Authenticiteit mk1 gti

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkI.
Plaats reactie
ldv
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2012, 00:35
Type auto: golf mk3

Authenticiteit mk1 gti

Bericht door ldv »

Hey iedereen,
mijn naam is Loïc en ben op zoek naar een mk1.

Nu heb ik al even liggen kijken naar de cruciale punten op mk1's (roest op de bepaalde plaatsen, interieur,...)
Maar heb niet meteen informatie gevonden over het motorcompartiment.
De motorcodes, verschillende types injectiepompen (en hoe je ze kan herkennen)
Ik ben dus op zoek naar een mk1 gti die niet al te veel is verbouwd.
Ik hoop en denk dat ik hier wel op de juiste plaats ben gekomen om hier de juiste informatie te verschaffen. :D

mvg
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Authenticiteit mk1 gti

Bericht door RobvR »

Wat is je budget?

Weet een redelijke te staan in omgeving Amsterdam voor 6000,-. Ingevoerde duitser, zilver/grijs metallic, bj 1983 (dus met dx-motor). Moet er wel bij zeggen dat ik niet ben wezen kijken maar alleen aan de hand van mail en foto's deze info heb.
Groet RobvR
ldv
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2012, 00:35
Type auto: golf mk3

Re: Authenticiteit mk1 gti

Bericht door ldv »

Het zit zo: ik ga donderdag zien naar een 1tje, een 1600 met eerste inschrijving in 80 (dus model 81? grote lichten, plastieken bumpers, 1600, rode striping rond dashboard?)
Ik geef liever wat meer uit aan een exemplaar zonder al te rotte plekken (wat roestplekken hier en daar zijn wel normaal dat weet ik)
Ik heb op passiongolfgti een lijst gevonden met de motorcodes en chassisnummers van de verschillende jaren, maar wil toch vrij zeker zijn over de authenticiteit van de wagen indien ik wat meer uitgeef :)

Nu weet ik dat je best niet op de eerste de beste moet springen, maar de wagen ziet er op het eerste zicht niet al te slecht uit.
De persoon geeft aan dat er een 2e motor extra bijkomt (gekochte ruilmotor vroeger), maar kan ik teweten komen of de originele motor in de wagen zelf nog zit? mail sturen naar golf?

mvg
ldv
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2012, 00:35
Type auto: golf mk3

Re: Authenticiteit mk1 gti

Bericht door ldv »

Dit zijn 2 foto'tjes van de wagen
Er mist een zwarte band langs de zijkanten zeker? originele velgen zijn erbij geleverd, booskijker is er natuurlijk gemakkelijk af te schroeven
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “GOLF I GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten