Werkelijke verbruikscijfers VW Golf VI GTI ABT

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
R1 Schiedam
Type auto: Golf MK6 GTI

Werkelijke verbruikscijfers VW Golf VI GTI ABT

Bericht door R1 Schiedam »

Hi guys,
Ik heb mijn review van de GTI ge update met het werkelijke verbruik. Dat wil ik jullie natuurlijk niet onthouden!

Ik heb een brandstofanalyse gedaan. Alle transacties die betaald zijn met de tankpas worden natuurlijk bijgehouden, dus de berekeningen zijn exact! Handig voor mensen die het gebruik van een Golf VI GTI met ABT chip willen weten!

De brandstofanalyse is gebaseerd op mijn kmstand een tijdje geleden: 120649km. Ik heb 10.600 liter Speciale benzine verbruikt (voornamelijk BP Ultimate) na 232 transacties (bijna altijd meteen volgegooid). Dan kom ik op een verbruik van 1 liter per 11.4 km.

Op een gemiddelde benzineprijs de afgelopen drie jaar van 1.70e, kom je op ruim 18.000 euro aan benzine uit!

Overigens is de afwijking van de norm (fabrieksopgave verbruik) volgens de module 19%, dat is dus 19% meer dan opgegeven door de fabriek. Dat heeft €2.843,60 extra gekost in drie jaar. Per jaar kan hier een besparing van €1.003,62 gerealiseerd worden.
Dat is natuurlijk theorie, want ten eerste is de norm een fabrieksopgave die NOOIT wordt gehaald en ten tweede is mijn auto gechipt.

http://www.autoweek.nl/autoreview/24943 ... 20-tsi-gti

Overigens is mijn GTI eventueel te koop, indien er serieuze interesse is, graag PM. Prijs 20d euro. Ik ga hierna voor een BMW 320D EFF High Executive Sportline :)
RobvR
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35

Re: Werkelijke verbruikscijfers VW Golf VI GTI ABT

Bericht door RobvR »

Erg nuttige info voor degene die de benzinekosten van hun GTI willen weten!
Groet RobvR
yal
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Werkelijke verbruikscijfers VW Golf VI GTI ABT

Bericht door yal »

Zeker nuttige info , alleen wil ik eigenlijk niet weten wat de gti mij aan benzine kost aangezien ik de laatste 15jaar verziekt ben door in snelle maar uber zuinige TDI's te rijden.
Valt mij op dat niet 1 benzine auto de fabrieksopgave ook maar benaderd , dan deden mijn TDI's met gemak.

De mk1 GTI is wel erg zuinig zonder allerlei eco gedoe , met gemak 1:13 paar weken geleden Drenthe op en neer en weer volgegooid gemiddeld 1:14 :o

Grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”