Weer door de politie aan de kant gezet

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
bzb

Re: Weer door de politie aan de kant gezet

Bericht door bzb »

Laten ze maar een keer een kamp oprijden, komen ze wel aan de quota, voor wat voertuig controle maar dat durfen ze niet
bzb

Bericht door bzb »

Ik ben ook geen held trouwens en daarom geen agent :)
wehoo

Bericht door wehoo »

Timvgti schreef:@Ronnie: ik ben het 100% eens met het feit dat straffen vééél hoger moeten (en lichte verkeersboetes lager. Verschilletje misdrijf-overtreding).
Daarover lopen de meningen nogal uiteen. Evenals de onderzoeken in verschillende landen. Zie als voorbeeld de US of A. Het land met de meest hoge straffen en relatief gezien veel misdrijven. Daarnaast het land van de vrijheid en hypocratie. Het land van de Nederlanders, waar als het verboden is men het gedoogd en als het niet mag, men zegt: "och moet kunnen". Het land van de Duitsers, die vastzitten aan normen en waarden, en er regelmatig tegen schoppen. En zo zijn er nog velen op te noemen......
Gr. Wehoo.
Afbeelding
kevin78
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door kevin78 »

Dat gelul over die vooropleiding vind ik een beetje jammer!! Maar laat ik daar maar niet op in gaan.. Als de politie gewoon ze werk doet heb ik er geen probleem . Zei blijven netjes , ik blijf netjes..
Roman77

Bericht door Roman77 »

Ik zou nooit van me leven een agent kunnen zijn want ik ben geen moraalridder.

Je hebt 2 soorten mensen die dit werk doen :

1. De goede, dan denk ik aan mijn oude buurtagent, die mij kende bij naam en ik hem ook en nooit moeilijk deed als ik weer is me brommer over het fietspad reed, ik had wel respect voor de man
2. De mensen die vroeger op school zijn gepest en vervolgens agent worden en dan denken dat ze belangrijk zijn, daar kan ik geen respect voor hebben, een agent moet respect uitstralen en dat doen deze types in mijn mening totaal niet.

Ik ben nog nooit staande gehouden in Nederland voor een wagen/papieren check terwijl ik wel al heel mijn leven VW's rij en over het algemeen sportieve modellen.

Wel een keer in Duitsland, was onderweg naar Worthersee en was samen met een gozer met het kapsel van die gast van de Prodigy dus zijn auto werd omgespit. Ik reed zelf toen in een Golf 3 Variant met een G60, op de achterklep zat een RS3 logo (had de vorige eigenaar gedaan) en dat vonden hun wel interessant. Achteraf kreeg ik te horen dat je in DLD geen oude motor in nieuwe auto mag plaatsen.

Ergste is een alcahol test en daar ben ik helemaal voor !
Jayke
Type auto: golf mk5 gti

Bericht door Jayke »

Als ik ze tegen kom kom ik altijd die kneusjes tegen die meteen denken dat ze stukken meer zijn dan andere, ik die niet op zn mondje is gevallen weet WAT ik kan zeggen en doe dat ook meteen!!
waarom netjes blijven tegen kleine onvolwassen idioten die een pak dragen en denken en gedragen als volwassene die alles mogen zeggen, dat gaat er bij dus totaal niet in,

zo heb ik eens meegemaakt een agent 20 plusser die iemand bij had in opleiding, die wou dus even laten zien en merken hoe je dingen moest aanpakken!! nou neej beste agent, dat pakte toch heel anders
uit dan dat hij zelf had verwacht, versterking gevraagd( want lef en ballen hebben ze vort niet meer ) en dat terwijl ik alleen was ! boete uitgedeeld vanwege scheur in rijbewijs ( zijn eigen collega's hadden die netjes geplakt VOOR mij haha ) moes nieuwe rijbewijs week later komen laten zien ( d8 het niet nooit gedaan ) nooit niks meer van gehoord!!

Zo zit er ook eentje in het team die vraagt even netjes waar ik woon thuis of op mijn eigen hoe het met mijn vader en moeder gaat of ik problemen heb met iets en dat soort onzin!! dus beantwoord ik de beste meneer de agent : zullen we na het werk even afspreken bij jou thuis voor een bak koffie dan praten we wel verder heb momenteel geen tijd dus hier heeft u de papieren en doe u werk!!

al bij al ze mogen mij rustig aanhouden als ze mijn netjes te woord kunnen staan en met respect behandelen krijgen ze dat netjes terug van mij maar zon pipo met 1 streepje op zn shirt moet niet de man gaan uithangen , erger me ziekelijk aan dat soort lui!!

:D
sitechris
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Bericht door sitechris »

@TimVGTI: goed verhaal idd over het hoe en waarom van controles onderweg. Ik heb er met mijn GTI in NL nooit last van, maar bij de Zwitserse grens mag ik standaard mijn kofferbak openmaken. Natuurlijk is dat irritant, maar als ik anoniem wil zijn moet ik een Kia kopen. Je weet dat dit gebeurt als je in een 'bijzondere' auto komt aanrijden. En ik juich dit soort controles ook wel toe, want zo halen ze veel shit eruit. Ook al heb ik er zelf wel eens last van.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Hagar
Type auto: Golf VII GTI

Bericht door Hagar »

Jayke schreef:Als ik ze tegen kom kom ik altijd die kneusjes tegen... die meteen denken dat ze stukken meer zijn dan andere, ik die niet op zn mondje is gevallen weet WAT ik kan zeggen en doe dat ook meteen!!
Goed zo, van jou hebben we er meer nodig. Vooral je ultra snelle analyse van iemand z'n superioriteitsgevoel vind ik heel sterk, jij weet meteen hoe je die kneusjes moet aanpakken!
Jayke schreef:waarom netjes blijven tegen kleine onvolwassen idioten die een pak dragen en denken en gedragen als volwassene die alles mogen zeggen, dat gaat er bij dus totaal niet in,
Dat bedoel ik, wat nou respect? Die kleine onvolwassen idioten met gelijke munt terug betalen, tsjakka!
Jayke schreef:zo heb ik eens meegemaakt een agent 20 plusser die iemand bij had in opleiding, die wou dus even laten zien en merken hoe je dingen moest aanpakken!! nou neej beste agent, dat pakte toch heel anders uit dan dat hij zelf had verwacht,...
Jij laat niet met je sollen!
Jayke schreef:...versterking gevraagd( want lef en ballen hebben ze vort niet meer ) en dat terwijl ik alleen was ! boete uitgedeeld vanwege scheur in rijbewijs ( zijn eigen collega's hadden die netjes geplakt VOOR mij haha ) moes nieuwe rijbewijs week later komen laten zien ( d8 het niet nooit gedaan ) nooit niks meer van gehoord!!
Ik raak steeds mee onder de indruk van dit staaltje burgerlijke ongehoorzaamheid !!!
Jayke schreef:Zo zit er ook eentje in het team die vraagt even netjes waar ik woon thuis of op mijn eigen hoe het met mijn vader en moeder gaat of ik problemen heb met iets en dat soort onzin!! dus beantwoord ik de beste meneer de agent : zullen we na het werk even afspreken bij jou thuis voor een bak koffie dan praten we wel verder heb momenteel geen tijd dus hier heeft u de papieren en doe u werk!!
Aan die misplaatste poging om vriendelijk te zijn heb ik ook een hekel. Wat nou rijbewijs plakken, opzouten!
Jayke schreef:al bij al ze mogen mij rustig aanhouden als ze mijn netjes te woord kunnen staan en met respect behandelen krijgen ze dat netjes terug van mij maar zon pipo met 1 streepje op zn shirt moet niet de man gaan uithangen , erger me ziekelijk aan dat soort lui!! :D
En gelijk heb je, zo'n pipo met een streepje op z'n schouder. Ziek wordt je ervan, bah!

Maareuh, ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat je wat moeite hebt met gezagdragers.
Vince82

Bericht door Vince82 »

Bij sommigen heb ik toch het idee dat wanneer het woord politie valt het net is als een rode lap voor een stier............

Bericht door Pedro »

Dat klopt...bel ze eens als je ze echt nodig hebt, bv als je navigatie voor de 2e keer uit je auto gesloopt wordt op je oprit (niet bij mij, mijn auto slaapt binnen). 'sorry mijnheer, daar hebben we geen tijd voor, kwestie van prioriteiten'. wtf?! :evil:
Vince82 schreef:Bij sommigen heb ik toch het idee dat wanneer het woord politie valt het net is als een rode lap voor een stier............
yal
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Bericht door yal »

Ik ben ook wel vaker staande gehouden , wat mij opviel is dat de Nederlandse Politie agent over het algemeen vrij amicaal overkomt (niet de KLPD!)
Vaak spreken de Nederlandse dienders mensen die ze niet kennen met jij en jou aan , dit zie ik veel minder en Frankrijk en Spanje.
In Spanje salueren de agenten en legitimeren zich zonder dat ik erom hoef te vragen en in NL heb ik daar vaker discussie over gehad.

De manier hoe sommige agenten hier in de regio (Utrecht) met hun Tourans over de 50km wegen scheuren vaak zonder geluidssignalen vinden wij zeer storend. Zeker bij kruispunten zelfs gevaarlijk.

Bij de grens wordt je inderdaad vaker leeggehaald als je met een blitse auto aankomt , logisch aangezien meer kans op vuurwerk, alcohol en sigaretten......vaak wisselde ik dan met Pa en reed Pa mijn auto over de grens en ik de Espace (Spanje,Andorra) scheelde weer uit & inladen.......

Grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
RobvR
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35

Bericht door RobvR »

In NL moet een politie-agent in burger zich ongevraagd legitimeren. In uniform wanneer de staande gehouden persoon daar om vraagt. Bij noodweer, overmacht of een aanhouding vervalt dit en kan het eventueel achteraf.

Nog even een opmerking: De Nederlandse politie wordt in ALLE media, wanneer daar een hele kleine aanleiding voor is of lijkt te zijn, negatief belicht! Wij als burger worden daardoor beinvloed. Maar het zijn, net als ons, mensen met gevoel, waarvan wij verwachten dat ze ons netjes te woord staan nadat ze net, om maar een voorbeeld te noemen, bij een ernstig verkeersongeval een zwaar gewond kind uit een auto hebben gehaald (omdat de bestuurder (vader/moeder) het maar onzin vond om de kleine in de gordel te doen).

Je mag uiteraard best het functioneren van de politie ter discussie stellen, maar oordelen is lastig omdat wij dit zware beroep vaak onderschatten ... mede met dank aan de media!
Groet RobvR
Pedro

Bericht door Pedro »

Media my ass, ik spreek puur uit persoonlijke ervaring. Zal verder niet door flamen (niet zo cool voor Tim) maar heb erg erg weinig met de 'sterke arm der wet'. Op het moment dat je ze zelf nodig hebt of om hulp vraagt zijn ze er niet of nauwelijks. En dan heb ik het niet over 2 incidentjes ofzo.

Just my 2 cents.
sitechris
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Bericht door sitechris »

Het beeld wordt ook vernietigd door maatregelen van de managers en de politici. De torenhoge verkeersboetes die niemand begrijpt, maar die een agent wel moet handhaven (met tegenzin lijkt me). Maar ook de elektronische enkelband die wij als automobilisten omgelegd krijgen op de A2, terwijl we aan de andere kant meesters zijn in het gedogen.

Even offtopic: Wat ik mis bij de politie is een gebrek aan goede voorlichters. Ik vind bijvoorbeeld Frans Zuiderhoek van de KLPD het prototype van een goede voorlichter. Een realistische kerel die niet zoals Spee constant het evangelie probeert te verspreiden. Maar wat me ook opvalt is dat er heel veel jonge meisjes en lieve huismoeders als politievoorlichter in beeld komen. Niet dat ik tegen vrouwen ben in dat vakgebied, maar bij de politie en brandweer zie ik liever een kerel van 2,00 meter met een zware stem en met overwicht die ons via de camera geruststelt en aangeeft dat ze er alles aan doen. Niet zo'n trillend kipje die nerveus is omdat ze op tv komt. Echt ergerlijk.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Er zullen best horken bij de politie zitten (waarbij de mildste vorm hiervan het jij-en en jou-en zoals je heel veel ziet bij programma`s als Wegmisbruikers en Blik op de weg. Die overigens over het algemeen wel netjes hun werk doen), maar als je ziet wat ze af en toe over hun heen krijgen is dit ook niet normaal.

Ik denk dat de politie moet gaan werken aan hun imago (zichzelf moeten presenteren volgens strikte richtlijnen). Daarnaast moet het respect voor de agenten weer terug komen, waardoor je het wel uit je hoofd laat dat je een agent uitmaakt voor rotte vis. Bij dit imago hoort dan uiteraard ook een rechter die streng straft als iemand een agent heeft uitgenmaakt voor ....... . Dodelijk hiervoor was de uitspraak van een rechter dat je als agent bepaalde "namen" als agent gewoon over je heen moet laten komen.

Als we het respect voor de agent weer invoeren (of eigenlijk afdwingen) heeft dat ook een positieve werking op het respect voor elkaar in de samenleving, want dat is vaak ook heel ver te zoeken.
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Jayke
Type auto: golf mk5 gti

Bericht door Jayke »

Hagar schreef:
Jayke schreef:Als ik ze tegen kom kom ik altijd die kneusjes tegen... die meteen denken dat ze stukken meer zijn dan andere, ik die niet op zn mondje is gevallen weet WAT ik kan zeggen en doe dat ook meteen!!
Goed zo, van jou hebben we er meer nodig. Vooral je ultra snelle analyse van iemand z'n superioriteitsgevoel vind ik heel sterk, jij weet meteen hoe je die kneusjes moet aanpakken!
Jayke schreef:waarom netjes blijven tegen kleine onvolwassen idioten die een pak dragen en denken en gedragen als volwassene die alles mogen zeggen, dat gaat er bij dus totaal niet in,
Dat bedoel ik, wat nou respect? Die kleine onvolwassen idioten met gelijke munt terug betalen, tsjakka!
Jayke schreef:zo heb ik eens meegemaakt een agent 20 plusser die iemand bij had in opleiding, die wou dus even laten zien en merken hoe je dingen moest aanpakken!! nou neej beste agent, dat pakte toch heel anders uit dan dat hij zelf had verwacht,...
Jij laat niet met je sollen!
Jayke schreef:...versterking gevraagd( want lef en ballen hebben ze vort niet meer ) en dat terwijl ik alleen was ! boete uitgedeeld vanwege scheur in rijbewijs ( zijn eigen collega's hadden die netjes geplakt VOOR mij haha ) moes nieuwe rijbewijs week later komen laten zien ( d8 het niet nooit gedaan ) nooit niks meer van gehoord!!
Ik raak steeds mee onder de indruk van dit staaltje burgerlijke ongehoorzaamheid !!!
Jayke schreef:Zo zit er ook eentje in het team die vraagt even netjes waar ik woon thuis of op mijn eigen hoe het met mijn vader en moeder gaat of ik problemen heb met iets en dat soort onzin!! dus beantwoord ik de beste meneer de agent : zullen we na het werk even afspreken bij jou thuis voor een bak koffie dan praten we wel verder heb momenteel geen tijd dus hier heeft u de papieren en doe u werk!!
Aan die misplaatste poging om vriendelijk te zijn heb ik ook een hekel. Wat nou rijbewijs plakken, opzouten!
Jayke schreef:al bij al ze mogen mij rustig aanhouden als ze mijn netjes te woord kunnen staan en met respect behandelen krijgen ze dat netjes terug van mij maar zon pipo met 1 streepje op zn shirt moet niet de man gaan uithangen , erger me ziekelijk aan dat soort lui!! :D
En gelijk heb je, zo'n pipo met een streepje op z'n schouder. Ziek wordt je ervan, bah!

Maareuh, ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat je wat moeite hebt met gezagdragers.
Heb moeite met gezagdragers die misbruik van hun plaats maken , die een metaformose lijken in te gaan bij het aantrekken van dat strepen pak ;) en voor de werkelijke agenten petje af
die mensen ook met respect behandelen en hun werk doen en niet buiten het boekje gaan door bijdehandje te spelen.
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”