Mijn Milltek in actie
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Mijn Milltek in actie
Milttek non-resonated. Het klinkt leuk, maar het is natuurlijk geen zescilinder.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- Golf VI GTI Adidas
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
- Type auto: Golf 6 GTI Adidas
- Locatie: Randstad
Re: Mijn Milltek in actie
Een heerlijk geluid en wat een mooie cijfertjes heb je eruit laten rollen zeg!
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Re: Mijn Milltek in actie
Goed geluid kerel! Netjes.
En idd wat een heerlijke waardes (307pk/427nm), dat gaat met een ko3 op mijn mk5 niet lukken.
Begrijp ik goed dat dit dus met een standaard downpipe is, waar de voorkat is uitgeslagen en een milltek middenpijp (non-resonated) en milltek einddemper + carbonio?
Zou er noemenswaardig meer vermogen uitgekomen zijn met een andere Downpipe?
En idd wat een heerlijke waardes (307pk/427nm), dat gaat met een ko3 op mijn mk5 niet lukken.
Begrijp ik goed dat dit dus met een standaard downpipe is, waar de voorkat is uitgeslagen en een milltek middenpijp (non-resonated) en milltek einddemper + carbonio?
Zou er noemenswaardig meer vermogen uitgekomen zijn met een andere Downpipe?
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Mijn Milltek in actie
Zoals je het schrijft klopt de configuratie helemaal. Het zou kunnen dat je er nog wat meer peekaatjes uit had kunnen halen met andere downpipe, maar ik ben tevreden zo. Ook met het geluid. Resonated klonk me net wat te braaf, dit is goed zo. Alleen als de uitlaat warm is en je rijdt tempootje 150/160 dan heb je wel een stevige dreun in de auto, maar verder alleen maar positief!
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Re: Mijn Milltek in actie
Gaaf hoor!
Lees steeds meer dat het leeghalen van de voorste kat (wat dus volgens mij voor een paar tientjes kan), een bijzonder goed resultaat oplevert en de extra kosten voor een geheel andere downpipe eigenlijk helemaal niet opwegen tegen de paar peekaatjes die je er maar extra voor krijgt.
Ik zelf overweeg ook om de voorste kat uit mijn originele dp te laten halen en de middendemper van mijn originele uitlaat te laten verwijderen (resultaat: voor weinig centjes wat extra vermogen en geluid).
Heb hier ook een topic over aangemaakt.
Waarom haalt de mk6 nou eigenlijk veel meer vermogen. Zit er nou standaard een ander type (k03 hybride oid?) turbo op? Of ligt dit aan 2.0tfsi<>2.0 tsi?
Lees steeds meer dat het leeghalen van de voorste kat (wat dus volgens mij voor een paar tientjes kan), een bijzonder goed resultaat oplevert en de extra kosten voor een geheel andere downpipe eigenlijk helemaal niet opwegen tegen de paar peekaatjes die je er maar extra voor krijgt.
Ik zelf overweeg ook om de voorste kat uit mijn originele dp te laten halen en de middendemper van mijn originele uitlaat te laten verwijderen (resultaat: voor weinig centjes wat extra vermogen en geluid).
Heb hier ook een topic over aangemaakt.
Waarom haalt de mk6 nou eigenlijk veel meer vermogen. Zit er nou standaard een ander type (k03 hybride oid?) turbo op? Of ligt dit aan 2.0tfsi<>2.0 tsi?
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Mijn Milltek in actie
Vermogenswinst van verwijderen voorste kat bedraagt ongeveer 10 pk. Niet heel veel, maar het kost ook niet zoveel. En auto rijdt er net wat lekkerder door. Agressiever.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Re: Mijn Milltek in actie
Lekkere sound!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten