Worden Detroit velgen nog gemaakt?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 305
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:57
Type auto: Golf 7 GTI TCR
Locatie: N-H

Worden Detroit velgen nog gemaakt?

Bericht door Raymond »

Gister mijn nieuwe 19" talladega velgen gemonteerd.
Ik vroeg me af of de detroit velgen van de golf nog gemaakt worden.
Ik heb nog 2 setjes detroit velgen.
1 met winterbanden met veel verweer plekken erop van BBS.
1 met zomerbanden als nieuw van Ronal.
Ik wou eigenlijk het setje met zomerbanden verkopen, maar ik dacht het blijven toch de originele velgen en toch wel zonde om deze weg te doen.
Helemaal als deze niet meer gemaakt worden, misschien worden ze later nog geld waard?

Bewaren of verkopen wat zouden jullie doen?
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Worden Detroit velgen nog gemaakt?

Bericht door NICO! »

Volgens mij zijn er veel mensen die bij de GTI, zeker de oudere modellen, de voorkeur geven aan origineel. Ik persoonlijk ben ook zo iemand. De auto moet er aan de buitenkant zo origineel mogelijk uit zien, dus met de detroits. Als je er dus andere velgen onder hebt liggen, zou ik de originele velgen altijd bewaren.

Of ze nog gemaakt worden weet ik niet, BBS is toch weer failliet?
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Worden Detroit velgen nog gemaakt?

Bericht door Dirk »

BBS is inderdaad weer eens failliet. Ronal weet ik niet... Ik zou ze iig bewaren! heb ik met de vorige auto ook gedaan, alle orginele onderdelen bewaard en dat kwam achteraf goed van pas.
Audi A4 1.8 TFSI
Jorge
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 apr 2011, 21:37

Re: Worden Detroit velgen nog gemaakt?

Bericht door Jorge »

De orginele Detroit velgen zijn nog steeds te bestellen... (alleen schrik niet van de prijs:P) Officieel is BBS failliet vandaar dat ze nu van Ronal komen!
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 305
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:57
Type auto: Golf 7 GTI TCR
Locatie: N-H

Re: Worden Detroit velgen nog gemaakt?

Bericht door Raymond »

Ik weet de reden dat ze naar ronal gegaan zijn.
Trouwens zijn mij 19"talladega van borbet.

Ik ben trouwens ook een liefhebber van OEM, maar ja soms wil je weer eens wat anders na 3 jaar...
Deze velg vond ik goed passen.
Maar ik bewaar min detoits
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Worden Detroits velgen nog gemaakt?

Bericht door Jeffreyvdt »

Ik gebruik de Detroits als winter velgen.
Laatst gewijzigd door Jeffreyvdt op 03 apr 2013, 10:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 305
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:57
Type auto: Golf 7 GTI TCR
Locatie: N-H

Re: Worden Detroit velgen nog gemaakt?

Bericht door Raymond »

Dus ook nog met antriciete velgbed i.p.v de hoogglans zwarte van de golf gti VI
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: Worden Detroit velgen nog gemaakt?

Bericht door LouisTfsi »

Ik vind de detroit wielen gewoon de GTI wielen die erbij horen. Je ziet allerlei andere wielen 19 of zelfs 20 inch, maar uiteindelijk zie je dat bij alle oudere auto`s, de originele dingen allemaal weer terug aangebracht worden bij een restauratie. Klassiek...

Ik had de detoits met antraciete binnenkant, maar heb nu ook een setje van de type 6. Die ga ik voor de zomer gebruiken en de oude, die wat lakschade hebben voor de winter.

Een ander voordeel van de wielen zijn de rij eigenschappen, ik had een paar weken imitatie`s onder de wagen enkele jaren geleden, ze stonden breder onder de auto door een andere ET, en bijna 2 x zo zwaar. Echt een groot verschil.

Afbeelding
By louisxr3 at 2011-05-14
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Worden Detroit velgen nog gemaakt?

Bericht door Wilcoos »

Ik vind ze wel erg gevoelig voor aantastingen door het weer. Gebruik mijne nu als winterset, omdat er lelijke plekken op zitten. Iemand tips voor onderhoud/opknappen hiervan?
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: Worden Detroit velgen nog gemaakt?

Bericht door LouisTfsi »

Wilcoos schreef:Ik vind ze wel erg gevoelig voor aantastingen door het weer. Gebruik mijne nu als winterset, omdat er lelijke plekken op zitten. Iemand tips voor onderhoud/opknappen hiervan?
Dan heb jij waarschijnlijk de BBS versie, die staan bekend om hun lak problemen. Toen ik mijn GTI kocht waren de wielen slecht (ook BBS), en ik heb ze opnieuw af laten draaien en in de blanke lak laten zetten, koste 400 EUR. Toen heb ik er dik 2 jaar mee gereden (zomer/winter), maar uiteindelijk kwamen er weer plekjes midden op het wiel waar de blanke lak los ging laten. Schijnbaar zit er iets in de samenstelling van de BBS wielen dat de lak niet goed laat hechten.

Ik heb nu de Golf 6 Ronal versies, die schijnen beter te zijn qua lak. De BBS`n ga ik waarschijnlijk laten poedercoaten in 1 kleur, en als winterset gebruiken. In de golf 6 detroits heb je ook de betere Ronal`s naar het schijnt.

Mocht je Ronal`s hebben, zou je naar Cultwheels in Siddeburen kunnen gaan, het resultaat bij mij was erg goed.
Ibiza_boy
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 jun 2011, 14:17

Re: Worden Detroit velgen nog gemaakt?

Bericht door Ibiza_boy »

Ik zoek nog zo een setje eigelijk, wel in super staat! iemand die een setje te koop weer staan?
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Worden Detroit velgen nog gemaakt?

Bericht door JonasV »

Ze worden in ieder geval nog gewoon gemaakt voor de VI gti. Alleen heb je dan een zwart velgbed.
Ik denk er aan deze komend jaar op mijn gti te zetten. De huidige originele Detroits zijn niet mooi meer helaas
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Worden Detroit velgen nog gemaakt?

Bericht door Edition30 »

JonasV schreef:Ze worden in ieder geval nog gewoon gemaakt voor de VI gti. Alleen heb je dan een zwart velgbed.
Ik denk er aan deze komend jaar op mijn gti te zetten. De huidige originele Detroits zijn niet mooi meer helaas
Op mijn edje heb ik gewone detroits. Eigenlijk wil ik de originele velgen erop hebben. Als jij je velgen wegdoet Jonas, heb ik misschien wel interesse, want ik wil ze dan zwart laten maken (edje look).
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Wouter_001
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:45
Locatie: Rotterdam

Re: Worden Detroit velgen nog gemaakt?

Bericht door Wouter_001 »

Die mk6 velgen, passen die zonder al teveel poespas onder een mk5?

Wilde vd week een nieuw setje winterbanden halen bij een maat van me, maar was nog opzoek naar velgen, kan ik me huidige met wat lichte schade mooi voor gebruiken dan :)
Gr Wouter

Golf GTI mk5 60
Gebruikersavatar
Vaillant
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 jun 2011, 10:42
Type auto: Golf MKVI GTI

Re: Worden Detroit velgen nog gemaakt?

Bericht door Vaillant »

Wouter_001 schreef:Die mk6 velgen, passen die zonder al teveel poespas onder een mk5?
Alle maten zijn exact hezelfde, dus geen probleem.
Golf GTI VI 2012 - Black - 19" Glendale - JD stage I - 2 deurs - R achterlichten
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Worden Detroit velgen nog gemaakt?

Bericht door Timvgti »

De 18" Detroits of ook genaamd Huffeisen (Huffs) vind ik persoonlijk ook (naast enkele andere BBS modellen) absoluut het mooiste staan onder de mkv en mkvi.
Ikzelf heb helaas de 17" Denvers eronder zitten.
Deze staan perfect onder de nieuwe polo gti, maar onder mijn Golf V (United Grey) net niet...
Baal behoorlijk en zou graag een setje Detroits bemachten (ben er dan nog niet uit of ik de zwarte of grijze inserts mooier vind).

Misschien dat ik de banden op mijn setje Denvers op rij, daar daarna winterbanden om leg en uit ga kijken naar een setje Detroits met nieuwe zomerbanden.
Iemand ervaring met 'immitatie' Detroits met andere ET-waardes en/of 8J?
Ik vraag dit omdat het mooi zou zijn om, vooraal aan de achterzijde, iets verder naar buiten te komen.
Dit kan natuurlijk met spacers, maar als de ET waarde van de velg anders is, is dit natuurlijk mooier (even los van de discussie over immitatie-wielen-kwaliteit).
Zo ja, welke ET waarde vult de wielkasten het 'mooist' zonder aanlopen bij verlaging?
Klopt het dat o.e.m. Denver en Detroit wielen allebei 7.5j en ET51 zijn?

Cioa,

Tim
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten