Greenpeace haat VW tegenwoordig!
- 3Edition
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 06 mei 2011, 17:32
- Type auto: Golf GTI
- Locatie: In de polder
- Contacteer:
Re: Greenpeace haat VW tegenwoordig!
maak er dan ook geen reclame voor hier 

- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3577
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: Greenpeace haat VW tegenwoordig!
Alsof iemand van ons daar steun aan zou geven.......
Groeten, Nico
Re: Greenpeace haat VW tegenwoordig!
doet niet elke autofabrikant iets wat greenpeace niet hebben kan?
Dat ze maar walvissen enzo gaan beschermen, dat vind ik wel belangrijk en nuttig.
co2 uitstoten komen van tig meer dingen erger dan van auto's.
Dat ze maar walvissen enzo gaan beschermen, dat vind ik wel belangrijk en nuttig.
co2 uitstoten komen van tig meer dingen erger dan van auto's.
Re: Greenpeace haat VW tegenwoordig!
My (almost) Green GTi.

Nieuwe Europese regelgeving
De EU heeft zich eind jaren 90 ten doel gesteld om de gemiddelde CO2-uitstoot van nieuwe personenauto's in 2012 terug te brengen tot 120 gram per kilometer. Om dit doel te bereiken heeft de Europese Commissie eind jaren 90 convenanten gesloten met de koepelorganisaties van de Europese (ACEA), Japanse (JAMA) en Koreaanse (KAMA) autofabrikanten. In deze convenanten heeft de auto-industrie zichzelf ten doel gesteld om de CO2-uitstoot van hun nieuwe personenauto's terug te brengen tot gemiddeld 140 g/km in 2008 (ACEA) of 2009 (JAMA en KAMA). Dit is een afname van circa 25 procent ten opzichte van het niveau van 1995.
Bij het sluiten van de convenanten heeft de EU aangekondigd met regelgeving te komen indien de doelen niet tijdig gehaald zouden worden. Vanwege de beperkte voortgang die werd geboekt, heeft de Europese Commissie begin 2007 een voorstel gepubliceerd voor een Europese norm voor de CO2-uitstoot van nieuwe personenauto's. Eind 2008 is hierover binnen de EU overeenstemming bereikt. Volgens de nieuwe regelgeving mag de gemiddelde CO2-uitstoot van nieuwe auto's in 2015 in de EU maximaal 130 g/km bedragen (EC, 2009). Voor iedere fabrikant (of groep van fabrikanten) geldt vanaf 2015 een specifieke doelstelling. Deze doelstelling is afhankelijk van het gemiddelde gewicht van zijn nieuwverkopen, maar bedraagt gemiddeld over alle fabrikanten 130 g CO2/km.
De resterende reductie van 10 g/km die nodig is om de doelstelling van 120 g CO2/km te halen, moet met aanvullende maatregelen gerealiseerd worden. De Commissie noemt in dat kader onder meer het gebruik van efficiëntere klimaatsystemen (airco's), vermindering van de rolweerstand van banden en de uitrusting van nieuwe auto's met controlesystemen voor de bandenspanning, maar ook het stimuleren van eco-driving (in Nederland; Het nieuwe Rijden) wordt genoemd. Inmiddels is binnen de EU ook regelgeving vastgesteld die grenzen stelt aan de rolweerstand van banden en die de toepassing van bandenspanningcontrolesystemen en schakelindicatoren verplicht stelt.

-------->


Nieuwe Europese regelgeving
De EU heeft zich eind jaren 90 ten doel gesteld om de gemiddelde CO2-uitstoot van nieuwe personenauto's in 2012 terug te brengen tot 120 gram per kilometer. Om dit doel te bereiken heeft de Europese Commissie eind jaren 90 convenanten gesloten met de koepelorganisaties van de Europese (ACEA), Japanse (JAMA) en Koreaanse (KAMA) autofabrikanten. In deze convenanten heeft de auto-industrie zichzelf ten doel gesteld om de CO2-uitstoot van hun nieuwe personenauto's terug te brengen tot gemiddeld 140 g/km in 2008 (ACEA) of 2009 (JAMA en KAMA). Dit is een afname van circa 25 procent ten opzichte van het niveau van 1995.
Bij het sluiten van de convenanten heeft de EU aangekondigd met regelgeving te komen indien de doelen niet tijdig gehaald zouden worden. Vanwege de beperkte voortgang die werd geboekt, heeft de Europese Commissie begin 2007 een voorstel gepubliceerd voor een Europese norm voor de CO2-uitstoot van nieuwe personenauto's. Eind 2008 is hierover binnen de EU overeenstemming bereikt. Volgens de nieuwe regelgeving mag de gemiddelde CO2-uitstoot van nieuwe auto's in 2015 in de EU maximaal 130 g/km bedragen (EC, 2009). Voor iedere fabrikant (of groep van fabrikanten) geldt vanaf 2015 een specifieke doelstelling. Deze doelstelling is afhankelijk van het gemiddelde gewicht van zijn nieuwverkopen, maar bedraagt gemiddeld over alle fabrikanten 130 g CO2/km.
De resterende reductie van 10 g/km die nodig is om de doelstelling van 120 g CO2/km te halen, moet met aanvullende maatregelen gerealiseerd worden. De Commissie noemt in dat kader onder meer het gebruik van efficiëntere klimaatsystemen (airco's), vermindering van de rolweerstand van banden en de uitrusting van nieuwe auto's met controlesystemen voor de bandenspanning, maar ook het stimuleren van eco-driving (in Nederland; Het nieuwe Rijden) wordt genoemd. Inmiddels is binnen de EU ook regelgeving vastgesteld die grenzen stelt aan de rolweerstand van banden en die de toepassing van bandenspanningcontrolesystemen en schakelindicatoren verplicht stelt.









Gr. Wehoo.


- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3577
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: Greenpeace haat VW tegenwoordig!
Zie je wel dat VW z'n best doet, de Golf VI GTI is nog maar 170 gr CO2/km!
Groeten, Nico
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: Greenpeace haat VW tegenwoordig!
Ik doneer weleens wat aan Greenpeace maar ik probeer ook zoveel mogelijk boven de 170 gr co2 uit te komen. Ik denk dat ik best wel flexibel benNICO! schreef:Zie je wel dat VW z'n best doet, de Golf VI GTI is nog maar 170 gr CO2/km!

Groet RobvR
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten