hogere volume meestuurd. (minder bass)
Dan heeft MTX de Re-Q deze hersteld het bass signaal deze kost voor de 5 kanaals variant 179,- Het idee is goed echt zal deze alleen een bepaalde preset kunnen reproduceren.
Dan zijn er nog de Rockford 360 en varianten daar op. Eigenlijk krijgen steeds meer merken wel een soort variant erop omdat originele systemen steeds "taaier" worden.
Nu ben ik dus deze naast elkaar gaan leggen en kwam de Audison er erg goed uit. Waarom?
Je sluit de BitOne of ten (afhankelijk van je budget en je doel) aan op je rns510 en daarnaast op de laptop waar je de software op hebt staan. Nu doe je een referentie cd in de rns510. De software weet hoe dit signaal moet binnen komen in de bitOne. Maar hij krijgt uiteraard iets anders binnen. Nu stelt hij automatisch alle filters en eq's en gains in zodat het signaal wat binnen komt klopt en stuurt het daarna door als lijn signaal. Je hebt nu dus een echt en kloppend line signaal waar je versterker ook iets goeds van kan maken. Wat ook handig is er zit geen geschakelde plus op de rns510 voor aftermarket versterkers. De BitOne kan wel leveren. Door op het moment dat hij signaal krijgt de versterkers in te schakelen.
Ik kan niet wachten tot de postbode met het pakketje komt. ik heb eindelijk weer zin om fatsoenlijke audio in mijn golf te monteren!!
Golf MK1 GTI
heb het verhaal 3 keer moeten lezen chris
En nu snap ik er nog geen zak van
haha nee heb aardig wat gedaan met audio maar deze begrijp ik nog maar half. Er komt in ieder geval heel veel bij kijken. Dat krijg ik zelf nooit draaiend.
Wat kost zo'n bit ONE chris?

En nu snap ik er nog geen zak van

haha nee heb aardig wat gedaan met audio maar deze begrijp ik nog maar half. Er komt in ieder geval heel veel bij kijken. Dat krijg ik zelf nooit draaiend.
Wat kost zo'n bit ONE chris?
Gr Jimmy.
- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
Golf MK1 GTI