Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Aken.

Hier kan je de aankondigingen vinden evenementen en meetings georganiseerd door of namens het Golf GTI Forum.
Tevens kan je hier de verslagen vinden van die bijeenkomsten.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door wehoo »

RonnyR20 schreef:Moet je met de Garmin onderweg ook nog wisselen tussen kortste of snelste route?
Ik ben sinds 3 dagen Garmingebruiker en moet nog helemaal wennen aan het gebruik en programmering ervan. Vraag voor Sciroccofrank. Die is er bekend mee. We hebben nog één week; wie weet welke geheimen Garmin prijs geeft. :D
Ik ben er in ieder geval van overtuigd, dat de verschillende satnavs op hun eigen wijze de route berekenen met een ander resultaat als uitkomst.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sciroccofrank
Berichten: 378
Lid geworden op: 29 mar 2012, 19:44
Type auto: Scirocco mk3 2.0

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door Sciroccofrank »

RonnyR20 schreef:
wehoo schreef:
NICO! schreef:...of de routes ertussen hetzelfde zijn weet ik dus niet.
Dat wordt het probleem met verschillende satnavs. Elke satnav. berekent de route op zijn eigen wijze. TomTom en Garmin hangen de 15de naast elkaar en zullen elk een andere route aangeven. :lol:
Moet je met de Garmin onderweg ook nog wisselen tussen kortste of snelste route?
Niet nodig, standaard laten staan op kortste weg.
Gebruikersavatar
WesleyGTI
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 apr 2011, 21:30
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door WesleyGTI »

is er nog een (nood) nummer die wij kunnen bellen mocht er iets gebeuren onderweg ?

mvg wes
VW Golf GTI 6 Carbon Steel Grey
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door wehoo »

WesleyGTI schreef:is er nog een (nood) nummer die wij kunnen bellen mocht er iets gebeuren onderweg ?

mvg wes
Goede vraag. Daar wordt voor gezorgd. De dag vóór vertrek in je (iedere deelnemers) PB en anders ter plekke voor vertrek. :lol:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door Dirk »

wehoo schreef:Ik mis nog de opgave van het aantal personen (inclusief jezelf) van onderstaande deelnemers:
(tenzij ik iets over het hoofd heb gezien, laat dit maar even weten)

Deelnemers:

- Dirk, (gegevens ontvangen)
- JonasV, (gegevens ontvangen)
- Renekesgti, (gegevens ontvangen)
- Floppie, (gegevens ontvangen)
- Back@GTI, (gegevens ontvangen)
- mmrocco, (gegevens ontvangen)

------------------------------------
Voor onderstaand lijstje: wat mogen we nog verwachten, gaan jullie mee?

Deelname onder voorbehoud:

- Bascollin
- Tino
- RobvR
- ratrod
- vrenk
Dirk schreef:Nee dat had die start van mijn vriendin niet. Nu die van mijn moeder(mijn ex tomtom) gehaald en daar kan het wel mee. Net even bestandjes erop gezet en hij lijkt het te doen. Ben benieuwd, heb het namelijk nog nooit gebruikt! 8-)

Owja en wij komen met 2en 8-)
Audi A4 1.8 TFSI
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door JonasV »

Ik heb je een week terug een mailtje gestuurd dat we met 2en komen ;)
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door wehoo »

JonasV schreef:Ik heb je een week terug een mailtje gestuurd dat we met 2en komen ;)
Excuus, overheen gelezen. ;) 8-)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door wehoo »

Vandaag al vroeg op stap om met de verschillende satnavs de ringrit 2012 definitief te rijden.

Afbeelding

Voor de ingewijden: de route in Basecamp bekeken en in Garmin geladen. De meetingpoints in de ritmodus van de RNS510 geactiveerd.
Helaas...... Garmin volgt niet de route en wijkt op aanzienlijke punten af van de oorspronkelijke route. Waarschijnlijk fout geprogrammeerd en een vanuit TomTom geëxporteerde route ingeladen. Als het goed is heeft de Garmin de route wel opgenomen en als ik daar wijs uit ben, zal ik die posten. Deze dag in ieder geval niet veel hulp van de Garmin gehad. Zoals verwacht gaat de RNS510 van meetingpoint naar meetingpoint. Uiteraard niet via de gewenste route, maar rechtstreeks. Handig om te zien dat je op een meetingpoint aankomt, maar niet echt zinvol. Stemmetje uitgezet, omdat 'ze' er steeds tussendoor kletst met foutieve aanwijzingen.
Wonderbaarlijk pakt TomTom de route goed. Geeft exact (op 2 omleidingen na, maar dat is amper 50 meter) de route weer. Al met al TomTom was vandaag de winnaar. (niets ten nadele van de Garmin, dat ligt eerder aan programmeur Wehoo dan aan het apparaat).

