gprs functie in premium carkit

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

gprs functie in premium carkit

Bericht door staffpride »

Iemand ervaring met de gprs functie bij de premium carkit.

Je zou dan met je labtop een internetverbinding in de auto kunnen maken via je premium carkit met bluetooth.
Heb het toegangspunt ingevuld portalmmm.nl (kpn)
moet ik nu een extra symbool kunnen zien in mijn display naast het bluetooht symbool of niet?
MVG EMServices

Afbeelding
wehoo

Re: gprs functie in premium carkit

Bericht door wehoo »

staffpride schreef:Iemand ervaring met de gprs functie bij de premium carkit.

Je zou dan met je labtop een internetverbinding in de auto kunnen maken via je premium carkit met bluetooth.
Heb het toegangspunt ingevuld portalmmm.nl (kpn)
moet ik nu een extra symbool kunnen zien in mijn display naast het bluetooht symbool of niet?
Dit is al eerder geprobeerd op andere (Duitse) fora:

Habe die gleiche Situation: Nokie E71 das ich mit VW-FSE Premium (Golf V 0 über rSAP kopple und ein TomTom ONE 2nd Ed., welches eine Datenverbindung über BT herstellen kann.

Die VW Premium erlaubt das Verbinden von Datengeräten über GPRS. Dabei kann man sich vorstellen, dass sie agiert sie wie ein separates Handy (eigener BT Name, eigene unterstützte BT Profile). Ergo: Die Datenverbindung vom TomTom muss über die VW Premium hergestellt werden.

Ich habe erfolgreich mein MacBook Pro mit der VW Premium gekoppelt und kann eine Datenverbindung über meinen Netzbetreiber (sunrise CH) herstellen. Dafür habe ich unter der genannten Einstellung "GPRS:Zugangspunkt" den Zugangspunkt meines Netzbetreibers "internet" eingegragen. Nur scheint die Datenverbindung mit dem TomTom leider nicht zu klappen, da der TomTom entweder das Dial-up oder PAN BT Profil des Premium nicht richtig unterstützt. Genau heisst das:

- Ich kann mein TomTom erfolgreich mit dem Premium koppeln
- Bei der Herstellung einer Datenverbindung will sich das TomTom beim Premium anmelden: "Wenn Sie von Ihrem Handy nach einem Kennwort gefragt werden "0000" usw."
- Danach erscheint auf dem Display der Premium "Verbindung kann nicht hergestellt werden: Telefonbuch wird aktualisiert." und der Verbindungsaufbau scheitert...

Es wäre genial, wenn mein TomTom mit der Premium sprechen könnte und die Verkehrsinfos so abrufen kann. Der Hersteller der Premium ist ja bekanntlich Nokia und die Datenverbindung über meine bisherigen Nokias mit dem TomTom stellte nie ein Problem dar. Schade dass irgendwer (TomTom, VW und/oder Nokia) nicht richtig hinkriegt...
Gr. Wehoo.
Afbeelding
staffpride
Contacteer:

mein deutch is nicht so gut, maar als ik goed begrijp is het hem met zijn macbook gelukt.

Maar wat is dat nou precies met zijn tomtom of is dat weer een apart verhaal en heeft dat niks met die verbinding met zijn laptop te maken
MVG EMServices

Afbeelding
wehoo

Bericht door wehoo »

staffpride schreef:mein deutch is nicht so gut, maar als ik goed begrijp is het hem met zijn macbook gelukt.

Maar wat is dat nou precies met zijn tomtom of is dat weer een apart verhaal en heeft dat niks met die verbinding met zijn laptop te maken
Hij heeft zijn Macbook kunnen verbinden met de Premium van VW. Met Tomtom lukt dit niet. Aanmelding van de Tomtom lukt niet. Hij wilde de verkeersinfo van Tomtom via gprs op zijn RNS510 zien.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
staffpride
Contacteer:

Ok is mijn duits toch nog beter als ik dacht haha.

Morgen dan toch maar eens met de laptop de auto in, ik verwacht dat ik wel een symbooltje zou zien in mijn mfd als hij gprs verbinding had, maar dat zal wel bij de nieuwere modules zijn (zag er wat foto's van, hij gaf dat ook batterijsterkte van je telefoon in je mfd weer)

Laat wel ff weten of het lukt, thanx iig
MVG EMServices

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”