wehoo schreef:Stoffn schreef:(Ik weet het, ik heb me nog niet voorgesteld maar dat zal ik zsm inorde brengen.)
Maar ik heb een vraag.
Gezien er 1 ledje stuk is van mijn 3e stoplicht, moet de hele unit dus vervangen worden.
Hiervoor moet de binnenbekleding eruit, maar hoe?
Als iemand een elsa tekening heeft voor me
Heb geen zin om de boel te breken maar ik vermoed dat het bovenaan vastgeklikt zit en onderaan met 2 of 3 vijsen.
Alvast bedankt!
3de stoplicht, je bedoelt hetgeen in je spoiler zit?
Zie dit topic:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... t=remlicht
Bedankt voor je link Wehoo.
Maar wat een 'beun'manier
Ik had vanmiddag de hele binnenbekleding van mn koffer losgehaald. Was niet zo heel moeilijk.
Het onderste deel, waarmee je de koffer dichttrekt zegmaar, zit vast met 2 torxen en een deel klikkers.
Het bovenste deel, rond de ruit zelf, zit volledig vast met klikkers.
Je kan het dus 'gewoon' lostrekken, doe dit wel met beleid want het is tenslotte maar plastiek!
Nuja, achteraf was mn moeite voor niks. Want de bekleding moest er helemaal niet van. Terwijl de Elsapro handleiding dit wel zo zei.
En die manier op die link, om je hele remlichtunit te slopen. AMAI
Ik leg even uit hoe ik het heb gedaan.
Je houdt de kofferklep halverwege, je laat hem rusten tegen je buik ofzo (opletten met ritsen voor schade/krassen).
Vervolgens neem je een - schroevendraaier en duw je 2 ijzertjes naar buiten. Die net onder je 3e remlicht zitten.
Je zal zien dat deze naar buiten komen en dus ook de blokkering van het remlicht zelf opheffen.
Zo hoef je dus ook niet je hele remlicht te slopen om aan die 2 ijzeren pinnen te geraken --> totaal overbodig!
Als je deze 2 klemmen naar buiten hebt getrokken, neem je een fijne plastiek en steek je deze voorzichtig tussen de spoiler en je remlicht.
Deze komt er vrij gemakkelijk uit. Best wel het gedeelte van de spoiler afplakken (waar je het plastiek gedeelte tussen steekt).
Dan plug je de stekker los en heb je de licht in je handen. Simpel toch?!
Vervolgens neem je een torx en draai je de 2 bouten (met dat kopje erop) uit je defect remlicht en draai je deze in je nieuwe.
Zo kan je de nieuwe dus weer vastklikken als je die 2 ijzertjes terugduwd.
Helaas heb ik niet gezien dat je op die boutjes een torx kon zetten, was wat vuil en viel niet op. Heb dus 1 kopje afgebroken.
Maargoed, geen drama eigenlijk. Woensdag bestel ik wel een nieuw boutje en is het opgelost.
Hopend met deze tekst andere mensen geholpen te hebben.
Indien gewenst wil ik gerust nog wel een foto maken van die klemmetjes.
mvg
Christof