Als gevolg van deze dag heb ik een overzichtje kunnen maken van de tijden en de afgelegde kilometers. Kortom een km-tijdlijn. Deze post ik zowel hier als in de openingspost.
(voor de Garminliefhebbers, als het me lukt met de opgenomen route, zal ik hem posten).

Link km-tijdlijn (pdf-bestand): http://members.ziggo.nl/werner.hooger/k ... it2012.pdf

Rij je de route goed, kom je o.a. langs onderstaand punt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
RonnyR20
Berichten: 579
Lid geworden op: 17 apr 2011, 22:17
Type auto: 7R

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door RonnyR20 »

Hoop dat het je lukt Wehoo met de route voor de Garmin.
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door NICO! »

Ik kom ook met z'n tweeën.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door wehoo »

RonnyR20 schreef:Hoop dat het je lukt Wehoo met de route voor de Garmin.
We gaan Sciroccofrank te hulp vragen. Ik heb de, zover ik kan zien, exact gereden route kunnen exporteren en kunnen zien in Basecamp. Ze staan nu op mijn homepage als gpx bestand. (Rrzumo02--Rrzumo03--Rrzumo04).
link: http://members.ziggo.nl/werner.hooger/G ... it%202012/

Vraag:
- deze routes komen als track in Basecamp. Ik kan ze omzetten naar een route en moet dan het aantal waypoints ingeven. Kan dit ook door basecamp laten doen, maar dan worden het er enkele duizenden. Hoe moet dit?
- kan ik deze 3 routes ook aan elkaar plakken tot een gehele route?
- wat moet ik met het herberekenen in de zumo zelf doen? Maakt hij hierdoor een andere route dan in Basecamp wordt weergegeven?

(we experimenteren verder, maar hulp is welkom).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door wehoo »

NICO! schreef:Ik kom ook met z'n tweeën.
Fijn zo..... het aantal auto's en personen is al doorgegeven aan de eigenaresse van Biker Ranch Eifel. Uiteraard met uitloop naar meer voertuigen en personen.

Hi, ja keine Frage, ihr seid willkommen.
wenn ihr bitte ganz nach hinten, über den großen Hof neben der Ranch fahrt, da gibt es genug Parkplatz. Man kann unten auch wenden bei Bedarf.

Gruß

Silvia Körfer
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sciroccofrank
Berichten: 378
Lid geworden op: 29 mar 2012, 19:44
Type auto: Scirocco mk3 2.0

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door Sciroccofrank »

wehoo schreef:
RonnyR20 schreef:Hoop dat het je lukt Wehoo met de route voor de Garmin.
We gaan Sciroccofrank te hulp vragen. Ik heb de, zover ik kan zien, exact gereden route kunnen exporteren en kunnen zien in Basecamp. Ze staan nu op mijn homepage als gpx bestand. (Rrzumo02--Rrzumo03--Rrzumo04).
link: http://members.ziggo.nl/werner.hooger/G ... it%202012/

Vraag:
- deze routes komen als track in Basecamp. Ik kan ze omzetten naar een route en moet dan het aantal waypoints ingeven. Kan dit ook door basecamp laten doen, maar dan worden het er enkele duizenden. Hoe moet dit?
- kan ik deze 3 routes ook aan elkaar plakken tot een gehele route?
- wat moet ik met het herberekenen in de zumo zelf doen? Maakt hij hierdoor een andere route dan in Basecamp wordt weergegeven?

(we experimenteren verder, maar hulp is welkom).
http://www.gps-info.nl/garmin_basecamp.php

Wellicht heb je wat aan de bovenstaande link, met basecamp ben ik niet bekend :| met mapsource wel en is de route in je Garmin laden een fluitje van een eurocent....

Heb net even snel gekeken naar beasecamp van Garmin maar kan niet echt ontdekken wat de voordelen zijn ten opzichte van mapsource.

Wat betreft je bovenstaande vragen zal er geen verschil zijn tussen basecamp en mapsource lijkt me (allebei Garmin )

Route omzetten heb ik geen ervaring mee, zodra ik de het routebestand ophaal met mapsource staat deze gewoon als route op de kaart weergegeven
Routes kun je aan elkaar plakken, ik zou dan wel de handelingen tussendoor als aparte bestanden opslaan om te voorkomen als het misgaat ( ervaringsdeskundige :mrgreen: )
Herberekenen doen in mapsource/basecamp

Hopelijk heb je hier wat aan wehoo, ik zal vanavond eens proberen de nieuwe Garmin route te laden en te kijken of ik verschil zie met de eerder gegeven route
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door GTI-mkVII »

helaas moet ik mij afmelden :twisted: :twisted: :twisted: maatje heeft zich afgemeld, balen!!!! Hoop op volgende keer
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door wehoo »

GTI-mkv schreef:helaas moet ik mij afmelden :twisted: :twisted: :twisted: maatje heeft zich afgemeld, balen!!!! Hoop op volgende keer
Da's jammer.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door MkVI Nmgn »

Dat is heel jammer,
Je heb toch wel meer vrienden die mee zouden willen :?: :mrgreen:
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door GTI-mkVII »

ja gvd ik baal er ook van, kijk of ik nog wat kan regelen maar alleen zie ik niet zo zitten
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Ivar
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 apr 2011, 13:05

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door Ivar »

Thanks voor de bijrijders plaats Nico! Tot zondag allemaal!

Groetjes Ivar
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door wehoo »

@Garmin-users. Ik heb getracht de route die de Garmin heeft opgeslagen (triplog) naar een goede bestandsvorm om te zetten. Dit met Basecamp gedaan. Het is nog allemaal oefenen voor deze nieuweling hierin en het resultaat zal zondag wel blijken. E.e.a. is te checken in Basecamp en Mapsource. De triplogs zijn samengevoegd tot één route. Daarnaast staan de 3 triplogs, omgezet naar routes, ook afzonderlijk op de homepage. Meer info en de link staat in de openingspost. Let wel de route begint al op de A73. Daar startte een triplog. (dus iets eerder dan 't Anker te Echt). Op zich zou dat geen probleem voor een Garmin moeten zijn, omdat die herkent als je op de route zit en je dan niet terugvoert naar de eerdere waypoints. (althans volgens beschrijving).

@GTI-mkv. Je bent niet de enige die "alleen" rijdt. Zie overzicht. We rijden tenslotte ook nog allemaal samen. ;)

@Ivar. Welkom. Het vermoeden dat jij mee zou gaan, had ik al. :D
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door Back@GTI »

Ivar schreef:Thanks voor de bijrijders plaats Nico! Tot zondag allemaal!

Groetjes Ivar
Hey onze ringgids is er ook weer bij, gezellig :D
Misschien kan je bij de eerste meetingpoint wel overstappen in een andere auto Ivar.....
Je gaat toch niet de hele tijd in een BMW zitten :lol:
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Gebruikersavatar
gol5ive
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 mei 2011, 19:44
Type auto: Golf VII GTI PP
Locatie: Westland

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door gol5ive »

Weet iemand of je de 'flitsmeldingen' geinstalleerd mag hebben op je navigatie (in mijn geval TomTom) als je net zoals a.s. zondag de toerrit door Duitsland rijd? Volgens mij is dit namelijk in Frankrijk en Zwitserland in ieder geval wel verboden met eventuele hoge boetes tot gevolg. D.m.v. Google ben ik wat tegenstrijdige dingen tegengekomen.

Op de site van de ANWB staat: Duitsland: Het gebruik en het bezit van alle apparatuur met flitspaalsignalering is verboden. Dus niet alleen het navigatiesysteem maar ook andere elektrische apparaten zoals een laptop, PDA of een mobiele telefoon zijn verboden.

Site van TomTom zegt: In Duitsland wordt het gebruik van hardware voor waarschuwingen voor radarsnelheidscontroles, zoals “stingers”, verboden in paragraaf 23 van artikel 1b StVO 75, maar software voor flitsers is niet verboden. Er bestaat echter nog geen wettelijk precedent ter bevestiging hiervan.
Golf VI GTI DSG - JD Stage2/Kat. Mod./Carbonio/GFB DV+/Milltek non-resonated catback --> 303Pk en 431Nm Sold!!
Golf VII GTI DSG Performance uit 2016
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door wehoo »

gol5ive schreef:Weet iemand of je de 'flitsmeldingen' geinstalleerd mag hebben op je navigatie (in mijn geval TomTom) als je net zoals a.s. zondag de toerrit door Duitsland rijd? Volgens mij is dit namelijk in Frankrijk en Zwitserland in ieder geval wel verboden met eventuele hoge boetes tot gevolg. D.m.v. Google ben ik wat tegenstrijdige dingen tegengekomen.

Op de site van de ANWB staat: Duitsland: Het gebruik en het bezit van alle apparatuur met flitspaalsignalering is verboden. Dus niet alleen het navigatiesysteem maar ook andere elektrische apparaten zoals een laptop, PDA of een mobiele telefoon zijn verboden.

Site van TomTom zegt: In Duitsland wordt het gebruik van hardware voor waarschuwingen voor radarsnelheidscontroles, zoals “stingers”, verboden in paragraaf 23 van artikel 1b StVO 75, maar software voor flitsers is niet verboden. Er bestaat echter nog geen wettelijk precedent ter bevestiging hiervan.
Inderdaad het lijkt allemaal wat twijfelachtig in Duitsland. En alhoewel de boetes daar minder hoog zijn dan in Frankrijk, kan het wel nadelig uitpakken. (bijv. 4 stafpunten bij flitsmeldingen). Vergis je niet in die strafpunten, ze tellen snel op en je wordt er niet van op de hoogte gebracht (ook voor buitenlanders). Daar loopt hier op het forum al iets over. (Stafpunkte Flensburg).

Straßenverkehrsordnung mit eindeutiger Regelung
Das Warnen vor stationären Radarfallen ist in Paragraf 23, Absatz 1b, der Straßenverkehrsordnung geregelt. Demnach ist es dem Fahrer untersagt, "ein technisches Gerät zu betreiben oder betriebsbereit mitzuführen, das dafür bestimmt ist, Verkehrsüberwachungsmaßnahmen anzuzeigen oder zu stören. Das gilt insbesondere für Geräte zur Störung oder Anzeige von Geschwindigkeitsmessungen (Radarwarn- oder Laserstörgeräte). Auch wenn Navigationsgeräte nicht ausdrücklich in dem Paragrafen erwähnt werden, "vertreten Juristen einhellig die Auffassung, dass auch Navigationsgeräte mit Radarfallenoverlay unter das Verbot fallen", sagte der Berliner Fachanwalt Alexander Biernacki zu t-online.de.
Für den Automobilclub von Deutschland (AvD) ist der Absatz ein Streitpunkt. "Schon die Formulierung 'das dafür bestimmt ist' spricht ganz klar gegen Navis als Gerät zur Störung oder Anzeige von Geschwindigkeitsmessungen", sagte AvD-Verkehrsrechtsexperte Herbert Engelmohr. Verboten ist lediglich die Nutzung der Software.
Bußgeld droht bei Navigationsgerät mit Radarwarner

Die Strafe ist saftig, wenn sich Autofahrer mit Radarwarner im Navigationsgerät erwischen lassen: Vier Punkte in Flensburg und eine Ordnungsstrafe von 75 Euro. Wiederholungstäter müssen mit noch höheren Strafen rechnen. Zudem dürfen Polizisten die Speicherkarte oder CD, auf denen die Orte von Radarfallen gespeichert sind, sogar sicherstellen und vernichten. Dabei kommt es nicht mal darauf an, ob der Radarwarner aktiviert ist oder nicht. "Betriebsbereit ist ein solches Gerät, wenn es während der Fahrt ohne größere Vorbereitungen eingesetzt werden kann. Es reicht aus, wenn auf einem Navigationsgerät die Overlay-Software installiert ist", erklärte Biernacki, der als Betreiber von blitzerkanzlei.de täglich mit solchen Gesetzestücken zu tun hat.


Link: http://handy.t-online.de/navigationsger ... 5102/index

Op de route staan enkele flitspalen op kritieke punten; bijv. een weg met een max.snelheid van 80-100, staat er ineens een bord met snelheidsbeperking 70 of 50. Direct daarna een flitspaal. In Duitsland word je van de voorkant geflitst. Dus echt in de ankers, zoniet kassa. Tip: bij aanhouding ontkennen, je wist het niet dat het verboden was, je hebt het apparaat zo in de winkel gekocht. Te hard gereden? Oh... sorry, het bord niet gezien, wist het niet. Bekennen, toegeven kan als nadeel hebben dat je het expres, bewust deed. Dan kan de boete hoger uitvallen. (loopt ook een artikel over: Bussgeld).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door GolfL »

Ben benieuwd hoe het weer zal zijn, hoop dat het in ieder geval droog blijft. Als ik zo buienradar kijk is het allemaal 60~80% regen.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door Renekesgti »

@Iedereen, Gaan er nog vrouwen mee? Mijn vriendin vind het misschien ook gezellig om mee te gaan. Hoor het wel. Groet.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door bzb »

ik weet van zowel mijzelf als mk5nijmegen dat de vrouw meegaat :D wij willen alsnog wel bij de gummers ingedeeld worden :mrgreen:
Laatst gewijzigd door bzb op 11 jul 2012, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Golf GTI Forum Meetings”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 137 gasten